Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel do apr 25, 2024 2:42 pm

Alle tijden zijn UTC+02:00




Forum gesloten  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 43 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr dec 30, 2011 8:52 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
Weet iemand of Los Ginos meedoen? Ik zie op de website geen andere clowns in het programma. En circus zonder clown is eigenlijk geen circus. Dus ga ik er van uit dat Joop en Antoni de clown gaan uithangen.
Ik hoop het morgen te gaan zien...

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr dec 30, 2011 8:53 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Ben benieuwd naar je verslag, ik wil er misschien 1 of 2 januari nog heen gaan in combi met Ahoy ofzo.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za dec 31, 2011 6:27 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
Ik ben geweest, en raad iedereen aan voor 6 januari ook nog even te gaan. Circus Royal is weer zo goed als vanouds, ondanks een andere tent. Een feest van herkenning. De restauratietent met de bekende koek en zopie, compleet met poffertjes en broodjes kroket. Het circusorkest is in ere hersteld en Los Ginos zijn na een paar jaar afwezigheid weer in de piste met een ouderwets slapsticknummer. Ook Joop Teuteberg speelde natuurlijk weer zijn "Wonderful World" trompetsolo.

Een show die klinkt als een klok met als hoogtepunt een vliegende trapeze. Ook de dieren zijn voldoende aanwezig: een piste vol met exoten, daarbij een dier dat ik nog niet eerder een een circus zag, volgens mij een yak. Ook een roedel vrolijke hondjes en twee al even vrolijke zeeleeuwen.
De zeeleeuwen zouden eerst vlak voor de pauze optreden maar ze bleken nogal opgefokt door de vuurwerkknallen rond het terrein. Na de pauze waren ze voldoende tot rust gekomen om alsnog hun kunstjes te doen.

De foto's moeten de rest vertellen.

Rest mij nog te melden dat er voldoende (betaald maar niet duur) parkeergelegenheid is en dat de toiletten gratis zijn. De moeilijkheden met de plaatselijke overheden schijnen opgelost te zijn, want Antoni sprak nog even een dankwoord uit richting gemeente Dordrecht voor hun welwillende medewerking bij alles. Volgens Antoni zat de loop naar het circus er goed in maar vandaag was daar niet veel van te merken. Oudejaarsdag is en blijft een rare dag.

De foto's komen waarschijnlijk morgen on-line, eerst oliebollen eten en vuurwerk afsteken.....

Iedereen een goede jaarovergang toegewenst!

Afbeelding

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za dec 31, 2011 8:03 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo mei 28, 2006 1:06 pm
Berichten: 217
Locatie: Papendrecht
Volgens de krant van vandaag

Op 1,2,3 en 4 januari voor 15 euro per persoon naar de avondvoorstelling.

_________________
May all your days be circus days


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za dec 31, 2011 9:43 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Van wie zijn de zeeleeuwen?
Ik denk dat ik er de 2e heen rijd.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za dec 31, 2011 10:45 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
MartijnH schreef:
Van wie zijn de zeeleeuwen?
Ik denk dat ik er de 2e heen rijd.

Er waren geen programmaboekjes, op de site staat er niets over (slordig!), het werd wel gezegd maar ik had geen pen en papier bij me en bovendien mijn handen vol. Ik heb dus geen namen maar hoop dat de artiesten van de foto's herkend worden.
Het betrof een groot mannetje en een klein vrouwtje (de zeeleeuwen dus niet de eigenaars) :clown

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo jan 01, 2012 12:21 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Ik ga morgenmiddag kijken, het kaartje is zojuist gekocht.
Ben nog nooit bij Royal geweest, ben dus erg benieuwd.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo jan 01, 2012 2:12 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
De foto's:
http://www.circusforum.nl/album/displa ... play_media

Wees vrij om namen voor ons in te vullen. Hopelijk neemt Martijn morgen een bloknootje mee?

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo jan 01, 2012 2:57 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Geen bekend gezicht bij de zeeleeuwen.
Herken de familie michael met verschillende nummers (rola,trapeze en volgens mij komt de spiderman ook van die kant?)

