Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel do mar 28, 2024 11:18 am

Alle tijden zijn UTC+01:00




Forum gesloten  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 13 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Kerstcircus in Boom (B)
BerichtGeplaatst: zo nov 20, 2011 5:30 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
Afbeelding

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Kerstcircus in Boom (B)
BerichtGeplaatst: zo nov 20, 2011 5:59 pm 
Offline

Lid geworden op: zo okt 26, 2008 7:47 pm
Berichten: 5361
Locatie: Belgie
Lijkt alvast goed, sint op 10 en 11 december lijkt me wel iets te laat? :)


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Kerstcircus in Boom (B)
BerichtGeplaatst: zo feb 05, 2012 11:22 pm 
Offline

Lid geworden op: zo feb 05, 2012 9:28 pm
Berichten: 396
Nou is het helaas voorbij maar kan jullie er iets meer uitleg rond geven.

Het is Boxtalino's wintercircus en het word geproduceerd door circusevents.be

ik ben de white clown die er op het programma staat

Dit jaar was er een thema: waar is het paard van Sinterklaas, ( of nadien rendier vande kerstman)

dit werd zeer door de kinderen gesmaakt want telkens kwam zwarte piet of de assistent van de kerstman aanzetten met een ander dier
( of dit was te klein te groot, niet wit enz...) toen hij op het einde ten einde raad was kwam het paard toch nog te voorschijn
er werd door groot en klein lustig meegebrult wanneer weer eens het foute dier verscheen.
Er was een samenwerking met circus Pipo die de dieren en een deel artiesten leverden.

de acts van dit jaar:

poetische opening met licht en alle artiesten
introductie van de sint of de kerstman
clown pipo ( assistent kerstman) met zijn ganzen
concertina Mario Rutelli ( opbouw luchtnummer)
arial silks met Laura Coll
een paar keer in de Piste : Natasha met hond Rocky
intermezzo breakdance
Jonglage Cube Loic Molla
Ponys
diabolo Tony Heppenheimer
rocky de hond
intermezzo breakdance
Muzikaal nummer met Belletjes: Mario Rutelli en clown Pipo
reprise magical fingers met de clowns Mario en Pipo ( opbouw van de draad)
draadact ( op balletspitsen!!) Dolana
pauze
exoten met ezels Lama's enz...intermezzo breakdance
jonglage Mike met live drumssolo Mario Rutelli
magic with birds met Adi
rocky de hond
intermezzo breakdance
arial ring Laura Coll met liveoperazang Mario Rutelli ( sommige dagen was dit het verticale koord van Cheyenne Folco
Illusieact Pirates of the caribian met Adriano Folco
rocky de hond
reprise met fluitje en publiek met de clowns Mario en Pipo
act van 4 ossen met Tony Heppenheimer
intermezzo breakdance
Quick Change Duo Mystica
het paard van Sinterklaas / rendier kerstman + saxofoonsolo what a wonderful word Mario Rutelli
FINALE met xylofoon "be my guest"


er stonden 14 artiesten in de piste, was bij diverse acts live muziek geintegreerd op bijzonder manier, er zat een verhaal in en veel dieren die gesmaakt werden door de kinderen, de pisteboys werden vervangen door breakdancers die op acrobatische wijze requisieten en pistekleed binnenbrachten
ook voor volwassenen was er wat te zien en te horenn.
en de bezoekersaantallen vielen zeer goed mee ( verdubbeling ten opzichtte van de tweede editie). 13 sintvoorstellingen voor bedrijven allemaal uitverkocht, 1 scholenvoorstelling zo goed als volzet, 18 publieksvoorstellingen met de kerstman van goed tot zeer goed bezet: echter twee maal afgelast 1 maal door de storm, 1 vrijdagavond wegens te weinig publiek( minder dan 10 mensen!! vrijdagavond is een zeer slechte circusavond in Belgie). meer dan de helft van de voorstellingen waren volzet.

Zoals steeds zijn er ook circusvrienden op bezoek: de Belgische circusvrienden waren met eenredelijke club aanwezig en hebben nagepraat bij een drankje in de piste, Nederlandse circusvrienden hebben we niet gespot. verder zijn er ook altijd collega's die komen kijken. Bill Kartoum van het Magic circus is twee keer komen kijken, Danny Ronaldo was op bezoek, Nicolas Bouglione, en nog enkel individuele Belgische artiesten. Jammergenoeg ziek toen hij kon komen: Bruno Stutz van de Chicky's en Patricia.

We hadden zeer positieve kritieken en een erg enthousiast publiek.
Volgend jaar komt er weer een 4 de editie van het wintercircus!

