Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel do mar 28, 2024 9:36 am

Alle tijden zijn UTC+01:00


Forumregels


Hieronder een aantal rubrieken over door Nederland trekkende circussen (alfabetisch gerangschikt). Klik er op voor nieuws over tournee en programma. Wees vrij om hier uw recensie en/of foto's te plaatsen. ------- Onderaan deze pagina ander Nederlands circusnieuws.



Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 12 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Nieuwe coronaregels.....
BerichtGeplaatst: di sep 29, 2020 3:56 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
.... die zoals wellicht bekend vandaag (di 29 sept 2020) om 18.00 uur ingaan.

Het enige dat we kunnen hopen is dat een voorstelling van HET CIRCUS nu eindelijk eens als een cultureel evenement zal worden gezien, waardoor het toegestane aantal aanwezigen op 100 blijft gesteld!

Die 'uitzondering' bestaat en gaat gelden voor bijvoorbeeld theater- en bioscoopvoorstellingen.
Mits de 1.50-meter regel wordt gehandhaafd, maar dat was al zo.

Voor de op dit moment actieve circussen is het zaak de vergunningverlener daarop te wijzen, mochten zich problemen voordoen.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Nieuwe coronaregels.....
BerichtGeplaatst: di sep 29, 2020 4:02 pm 
Offline

Lid geworden op: vr mei 25, 2018 5:25 pm
Berichten: 112
het is afwachten de komende 3 weken als de maatregels werken komt er weer een versoepeling mocht dat niet gebeuren vrees ik het ergste voor de circussen


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Nieuwe coronaregels.....
BerichtGeplaatst: di sep 29, 2020 5:21 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Het gaat mij er niet om dat we gaan zitten afwachten, het gaat er om dat de circussen die nu draaien dat kunnen blijven doen!
Ietsje meer positivo graag!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Nieuwe coronaregels.....
BerichtGeplaatst: di sep 29, 2020 5:25 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 06, 2008 10:02 pm
Berichten: 1143
Dat is alleen de grote vraag of dat kan. Ook al zou je het circus standaard een cultureel evenement zijn. Wat natuurlijk ook zo is. In Amsterdam worden er geen uitzonderingen gemaakt voor de culturele sector. Dat betekent dus geen evenementen voor meer dan 30 mensen. Magic is dus op tijd vertrokken. Maar hoe het elders is geen idee! Volgens drongen de schouwburgen aan het eind van de ochtend al aan op duidelijkheid.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Nieuwe coronaregels.....
BerichtGeplaatst: di sep 29, 2020 11:01 pm 
Offline

Lid geworden op: vr mei 25, 2018 5:25 pm
Berichten: 112
Didier schreef:
Het gaat mij er niet om dat we gaan zitten afwachten, het gaat er om dat de circussen die nu draaien dat kunnen blijven doen!
Ietsje meer positivo graag!
positivo zal ik niet worden zolang al die overdreven maatregels er zijn voor een griep virus wat wij om de paar jaar hebben en dat nu toevallig een andere naam heeft


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Nieuwe coronaregels.....
BerichtGeplaatst: do okt 01, 2020 3:46 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Nou dan wens ik je maar ietsje meer verstand en inzicht in de mysterieuze wereld van de virussen!
(Het woord lijkt wel wat op circussen trouwens...)

In het begin was hier ook iemand die het allemaal maar onzin vond, maar alles aandachtig volgde en toch wel tot een wat beter afgewogen oordeel is gekomen.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Nieuwe coronaregels.....
BerichtGeplaatst: do okt 01, 2020 8:41 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 06, 2008 10:02 pm
Berichten: 1143
Citeer:
positivo zal ik niet worden zolang al die overdreven maatregels er zijn voor een griep virus wat wij om de paar jaar hebben en dat nu toevallig een andere naam heeft

Je moet er wel heel erg veel verstand van hebben en een heel wijs man zijn! En dit voorjaar heb je vast heel hard gewerkt op verschillende IC afdelingen in ziekenhuizen.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Nieuwe coronaregels.....
BerichtGeplaatst: vr okt 02, 2020 4:01 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Uit jouw reactie blijkt dat je er kennelijk maar heel weinig verstand van hebt.

En nog een aanvulling: Amsterdam heeft wel degelijk ontheffingen verleend.
En wel voor de volgende podia:

Theater Carré
Concertgebouw
Nationale Opera & Ballet
Paradiso
DelaMar
ITA
Muziekgebouw aan ’t IJ
De Meervaart
De Melkweg
De Kleine Komedie


De kans is groot dat daar nog enkele bij zullen komen.

Beetje vreemde gang van zaken. Voorwaarde was namelijk dat ze met 1.5 meter-maatregelen al een capaciteit hadden van meer dan 100.
En dat mogen er nu maximaal 250 worden......

