Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel do apr 25, 2024 3:39 am

Alle tijden zijn UTC+02:00




Forum gesloten  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 51 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Re: Wintercircus Zoetermeer
BerichtGeplaatst: vr dec 24, 2010 5:17 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Moet er straks een kooitje in de leeuwenkooi komen te staan? Speciaal voor de dompteur. :clown

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Wintercircus Zoetermeer
BerichtGeplaatst: vr dec 31, 2010 11:23 am 
Offline

Lid geworden op: do apr 20, 2006 12:20 pm
Berichten: 9
Locatie: Beerta
Circusvrienden!

Vanuit een kleine behaaglijke caravan op het circusterrein aan de Van der Hagenstraat in Zoetermeer een korte update over het wel en wee in “ons” kerstcircus. Het is oudejaarsdag, vanmiddag één voorstelling om 15.00 uur, het weer is mistroostig, er hangt een dikke laag mist en de dooi zet nu flink door met andere woorden; ideaal weer om veel vuurwerk verloren te zien gaan……

En toch prijs ik me meer dan gelukkig. Als je nagaat dat ik vorig jaar voor de eerste keer een circusvoorstelling mocht presenteren – de première bij Remo Iarz van het kerstcircus in Ede omdat Metin deze avond verhinderd was – en we afgelopen seizoen enkele maanden het Circus Humberto op weg hebben geholpen met spreekstalmeesteren (weet niet of dit woord ook echt bestaat :)) is het een prijs uit de loterij om nu 31 wervelende circusshows van commentaar te mogen voorzien.

Voor een circusvriend het ultieme om zijn vak met z’n hobby te mogen combineren. Genieten met de grote G! Wat het nog leuker maakt is de grote schare vrienden die het je oplevert; circusvrienden wel te verstaan. Mensen – met name mannen – die net als ik een passie hebben voor circus zowel wat z’n logistiek betreft als ook wat de voorstelling aangaat. En als je dan alleen (man Dennis heeft in het Groningse een hotel te runnen) en als enige Nederlander voor langere tijd op het circusterrein vertoeft is het fijn als ze in grote getale op onze voorstelling afkomen.

Afgelopen woensdag spande tot nu toe wel de kroon. Een groep van 19 Engelse “friends” kwam onder leiding van de bekende Rotterdamse circusvriend John de Vries de show bekijken. Eerder die dag waren ze al in Den Haag bij het Groot Russisch Staatscircus geweest en de dag ervoor zijn ze hun trip begonnen in Carré en hadden ze een bezoek gebracht aan onze nationale trots Herman Renz. Tenslotte zou men gisteren de voorstelling van Wim Zomer in Apeldoorn bezoeken om vervolgens via de Tunnel huiswaarts te keren om voor oud & nieuw weer thuis te zijn.

Heerlijke enthousiaste mensen die hebben genoten van onze circusshow en die bij de eerste klanken van ons 6-mans orkest werden ondergedompeld in de zo kenmerkende en gewenste authentieke circusambiance. In het gezelschap bleken ook nog verschillende circusfamilies te zijn vertegenwoordigt. Zo was de dochter van Martin Lacey sr. (zus van Alexander & Martin jr.) samen met haar partner één van de gasten. Komend seizoen brengt zij in het circus van haar vader de roofdieren voor. Na afloop van onze voorstelling sprak men de hoop uit dat een dergelijke show ooit nog eens naar Engeland zou komen en dat was voor onze directie dan ook wel het grootste compliment. Een groepsfoto met alle artiesten en het gehele reisgezelschap kon dan ook niet uitblijven.

Buiten deze Engelse groep hebben we in de afgelopen dagen ook al een Ierse, verschillende Duitse en uiteraard Nederlandse vrienden mogen begroeten. Zo was Circusweb tijdens de première ruim vertegenwoordigt door Sjaak van den Heuvel en Gera de Leeuw samen met haar dochter. Kwam ook Bas (goeswest) een kijkje nemen en hadden we gisterenmiddag niemand minder dan Martin Hanson te gast. En aangezien we nog tot en met zondag 9 januari hier in Zoetermeer dagelijks voorstellingen verzorgen spreek ik dan ook de hoop uit dat nog vele circusvrienden de weg naar onze sfeervol ingerichte chapiteau zullen weten te vinden. Je bent van harte welkom!

