Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel za apr 27, 2024 2:53 pm

Alle tijden zijn UTC+02:00




Forum gesloten  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 51 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Re: Wintercircus Zoetermeer
BerichtGeplaatst: wo dec 15, 2010 8:47 pm 
Offline

Lid geworden op: za dec 11, 2010 3:37 pm
Berichten: 1
Locatie: Zoetermeer
Foto's van Circus Sydney zijn voorlopig via mn facebook pagina te zien. Moet me eerst bij een fotopagina aanmelden om hier de foto's heen te kunnen linken.

http://www.facebook.com/?ref=logo#!/pro ... 1794588093

Vrijdag ga ik overdag wat foto's maken. Alleen van de dieren zal ik weinig zien en ik weet ook niet of Circus Sydney een open Circus is, dat wil zeggen dat je bij de dieren kan kijken wanneer je wilt (zoals bij Circus Herman Renz het geval is). Vandaag waren ze rond 5 uur nog met de voortent bezig. De entree/kassa was ook nog niet aan. Ben benieuwd als alle lichten van het gehele circus branden. Wagenpark ziet er keurig uit en de tent is mooi verlicht van buiten.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Wintercircus Zoetermeer
BerichtGeplaatst: wo dec 15, 2010 9:35 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Je kan ook vanuit facebook doorlinken:

Afbeelding

je link even tussen de tags zetten


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Wintercircus Zoetermeer
BerichtGeplaatst: wo dec 15, 2010 11:47 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
MartijnH schreef:
Je kan ook vanuit facebook doorlinken:

je link even tussen de tags zetten


je kunt ze ook naar me mailen sjaak@circus-web.nl dan zet ik ze op onze fotoserver

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Wintercircus Zoetermeer
BerichtGeplaatst: wo dec 22, 2010 12:31 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
Afbeelding

Kerstcircus Zoetermeer is er klaar voor.....

Het Australian Super Circus Sydney staat helemaal opgebouwd voor haar allereerste editie van het Zoetermeerse Kerstcircus. Vanwege de hevige sneeuwval en de daarmee gepaard gaande strenge vorst heeft dit de afgelopen dagen "vele voeten in de aarde" gehad. Alle werkzaamheden namen veel meer tijd in beslag dan gepland en kostten erg veel inspanning van de hardwerkende medewerkers. Ondertussen is het circusgezelschap helemaal compleet en bijna klaar voor de première van woensdagavond.

Ook de 6 Arabische paarden van Circus Bellmondo (Markus Kaiser) en de 4 kamelen zijn veilig gearriveerd. Het 6-mans orkest repeteert onder de bezielende leiding van Alexander Scholl dagelijks meerdere malen hun partituren en de artiesten en dieren oefenen en gewennen in de nu nog kille piste. Een batterij aan LED-verlichting hangt klaar om woensdagavond alles perfect weer te geven want het Kerstcircus Zoetermeer is er klaar voor.....

Woensdagavond de 22ste december om 19.00 uur is het "showtime" Een wervelende show met live orkest, show ballet, zangeressen, een zingende spreekstalmeester en natuurlijk vele artiesten en dieren staan in de startblokken om het Zoetermeerse publiek te entertainen! Tot ziens in het
Kerstcircus Zoetermeer!!!

Hartelijke groet,
Tourneemanager Circus Sydney

Atze J. Lubach-Koers

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Wintercircus Zoetermeer
BerichtGeplaatst: wo dec 22, 2010 11:08 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
Ik was er vanavond, samen met een redelijk bezette tent Zoetermeerders.
De mensen deden hun stinkende best er een mooi programma van te maken. Het orkest en de toeterende circusdirecteur werkten daar aan mee.

Afbeelding

morgen de foto's uitzoeken en ik ga nu slapen over een verslagje.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Wintercircus Zoetermeer
BerichtGeplaatst: do dec 23, 2010 3:48 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
Gisteren dus op de première geweest, het plan was eerst naar de première van Royal te gaan, naar de andere trompetspelende circusdirecteur dus :P

Zoals gezegd hebben de mensen hun beste beentjes voorgezet om een feestelijk programma neer te zetten. Spreekstalmeester Atze heb ik geloof ik wel tien keer van kleding zien verwisselen. Van Kerstman, via billentikker en allerlei glitterpakjes tot aan kangoeroepak (dat laatste weet ik niet zeker). Regelmatig kwamen beeldschone danseresjes al zingend voorbij, met de mooiste stoeipakjes aan. Het goedspelende orkest verhoogt sowieso het luister- en kijkgenot. Verder lasers, rookmachines en een heel goede (LED) lichtinstallatie. De muziek klonk goed maar kwam soms veel te hard uit de speakers.

Het gevarieerde programma staat op het niveau van het gemiddelde familiecircus zoals wij in Nederland kennen. De dierennummers zijn zeker OK, de moelijkheidsgraad van de acts is niet zo hoog. De stoelenbalans en het strapatennummer staken wel boven de rest uit. Maar de hele entourage maakt dat het ook voor - de doorgewinterde- circusliefhebbers de moeite waard is om te gaan kijken. Het Zoetermeerse publiek vermaakte zich in ieder geval best.

Er gingen wel wat dingen mis. De spreekstalmeester en de circusdirecteur liepen elkaar soms een beetje in de weg. Atze met de microfoon, Alexander Scholl met zijn trompet. En soms pakte Scholl de microfoon. De paarden kwamen al heel schichtig de ring in, en raakten volledig in de war toen de rookmachine per ongeluk ging blazen. En even later ging de man van de rolarola hard onderuit.

