Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel do mar 28, 2024 11:08 am

Alle tijden zijn UTC+01:00




Forum gesloten  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 12 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo jan 16, 2011 12:01 pm 
Offline

Lid geworden op: do nov 18, 2010 7:59 pm
Berichten: 45
Locatie: Bodegraven
Het duurt natuurlijk nog even maar inmiddels is wel duidelijk dat circus Belly Wien ook aan het eind van dit jaar weer naar de Rijnhal in Arnhem komt. Vanaf 21 december 2011 tot begin januari 2012 zal het circus dus weer in Arnhem aanwezig zijn. Het mag duidelijk zijn dat, na het grote succes van afgelopen kerst, het circus erg blij is met de toezegging dat zij wederom in de Rijnhal welkom is!!

dit stond op de website. lekker vroeg maar dan weten we dat alvast. en bij mij staat hij al op het lijstje


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma jan 17, 2011 8:40 pm 
Offline

Lid geworden op: ma nov 21, 2005 8:56 pm
Berichten: 324
Kwaliteit van de Arnhemse Rijnhal vind ik dat men altijd een compleet circus contracteert. In tegenstelling tot alle losstaande nummers die collaga Kerstcircusproducenten contracteren. Voordeel hiervan is dat men een perfect ingespeeld programma heeft. O.a. Fliegenpiltz, Franse Medrano en Maximum waren er te zien.

Nadat het klassieke element van het circus hier vorig jaar bijna verloren leek te gaan koos men nu voor Belly Wien.

Enerzijds leuk dat men volgend jaar weer voor Belly kiest. Anderzijds betekent dit dat het programma van volgend jaar waarschijnlijk erg op dat van afgelopen Kerst zal lijken.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma jan 17, 2011 9:13 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Maar Belly heeft nu ook al enkele jaren losse nummers erbij gecontracteerd zoals vorig jaar dat muzikale Clownstrio en net zoals dit jaar die Familie navatril. Dit jaar ook een afrikaanse acrobatiektroupe en een repriseclown wat ik zag op enkele foto's.

Dat geeft toch wel weer de afwisseling en ook door het seizoen veranderd het programma van belly wien regelmatig door de veelzijdigheid van de familie en dat is juist het leuke aan Belly wien!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do aug 18, 2011 2:17 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
Voorverkoop Belly Wien kerstcircus start eind augustus

Nieuws - Laatste nieuws
De voorverkoop voor het grootse kerstcircus dat dit jaar wederom vanaf 21 december tot begin januari 2012 in de Rijnhal in Arnhem wordt georganiseerd start eind augustus. Wilt u voor die tijd meer informatie hebben dan kunt u terecht bij onze reserveringslijn (06-43989845).

(van de website)

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za nov 26, 2011 12:12 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
Circus Belly Wien is deze week neergestreken in Arnhem. Het circus houdt een korte winterstop voordat in december 22 voorstellingen op het programma staan in de Rijnhal. De tenten staan in Meinerswijk, waar het circus vorig jaar ook al te gast was.

