Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel vr mar 29, 2024 4:58 pm

Alle tijden zijn UTC+01:00




Forum gesloten  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 37 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za mei 14, 2011 11:34 am 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Website http://www.wintercircus.nl/
Agenda http://www.deleeuwtekstbureau.nl/agenda ... anguage=nl

Tourneelijst - Wintercircus Martin Hanson 2011/2011


November 2011

25 november Waalwijk Theater De Leest
26 november Waalwijk Theater De Leest
27 november Venray Schouwburg Venray
30 november Veldhoven Theater De Schalm

December 2011

2 december Heerenveen Posthuis Theater
3 december Heerenveen Posthuis Theater
7 december Barneveld Schaffelaartheater
9 december Stadskanaal Theater Geert Teis
10 december Emmen Theater De Muzeval
11 december Groningen Martiniplaza
14 december Kampen Stadsgehoorzaal
16 december Veenendaal De Lampegiet
17 december Almere Schouwburg Almere
18 december Doetinchem Schouwburg Amphion
21 december Winterswijk Theater De Storm
23 december Oss Theater De Lievekamp
24 december Amsterdam Meervaart
25 december Purmerend Theater de Purmaryn
26 december Hoorn Schouwburg Het Park
27 december Hoorn Schouwburg Het Park
28 december Amstelveen Schouwburg Amstelveen
29 december Beverwijk Kennemer Theater
30 december Den Helder Schouwburg De Kampanje
31 december Alkmaar Theater De Vest *Optie*

Januari 2012

1 januari Alkmaar Theater De Vest *Optie*
2 januari Franeker Theater de Koornbeurs
3 januari Hardenberg Theater de Voorveghter
4 januari Almelo Theaterhotel Almelo
5 januari Papendrecht Theater De Willem
6 januari Zaandam Zaantheater
7 januari Zutphen Hanzehof 0575-512013
8 januari Bussum Spant! 035-6913949
11 januari Goes Theater De Mythe 0900-3300033
14 januari Uden Theater Markant 0413-256110
15 januari Rijswijk de Rijswijkse Schouwburg 070-3360336
21 januari Delft Theater de Veste 015-2121312
22 januari Oosterhout Theater de Bussel 0162-428600


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do jun 16, 2011 4:42 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
Arlette Hanson reist de wereld af op zoek naar artiesten,
en heeft onderweg een filmpje geschoten
http://www.youtube.com/watch?v=tbf8rKANICg

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo jul 20, 2011 10:33 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
De eerste artiest is bekend gemaakt het Clownsduo Gin & Tonic uit Rusland.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za sep 10, 2011 12:40 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
MartijnH schreef:
De eerste artiest is bekend gemaakt het Clownsduo Gin & Tonic uit Rusland.


Aangevuld met de volgende artiesten:

Rafael - Magic
Miss Rafaela - HuskyHonden
Troupe Stoian - Russische Barre / Springplank
Joffri - Clown
Gvozdetsky-biliouer - Chinese Mast


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Wintercircus Hanson
BerichtGeplaatst: zo nov 27, 2011 1:48 am 
Offline

Lid geworden op: za mei 07, 2011 1:21 am
Berichten: 311
Hebben jullie het dagoek van Arlette al gevonden?? Fantastisch!!! Arlette gunt ons een kijkje in de keuken en neemt ons online mee op reis. Deze volgens mij vanaf nu te noemen 'grand dame du circque' verdient wat mij betreft welke prijs dan ook. Ga er maar aanstaan...2 maanden lang bijna elke dag opnieuw reizen, opbouwen en 2 shows spelen. Daarnaast de verantwoordelijkheid hebben over het hele gebeuren en de artiesten en dan ook nog eens in je vrije tijd je website http://www.wintercircus.nl/ voorzien van je belevenisssen bijna reaaltime met woord en beeld. CHAPEAU!!!!!!!

_________________
Het nieuws van vandaag...is morgen weer oud.
Hadeja is Hans (de Jager)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma nov 28, 2011 3:06 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
Ik was er op zaterdag 26 november in Waalwijk.
Het knusse Theater De Leest was niet uitverkocht maar wel goed bezet.

Hier de foto's http://www.circusforum.nl/album/displa ... play_media

Een verslag volgt.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma nov 28, 2011 4:58 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
Waalwijk 26 november...

Wintercircus Hanson heeft altijd een rode draad in het programma. Dit jaar is dat het circusvirus. Daar wordt al heel lang gewag van gedaan, veel mensen zijn er mee besmet maar het is nog nooit aangetoond.
De bekende professor Tentepaal doet onderzoek naar dit geheimzinnige virus en zal trachten dit te isoleren bij het publiek, de artiesten en zelfs bij de circusdieren. De professor is dit soort veldwerk niet zo gewend dus liep hij af en toe hinderlijk in de weg in het programma. Het onderzoek begon al bij de kassa, waar het publiek een vragenlijst kon invullen en zelfs bij wijze van test kon proberen een spagaat op de vloer neer te leggen. Bij degenen die dat kunnen is de kans groot dat zij besmet zijn.

