Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel vr mar 29, 2024 12:25 am

Alle tijden zijn UTC+01:00




Forum gesloten  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 11 berichten ] 

Moeten circussen gemiste voorstellingen vergoeden?
Ja, de gekochte kaartjes omwisselen. 42%  42%  [ 5 ]
ja, alle kaartjes moeten kunnen worden omgewisseld. 25%  25%  [ 3 ]
Nee, anders gaat iedereen smoezen verzinnen. 33%  33%  [ 4 ]
Nee, want het is overmacht door weeralarm 0%  0%  [ 0 ]
Totaal aantal stemmen: 12
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr dec 17, 2010 6:43 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 11:26 pm
Berichten: 1382
Locatie: Katwijk aan Zee
Op vrijdag 17 december is er opeens een weeralarm. En dat terwijl her en der premieres van circussen zijn. Circusbezoeker in vol ornaat met glitter en glamour kwamen vast te zitten in t verkeer, of durfden al helemaal niet op pad, maar hoe zit het met je circuskaartje, kun jij hem nog inruilen voor een andere dag? Atze Lubach meldde al dat dit voor hem niet mogelijk was:
Citeer:
Dubbele teleurstelling!

Vandaag (vr. 17-12) onderweg (met caravan) vanuit het uiterste noord-oosten van ons land richting Den Haag om o.a. vanavond de voorstelling van 20.00 uur bij te wonen. Via vakantieveilingen.nl hadden we voor vanavond namelijk een voucher voor een tweetal kaarten bemachtigd.

Maar helaas, het weer gooide roet in het eten. Lange files vanaf Almere en veel sneeuw onderweg maakte het voor ons noodzakelijk om te keren en weer huiswaarts te rijden. Zondag wagen we een nieuwe poging......

Helaas dus vanavond geen circusvoorstelling op het Malieveld voor ons en na meerdere malen telefonisch contact met de circuskassa (men moest eerst even overleggen) was het antwoord op ons verzoek of de voucher omgezet kon worden naar de voorstelling van aanstaande zondag 14.00 uur resoluut neen, daar kon men niet aan beginnen..... Dubbele teleurstelling, jammer!

Atze J. Lubach-Koers

_________________
Neem ook eens een kijkje op http://www.circusweb.nl (voor het meest actuele circusnieuws)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr dec 17, 2010 7:21 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
voor mij een optie die er niet bij staat:

circussen zouden bij een calamiteit zoals dit de kaartjes moeten omwisselen, maar wel binnen de mogelijkheden. een gedupeerde klant zou niet mogen eisen op een bepaalde dag terug te komen. de voorstelling zou al uitverkocht kunnen zijn.

misschien een mogelijkheid: in de voorverkoop de mogelijkheid bieden tegen geringe bijbetaling een omwisselgarantie mee te verkopen. onder bepaalde voorwaarden natuurlijk.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr dec 17, 2010 7:42 pm 
Offline

Lid geworden op: di jan 05, 2010 8:47 pm
Berichten: 388
heuvels schreef:
voor mij een optie die er niet bij staat:

circussen zouden bij een calamiteit zoals dit de kaartjes moeten omwisselen, maar wel binnen de mogelijkheden. een gedupeerde klant zou niet mogen eisen op een bepaalde dag terug te komen. de voorstelling zou al uitverkocht kunnen zijn.

misschien een mogelijkheid: in de voorverkoop de mogelijkheid bieden tegen geringe bijbetaling een omwisselgarantie mee te verkopen. onder bepaalde voorwaarden natuurlijk.

Allebei een goed idee, wat Atze is overkomen is natuurlijk van de gekke, er stond op zeker moment meer dan 750 kilometer file.
Daar mag je als circus best rekening mee houden, dat niet doen is zonder meer lomp te noemen.

_________________
Echt circus ruikt naar paarden en houtkrullen


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr dec 17, 2010 7:44 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 11:26 pm
Berichten: 1382
Locatie: Katwijk aan Zee
haha Sjaak, t wordt tijd dat jij circusdirecteur wordt, deze opmerking lijkt een regelrechte sollicitatie. Ik vind dat een verkapte prijsverhoging. Nee, laten we dan kijken of de circussen een klantvriendelijke oplossing kunnen bedenken. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat alle circusvoorstellingen bomvol zitten.

_________________
Neem ook eens een kijkje op http://www.circusweb.nl (voor het meest actuele circusnieuws)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr dec 17, 2010 7:51 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 11:26 pm
Berichten: 1382
Locatie: Katwijk aan Zee
Beste Tijger, ik denk dat er een verschil zit in gratis ter beschikking gestelde kaartjes of gekochte kaartjes. En het schijnt aan de kassa van het Haags Kerstcircus zo achterlijk druk geweest te zijn, dan krijg je als invaltelefoniste ook geen kans om direct oplossingen te verzinnen. Dus ik zou niet oordelen voor je t fijne er van weet. Wellicht is het antwoord hierop morgenochtend pas echt duidelijk.