_________________
Mario Rutelli: weissclown, clown blanc, witte clown musical


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Kerstcircus in Boom (B)
BerichtGeplaatst: ma feb 06, 2012 8:09 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
In het januarinummer van De Piste staat een recensie van (Nederlander!) John de Vries. Met een prachtige en sfeervolle foto. Waarop links de prachtige witte clown - en schrijver van de voorgaande bijdrage - te zien is. De zoektocht naar het paard van Sinterklaas (of het rendier van de kerstman) is in ieder geval een goede reden om vaak dieren in de piste te laten komen. Het publiek heeft in ieder geval genoten van de leuke voorstelling!

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Kerstcircus in Boom (B)
BerichtGeplaatst: ma feb 06, 2012 9:56 am 
Offline

Lid geworden op: zo feb 05, 2012 9:28 pm
Berichten: 396
Kijk dat is nou leuk =o= Ben er nog maar net mee begonnen met de witte clown en er staat al een foto in de piste.
Als niet circuskind zijnde is dat best fijn. Moet absoluut een exemplaar te pakken krijgen ( komt de foto in de garderobe te hangen).

En nou is er niet meteen een reden nodig om dieren in de piste te laten komen: tenslotte zien de meeste mensen ze graag genoeg in het circus
( al is het in Belgie nog een stuk moeilijker om dieren te laten optreden: want de wetgeving daaromtrent zit vol addertjes onder het gras)
Maar het was een leuke rode draad en een manier om de sint of kerstman in het geheel te betrekken.
En bij de kinderen is het altijd een hit: de ossen kwamen nog maar de piste in je moest het geroep en gelach horen.

Volgend jaar zijn we er weer: met uiteraard een compleet ander programma en onder misschien iets andere formule!
Maar het gaat in elke geval de goede kant op met de bezoekersaantallen en het is dan ook te hopen dat we vertrokken zijn met een traditie die nog jaren verdergaat.

_________________
Mario Rutelli: weissclown, clown blanc, witte clown musical


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Kerstcircus in Boom (B)
BerichtGeplaatst: ma feb 06, 2012 5:10 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Lijkt me wel een hele leuke voorsteling geweest, zeker voor kinderen. Volgende keer maar wat eerder reclame maken in Nederland dan komen daar ook wel bezoekers vandaan. Want zover is Boom nu ook weer niet vanuit Zuid Nederland.
Want hier helemaal bovenaan in het eerste bericht staat wel iets in een afbeelding maar dat kun je zelfs met een vergrootglas nog niet lezen. Maar dat komt misschien omdat het teveel verkleind is.
En een link naar een website als ze die hebben.
Misschien kan de witte clown er wel voor zorgen dat er hier wat foto's komen of zijn die helemaal niet gemaakt. Dat denk ik dan omdat hij al zo blij is met die ene.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Kerstcircus in Boom (B)
BerichtGeplaatst: di feb 07, 2012 1:33 am 
Offline

Lid geworden op: zo feb 05, 2012 9:28 pm
Berichten: 396
uiteraard is er een website: en die is makkelijk te vinden:
foto's zijn er ook: met hopen en beelden ook natuurlijk!

Maar die staan niet in de piste he.

En je bent als circus in Belgie al heel blij dat je lokaal mensen weet aan te trekken: want het is zeker niet makkelijk.
We hadeden dan ook nog eens concurentie van Zavatta ( Prein) die maar een paar km verder in een aangrenzend dorp stonden.

Ik ben ook maar artiest en ga niet over de reclame die er gemaakt word.

_________________
Mario Rutelli: weissclown, clown blanc, witte clown musical


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Kerstcircus in Boom (B)
BerichtGeplaatst: wo feb 08, 2012 12:04 am 
Offline

Lid geworden op: zo feb 05, 2012 9:28 pm
Berichten: 396
even een poging doen om een paar foto's te plaatsen

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

dit zijn enkel mijn eigen en de clowns nummers: de foto's van de andere nummers in de show volgen

_________________
Mario Rutelli: weissclown, clown blanc, witte clown musical


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Kerstcircus in Boom (B)
BerichtGeplaatst: wo feb 08, 2012 12:56 pm 
Offline

Lid geworden op: zo feb 05, 2012 9:28 pm
Berichten: 396
het programma:
voor aanvang de piste en decor

Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding

de ossen en Tony Heppenheimer

Afbeelding

de kerstman komt binnen: eehm een kar maar geen paard?