zie ook foto op website:
http://www.gelderlander.nl/voorpagina/a ... Arnhem.ece

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo nov 27, 2011 4:51 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Nou citeer je een krant, weet die betweter uit Drenthe (ik dus) daar ook weer iets over te melden! Toevallig heeft dit mannetje het tweede deel van zijn jeugd daar in de zeer directe omgeving doorgebracht, praktisch met uitzicht op de Rijnhal, die daar toen echter nog niet stond! Nu wel, en nog steeds op dezelfde plaats, zag ik op Google-maps. En dat is -to blame is the reporter en not our own Sjaak (klinkt in het Engels als 'shag'!)- niet in Meinerswijk!
Het hele deel van Arnhem ten Zuiden van de Rijn heet Arnhem-Zuid (erg origineel!), de eerste wijk vanaf de vroeger fel bevochten Rijnbrug (zie hiervoor: De Slag om Arnhem, de film is voor het gemak in Deventer opgenomen -ik was er bij-, en de keuze was niet omdat er in de ene plaats een leuker kerstcircus stond dan in de andere...) heet Malburgen. Te verdelen in Malburen-Oost en Malburgen-West, doorsneden door de (vroegere) snelweg. De brug heet tegenwoordig John Frostbrug, naar een legeraanvoerder die daar indertijd een grote rol speelde. Die brug was de enige vaste oeververbinding in mijn tijd, nu zijn er drie. De Rijnhal staat in Malburgen-Oost, dus vanuit het noorden, links van de weg. Meinerswijk, van oorsprong een polder en zelfs een klein dorpje, ligt ten westen van Malburgen-West, dus rechts van de weg.
Dat dorpje -al is vlekje een beter woord- lag aan de oude (heer)weg van Nijmegen naar Arnhem (en nu komen we dus vanuit het Zuiden), pal aan de rivier. Er is vast nog wel iets van terug te vinden, al is het maar café Het Veerhuis. Waar ik, één van de weinige keren in mijn leven, ooit mijn portemonnee heb verloren! (Het vindersloon is inmiddels opgelopen tot een aardig kapitaal...). Daar kon je in mijn jeugd met een pontje (het veer) naar de overkant, vòòr mijn tijd (ver voor de oorlog) was daar een brug die op bootjes in het water lag (ook voor auto's), in de geest van een pontonbrug. Nu bevindt zich daar pal naast de, volgens mij, J.F. Kennedybrug, maar in die naam kan ik mij vergissen. Vanaf genoemd café kon je nog niet eens zo heel lang geleden de polder Meinerswijk in, waar nu de Konikspaarden graasden. Gelukkig wisten die niet waar ze op liepen, want in de polder bevonden zich indertijd zogenaamde petgaten, diepe watergaten ontstaan door uitgravingen ten behoeve van een nabijgelegen steenfabriek (daar kon je lekker spelen, zogenaamd helpen, anders mocht het niet. En dan met van die kleine treintjes rijden, wauw...). Die gaten werden vervolgens volgestort met afval, in een tijd dat nog nergens naar gekeken werd en Arnhem al wel een flinke chemische industrie had in de vorm van de AKU, later Akzo! Regelmatig kwam ik dan ook met barstende koppijn thuis. Maar, o wonder, ik ben er nog steeds!
Daar in de buurt lag vroeger ook een scheepswerf, de ASM, waar zelfs behoorlijk grote zeewaardige schepen werden gebouwd. Daar was de lol snel vanaf toen bij Driel een waterkering werd gebouwd en de boten vervolgens eerst richting Duitsland moesten varen om via De Waal bijvoorbeeld een havenstad als Maassluis te bereiken!
Dus verslaggever van de krant: de Rijnhal staat niet in Meinerswijk, wilde ik maar even zeggen. Gelijk heeft hij hoogstens wanneer de tenten van Belly Wien in Meinerswijk staan en de dieren dagelijks (allemaal los uiteraard, dat geeft meer publiciteit!) richting Rijnhal wandelen. En 's avonds weer terug... Lijkt me niet, want het grote voordeel van die hal was vorig jaar juist dat alle dieren lekker warm binnen konden staan. Behalve de fantjes (ja hoor, daar zijn ze weer), die moesten buitenblijven in eigen tent en trailer, vanwege de pieslucht die zij veroorzaken en die je (haast nergens) meer uit krijgt!
Ging dit stukje toch nog een beetje over circus, anders mocht het misschien niet. Kan nog sterker: in Arnhem zag ik ooit voor de allereerste keer een circusvoorstelling! Maar dat is een ander verhaal, want het was gewoon in het centrum op de Grote Markt. Toen zoiets nog heel gewoon was....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo dec 21, 2011 7:38 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
[kopie van een bericht op van een andere plek op het forum]

Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat een van de redacteuren van het Circus Photo Magazine in de digitale variant van de oude truc is getrapt die we allemaal beter kennen onder de naam "afgelast wegens dierenleed". Het Wintercircus Apeldoorn gaat gewoon door. In een tent.

En laat ik de geruchten maar voor zijn: Ook Circus Belly-Wien zal gewoon in Arnhem spelen. Ondanks de berichten in De Telegraaf dat de gemeente Arnhem de huur voor De Rijnhal met ingang van 1 januari 2012 heeft opgezegd.

En een derde circus waar kwaadwillenden een afgelastingsbericht van zouden kunnen uitgeven, Circus Royal in Dordrecht, speelt gewoon. Met live muziek van een circusorkest. De aanloopperikelen met de gemeente vanwege de vele slagbomen zijn al lang opgelost.

