Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel do mar 28, 2024 10:21 am

Alle tijden zijn UTC+01:00




Forum gesloten  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Re: Wintercircus Royal
BerichtGeplaatst: wo dec 29, 2010 10:49 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za nov 24, 2007 3:32 pm
Berichten: 1161
Locatie: Breda
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tot zover Wintercircus Royal tot volgend jaar!!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Wintercircus Royal
BerichtGeplaatst: do dec 30, 2010 7:43 pm 
De aanblik op de eerste foto van het circus aan de voorkant ziet er zo maar donker uit.
Zat er dan heel geen verlichting op de tent?


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Wintercircus Royal
BerichtGeplaatst: vr dec 31, 2010 12:06 am 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
circusfan schreef:
De aanblik op de eerste foto van het circus aan de voorkant ziet er zo maar donker uit.
Zat er dan heel geen verlichting op de tent?


Nee, ik wist dat het in de buurt van de vorige locatie was, dacht dat ik het circus van daar wel gemakkelijk zou zien maar moest in het donker echt even zoeken tot ik het circus had gevonden. Ik vreesde al even dat ze de boel voortijdig hadden afgebroken.
Zal wel een kwestie van tijdnood zijn geweest, maar draagt niet bij tot een goede reclame voor het circus....er rijden daar per dag duizenden auto's voorbij, en deze tijd van het jaar is de spits pikkedonker.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Wintercircus Royal
BerichtGeplaatst: vr dec 31, 2010 12:16 am 
weer een vebeter puntje voor volgend jaar. Het lijkt wel of er dit jaar niks goed MAG gaan.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Wintercircus Royal
BerichtGeplaatst: vr dec 31, 2010 12:20 pm 
heuvels schreef:
circusfan schreef:
De aanblik op de eerste foto van het circus aan de voorkant ziet er zo maar donker uit.
Zat er dan heel geen verlichting op de tent?


Nee, ik wist dat het in de buurt van de vorige locatie was, dacht dat ik het circus van daar wel gemakkelijk zou zien maar moest in het donker echt even zoeken tot ik het circus had gevonden. Ik vreesde al even dat ze de boel voortijdig hadden afgebroken.
Zal wel een kwestie van tijdnood zijn geweest, maar draagt niet bij tot een goede reclame voor het circus....er rijden daar per dag duizenden auto's voorbij, en deze tijd van het jaar is de spits pikkedonker.


Ze staan onderhand letterlijk op de vluchtstrook vd snelweg, dus een betere zichtlokatie kunnen ze zich niet wensen, maar dan moeten ze wel de feestverlichting aansteken,
want zo ziet het er maar uit alsof ze gesloten zijn. Ik zeg altijd, licht, geluid en kostuums maken de halve act, dus gaat het ook om de uitstraling en de verpakking,
en dat het dit jaar allemaal tegenzit, stralen ze dan ook op deze manier flink uit. Echt zonde, want ze hadden best wel de dag na de eerste voorstelling even met een paar mensen
wat giolandes op de tent kunnen hangen en het aanzicht van het circus kunnen verlichten. Dat alles niet gladjes is verlopen is een ding, maar laat dan zien dat je er staat, want op zo'n mooie lokatie zegt de aanblik van het circus meer dan 1000 reclameborden.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Wintercircus Royal
BerichtGeplaatst: do jan 13, 2011 8:58 pm 
Offline

Lid geworden op: ma nov 21, 2005 8:56 pm
Berichten: 324
Royal gold vroeger aan de Sikkelstraat als het mooist opgezette Kerstcircus van Nederland. Dat er mensen zijn die dit circus nog steeds het mooiste noemen kan ik niet begrijpen. Deze mensen moeten echt eens in Den Bosch, Vlissingen, Haarlem of Den Haag gaan kijken!

De eerste verhuizing, naar de voormalige vuilstortplaats aan de Maasstraat was, qua bodem, bepaald geen lust voor het oog.

Na de tweede verhuizing, naar het in de middle of nowhere gelegen plein van Europa, trof ik vorig jaar de tent aan op een terrein vol water en modder. Doordat Royal geen wagens meer heeft omdat het niet meer reist zijn er om de tent heen ook geen wagens te zien. Met alleen een paar containers was het een kaal geheel.

Nu, na de derde verhuizing, bevindt men zich ook weer in een uithoek van de stad. Langs de snelweg.

Heeft de gemeente Dordrecht zo weinig ruimte of draagt het dit circus geen warm hart toe?

Tijd voor de show. Overbekend is dat er door overmacht eenmalig geen dieren bij waren. Doordat er door overmacht eenmalig ook geen orkest bij was, was de typische Royalsfeer naar mijn idee afwezig. Een soort verjaardag zonder taart en slingers.

Joop Teuteberg is als een van de beste Nederlandse clowns erg grappig. Wel vind ik dat veel van zijn grappen elk jaar hetzelfde zijn. (In de wisselwerking met Tony). Van de trompetsolo 'wonderfull world' van Louis Armstrong vraag ik mij ook af: waarom elk jaar hetzelfde liedje? (Omdat deze muzikant geen noten kan lezen?)

Van de artiesten vond ik 1 groep echt leuk. Het jongleurstrio! (Smaha) De rest vond ik weinig bijzonder.

Omdat het programmaboekje inhoudelijk niet overeen kwam met de praktijk was deze gratis. Een mooie tegemoetkoming aan het hooggeeerde publiek!

Nog een warme geste was er richting publiek. Op de dag dat ik er was meldde Tony voor de pauze dat dezelfde gemeente die er tot half december over deed de reeds in januari aangevraagde vergunning voor dit circus te verlenen, nu bezig was de langs de weg geparkeerde auto's van de bezoekers te bekeuren! Tony zei dat men er een stokje voor had gestoken zodat dit ophield. Mensen konden hun bekeuring bij de kassa inleveren en het circus zou het oplossen. Hulde!

Van de 12 wintercircussen die ik bezocht voelde ik mij na deze uitgeklede show het minst voldaan. Gelukkig werd het publiek beloofd volgend jaar weer een complete show te krijgen. Hopelijk werkt dan ook de gemeente wat meer mee.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Forum gesloten  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.