Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel vr mar 29, 2024 5:04 pm

Alle tijden zijn UTC+01:00




Forum gesloten  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za nov 19, 2011 9:57 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Didier Eldik had ons al eerder voorzien van plaatjes van circuspostzegels. Niet dat hij postzegels verzamelt, maar wel circusmateriaal. Hieronder een informatiepakket over Roncalli, met postzegels, informatie over de wintertour en mooie foto's van het programma. Zet je schrap voor een tsunami aan tekst en plaatjes.....
:arrow:

Ook Roncalli met postzegels (hoog)geëerd!

Met de kans voor filatelist te worden versleten -wat niet zo is- toch maar weer een bericht uit de postzegelhoek. Pas onlangs ontdekte ik dat ook de Oostenrijkse post zijn circuszonen met een postzegelvelletje heeft geëerd. Op 13 september 2011, zes dagen eerder dan de Nederlandse zegels ter ere van het 100-jarig bestaan van Circus Herman Renz, verscheen een velletje van acht zegels met twee verschillende frankeerwaarden (Afb. 1).
Oostenrijk geldt als een zeer geliefd postzegelland, zoveel weet ik er dan weer wel van. Al lange tijd onderscheidt de post aldaar zich met het uitbrengen van interessante postzegels over de meest uiteenlopende onderwerpen, waardoor het land erg populair is bij zowel land- als themaverzamelaars. Hetgeen nog versterkt wordt door de hoge kwaliteit van de ontwerpen en met name van het drukwerk.

Het velletje betreffende Roncalli is daarop geen uitzondering. Om tot het eindresultaat te komen is gekozen voor een geheel andere opzet dan bij de Renz-zegels. Een reactie op die laatste zegels meldde dat daar totaal niets van Circus Herman Renz in terug te vinden is. Een terechte opmerking, zij het dat de serie een ode aan de totale geschiedenis van dit circus moest worden en niet een weergave van het huidige circus.
Bij Roncalli lag dat duidelijk anders. Deze serie werd uitgegeven ter gelegenheid van het 35-jarig bestaan van dìt circus. Hierbij werd in zeer nauw overleg besloten dat het circus zelf het materiaal mocht aanleveren. Sterker nog: directeur-duizendpoot Bernhard Paul tekende hoogstpersoonlijk voor het ontwerp! Ja, dan kan het haast niet anders of er ontstaat een fraaie Roncalli-promotie in volkomen eigen huisstijl!

Voor diegenen onder ons die niet volledig van de hoed en de rand weten, (al twijfel ik eraan of die bestaan, overigens net als circus-filatelisten...) enige verduidelijking. Want wellicht vraagt men zich af waarom uitgerekend in Oostenrijk postzegels moeten verschijnen over een Duits circus met een Italiaanse naam. Wel, om de simpele reden dat dit circus 35 jaar geleden, in 1976 dus, in de Oostenrijkse hoofdstad Wenen werd opgericht door huidig directeur (en Oostenrijker) Bernhard Paul en zijn vriend André Heller. En omdat ze in dat land nog steeds zeer regelmatig op tournee zijn, zelfs op dit moment.
Ja, Oostenrijk is een land dat zijn zonen eert, bij ons ligt dat allemaal wat afstandelijker. Recent verscheen daar zelfs een serie over een bekende naaktfotograaf (zie ik hier niet zo snel gebeuren), voor de ware liefhebber ook al zeer de moeite waard. Al is het melden daarvan, spijtig genoeg, bestemd voor een andere interessegroep. Hier dient het nu eenmaal (hoofdzakelijk) over het circus te gaan. Ha, zie ik toch een aanknopings-punt! Want vroeger vond ik persoonlijk toch ook wel die vaak veel te kleine kleertjes van de optredende circusdames een redelijk belangrijk aangenaam aspect. Maar helaas, en ook dat moet ik toegeven beste circusvrienden, het went op den duur. Of zou dat mijn leeftijd zijn? Ga je daardoor vanzelf op een gegeven moment over postzegels zeuren in plaats van het jammer te vinden dat er nou nooit eens één van die meiden uit die onveranderd strakke pakjes barst? Jaja, zelfreflectie....