Die al eerder genoemde manshoge kangoeroeknuffel was trouwens het enige Australische tintje wat ik kon ontdekken. De walibi's heb ik niet gezien maar men beloofde dat zij in het vervolg zeker in de show komen. Het hele programma heeft eerder een Amerikaans karakter: de cheergirls, de westernshow en de trampolinespringende Bluesbrothers hebben niets Australisch. De clowns deden het aloude "geen muziek" nummer maar het zou leuk zijn geweest om dat te openen met bijvoorbeeld de didgeridoo.

Tegen het eind van het programma werd een prijswinnaar getrokken van de loterij. Een knuffel, geen eens een kangoeroe dus :|

Afijn... de foto's moeten de rest van het verhaal maar vertellen. Klik op:
http://www.circusforum.nl/album/displa ... eshow=5000

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Wintercircus Zoetermeer
BerichtGeplaatst: do dec 23, 2010 6:45 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Mooie foto's sjaak, dit programma steekt zover ik kan beoordelen ver boven de gemiddelde duitse familiecircussen uit.
prachtige kostuums en leuke acts en zelfs de clowns zien er mooi uit (en dat is ook uniek :P )


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Wintercircus Zoetermeer
BerichtGeplaatst: do dec 23, 2010 6:51 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
de hele presentatie maakt dat het er allemaal een stuk beter uit ziet, en niet alleen op de foto's.....

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Wintercircus Zoetermeer
BerichtGeplaatst: vr dec 24, 2010 10:56 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 11:26 pm
Berichten: 1382
Locatie: Katwijk aan Zee
Ik heb geen tijd om een hele recensie te schrijven. Wel grappig dat de dames die optraden in allerlei acts, ook uitstekend konden zingen. Multifunctionele circusartiesten. Voor mij sprong inderdaad het nummer in de tissu er uit, en de stoelenbalans, waarbij de man 7 stoelen op elkaar stapelde en daar dan nog eens een handstand op ging doen, dat alles zonder longe, wat toch wel een arbo verplichting is in Nederland. De meest spectaculaire acts werden bewaard voor de tweede helft van het circusprogramma. Het geheel zag er allemaal prima uit. Dat begon al met de prachtige circuswagens om de tent heen, het tentencomplex zelf en de aankleding van de circustent, heel sfeervol en in kerststijl. Een zeer traditioneel circus, met traditionele muziek, zoals onze grootouders het circus ook al beleefden.

_________________
Neem ook eens een kijkje op http://www.circusweb.nl (voor het meest actuele circusnieuws)


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Wintercircus Zoetermeer
BerichtGeplaatst: vr dec 24, 2010 11:43 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
ARBO regels zijn er inderdaad in Nederland. Maar het gebruik van een longe (in de ARBO wet "valbeveiliging") is niet verplicht. Het circus (werkgever) is wel verplicht om de valbeveiliging aan te bieden. Er moet dus ergens een katrol in de nok van de tent gemonteerd zijn waar je een kabel overheen kunt leiden. De kabel met gordel moet ook op het terrein aanwezig zijn. Die zullen er heus wel zijn. Daarmee is dan voldaan aan de ARBO wet. Dat de artiest die valbeveiliging vervolgens niet gebruikt is zijn of haar eigen keuze. Het is dan wel zo dat de artiest na een val niet verzekerd is voor de gevolgen van het niet meer kunnen werken door letsel of invaliditeit. Maar het is de vraag of de artiest überhaupt verzekerd is. Want dan moet er door de artiest wel een verzekering zijn afgesloten...

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Wintercircus Zoetermeer
BerichtGeplaatst: vr dec 24, 2010 11:51 am 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
En voor risicovakken zoals een circusartiest zal vast geen verzekering zijn.
ik weet in ieder geval dat de motorrijders van de Steilewandshow op de kermis zichzelf niet verzekeringen konden omdat het een risiscovak was.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Wintercircus Zoetermeer
BerichtGeplaatst: vr dec 24, 2010 1:47 pm 
Offline

Lid geworden op: vr mei 07, 2010 5:52 pm
Berichten: 329
Locatie: Doetinchem
En wat doen ze bij de steile wand ze doen beroep op het publiek om geld naar beneden te gooien om zelf een noodpotje te maken!!!
Ik heb vroeger ook in het circus mee gemaakt, dat de leeuwendomteur kaarten liet verkopen om bij ongeval van de opbrengst kon leven :mrgreen:

_________________
Henk Onstenk
(circusliefhebber)


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Wintercircus Zoetermeer
BerichtGeplaatst: vr dec 24, 2010 4:06 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
haha ik heb beter opgelet! :wink:

in de nok hing een veiligheidslijn, die hij vlak voor de handstand aan de bovenste stoel haakte. ik heb de foto's met een loep nagekeken...

en op de grond stonden een paar sterke kerels klaar om de val te breken. en weer een stel anderen om de stukken bij elkaar te vegen :lol:

Afbeelding

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Wintercircus Zoetermeer
BerichtGeplaatst: vr dec 24, 2010 4:27 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 11:26 pm
Berichten: 1382
Locatie: Katwijk aan Zee
De bovenste stoel was vastgebonden en via een katrol naar boven gehesen, dat klopt, maar de man zelf was los.

_________________
Neem ook eens een kijkje op http://www.circusweb.nl (voor het meest actuele circusnieuws)


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Wintercircus Zoetermeer
BerichtGeplaatst: vr dec 24, 2010 4:52 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
gera schreef:
De bovenste stoel was vastgebonden en via een katrol naar boven gehesen, dat klopt, maar de man zelf was los.


de bovenste stoel was aangehaakt, zodat als de boel instort tijdens de handstand, wat toch het gevaarlijkste moment is, dan hoeft hij alleen maar de stoel vast te houden.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Forum gesloten  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 51 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.