Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel zo jun 16, 2024 1:37 am

Alle tijden zijn UTC+02:00


Forumregels


Hieronder een aantal rubrieken over door Nederland trekkende circussen (alfabetisch gerangschikt). Klik er op voor nieuws over tournee en programma. Wees vrij om hier uw recensie en/of foto's te plaatsen. ------- Onderaan deze pagina ander Nederlands circusnieuws.



Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: recensie
BerichtGeplaatst: do mei 31, 2007 9:31 am 
Offline

Lid geworden op: wo mei 09, 2007 10:55 am
Berichten: 7
Ik ben gister bij circus Werona geweest. Hebben mensen nog behoefte aan een recensie?


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do mei 31, 2007 11:45 am 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7479
Locatie: Maassluis
Altijd natuurlijk!
kun je ook sturen naar sjaak@circus-web.nl
dan kunnen wij die plaatsen.
en een leuk fotootje is ook nooit weg natuurlijk....

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: recensie
BerichtGeplaatst: vr jun 01, 2007 7:37 pm 
Offline

Lid geworden op: wo mei 09, 2007 10:55 am
Berichten: 7
Oké, hier dan mijn eerste recensie over circus Werona....


Woensdagavond, première van circus Werona in Dalfsen.

Ik kon tien minuten vantevoren nog aan kortingskaarten komen, dus de entree koste maar 5 euro. (het was anders sowieso niet duur hoor)

Omdat ik een goede plek wilde, ging ik vroeg heen.
Een half uur lang heb ik zitten wachten op de tribune, en toen ineens kwam er onaangekondigd een man in een langs monnikenpij met twee paarden de piste in. Het was een beetje een vaag verschijnsel. Ik snapte niet waarom de beste man een monnikenpij aan had en die zover mogelijk over zijn gezicht trok en waarom er geen spreekstalmeester was.

Nadat de paarden een paar keer op de grond waren gaan liggen, was deze 'act' afgelopen en kwam de spreekstalmeester de piste in om ons welkom te heten. We kregen niks meer te horen over de bizarre act, maar Miss Yvon zou voor ons optreden. Op de achtergrond speelden ze de muziek van Renz af. Jammer dat ze dat in elk circus blijven doen terwijl ze er vaak geen toestemming voor hebben.

Miss Yvon had een act in het touw. Nadat ze het touw ingeklommen was, begon één van de jongens het touw heel hard rond te draaien en liet ze zien wat ze kon. Wel wat jammer dat tijdens de act de muziek steeds raar onderbroken werd.

Na miss Yvon, deed miss Gina een hoelahoep act. Daarna was mr John aan de beurt. Mr John had een tafeltje met servies meegenomen en zette van alles op zijn hoofd, stak dingen in de brand en balanceerde dat op zijn hoofd,en klom over een ladder met een champagnetoren op het mes in zijn mond. Toen deze act afgelopen was, was er lang niks te zien. De muziek hield ook op, wat dat betreft was het niet erg professioneel. Maar toen kwam er een jongen in een standaard circuskostuum met een fluitje het publiek inlopen. Toen hij langs me liep, zag ik dat hij een rode neus had. Waarschijnlijk was hij dus de clown. Nadat hij een paar keer langsgelopen was bleef hij bij mij staan, gaf me een hand en liet niet weer los. Ik moest meekomen de piste in... Toen hij me daar had neergezet haalde hij nog een man uit het publiek en konden wij met z'n drieën de clownsact gaan doen.

Daarna ging de zogenaamde clown (Adriano) zijn act met pony's doen, maar was vergeten zijn rode neus eraf te halen. Ik kon er wel om lachen.

Hierna was er pauze. Het was mogelijk op de kameel te zitten en een foto laten maken. Buiten was er eten en drinken te krijgen, en er kon geplast worden op de wc's van Boels.

De show begon met Angelo, groot en klein. Ik had nog niet eerder zo'n goede groot en klein act gezien. De kleine Shetland-pony ging helemaal onder het grote Friese paard staan en liep toen tussen de voorbenen van het friese paard door. Respect.

Het programma werd goed afgewisseld, want nu was miss Yvon weer. Dit keer op de trapeze.

Mr John liet daarna wat jongleertrucs zien, maar jammer dat hij zoveel liet vallen en er dan om lachte.

Tussen mr John en de volgende act van Adriano, speelden ze de Renz-polka weer af. Helaas voor hun begon die te haperen. Jammer, cd'tje stuk.