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr dec 23, 2011 2:39 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
De show van Belly wien is voor de kerst helemaal vernieuwd en lijkt gelukkig niet op het seizoensprogramma van 2011.
Zo wordt de show "All Around The World" gestart met een voorstelling van verschillende landen, zo zien we een jodelaar, een spaanse danseres en een mexicaanse clown voorbij komen.
Vervolgens komt Marlon Zinnecker samen met een dame van de familie Scholl de piste in om een razendsnelle quick change act op te voeren, je zou bijna denken dat de dame niet alleen is :wink:
Duo Köllner is eveneens nieuw met de Geitenrevue gepresenteerd in Lederhose, de geiten beheersen nog niet veel tricks maar met wat oefenen komt dat helemaal goed, het nummer wordt in ieder geval leuk gepresenteerd.
Clown Chico werd groots aangekondigd op de website maar viel mij persoonlijk een beetje tegen, ik had er in ieder geval wat meer van verwacht. De partner van de clown zien we ook terug op een soort van Schwungseil bovenin de piste.
Ook nieuw in het programma is de Hongaarse Post die gereden wordt vanaf 2 kamelen ipv 2 paarden waar de rest van de paarden tussendoor gaat, ook dit nummer lijkt mij nog in opbouw aangezien er maar 3 paarden de piste inkwamen, wie weet volgend jaar nog meer. Diabolo-kunstenaar Michael brengt op swingende muziek zijn nummer, helaas ook nu weer wat foutjes hier en daar maar goed dooroefenen zal deze jongen wel ver brengen. De andere jongleur die op de site stond aangekondigd was nergens te bekennen. Wat nummers uit het seizoensprogramma zijn gebleven maar in een nieuw jasje gestoken.
Zo worden de olifanten van Scholl dit jaar gepresenteert samen met 2 paarden en ingeleid door een ballet van oosterse dames op Bollywood muziek. een kleine verandering kan een nummer al zo anders maken.

In de ruimte voor de speeltent staat een mooie Caroussel opgesteld en is er snoepgoed,warme hapjes,ijsjes en drankjes verkrijgbaar. Belly wien verzorgt zelf enkel de popcorn als etenswaren.
Ook het licht was in orde met par-spots rond de hele piste.

Helaas was de opkomst zeer laag maar wat wil je als er in de krant staat dat een kerstcircus afgelast is, hopelijk krijgt Belly wien de komende dagen nog veel bezoekers voor het prima programma "All Around the World"


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr dec 23, 2011 10:37 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Een aanvulling met foto's

Belly wien - Rijnhal Arnhem

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

tot zover Belly wien


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr dec 23, 2011 11:47 pm 
Offline

Lid geworden op: vr mei 28, 2010 8:43 pm
Berichten: 68
Leuk dat er eens weer verandering in het programma is gekomen. Hopelijk blijft dat zo.
De veranderingen dan (niet het programma :D )
De Hongaarse Post op kamelen is ERG ORIGINEEL!! bravo.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di dec 27, 2011 11:24 am 
Offline

Lid geworden op: vr dec 09, 2011 5:00 pm
Berichten: 179
Belly Wien was november jl. in Udenhout (ik heb een zeer positieve recensie over hun voorstelling geschreven voor De Piste) en ik gun ze oprecht veel succes in Arnhem. Ik vind het een heel goed georganiseerd circus, waarvan de voorstelling een hoog tempo kent. De zeer mooie dames (Mandy Zinnecker en de zusjes Scholl) zal ik niet snel vergeten. (Een circusfan heeft al 27 voorstellingen van dit circus bijgewoond omdat hij verliefd is op een van de zusjes; kan ik me heel goed voorstellen.) Met Belly Wien waren we hier in de regio Tilburg zeer verwend; dit niveau heb ik nog maar weinig circussen zien halen. Circus Iarz was heel onderhoudend, maar toch niet van het 'Weense' niveau.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di jan 10, 2012 9:33 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Circus Belly wien - achter de schermen

Met dank aan Sjack voor het doorsturen
Foto's zijn van tijdens het gastspel en enkele dagen na het gastspel.

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

Sjack bedankt voor dit kijkje achter de schermen


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Forum gesloten  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 12 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.