Het programma is helemaal in de vertrouwde stijl van het Wintercircus. De onderdelen volgen elkaar vlot op en worden met bovengenoemde rode draad keurig aan elkaar geregen. Ik miste Arlette bij de aanvang van de show maar zij was bij Paul de Leeuw geweest en zodoende iets later.

De dieren waren vertegenwoordigd door het paard, de ezels en de honden van Rafaela. De dieren deden voor een brokje, een lief woord en een aai wat van hen verwacht werd. Mooie rustige nummers waar de dieren vooral mooi liepen te zijn. Wat de honden betreft niet zo'n superdrukke, keffende en springende toestand zoals we zo vaak zien. Mooi om naar te kijken.

De clowns Gin & Tonic zijn de meest maffe clowns die ik de laatste jaren hebben gezien. Ik weet zo gauw niet wie Gin is en wie Tonic trouwens. Misschien kan iemand dit vertellen... Van aloude nummers als de lege emmer waar toch water uit komt, en het bordjedraaien kwam ik bijna niet meer bij, evenals de rest van de zaal. Hilarische toestanden dus. Bij navraag aan de kinderen hoorde ik hier en daar dat zij de clowns het leukste vonden. (iets voor onze Maeve?)

Trio Satchok, verkleed als publiek, assisteerde de professor bij het isoleren van het circusvirus. Deze duidelijk besmette circusstudenten lieten zien wat zij op de Tilburgse Academy geleerd hebben.

De 18 jarige Rafael fungeerde als assistent van de professor maar ontpopte zich op een gegeven moment als tempogoochelaar. Allerlei attributen verschenen en verdwenen op raadselachtige wijze. Deze vingervlugheid kan van pas komen bij het virusonderzoek natuurlijk, maar Rafael was zo onnavolgbaar dat we er aan twijfelen of het onderzoek wel goed is gedaan.

We zagen ook de broers Meleshin, met z'n tweeën op de rola rola, een zeldzaam nummer. Alleen is het al moeilijk genoeg, maar zij deden het foutloos.

Anna Gehlin deed haar act aan de tissue, in het begin werd zij te veel afgeleid door de professor die haar wel aardig vond, maar later kwam zij beter op dreef.

Jongleur Vladimir is een verrassende verschijning met zijn magere gespierde lichaam, zijn staartje en een lange zwierige rok. Uit alle standen, zelfs ondersteboven houdt hij zijn ballen hoog. En alles in een hoog tempo.

Victoria en Konstatin klimmen samen in de Chinese mast, zij zwieren, zwaaien en balanceren dat het een lieve lust is.

De Roemenen van Troupe Stoian doen de Russische barre en vlak voor de finale als klapstuk de springplank. Vooral met de springplank ging het publiek zowat op de banken. Een prachtige snel opeenvolgende reeks van de moeilijkste sprongen met de meeste salto's. De trompettist moest blij zijn geweest dat het nummer afgelopen was, hij kon het tempo bijna niet bijhouden.

Wat de muziek betreft: niets op aan te merken. Het orkest o.l.v. Vincent van Lent speelt de sterren van het plafond.

Vlak voor de swingende finale kwam professor Tentepaal nog even triomfantelijk voor het voetlicht. Hij was er in geslaagd het circusvirus te isoleren en af te tappen. Hij verstoof dat ter plekke de zaal in zodat we binnenkort kunnen spreken van een uitbraak, en hopelijk zelfs een epidemie!

Arlette, bedankt voor de gastvrijheid en veel succes toegewenst met dit programma!

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma nov 28, 2011 5:05 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
heuvels schreef:
Voor fotografen was het geen feest trouwens. Eng licht voor het toestel. Bijna alle foto's heb ik moeten nabewerken om ze toonbaar te krijgen. De witbalans was vaak helemaal zoek.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma nov 28, 2011 5:24 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Heb vorig jaar geen problemen gehad met foto's maken bij hanson, was prima belichting.
of ze moeten op andere/nieuwe verlichting overgestapt zijn.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma nov 28, 2011 5:34 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Het licht bij Martin Hanson is hooguit anders dan het licht bij tentcircussen. Geen masten met lampen maar juist veel lampen aan het plafond. En de volgspots staan achter in de zaal.

De camera op de M stand zou standaard moeten zijn bij circusvoorstellingen. Dan heb je in ieder geval al minder last van uitgebeten gezichten en lichte kledingstukken. Witbalans op "kunstlicht"; je moet toch altijd corrigeren. Dan komen de gebruikers van gratis programma's als Gimp e.d. wel eerder is de problemen dan de gebruikers van Lightroom/Ps of CaptureNX. Die programma's kunnen daar prima mee omgaan.

Bij de meeste instellingen van het licht in circussen heeft witbalans niet zo veel betekenis meer. Je kunt hooguit streven naar zo natuurlijk mogelijke huidtinten. Maar als alleen maar de rode lampen aan zijn dan houdt echt alles op. Hetzelfde heb je als halogeenstralers worden gedimd. Dan is de witte lamp ook veel te rood...