Afbeelding

Pipo en zijn ganzen
Afbeelding

Cheyenne Folco aan het verticale koord: ergens daaronder sta ik te zingen

Afbeelding

ponys met Pipo en Tony

Afbeelding

jonglage Cube Loic Molla

Afbeelding

Afbeelding

Tony met de diabolo's

Afbeelding

geregeld in de piste: Natascha met Rocky

Afbeelding

Afbeelding

Mike zijn jonglage ( gechoreografeerd met drumsolo)

Afbeelding

Afbeelding

tussendoor speelt onze brekdancer pisteboy

Afbeelding

goochelnummer met duiven: El Adi ( nee die tuif was nicht tot)

Afbeelding

drahtseilact: Dolana

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

lama's en ezels

Afbeelding

illusieact pirates de Folco's ( Cheyenne en Adrianno)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Quick Change van Duo Mystika

Afbeelding

Afbeelding

de opening: alle artiesten in kostuums en maskers en lichtgevende jongleerballen

Afbeelding

Laura Coll met arial Ring en doeken

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Daar tussendoor de acts en clowns"onzin" van hierboven en je hebt al een aardig idee van het programma.

De hele show staat ook op video en komt binnenkort in stukken op youtube onder een gesloten adres

_________________
Mario Rutelli: weissclown, clown blanc, witte clown musical


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Kerstcircus in Boom (B)
BerichtGeplaatst: wo feb 08, 2012 1:25 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
Ziet er uit als een leuk programma!
Misschien voor op mijn lijst voor volgend seizoen, als de pr op tijd op gang komt...
Met bovenstaande info valt er in ieder geval iets aan te prijzen.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Kerstcircus in Boom (B)
BerichtGeplaatst: wo feb 08, 2012 1:27 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
prachtige foto's en als witte clown zie je er ook uit zoals deze er uit hoor te zien.
Ben je dit jaar nog ergens in een circus te bewonderen?


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Kerstcircus in Boom (B)
BerichtGeplaatst: wo feb 08, 2012 3:16 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Nou, mijn hartje heb je zeker gewonnen! Met zoveel diertjes en een heel leuk afwisselend programma. Prachtige foto's ook. Volgend jaar inderdaad eerder aan de bel trekken, want dit was absoluut de reis waard geweest. Zelfs vanuit Noord-Nederland.
Volgens mij kan hetzelfde thema best nog een keer, te gek voor de kinderen. En voor iedereen die het nu gemist heeft!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Kerstcircus in Boom (B)
BerichtGeplaatst: wo feb 08, 2012 6:40 pm 
Offline

Lid geworden op: zo feb 05, 2012 9:28 pm
Berichten: 396
dank u allemaal. volgend jaar komt er zeker op tijd een berichtje hoor. de data liggen ongeveer vast: is steeds dezelfde periode.

tot hiertoe wist niemand van circusevents dat dit hier bestond zie je: dus volgend jaar verschijnt er zeker een aankondiging.

@Martijn dat ik er klassiek uitzie als witte clown is aan Bruno Chicky te danken:
ik had eerst een iets andere schmink: onderkant van de neus was helemaal rood en de wenkbrauwen kleiner
hij bekeek de foto's en zei: ja die wenkbrauwen die ga je niet zien hoor vanuit het publiek en die neus: hmmm nee ik weet het niet
kijk ik zou eens dit proberen. ik merkte op ja maar dat is jouw grimeontwerp.
weet ik zegt hij, maar ik werk niet meer en je mag het gebruiken: het zal jouw wel staan.

dit jaar blijf ik het tot einde van het seizoen in de opera ( wat er volgend jaar daar komt: nog geen idee)
en het hele jaar door geregeld de dinnershows en onder de zomer denkelijk met circusevents een maand aan de zee.
volgend seizoen is dus een vraag. Ik heb wel zin om eens ergens anderes op te treden ook ja.
En we gaan aan de slag met nog twee Augusten voor een heus clowntrio en dat gaat boekbaar zijn ja.

@circusmeisje: volgend jaar is het een heel ander thema. we hebben veel terugkerende klanten
we reizen niet en in de sintperiode komen veel bedrijven elk jaar terug. Dan moet je telkens veranderen.
Buiten mezelf en de directeur als spreekstalmeester is het volgend jaar ook een compleet andere cast.
veel dieren is in belgie altijd moeilijk: tijgers en olifanten zijn uitgesloten en bij de rest is het ook goed opletten wat mag en niet.
je mag eigenlijk enkel huisdieren in je voorstelling hebben.
De Franse circussen die door Belgie reizen die lappen daar echter hun laars aan.
Kunnen wij echter niet: we hebben een vaste plek en de gemeente weet ons dus wonen!!
minste dat er een affiche verkeerd hangt of er is iets niet juist staan ze aan de deur

_________________
Mario Rutelli: weissclown, clown blanc, witte clown musical


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Forum gesloten  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 13 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.