Niet alles wat op de website staat maar positief is wel dat er meer dieren te zien zijn.
De dromedarissen zien er netjes uit.

De 4 acrobaten die als paradepaardje te zien zijn op de site zie ik niet op je fotos terug?
Bedankt voor je fotos en zal morgen een notitieblokje meenemen :-)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo jan 01, 2012 3:42 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
Dit was het hele programma, dus ook niet die hogeschool van de website.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo jan 01, 2012 6:11 pm 
Offline

Lid geworden op: zo okt 11, 2009 12:07 pm
Berichten: 273
MartijnH schreef:
Van wie zijn de zeeleeuwen?


mike gärtner

georg


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma jan 02, 2012 11:45 am 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Ik bekijk zojuist een filmpje van de premiere en daar waren zowel de 4 acrobaten als die hoge school rijder (van het russisch staatscircus) op te zien.
Zouden deze eerder vertrokken zijn?


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma jan 02, 2012 3:33 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
En natuurlijk ook allemaal de beste wensen! Het leven is een circus, dus voor ons een klein kunstje! Maak er wat van!

Inderdaad lijkt me dat een Yak. Wat je sinds 1995 als Jak schijnt te moeten schrijven, maar wij zijn niet van deze tijd...
Komen oorspronkelijk uit Tibet en is één van de vijf gedomesticeerde rundersoorten. Behoorlijk welwillend en dus niet te lastig in een circus.
Dacht, als ik de foto's goed heb bekeken, er in Nijmegen zelfs twee gezien te hebben....
Maar om het dier yak te noemen had Sjaak nòg beter moeten kijken (wat er onder hing) want alleen een stier heet zo!
Een koe is een dri of een nak. En samen jaknakken ze dat het een lieve lust heeft!

Behalve de drom(m)edarissen zag ik ook minstens één kameel. Kom nog altijd veel mensen tegen die ze niet uit elkaar kunnen houden. Vooral voor ouders tijdens mijn rondleidingen over het circusterrein is dat een beetje genant tegenover de kinderen. Ik leer ze dan altijd een ezelsbruggetje waardoor ze het de rest van hun leven makkelijk kunnen onthouden: in het woord kameel staat twee ee's achter elkaar en dus heeft een kameel twee bulten.
En daar zit geen water in, maar dat wisten wij allemaal al lang....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma jan 02, 2012 4:27 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
Interessant die achtergrondverhalen... Maar dankzij jouw uitleg word ik ineens nieuwsgierig naar de achtergrond van die bulten. Waarom heeft een dromedaris slecht 1 bult? Is hij er in de evolutie 1 kwijtgeraakt en werd een kameel nu ineens een dromedaris? Of is het andersom? En als een kameel sex heeft met een dromedaris, wat komt er dan van?

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma jan 02, 2012 8:46 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Wintercircus Royal - Dordrecht

Voor de eerste maal naar Circus Royal geweest.
Een leuke show met een nog leuker ontvangst, aangezien ik wat vroeg was en de restauratie al open was liep ik alvast naar binnen.
Eenmaal binnen lag er een halfnaakte vrouw in een tijgerwagen voor een of andere fotoshoot ... jammer dat zij niet in het programma zat.

Het programma zelf was goed, The Flying Michaels was een van de topnummers.
Jammer dat het trapezewerk van Spiderman blijft hangen tijdens het trapezenummer wat dus wat zicht belemmert.
Ook kregen de mensen in de achterste loge een flinke smak water over zich heen toen het vangnet strak gespannen werd en door een kier boven in de tent een heleboel water naar beneden kwam.
Verder nog een knappe antipodiste, een razendsnelle jongleur, een groot exotentableau en een wat minder sterk zeeleeuwennummer.
De honden heb ik weinig van meegekregen doordat de loge vol zat was er niks van te zien helaas.

Ook de Ginos in de piste, wat een geweldige humor hebben de heren.
Vooral als zoon antonie zijn lach niet meer in kan houden als zijn vader weer een nieuwe grap bedenkt.

Een prima programma


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Forum gesloten  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 43 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.