Twee versies?
Het Roncalli-velletje kwam ik onlangs ergens tegen, waarna ik verder in Oostenrijk op zoek ging. Al snel kwam ik bij de Oostenrijkse post terecht, waar het tot vandaag de dag nog steeds besteld kan worden. Maar wie schetst mijn verbazing dat het velletje van de post op diverse punten afweek van de eerder gevonden versie. Is in het eerste geval sprake van een ontwerpversie? Of promoot men een andere versie dan het origineel teneinde namaak tegen te gaan? Geen idee, ik hoop ooit het antwoord te vinden. De verschillen zijn duidelijk, kijkt u zelf maar: de postzegel links onder is een geheel andere, naar mijn mening geen verbetering! En rechtsonder is een schitterende avondlucht vervangen door een dagopname voor het stadhuis van Wenen (Afb. 2 en 3). Dat laatste is wellicht een concessie aan Oostenrijk. Verdere emissiegegevens heb ik tot op heden ook nog niet kunnen achterhalen.
Bestellen van het velletje is vrij simpel. Ga naar http://www.post.at . Op de openingspagina ziet u rechtsonder al een mogelijkheid door te klikken naar het kopen en/of verzamelen van Briefmarken. Zo komt u in de Philatelie Shop terecht. Typ in de zoekhoek Roncalli, en daar zijn ze al! Hup in het mandje! Een velletje kost € 9,90, maar daar komen dan wel bij bestellingen onder de € 20,- niet minder dan € 9,95 verzendkosten bij. Zodat één velletje (ongeveer) 20 euro kost en drie 30, want dan vervallen die verzendkosten.
Tot zover het postzegelhoekje, misschien niet ieders interesse, maar het blijft redelijk uniek dat in één jaar maar liefst twee velletjes met als motto 'circus' verschijnen. Dat geeft een beetje hetzelfde gevoel als een goed wijnjaar!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Roncalli op alle fronten!
Dachten jullie van me af te zijn, nou mooi nog niet! Want één keer aan het woord over Roncalli, dan hou ik niet zo maar op! Elders in het Forum heeft u al een verslag uit een Duitse krant kunnen lezen, onder meer over de aanwezigheid van de Nederlander Raymond Hopman in Roncalli's 'Circus meets Classic', van 20 december t/m 1 januari in het Musical-theater in Bremen
Afbeelding

Begin januari verhuist de complete cast naar München, waar men van 5 t/m 7 januari in de Müncher Philharmonie im Gasteig staat.
Afbeelding

Op de persconferentie gaf genoemde Nederlandse clowneske komiek alvast een voorproefje. In een ongetwijfeld sfeervol programma gaat in beide steden een keur aan artiesten optreden. Behalve Hopman uiteraard de muzikale clowns Les Rossyanns,
Afbeelding

verder onder anderen Remi Martin (kijk, dat is nog eens een smaakvolle artiestennaam: proost!) aan de Chinese mast, Alex en Emilie in het Russisch kader, Natalya Motolygina met de glaskogel, Kälyn Schmitt aan de dubbel-trapeze, ballet en Argentijnse boleadoras door Helena Lehmann, diabolo en jonglage door Martin Mall (Afb. 7),
Afbeelding

vier Oekraïners met 'Waterworld'
Afbeelding

terwijl ook Alexey Bogomazov niet zal ontbreken.
Afbeelding

Voor de klassieke muziek tekent het Radio Symfonieorkest uit Pilsen (nasdravje!) o.l.v. Basil Coleman, (in Oost-Europa liggen de klassieke orkesten van hoog niveau welhaast voor het oprapen), aangevuld met het Roncalli circusorkest o.l.v. Georg Pommer. De regie is in handen van, hoe kan het anders, grootmeester Bernhard Paul himself. Niets aan het toeval overlatend, alles zelf willen regelen en controleren, hoe houdt die man het vol!
Want Bremen is niet de enige plaats in Duitsland waar rond de Kerst en jaarwisseling iets op Roncalli-gebied te zien zal zijn. Het circus zelf, nu nog tot en met 10 december in het Oostenrijkse Linz, reist na die datum spoorslags (letterlijk, uiteraard) naar Berlijn, want daar staat Roncalli's Weihnachtscircus van 16 december tot en met 3 januari op het Tempodrom. Leuk te combineren met een weekendje Berlijn, nooit weg!
Afbeelding

