Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel vr mar 29, 2024 1:25 pm

Alle tijden zijn UTC+01:00




Forum gesloten  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 13 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Kozakkenruiters?!?
BerichtGeplaatst: vr dec 17, 2010 8:02 pm 
Offline

Lid geworden op: di jan 05, 2010 8:47 pm
Berichten: 388
Vierendertig kerstcircussen in Nederland, en nergens kozakkenruiters?!?
Ik heb niet alle programma's uitgeplozen, maar als er ergens wèl kozakkenruiters zouden zijn , dan neem ik aan dat zoiets niet onopgemerkt zou blijven, zeker niet op dit forum. De laatste keer dat ik deze ultieme circusact kon meemaken was bij Moskou-Holiday in mijn eigen stad. Maar dat was alweer veel te lang geleden. Op de website van het Moskou-Circus staat nu al jaren "Kozakkenruiters gezocht" bij de vacatures, maar tot dusver zonder succes.
Zijn die ruiters allemaal ingesneeuwd op de verre steppen in het oosten?

_________________
Echt circus ruikt naar paarden en houtkrullen


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Kozakkenruiters?!?
BerichtGeplaatst: vr dec 17, 2010 8:05 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Je kon het hele zomerseizoen een groep Kozakkenruiters actief zien in Attractiepark Slagharen waar zij het welliswaar niet klassiek presenteerde maar in een moderne Cowboystijl. Ik weet niet of die groep (khadikov was dat dacht ik?) volgend jaar daar ook weer te beleven is.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Kozakkenruiters?!?
BerichtGeplaatst: vr dec 17, 2010 8:09 pm 
Offline

Lid geworden op: di jan 05, 2010 8:47 pm
Berichten: 388
ehh, het gaat mij vooral om kozakkenruiters in een circus.
Een circus is voor mij pas echt circus als het in een tent is, en ik zaagsel en paarden ruik.
Ik heb ook ooit kozakkenruiters in de Rijnhal gezien, toen Fernand Banning daar een kerstcircus had georganiseerd,
maar zoals met alles in een hal: het is toch anders.

_________________
Echt circus ruikt naar paarden en houtkrullen


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Kozakkenruiters?!?
BerichtGeplaatst: vr dec 17, 2010 8:33 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Dan heb je de vorige kerst Louis Knie en Apeldoorn dus duidelijk gemist. Allebei circus, in een tent én kozakkenruiters. Dit jaar waren de Khadikovs door Den Haag gecontracteerd. Maar ze pleegden contractbreuk. De Khadikovs waren in 2009 overigens ook in NL te zien bij Renz-Berlin...

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Kozakkenruiters?!?
BerichtGeplaatst: za dec 18, 2010 3:29 pm 
Offline

Lid geworden op: di jan 05, 2010 8:47 pm
Berichten: 388
Yep, klopt, te veel circussen tegelijk om te bezoeken. Maar dat was vorig jaar. 2010 eindigt dus kozakkenloos.

_________________
Echt circus ruikt naar paarden en houtkrullen


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Kozakkenruiters?!?
BerichtGeplaatst: vr feb 11, 2011 8:41 am 
Offline

Lid geworden op: di feb 17, 2009 12:32 pm
Berichten: 25
Tsja, ik weet dat ons lokale circusje hier in het oosten van Frankrijk echt zeer sterk is in Voltige en Kozak.

Dus als we dat willen zien in Nederland moeten we zien hoe we dat circus naar Nederland krijgen. Zij willen op zich wel, maar het is vooral financieel een nogal onzeker project. Wie helpen wil dit op te zetten is bij dezen uitgenodigd!

Zie ook http://cirque.pagnozoo.free.fr/


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Kozakkenruiters?!?
BerichtGeplaatst: vr feb 11, 2011 9:11 am 
Offline

Lid geworden op: di dec 09, 2008 8:34 pm
Berichten: 687
Locatie: Winterswijk
nog meer circus $%&@#! hey laat ze ff weg blijven er is nu al teveel.
(bericht gekuist, red)

_________________
circus@achterhoek is >>> Niek Oonk


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Kozakkenruiters?!?
BerichtGeplaatst: vr feb 11, 2011 9:14 am 
Offline

Lid geworden op: di jan 05, 2010 8:47 pm
Berichten: 388
Dank voor de tip! Ziet er leuk uit! Verzorgde website met veel informatie en een werkelijk prachtige onconventionele affiche voor de laatste show. Je kunt ze melden dat ik ze kom opzoeken zodra de mogelijkheid zich voordoet.
Want dan hoeven ze geen extra financieel risico te dragen; het is goedkoper dat ik mij daarheen verplaats, dan dat zij naar mij toekomen.
(En dan besparen ze zich ook een hoop gescheld van enkele forumleden die een diepe aversie voor niet-nederlandse circussen hebben ontwikkeld. Al beperkt zich dat voornamelijk tot onze oosterburen.)