Zoals ik al zei kwam Adriano daarna weer. Hij had 4 friese paarden meegenomen, en het was serieus een goede act. De dieren waren echt goed gedresseerd.

Als laatst was er de trampoline-act. Het duurde bijna wel 5 minuten voordat alles opgebouwd was, maar daarna sprong er dan ook een heuse clown op de trampoline samen met miss Gina.

Al met al was het best wel een leuk circus. Niet groot, en erg jammer dat de kamelen niet optraden. Maar het zag er goed uit en de dieren werden met respect behandeld.

Ik heb een leuke avond gehad.


Laatst gewijzigd door Janneka op di jun 05, 2007 9:36 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr jun 01, 2007 9:35 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Janneka,

Bedankt voor de leuke beschrijving van de circusvoorstelling van Werona. Het lijkt qua programma dus wel een beetje op Malford (is immers familie). Bij Malford waren de paardennummers ook behoorlijk goed, terwijl het jongleren e.d. minder was.

Maar toch best knap als je bedenkt dat het hele circusprogramma door 4 of 5 personen wordt gemaakt bij dit soort familiebedrijven. En voor 5 euro kun je je hoofd niet stoten... Al mag je het echt niet vergelijken met de grote en gevestigde zaken als Herman Renz, en Groot Russisch of de kleine maar fijne circussen Magic of Bongo.

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr aug 24, 2007 9:35 am 
Dit circus duikt op in Landsmeer.
Vanaf 29 augustus........


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Werona
BerichtGeplaatst: wo apr 23, 2008 2:58 pm 
Offline

Lid geworden op: do sep 07, 2006 9:43 pm
Berichten: 635
Locatie: Hapert
Ik ga maandag as. naar Malford in Bladel. Ik zal een recensie maken over de voorstelling. Wat ik in ieder geval al heb gehoord van John Reynen is dat er een nieuwe act is met lama's, kameel, ossen en struisvogels.. Ik ben benieuwd

gr Kevin

En over kinderarbeid gesproken.. de kinderen vinden het zelfs leuk om op te treden. En bij Malford hebben de kinderen ook een vergunning van de arbeidsinspectie. zo is er de 16 jarige ramon die drummer, portier, clown, hondendresseur, balanceur en jongleur is.
Zie filmpje van de volkskrant : http://www.vk.tv/video/515175/circussen-moeten-keihard-concurreren.html

_________________
Circus met dieren


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Werona
BerichtGeplaatst: wo apr 23, 2008 5:18 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7479
Locatie: Maassluis
En over kinderarbeid gesproken.. de kinderen vinden het zelfs leuk om op te treden. En bij Malford hebben de kinderen ook een vergunning van de arbeidsinspectie. zo is er de 16 jarige ramon die drummer, portier, clown, hondendresseur, balanceur en jongleur is.
Zie filmpje van de volkskrant : http://www.vk.tv/video/515175/circussen-moeten-keihard-concurreren.html[/quote]

Of kijk op Circusweb waar dit nieuws al een week staat.... :?

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Werona
BerichtGeplaatst: do apr 24, 2008 3:54 pm 
Offline

Lid geworden op: do sep 07, 2006 9:43 pm
Berichten: 635
Locatie: Hapert
heuvels schreef:
En over kinderarbeid gesproken.. de kinderen vinden het zelfs leuk om op te treden. En bij Malford hebben de kinderen ook een vergunning van de arbeidsinspectie. zo is er de 16 jarige ramon die drummer, portier, clown, hondendresseur, balanceur en jongleur is.
Zie filmpje van de volkskrant : http://www.vk.tv/video/515175/circussen-moeten-keihard-concurreren.html


Of kijk op Circusweb waar dit nieuws al een week staat.... :?[/quote]
Dat filmpje heb ik zelf opgezocht op de Volkskrant-site, nog voor dat het op circusweb stond :wink:

_________________
Circus met dieren


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Werona
BerichtGeplaatst: do apr 24, 2008 4:14 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za mar 17, 2007 10:38 am
Berichten: 86
Locatie: Nederland
Circus Malford heeft een vergunning van de arbeids inspectie dat er kinderen in het programma mogen optreden!

Als ik het goed zie, staat bij het programma op de site van Werona de artiesten ingang van Malford in oude stijl!

_________________
www.moskoucircus.nl


Omhoog
   
 
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.