Voorts en ook ten slotte (het zou per slot van rekening een korte update worden) wens ik iedereen voor vanavond een gezellige jaarwisseling en voor 2011 alle goeds en een fantastisch circusjaar!

Hartelijke groet,

Atze J. Lubach-Koers
Tourneemanager, persvoorlichter, reserveringen & spreekstalmeester :)

_________________
datgene wat je graag doet moet je vaker doen...


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Wintercircus Zoetermeer
BerichtGeplaatst: za jan 01, 2011 1:02 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 11:26 pm
Berichten: 1382
Locatie: Katwijk aan Zee
Lieve Atze,
Er zijn maar weinig spreekstalmeesters in Nederland met een gave tot spreekstalmeesteren, zo zit ik al 15 jaar in de nabijheid van Maurice Veldkamp, die er een gave voor heeft, en die gave ontdekte ik ook bij jou. Gewoon genieten, want dat is een kunst. Leuk dat jouw circus zoveel belangstelling krijgt, Zoetermeer is tenslotte geen gemakkelijke gemeente om je circus mee vol te krijgen. Leuk dat je ook zoveel positieve feedback krijgt van bezoekers. Fijn circusjaar toegewenst, en dat geldt eigenlijk voor alle forumlezers hier.

_________________
Neem ook eens een kijkje op http://www.circusweb.nl (voor het meest actuele circusnieuws)


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Wintercircus Zoetermeer
BerichtGeplaatst: wo jan 05, 2011 10:18 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
heuvels schreef:
Het gevarieerde programma staat op het niveau van het gemiddelde familiecircus zoals wij in Nederland kennen. De dierennummers zijn zeker OK, de moelijkheidsgraad van de acts is niet zo hoog. De stoelenbalans en het strapatennummer staken wel boven de rest uit. Maar de hele entourage maakt dat het ook voor - de doorgewinterde- circusliefhebbers de moeite waard is om te gaan kijken. Het Zoetermeerse publiek vermaakte zich in ieder geval best.

Er gingen wel wat dingen mis. De spreekstalmeester en de circusdirecteur liepen elkaar soms een beetje in de weg. Atze met de microfoon, Alexander Scholl met zijn trompet. En soms pakte Scholl de microfoon. De paarden kwamen al heel schichtig de ring in, en raakten volledig in de war toen de rookmachine per ongeluk ging blazen. En even later ging de man van de rolarola hard onderuit.


Vanmiddag ook in Zoetermeer geweest omdat ik de eer heb om de recensie voor De Piste te schrijven. De man van de rola-rola ging ook nu keihard onderuit. Ik kan bevestigen dat de strapaten en de stoelenbalans letterlijk en figuurlijk er bovenuit steken. Atze en Alexander liepen elkaar niet meer in de weg.

Niet alleen Sjaak heeft het goed gezien dat deze dieren in de war raakten toen de rookmachine per ongeluk ging blazen. De paarden zijn na de première meteen terug gebracht naar hun eigenaar. Deze dieren waren absoluut nog niet pisterijp. Een stel ongetrainde paarden aansmeren als een goedlopende circusact is pure oplichterij.

Verder is er heel veel mis met de dieren en hun acts. De paarden en pony's staan in boxen met venijnig scherpe randen aan de omheining waaraan deze dieren zich makkelijk kunnen verwonden. De lama's doen niet mee in de voorstelling maar ze hebben intussen wel een enorme reis Ierland-Nederland-Duitsland-Nederland achter de rug. Het schoolpaard liep minutenlang te schuimbekken in de piste omdat het door een te strak bit (en een onervaren kind als ruiter?) de mond niet kon sluiten. De ponys waren erg uitgelaten in de piste. Nogal wiedes want ze hebben minstens drie uur lang zeer kort aangebonden in hun stal gestaan. Ze konden niet liggen, niet met hun mond bij de grond komen en dus drie uur lang niets eten of drinken. Waarom de ponys ruim 1 uur en 15 minuten vòòr de voorstelling worden geborsteld en aangebonden is voor mij een volkomen raadsel.