Ondertussen vinden in Essen in een schitterende historische spiegeltent bij het Jachtslot Schellenberg al vanaf 3 november (t/m 14 januari) diner-voorstellingen plaats onder het motto 'Alles was gut tut'. Iets in de geest van Palazzo, maar dan uiteraard in Roncalli-setting.
Afbeelding

In Dortmund wordt het Konzerthaus van 22 december tot en met 1 januari omgetoverd tot Roncalli's Winterträume
Afbeelding

En in Düsseldorf, ook al een plaats waar heel wat Nederlanders ter kerstmarkt gaan, kunt u tot en met oudejaarsdag terecht voor Roncalli's Apollo Variété.
Liever alleen maar kerstmarkt? Ook dat kan, want de grote Roncalli kerstmarkt in Hamburg, op het plein voor het stadhuis, gaat op 21 november open en blijft daar tot en met 23 december. Verwachte aantal bezoekers? Schrik niet, niet minder dan 3 miljoen (!) mensen, net als vorig jaar. Via een webcam op de site http://www.roncalli.de , nu al te zien. Via deze site kunt u ook reserveren voor alle andere evenementen.

Nog even iets voor de noorderlingen onder ons. Bremen is natuurlijk met de auto makkelijk te bereiken. Maar ook die stad is beroemd om zijn kerstmarkt (welke Duitse plaats eigenlijk niet?), dus dan wordt het overdag aanzienlijk minder Glühwein schlampen voordat we naar het theater gaan. Waar vervolgens ook niets meer gedronken mag worden. Een alternatief? Vanaf Groningen kan men zowel met de bus als met de trein. In het laatste geval met Arriva naar Leer en daar binnen enkele minuten overstappen op de sneltrein naar Bremen.
De bus kan ook, haast nog makkelijker. Groningen heeft een rechtstreekse lijnbusverbinding met Bremen. Op vaste tijden, dag en nacht, dit laatste in verband met de drukke luchthaven aldaar (waar men geen 20 jaar zeurde over een baanverlenging). Voor dienstregeling en kaarten -in de voorverkoop aanzienlijk goedkoper- gaat u naar http://www.publicexpress.nl .
Nog een nieuwtje over Roncalli? (Nee, het houdt nog steeds niet op...). Volgend jaar staan ze in Bremen weer in het theater, ondanks dat het circus dan zelf in november ook in die stad staat. Volgens Paul bijt dat elkaar totaal niet en kent het grote publiek het verschil. De kans is groot dat rond die tijd zijn eigen kinderen (inmiddels 21, 20 en 13) zullen optreden, ze zijn momenteel druk in training.

Nog niet genoeg? Oké, twee toegiftjes dan. Met diertjes uiteraard. Op de eerste een voorproefje van het Kerstcircus in Berlijn, Wolfgang Lauenburger met zijn honden.
Afbeelding

En op de andere Baldrian met het naar mijn idee meest bijzondere circusdier aller tijden, naar ik aanneem een wijngaardslak. Ook al was de eerste keer dat een olifant, giraf of neushoorn de piste binnenwandelde natuurlijk spectaculairder. Maar daar zijn we ondertussen al een beetje aan gewend....
Benieuwd of iemand een zeldzamer circusdier weet te melden!
Afbeelding