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di nov 29, 2011 5:08 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Welkom op ons fotoforum! De discussie voor vakmensen is bij deze geopend!
Wat Sjaak dus aan den lijve ondervond constateerde ik van de week al bij het zien van de foto's.
Juist in een theater moet het toch mogelijk zijn over goed en zelfs perfect licht te beschikken! Ik mag toch aannnemen dat de Hansons, met zoveel ervaring, inmiddels met een vantevoren geschreven lichtprogramma werken? Niet dat in ieder theater exact dezelfde mogelijkheden zijn natuurlijk, maar het principe blijft hetzelfde.
En die mensen van de volgspots mogen nog wel wat oefenen! Op de foto's van de honden bijvoorbeeld: nooit de hond of honden in aktie in de spot, maar steevast de presenterende mevrouw! Alsof zij het kunstje doet! Hetzelfde bij de ezels!
Maar ja, het was dan ook nog maar een try-out, zoals in de theaterwereld gebruikelijk. Een tip voor volgend jaar: plan de première na een voorstelling of tien. En voor die tijd wel (kritische) gasten ontvangen, maar geen recensies!
Zo doen wij dat in de toneelwereld!
Leuk gelegde (tok, tok) beschrijving, Sjaak! Voel me bij voorbaat ernstig belast, want ben zondag voor een week ergens gigantisch op mijn bek gegaan doordat ik uitgleed op een weggegooide flyer (geplastificeerd, op gladde vloerbedekking). En dat eindigde niet in een bananenschil-act, maar daadwerkelijk in een spagaat tot op de bodem! En dat viel zelfs voor dit prachtige lichaam niet geheel mede! Het ergste was nog wel de vernedering doordat onmiddellijk van die gedienstige jonge meisjes me probeerden overeind te hijsen! Bah!
Erg mooie honden, die Zwitserse herders, die vast nog wel anders heten, dat zoeken we op. En voor kids een prima vervanging van roofdieren! Want dit soort honden zie je maar weinig. En lijkt die ene, die op de foto rechtop zit, niet net een (ijs)beer?
Nog wel wat (semileuke) opmerkingen, maar die houd ik voor Sjaak privé.
Op de stoelen, Sjaak, in het theater gaan we op de stoelen!
Barneveld, here we come! Laten De Knegt (des Heren) en zijn vazallen het verhaal van Sjaak maar niet lezen! Want in dat kippendorp zijn ze al jaren allesbehalve tuk (tok, in het plaatselijke dialect...) op virussen, van wat voor aard dan ook!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di nov 29, 2011 5:24 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
En in Barneveld (tok tok tok) hebben sommigen het ook niet zo op met het circus. Zie het andere onderwerp over Hanson en Barneveld op viewtopic.php?f=19&t=3889

Volgens mij moet Sjaak nog een beetje wennen aan zijn fotocamera. Ik hoop de voorstelling in Barneveld te zien en te fotograferen.

En o ja. Ik denk te weten waar dat circusvirus vandaan komt. Kijk maar eens op de website van Wintercircus Martin Hanson http://www.wintercircus.nl/. Bij "programma historie" 2009/2010 wordt duidelijk dat ze de circusgriep niet goed hebben uitgeziekt. :clown

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di nov 29, 2011 5:55 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Ja hoor, dat van Barneveld sloeg mijn slotpleidooi juist op!
Wanneer hoop je daar te zijn 's middags of 's avonds? Had namelijk ook plannen richting Veluwe, zonder camera uiteraard!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di nov 29, 2011 8:27 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Avondvoorstelling is de inmiddels van radio en TV bekende voorstelling voor alle vrijwilligers uit Barneveld. Ze krijgen die feestavond aangeboden van de Gemeente Barneveld. Maar ik vrees dat er meer vrijwilligers in Barneveld zijn dan dat er zitplaatsen in Theater De Schaffelaar zijn. Gelukkig maar want er waren toch mensen die niet naar het circus mochten vanwege de uitbundige muziek en de acrobaten die hun leven op het spel zouden zetten? Probleem lost zich vanzelf op :clown

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo nov 30, 2011 5:38 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Toch wel terecht hoor, die vrees van meneer De Knegt (des Heren) en consorten! Kijk maar eens op de foto's van Sjaak: twee mensen op het podium binnen vier hekjes met nauwelijks uitloopmogelijkheden. Een duidelijk geval van mensenmishandeling, waar ze in Barneveld al voor vreesden!
En een mevrouw, die de liefde lijkt te willen bedrijven met zo'n grote witte hond! Reikhalzend strekt ze haar handen naar hem uit.... Later zelfs een dame die onverhoeds van achteren benaderd wordt door een ezel! Zijn eerste been heeft hij al over haar schouder geslagen! Waar dit allemaal niet toe kan leiden!?
En het ergste komt nog: een gezette man in vrouwskleren! Walgelijk, allemaal een doorn in het oog des Heren!


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Forum gesloten  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 37 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.