heuvels schreef:
Het hele programma heeft eerder een Amerikaans karakter

Om toch iets Australisch aan het publiek te bieden worden twee wallabys in de voortent aan het publiek getoond. Tot zover is er niets aan de hand. Maar als je ziet hoe deze dieren van de stal naar de voortent worden gebracht dat krijg je toch echt behoefte aan een kotszakje. De dieren worden aan hun staart opgetild. Hevig spartelend met hun hoofd naar beneden worden ze naar de voortent gedragen. Alsof het slachtvee is. Walgelijk.

Dit circus gaat in 2011 een tournee maken in Nederland. Ze kunnen wat mij betreft beter een geanimeerde discotheek beginnen. Ze hebben al een snoeiharde geluidsinstallatie, een zeer goed orkest, zangers, danseressen en meerdere goede variéténummers.

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Wintercircus Zoetermeer
BerichtGeplaatst: do jan 06, 2011 12:29 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 11:26 pm
Berichten: 1382
Locatie: Katwijk aan Zee
we moeten maar eens aan Atze vragen of hij hier iets van gemerkt heeft.

_________________
Neem ook eens een kijkje op http://www.circusweb.nl (voor het meest actuele circusnieuws)


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Wintercircus Zoetermeer
BerichtGeplaatst: do jan 06, 2011 11:08 am 
Offline

Lid geworden op: di jan 05, 2010 8:47 pm
Berichten: 388
gera schreef:
we moeten maar eens aan Atze vragen of hij hier iets van gemerkt heeft.

Of Atze daar iets van gemerkt heeft doet er niet toe: Ron Mikkenie heeft wantoestanden vastgesteld,
en die zijn ontoelaatbaar.

_________________
Echt circus ruikt naar paarden en houtkrullen


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Wintercircus Zoetermeer
BerichtGeplaatst: do jan 06, 2011 12:17 pm 
Offline

Lid geworden op: vr mar 07, 2008 1:57 pm
Berichten: 194
Locatie: Schiedam
Krijgt Commander Jeep toch gelijk als je naar dit kerstcicus kijkt.
Schandalig dat men op deze wijze met dieren omgaat.Het circus in het algemeen wordt hier op aangekeken. Ik hoop dat circusvrienden afstand zullen nemen van dit circus!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Wintercircus Zoetermeer
BerichtGeplaatst: do jan 06, 2011 12:29 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
Atze zal ongetwijfeld zijn bijgepraat door Ron. Maar de focus van Atze lag op een heleboel andere dingen. De verzorging van de dieren zal komende tijd ook zijn aandacht moeten krijgen. Hij weet waar hij de expertise kan vinden.

En het circus moet zich gaan conformeren aan de Nederlandse normen. Die zijn ontstegen aan de normen die Alexander Scholl gewend is. Gebeurt dit niet dan krijgt het circus in het komende jaar alle wind van voren. Ze hebben nog een paar maanden de tijd, en kunnen vast rekenen op controle van de AID in hun winterkwartier.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Wintercircus Zoetermeer
BerichtGeplaatst: do jan 06, 2011 12:46 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: do jan 31, 2008 9:57 pm
Berichten: 258
Commissie Klassiek Circus informeert organisator Kerstcircus Zoetermeer

De Commissie Klassiek Circus heeft de organisator van Kerstcircus Zoetermeer zowel mondeling als schriftelijk geïnformeerd over de geconstateerde aantasting van het dierwelzijn bij het Australian Super Circus dat nog tot en met zondag 9 januari 2011 voorstellingen verzorgt aan het terrein aan de Van der Hagenstraat in Zoetermeer.

Er zijn ernstige, maar eenvoudig oplosbare, problemen geconstateerd in de huisvesting van de paarden en pony's, de verzorging van de pony's, het optreden met het paard tijdens de hogeschool, het transport van de wallabys binnen het circus en het constant in de staltent verblijven van de lama's.