Tekst: Didier Eldik
Foto's: Oostenrijkse Post, Roncalli


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma nov 21, 2011 5:36 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Nou, daar was ik zelf nog even.
Wat ik al eens eerder heb geconstateerd is ook nu weer gebeurd: de afbeeldingen staan niet (meer) in de goede volgorde. Zodat het voor de lezer/kijker een beetje puzzelen wordt waar welke foto bijhoort. Dus toch nog een echte Kerstpuzzel! Met een beetje denken en combineren moet het wel op te lossen zijn. (Oplossingen hoeven niet ingezonden te worden!)
En anders mag je er gewoon zo van genieten, zonder na te denken. Want dat vooral de circusfoto's van hoge kwaliteit zijn staat wel vast!
O, en ik ben helemaal niet speciaal een Roncallie-adept hoor. Al kan ik de manier waarop meneer Paul naar perfectie streeft wel waarderen. Zoals ik me ook voor kan stellen dat anderen het té gelikt en té mooi zullen vinden...
Ieder zijn meug, zei de boer, en hij kuste de wijngaardslak!
En nog iets dan, een kleinigheidje. Ergens in de tekst is een smiley verschenen die daar niet in thuis hoort. Nee, die zul je bij mij niet zo gauw aantreffen en die mag je gewoon wegdenken. Of weghalen, webmaster.
En één afbeelding opende niet, de poster van München om precies te zijn.

Nogmaals veel kijkgenot!



Ik houd tamelijk veel van wijngaardslakken, maar uitsluitend met knoflookboter!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di nov 22, 2011 5:49 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Hallo, daar was ik zelf weer even! Jammer voor de puzzelaars, maar de webmaster heeft bijna de hele nacht doorgewerkt om de foto's weer in de goede volgorde te krijgen! Geweldig! En de Kerstpuzzel is bij deze dus vervallen!
Wie weet bedenk ik nog een andere....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma nov 28, 2011 9:01 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Aanvulling....
Nog niet genoeg van Roncalli? Met alle plezier date ik de boel hier nog even een beetje up! Niet dat ik de vorige keer veel overgeslagen heb hoor, maar de site van Roncalli is weer eens vernieuwd. Ken maar weinig bedrijven of instanties waar dat zo rigoureus gebeurt, en soms wel twee keer per jaar!
Er staat weer een keur aan nieuwe foto's op, aangevuld met oude die we nog niet kenden. Met gemak liet ik er hier een stuk of 80 zien! Omdat dit nu eenmaal niet alleen maar een Roncalli-promo-forum is heb ik me verschrikkelijk ingehouden en me beperkt tot een tiental afbeeldingen. Van uiteenlopende onderwerpen, dus zogezegd gevarieerd!

Allereerst de poster van het Kerstcircus in Berlijn, die stond er laatst nog niet op en hadden we dus nog tegoed. Let er onderaan maar eens op hoeveel sponsors de firma Roncalli (steeds weer) weet te strikken, ook in dit geval. Waaronder bekende media op het gebied van radio, tv en gedrukte pers. Wat uiteraard weer goed is voor heel veel publiciteit! Dat dit amusementsbedrijf heel serieus genomen wordt bleek eerder dit jaar wel toen de automobielfabrikant Volkswagen zelfs een speciale Roncalli-editie van de Caddy op de markt bracht!

Afbeelding

De volgende twee foto's zijn (opnieuw) voorproefjes van dit Kerstcircus. Op de eerste Doris Kirschofer die, als levende sneeuwbal, voor het openingsnummer tekent. Kan me daar niet zo heel veel bij voorstellen, zal wel mooi zijn, maar de foto is wel weer een juweeltje. Dat geldt ook voor de tweede, alleen is hier de actie treffender. Het nummer heet Flight of Passion en wordt gebracht door Dmitriy Grygorov en Olesia Shulga uit Oekraïne. Hij met wel heel sterke tandjes en zij wel heel ontspannen, niet aan, maar òp zijn voeten!
-Over die juffrouw in die sneeuwbal begint me nu toch iets te dagen. Ooit wel eens iets dergelijks gezien, kan ook wel in Monaco geweest zijn. Dan weet Ron daar vast wel meer van! De sneeuwbal die ik voor ogen heb stuiterde eerst dat het een lieve lust was, zodat je je nauwelijks nog kon voorstellen dat daar iemand in zou zitten en er bovendien niet draaierig uit zou komen. Misschien wel dezelfde act.-