_________________
Echt circus ruikt naar paarden en houtkrullen


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Kozakkenruiters?!?
BerichtGeplaatst: vr feb 11, 2011 11:02 am 
Offline

Lid geworden op: di feb 17, 2009 12:32 pm
Berichten: 25
Dank je Tijger. Zaagsel en paarden zul je er zeker ruiken en als je de website in de gaten houdt, kun je zeker kijken of je vakantie en één van hun optredens samenvallen. Ik weet dat ze er aan werken om dit jaar op het bekende Festival van Avignon (6 tot 26 juli) te kunnen staan

@Circus@achterhoek: als je aftiteling is: "may all your days be circusdays" dan snap ik je reactie niet. Volgens mij zou je dan iedere dag naar het circus moeten willen kunnen gaan ;-)


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Kozakkenruiters?!?
BerichtGeplaatst: vr feb 11, 2011 11:14 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Het probleem waar circus@achterhoek op doelt is dat er voor het kleine Nederland al te veel circussen het hele seizoen in Nederland reizen. Waardoor het moeilijk is om (1) voldoende publiek in de tent te krijgen en (2) een sluitende tournee te kunnen maken omdat er nu eenmaal een beperkt aantal speelplaatsen/vergunningen beschikbaar is. Het vergunningenbeleid is in Nederland anders dan in de ons omringende landen. Daar kun je ergens neerstrijken, naar het gemeentehuis gaan, en je gaat met de vergunning de deur uit. Met als enige risico dat je wel eens het tiende circus kunt zijn dat in dat dorp voorstellingen geeft. In Nederland geven sommige gemeenten maar een of twee vergunningen per jaar voor een circus. Er zijn iets meer dan 400 gemeenten dus tel uit hoe groot de druk is op een gemeente. En van die 400 gemeenten is een groot deel zo klein dat je er echt geen hele week kunt blijven staan.

Maar als een echt bijzonder circus gaat deelnemen aan festivals dan is het een heel andere zaak. Het "Holland Festival" bijvoorbeeld. Dan bestaan er zelfs subsidiemogelijkheden en worden de kaarten door de organisatie verkocht. Maar je kunt je ook laten uitnodigen door theaters en schouwburgen.

De website ziet er in ieder geval heel mooi uit. Ik verwacht dan een theatrale voorstelling met een grote rol voor de paarden. Zoiets als Bartebas, maar dan veel intiemer.

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Kozakkenruiters?!?
BerichtGeplaatst: vr feb 11, 2011 12:35 pm 
Offline

Lid geworden op: di feb 17, 2009 12:32 pm
Berichten: 25
Hoi Ron,

De sfeer bij Pagnozoo is inderdaad wel zo ongeveer wat je verwacht. Met maximaal 350 tot 400 man in de tent blijft het ook redelijk intiem.

En ja ik weet dat het helaas heel lastig is in Nederland. Alleen al het departement waarin ik woon kent meer gemeenten dan heel Nederland, maar dat zijn dan ook vaak zeer kleine gemeenten waarbij in extremo de hele bevolking deel uitmaakt van de gemeenteraad ;-)

Frankrijk is in mijn idee ook meer "circus minded" dan Nederland. Circus wordt hier nog gezien als cultuur. Je hebt hier zo je wilt twee soorten circussen: de circussen die geheel zichzelf bedruipen en de circussen die (deels) gesubsidieerd worden en als cultuur beschouwd worden. Een "luxe" die in Nederland waarschijnlijk niet bestaat.

Pagnozoo is één van de circussen die als cultuur beschouwd worden. Ondanks de subsidie zijn de budgetten overigens gering en is het geen vetpot. Zij zouden graag een keer internationale ervaring opdoen dus eventueel in het kader van een Festival naar Nederland komen zouden ze geweldig vinden. Mocht iemand een gaatje zien....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Kozakkenruiters?!?
BerichtGeplaatst: vr feb 11, 2011 2:02 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 09, 2008 8:34 pm
Berichten: 687
Locatie: Winterswijk
Pjotrg schreef:

@Circus@achterhoek: als je aftiteling is: "may all your days be circusdays" dan snap ik je reactie niet. Volgens mij zou je dan iedere dag naar het circus moeten willen kunnen gaan

Die aftiteling die klopt zeker wel we kunnen nu al elke dag na het circus. Maar goed daar maak ik wel onderscheid in na welke zaak. En nog 1 erbij in het al overvolle nederland word wel teveel.

_________________
circus@achterhoek is >>> Niek Oonk


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Kozakkenruiters?!?
BerichtGeplaatst: vr feb 11, 2011 7:15 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Dit Circus zou leuk zijn op een Park Hilaria bijvoorbeeld, daar hebben elk jaar nog Franse Circussen gestaan maar alle jaren ook "nieuw" frans circus.
Dan zou een Traditioneel Frans Circus (met dieren) wel leuk zijn om eenmalig in Nederland op zo een groot evenement te spelen, of misschien in combinatie met enkele andere culturele festivals.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Forum gesloten  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 13 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.