De organisator is gewezen op de Richtlijnen Welzijn Circusdieren en hoe hij geheel gratis in het bezit kan komen van de Richtlijnen. Mogelijk zal de nVWA , de opvolger van de Algemene Inspectie Dienst, deze week nog controles uitvoeren bij dit circus in Zoetermeer.

_________________
Teken de petitie voor het behoud van circus met dieren op http://www.klassiekcircus.nl
Volg ons ook op Facebook, zoek naar klassiek circus en kies de community.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Wintercircus Zoetermeer
BerichtGeplaatst: vr jan 07, 2011 9:54 am 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
Een aantal berichten vanaf dit punt heb ik verhuisd naar de besloten rubriek, de discussie werd te "modderig" en te persoonlijk. Dergelijke berichten zullen hier worden verwijderd.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Wintercircus Zoetermeer
BerichtGeplaatst: za jan 08, 2011 5:58 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 11:26 pm
Berichten: 1382
Locatie: Katwijk aan Zee
Wat dan weer open mag is het volgende nieuws. Het Australian Super Circus heeft bezoek gekregen van de nVWA, door enkele inspecteurs. De familie Heybeek heeft ze hartelijk ontvangen en na een goed gesprek rondgeleid. Alles werd in orde bevonden.

_________________
Neem ook eens een kijkje op http://www.circusweb.nl (voor het meest actuele circusnieuws)


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Wintercircus Zoetermeer
BerichtGeplaatst: za jan 08, 2011 6:31 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: do jan 31, 2008 9:57 pm
Berichten: 258
Dan heeft Atze een aantal geconstateerde problemen doorgenomen met de eigenaar van het circus. De meeste problemen waren immers eenvoudig oplosbaar. Dat betekent dat het circus is principe alle middelen daarvoor reeds in huis heeft. Of dat het alleen maar nodig is om het tijdstip van sommige handelingen te verplaatsen zodat de dieren vlak voor hun optreden gereed worden gemaakt voor de piste. Dat zou een goede zaak zijn.

_________________
Teken de petitie voor het behoud van circus met dieren op http://www.klassiekcircus.nl
Volg ons ook op Facebook, zoek naar klassiek circus en kies de community.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Wintercircus Zoetermeer
BerichtGeplaatst: za jan 08, 2011 8:33 pm 
Offline

Lid geworden op: di nov 24, 2009 3:55 pm
Berichten: 25
Comm Klassiek Circus schreef:
Dan heeft Atze een aantal geconstateerde problemen doorgenomen met de eigenaar van het circus. De meeste problemen waren immers eenvoudig oplosbaar. Dat betekent dat het circus is principe alle middelen daarvoor reeds in huis heeft. Of dat het alleen maar nodig is om het tijdstip van sommige handelingen te verplaatsen zodat de dieren vlak voor hun optreden gereed worden gemaakt voor de piste. Dat zou een goede zaak zijn.



Eerst zijn het wantoestanden en dan zijn het weer eenvoudig oplosbare problemen.
Volgens mij is er weer een nieuwe zondebok in Nederland. Ik ben zelf 2 keer geweest in Zoetermeer en ik heb ook niks van deze beweringen gezien en als de inspecteurs ook niks aan te merken hebben zal het wel meevallen. Ik heb de afgelopen jaren wel echte dieren mishandeling gezien in circussen in Nederland ga daar maar eens wat aan doen.
Beste mensen ga je tijd beter besteden dan mee te doen aan dit gezeur.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Wintercircus Zoetermeer
BerichtGeplaatst: zo jan 09, 2011 10:49 am 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
hierna werd de discussie onverkwikkelijk, dus is deze weer verplaatst naar de besloten rubriek. jammer.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Wintercircus Zoetermeer
BerichtGeplaatst: zo jan 09, 2011 6:36 pm 
Offline

Lid geworden op: do nov 18, 2010 7:59 pm
Berichten: 45
Locatie: Bodegraven
jammer die slechte berichten,zelf trek ik nog geen oordeel want ik ben er niet geweest. ik wou er zat.8 jan. naar toe gaan maar door het slechte weer en die berichten had ik niet z'on zin meer


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Forum gesloten  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 51 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.