Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel do mar 28, 2024 11:16 am

Alle tijden zijn UTC+01:00




Forum gesloten  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 51 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Re: Wintercircus Zoetermeer
BerichtGeplaatst: di jan 11, 2011 9:41 am 
Offline

Lid geworden op: zo jan 09, 2011 7:22 pm
Berichten: 6
ik ben nieuw op deze forum en aan het uitzoeken hoe het werkt
sinds 2 jaar gaan we naar het kerstcircus en zo ook dit jaar. deze winter 3 cirkussen bezocht met de familie.
we wonen zelf redelijk in de buurt van zoetermeer. de kinderen zijn altijd erg met de dieren bezig. we zijn ook bij dit cirkus geweest en we hebben anderen cirkussen gezien die er slechter uitzagen qua dieren dan dit circus. de walabies vonden we twijfelachtig, ze zagen er een beetje schikerig uit. we hebben voor de show ook geen pony vastgebonden zien staan. maar wel een keer bij een ander cirkus, het zal dus wel vaker gebeuren. dit jaar viel ons andere dingen op bij 2 andere cirkussen die daarvoor ons nooit waren opgevallen. ik zou dus zeker zelf gaan kijken bij een cirkus en zelf oordelen.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Wintercircus Zoetermeer
BerichtGeplaatst: di jan 11, 2011 10:11 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 11:26 pm
Berichten: 1382
Locatie: Katwijk aan Zee
Goede instelling om zelf te gaan kijken en welkom op dit forum. Hier zitten echte circusliefhebbers, maar ook mensen die wellicht een (economische) reden hebben om minder gunstig te oordelen over andere circussen, zoals toermanagers, pr-functionarissen, directies) dus laat je niet gek maken maar oordeel zelf. Als je wat langer op dit forum zit ontdek je t patroon vanzelf. Iederee keer als er een nieuwe circus in t land komt, dan reageren eerst circusfans die gaan kijken, en daarna krijg je azijnpisserige commentaren en roddels, dan verdwijnt er een stukje forum achter gesloten deuren waarna mensen verder kunnen ruzien, en dan weet je precies wie wie is.

_________________
Neem ook eens een kijkje op http://www.circusweb.nl (voor het meest actuele circusnieuws)


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Wintercircus Zoetermeer
BerichtGeplaatst: di jan 11, 2011 11:13 am 
Offline

Lid geworden op: di dec 09, 2008 8:34 pm
Berichten: 687
Locatie: Winterswijk
Wat je schrijft Gera klopt alleen word ons nieuw forumlid niet meteen afgeschrikt:P door jou reactie

_________________
circus@achterhoek is >>> Niek Oonk


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Wintercircus Zoetermeer
BerichtGeplaatst: di jan 11, 2011 12:23 pm 
Offline

Lid geworden op: vr mar 07, 2008 1:57 pm
Berichten: 194
Locatie: Schiedam
jongjongleren schreef:
ik ben nieuw op deze forum en aan het uitzoeken hoe het werkt
sinds 2 jaar gaan we naar het kerstcircus en zo ook dit jaar. deze winter 3 cirkussen bezocht met de familie.
we wonen zelf redelijk in de buurt van zoetermeer. de kinderen zijn altijd erg met de dieren bezig. we zijn ook bij dit cirkus geweest en we hebben anderen cirkussen gezien die er slechter uitzagen qua dieren dan dit circus. de walabies vonden we twijfelachtig, ze zagen er een beetje schikerig uit. we hebben voor de show ook geen pony vastgebonden zien staan. maar wel een keer bij een ander cirkus, het zal dus wel vaker gebeuren. dit jaar viel ons andere dingen op bij 2 andere cirkussen die daarvoor ons nooit waren opgevallen. ik zou dus zeker zelf gaan kijken bij een cirkus en zelf oordelen.

Welkom nieuw forumlid. Voel je vrij je mening over de bezochte cirussen te delen met de overige forumleden. Zowel positief maar ook als eens een circusbezoek tegenvalt.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Wintercircus Zoetermeer
BerichtGeplaatst: zo jan 16, 2011 4:26 pm 
Offline

Lid geworden op: zo jan 09, 2011 7:22 pm
Berichten: 6
dank u wel
wat is een belsoten rubrieken en waar staat dat


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Wintercircus Zoetermeer
BerichtGeplaatst: di feb 01, 2011 9:00 pm 
Offline

Lid geworden op: ma nov 21, 2005 8:56 pm
Berichten: 324
Wanneer er een nieuw circus in ons land verschijnt denk ik maar een ding; snel zelf gaan kijken! Want het kan zomaar tijdens een tournee weer verdwenen zijn (Werona).

Terwijl de meeste circussen allemaal tegelijk speelden tussen Kerst en jaarwisseling, kon circus Sydney nog in de rustige eerste week van januari bezocht worden.

Eerste indruk: wat een fantastische uitstraling naar buiten! Vooral in de avond met de grote verlichte letters 'circus Sydney' op tent en zelfs op de vrachtwagens. Aangezien circus een totaalbeleving is vind ik dit een meerwaarde.

Omdat dit toch helemaal niet een groot circus is stond ik met verbazing naar de vele kolossale vrachtwagens te kijken. Het lijkt wel of ze een kudde olifanten te vervoeren hebben!

Realiteit is dat er eigenlijk juist veel minder dieren waren dan ik had verwacht. Olifanten en zebra's behoren hier tot het verleden. In de eerste helft was als enige dierennummer een hogeschool te zien. In de tweede helft de 4 kamelen en de pony's (met een dressuur die veel strakker verliep dan in Ahoy.)

Duidelijk lag tegen mijn verwachting in de nadruk heel sterk op de artistieke nummers zoals draadloop, rola rola en stoelenbalans.

IJzersterk ten opzichte van andere familiecircussen vond ik de presentatie. Topmuziek, waanzinnige belichting, ballet, orkest. Aan het begin waande ik mij in een discotheek. (Op die manier wordt het ook leuker voor een doelgroep die in het circus schittert van afwezigheid.)

Ook bijzonder vond ik het enorme enthousiasme wat directeur Alexander uitstraalde. Op de avond dat ik er was fungeerde hij als spreekstalmeester. Ook speelde hij af en toe op zijn trompet mee met het orkest. Wat ik nog nooit eerder zag in een circus is dat de directeur voor het orkest de maat staat te slaan! Alexander deed dat met in z'n ene hand zijn trompet en in zijn andere hand de microfoon. 'Commanderjeep' suggereerde iets van dat de paspoorten van de orkestleden ingenomen zouden zijn. Als die opmerking op waarheid berust en het orkest er werkelijk onder dwang zit dan is het feit dat de directeur voortdurend voor hun neus vrolijk de maat staat te slaan een wel heel erg aparte situatie........

In de voortent viel mij na afloop nog de aanwezigheid op van de familie Freiwald. Ook zag ik er de andere familieleden Scholl, afkomstig van Belly Wien.

Naast de dieren die optraden waren er in de stal naast een boze hond nog 3 lama's en de wallaby's, die de naam van het circus eer aandoen.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Forum gesloten  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 51 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.