Afbeelding

Afbeelding

Dan een paar historische opnamen. Uit de begintijd, nu dus 35 jaar geleden. Let op de massieve banden, toen veelvuldig in gebruik bij circussen die niet over de weg reisden (maar per trein, wat Roncalli nog steeds doet). Ook toen was al sprake van een romantische, nieuwsgierig makende, maar verzorgde beschildering. Minder aandacht kregen de gordijntjes! Van mooi en over nagedacht is ook sprake bij de, naar ik aanneem, bedrukking van de voortent uit die tijd. Let ook op de overige details als de hekjes en de planten.
Maar waar het om gaat zijn de letters! Doen nog in de verste verte niet denken aan de huidige stijl. Maar wel heel uniek en levendig. Vergroot ze maar eens uit, kijk er een paar minuten strak naar en ze beginnen te leven en willen gaan wandelen! (Dat lukte mij zelfs zonder drank op!). De O en de N en de C en de A als olifanten slurf aan staart! Gelukkig zit aan het eind die poes (de I), die alles tegen- en op zijn plaats houdt! Niks aan de wandel zonder dat de baas het gezegd heeft! (We zijn hier niet bij Belly Wien!)

Afbeelding

Afbeelding

Vervolgens een paar beelden van de viering van het 35-jarig bestaan, eerder dit jaar. En, net als in Groningen, horen daar olifanten bij! Kijk maar eens goed op de mouw (en borst) van Gensi!
De huisclowns Gensi (links) en David Larible (rechts) presenteren vol trots de familie Paul!
Vervolgens presenteert directeur Bernhard Paul al met nauwelijks minder genoegen de hele cast van 2011!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tot slot twee promotiefoto's, hoewel ze dat in feite natuurlijk allemaal zijn. Maar in dit geval van mooie opstellingen. De eerste, niemand in dit forum die de plaats niet herkend, een luchtfoto van vorig jaar (2010) in Amsterdam. En de andere dan weer veel actueler. Zoals gemeld verblijven ze tot 10 december in het Oostenrijkse Linz, daarvoor stonden ze in Graz. En daar is deze schitterende, vlijmscherpe foto van rechtboven gemaakt. Een unieke opname, volgens mij gemaakt vanuit een heteluchtballon.
Maar weer veel kijkplezier gewenst!

Afbeelding

Afbeelding

Oja, tot slot nog een advies van Baldrian, jullie weten wel, die clown helemaal in het groen en met die groene wenkbrauwen, in de vorige aflevering (zie boven), met dat zeer bijzondere circusdier, die slak.
Hij doet een poëtisch clownsnummer (daar mogen ze mij wel voor wakker maken...) in Berlijn onder het motto: 'Wie langzamer leeft is daar later mee klaar!'
En zo is het maar net! Een mooie kerstgedachte!

foto's, incl. alle rechten: Roncalli - tekst: Didier Eldik

(Nog even iets over de foto van Baldrian met zijn slak. Die heeft het ondertussen tot mijn nieuwe bureaublad gebracht. Wàt mooi, met de logo's links in het donkere deel! Inmiddels heeft een kennis met veel verstand van diertjes mij bevestigd dat dit inderdaad een wijngaardslak is. Had ik toch goed gegokt, er bestaan maar liefst 105.000 soorten slakken op aarde!
Overigens was ik in mijn jeugd al zeer gefascineerd door deze dieren. Mijn Opa en Oma hadden er plenty in de tuin, in alle kleuren van de regenboog, waar ik dan plat op de grond tijdenlang naar kon liggen kijken. In mijn eigen tuin heb ik ze nu ook in ruime mate.
Niet bestrijden, en helemaal niet door zout te strooien! Want waarom zou zo'n prachtig dier een marteldood moeten sterven? Trap ze dan nog liever gewoon dood, als je er per se van af wil! En dan laten liggen, hebben de vogels er ook nog iets aan. Dat doodtrappen doe ik ook wel eens, maar dan in het donker, per ongeluk. Dat krakkende geluid is één van de ergste die ik ken! Ze hebben echt wel een functie in de natuur, maar zelfs ook voor ons. Ze eten namelijk de binnenkant van mijn vuilnisbak keurig schoon!
Terug naar de betreffende foto. Zie je hoe hij met zijn linkeroog (ja, op die uitschuifbare steeltjes zitten zijn ogen) zijn baasje aankijkt? Als ik een poosje naar mijn beeldscherm kijk gaat dat steeltje zelfs bewegen! En ze hebben wel een mondje om mee te eten maar niet om me te ademen. Zuurstof krijgen ze in de schelp, door een openingetje tussen schelp en lichaam. Niet door adem te halen maar via een ingenieus watersysteem dat er ook voor zorgt dat afvalstoffen het lichaam weer verlaten. Handig, kunnen wij nog iets van leren!)
(O, en nog bedankt voor al die inzendingen met bijzondere circusdieren. Het waren er zoveel dat er in dit forum geen plaats genoeg was, en daarom zijn ze dan ook niet te zien! Gekheid, de eerste melding moet nog steeds binnenkomen! Kom, kom, denk eens goed na, ook al doet dat een beetje zeer! Als jullie het niet doen doe ik het binnenkort zelf hoor, ik weet er nog wel een paar. Al is het alleen al om dit onderwerp levendig oftewel actief te houden!) D.E.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr dec 02, 2011 4:50 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
En ja hoor, Baldrian een slak, de Belgen ook een slak! Gek op slakken, die zuiderbuurtjes, kijk maar eens hoe snel ze weer een regering in elkaar draaiden! Helemaal niet nodig, die regering, volgens mij liep alles gewoon prima door, zonder dat ze elkaar in een zogenaamde volksvertegenwoordiging steeds onderuit probeerden te halen!