_________________
Neem ook eens een kijkje op http://www.circusweb.nl (voor het meest actuele circusnieuws)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr dec 17, 2010 7:56 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Als dinsdag de treinen maar weer rijden want dan ga ik naar Louis Knie in Utrecht en daarvoor is het kaartje al gekocht.
Heb een strak schema voor de kerstcircussen dus laat die sneeuw alsjeblieft na 9 jan verder vallen. :)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr dec 17, 2010 8:13 pm 
Offline

Lid geworden op: di jan 05, 2010 8:47 pm
Berichten: 388
gera schreef:
Beste Tijger, ik denk dat er een verschil zit in gratis ter beschikking gestelde kaartjes of gekochte kaartjes. En het schijnt aan de kassa van het Haags Kerstcircus zo achterlijk druk geweest te zijn, dan krijg je als invaltelefoniste ook geen kans om direct oplossingen te verzinnen. Dus ik zou niet oordelen voor je t fijne er van weet. Wellicht is het antwoord hierop morgenochtend pas echt duidelijk.

Verkoop dat maar eens aan Atze, nadat-ie met een half miljoen anderen uren in de file heeft gestaan :mrgreen:

_________________
Echt circus ruikt naar paarden en houtkrullen


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma dec 20, 2010 10:12 pm 
Het nieuws staat bol van de sneeuwberichten, en dan moet men niet klagen van "ja maar er stond 750km file, dus onmogelijk, bla bla",
want dan had men maar op tijd moeten vertrekken, want men weet nou eenmaal dat het wegennet een infarct krijgt als er 2 sneeuwvlokken vallen.
Dus voor een premiere die dan om 8 uur begint, moet men gewoon om 4 uur vertrekken als je uit maastricht of groningen komt. Dan ben je voor de drukte binnen,
en vinden ze het bij het circus helemaal niet erg als je een uur op voorhand wat in de restauratietent komt verteren, en kan het er best gezelllig zijn, dus je hoeft
je niet eens te vervelen als je ruimschoots te vroeg bent.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma dec 20, 2010 10:27 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Ik sta morgenvroeg in ieder geval vroeg op om te kijken of de treinen naar utrecht rijden.
rijden ze niet dan ga ik toch maar met de auto.

Het kaartje is al gekocht (vorige week toen die voorspellingen over de sneeuw er nog niet waren) dus gaan zal ik zeker.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di dec 21, 2010 1:37 pm 
Offline

Lid geworden op: di jan 05, 2010 8:47 pm
Berichten: 388
circusfan schreef:
Het nieuws staat bol van de sneeuwberichten, en dan moet men niet klagen van "ja maar er stond 750km file, dus onmogelijk, bla bla",
want dan had men maar op tijd moeten vertrekken, want men weet nou eenmaal dat het wegennet een infarct krijgt als er 2 sneeuwvlokken vallen.
Dus voor een premiere die dan om 8 uur begint, moet men gewoon om 4 uur vertrekken als je uit maastricht of groningen komt. Dan ben je voor de drukte binnen,
en vinden ze het bij het circus helemaal niet erg als je een uur op voorhand wat in de restauratietent komt verteren, en kan het er best gezelllig zijn, dus je hoeft
je niet eens te vervelen als je ruimschoots te vroeg bent.

Volgens TomTom&Vodafone stond er op het hoogtepunt in de namiddag 2704 (!)kilometer file.
Die informatie is betrouwbaarder dan de ANWB-meldingen, omdat die zich alleen kan baseren op meetlussen in snelwegen, en meldingen van de KLPD. Er viel dus degelijk wat te klagen :evil:

_________________
Echt circus ruikt naar paarden en houtkrullen


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di dec 21, 2010 2:16 pm 
Tijger schreef:
circusfan schreef:
Het nieuws staat bol van de sneeuwberichten, en dan moet men niet klagen van "ja maar er stond 750km file, dus onmogelijk, bla bla",
want dan had men maar op tijd moeten vertrekken, want men weet nou eenmaal dat het wegennet een infarct krijgt als er 2 sneeuwvlokken vallen.
Dus voor een premiere die dan om 8 uur begint, moet men gewoon om 4 uur vertrekken als je uit maastricht of groningen komt. Dan ben je voor de drukte binnen,
en vinden ze het bij het circus helemaal niet erg als je een uur op voorhand wat in de restauratietent komt verteren, en kan het er best gezelllig zijn, dus je hoeft
je niet eens te vervelen als je ruimschoots te vroeg bent.

Volgens TomTom&Vodafone stond er op het hoogtepunt in de namiddag 2704 (!)kilometer file.
Die informatie is betrouwbaarder dan de ANWB-meldingen, omdat die zich alleen kan baseren op meetlussen in snelwegen, en meldingen van de KLPD. Er viel dus degelijk wat te klagen :evil:


Dit heet overmacht, en dan heb je nergens geen recht meer op.
En denk je dat een circus het leuk vindt als de mensen die niet gereseveert hebben weg blijven?
Dus ook een circus krijg financiele klappen te verwerken door die overmacht.
En wat dacht je van al die gestrande reizigers op schiphol? Dacht je soms dat die enige compensatie krijgen?


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Forum gesloten  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 11 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.