De foto komt van de site van Wintervuur (met dank voor het gebruik!), een erg leuk initiatief dat al langer bestaat in Antwerpen, in de wijk Hoboken om precies te zijn. De snelweg tot (bijna) de Kennedytunnel, laatste afslag voor de tunnel, en dan links af. Google-map maar even voor de juiste locatie.
Het is een soort zomerfestival, maar dan in de winter, uiteraard erg sfeervol, dat kan in deze tijd beter. Met een vaste plaats, maar ook heel wat voorstellingen op locatie, die ongetwijfeld lekker verwarmd zijn. Met circusachtige dingen, theater, muziek en nog veel meer. Zoals hapjes en drankjes natuurlijk, ook nooit weg! Een soort mini-Oerol, teneinde de meer verwende Nederlandse gasten aan te spreken. Ja, ook vergelijkbaar met de Parade. Met zeker ook artiesten van naam, als Jesse de Pauw, die zijn eigen bestaan projecteert op dat van een varken en zo tot opzienbarende (maar niet geheel onverwachte...) conclusies komt!

Bijgaand slakje is uit een andere voorstelling, die uiteraard niet over de snelheid van het bestaan gaat... En zie, nu heb ik duidelijk meer problemen met het herkennen van het ras! Totdat iemand een biologisch meer verantwoorde benaming meldt houd ik het op een gewone huis-, tuin- en keukenslak.

Afbeelding

Meer info over Wintervuur elders in het forum, of op het wintercircusoverzicht op circusweb.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr dec 02, 2011 5:02 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Ha, vergis! Dat laatste, over dat wintercircusoverzicht op Circusweb klopt (nog) niet!
Maar, voor alle fans van Brederode, wat niet is kan komen! Wanneer onze webmaster tussen alle rijmelarij door even de tijd vindt bestaat de mogelijkheid dat hij er zo maar een nieuw sneeuwkristalletje tegen aan gooit! Ik zag nog wel een plekje...
En anders hier maar zoeken bij actieve onderwerpen, daar staat het wel tussen!

De voorstelling van de slakkenfoto is van Moulinoscope en heet (in goed Nederlands) 2 Rien Merci.
Het belooft een zintuigkriebelende ontdekkingstocht te worden!
Op het hoofdterrein, het Vuurwaterplein in het Park Broydenborg.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma dec 12, 2011 5:53 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Paniek in Berlijn! Nog voor de eerste repetities konden plaatsvinden bleek de slak van Baldrian spoorloos! En een plaatsvervanger heb je ook niet zo maar een-twee-drie gedresseerd! Goed speurwerk in de omgeving van het Tempodrom bracht de oplossing: hij (of zij, weet ik veel...) was op vrijersvoeten. En dat nog wel met een naaktslak!
Afbeelding


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Forum gesloten  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.