Diverse podia zijn witheet omdat zij geen ontheffing kregen, zoals de Ziggo Dome, AFAS Live en bijvoorbeeld Theater Bellevue.
Geprogrammeerde voorstellingen moeten immers worden afgelast, en dat kost pas echt veel geld.
En dat 'het circus' als culturele instelling wordt beschouwd kunnen we, zoals te verwachten viel, ook wel gevoegelijk vergeten.
Zodat daar het aantal naar 30 gaat (of is gegaan).
En dan mogen ze nog van geluk spreken dat de vergunning niet helemaal is ingetrokken.....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Nieuwe coronaregels.....
BerichtGeplaatst: vr okt 02, 2020 10:18 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 06, 2008 10:02 pm
Berichten: 1143
Dinsdag waren de uitzonderingen in de genoemde theaters er nog niet.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Nieuwe coronaregels.....
BerichtGeplaatst: za okt 03, 2020 3:30 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
En daardoor wist je al zeker dat die er ook niet zouden komen.......

Verder:

Citeer renevdw:
positivo zal ik niet worden zolang al die overdreven maatregels er zijn voor een griep virus wat wij om de paar jaar hebben en dat nu toevallig een andere naam heeft

Citeer Hugo:
Je moet er wel heel erg veel verstand van hebben en een heel wijs man zijn! En dit voorjaar heb je vast heel hard gewerkt op verschillende IC afdelingen in ziekenhuizen.

Wat het laatste betreft: zoals je wel zult weten kent ons land (ook) op dit gebied ca. 17 miljoen deskundigen.
Niets weerhoudt mij er dan ook van mij daaronder te scharen.
Neemt niet weg dat ik me behoorlijk in de materie verdiept heb, zelfs zonder op diverse IC-afdelingen te hebben gewerkt.
Was dat wel zo, dan had ik daar wellicht de tijd niet voor gehad!
Over de genomen maatregelen en de slordige wijze waarop dat gebeurde wil ik best een boom opzetten.
Tenslotte ben ik er het type ook niet naar om me als een marionet te laten behandelen.
Maar om de huidige pandemie te vergelijken met 'een griepvirus dat wij om de paar jaar hebben en dat nu toevallig een andere naam heeft' symboliseert volgens mij totale onkunde. En daar gaat Hugo, die echt wel beter weet, dan ook nog eens in mee!
Een verschilletje? Het sterftecijfer bij 'dit griepje' ligt 3,5 maal hoger dan bij die 'normale' varianten.
Een gezond iemand die het krijgt verliest hierdoor, ook bij zogenaamd herstel, gemiddeld elf levensjaren.
Over dat herstel moet je de media de komende tijd maar goed in de gaten houden.
Vandaag al een eerste publicatie: zelfs mensen met milde klachten, die niet eens in het ziekenhuis terecht kwamen, hebben op dit moment -een half jaar later- nog een hele rij klachten. Van zaken waar ze voor die tijd geen last van hadden.
Ik sprak een tot dan toe altijd gezonde (jonge) man van 33, die wel op de beademing terecht kwam.
Het komt er kort gezegd op neer dat zijn leven -hij zit momenteel in de revalidatie- NOOIT meer wordt als voorheen en hij de rest van zijn leven rekening moet houden met ernstige klachten. Tel uit je winst! En dat allemaal door 'al weer zo'n griepje'.....!

Mochten er nog serieuze vragen resten dan wil ik die gaarne naar vermogen proberen te beantwoorden.
Dat mag gerust hier of per pb.

O, en we zijn zojuist het aantal doden van 1 miljoen -wereldwijd- gepasseerd. Maar dat zijn alleen nog maar de geregistreerde slachtoffers....

Ook zo'n 100 jaar geleden dachten velen dat de Spaanse griep 'weer zo'n griepje' was.
Schattingen lopen uiteen van 20 tot 100 miljoen doden, in ieder geval meer dan beide wereldoorlogen samen.

Soms is er ook wel aardig nieuws. Zoals de Amerikaanse President Trump die positief was.
En dat was hem voor die tijd bij mijn weten toch maar weinig gelukt!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Nieuwe coronaregels.....
BerichtGeplaatst: za okt 03, 2020 4:38 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 06, 2008 10:02 pm
Berichten: 1143
Hugo gaat daar niet in mee!!! Had niet gedacht dat ik dat expliciet uit moest leggen. Maar als je de huidige pandemie vergelijkt met een willekeurig griepvirusje weet je absoluut niet waar je het over hebt. Dat soort opmerkingen kan ik niet serieus nemen vandaar dat ik deze meneer een wijze man genoemd heb. De goede verstaander zal begrijpen dat ik daar anders over denk.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Nieuwe coronaregels.....
BerichtGeplaatst: za okt 03, 2020 6:00 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
En ik ging er gemakshalve van uit dat Hugo ook mij met hem over een kam schoor.
Dat deed ik vervolgens wel met hem.
Een misverstand, naar nu blijkt.....
Vandaar ook Hugo's reactie op een zinnetje van mij: En daar gaat Hugo, die echt wel beter weet, dan ook nog eens in mee!
Wat dus niet zo bleek te zijn.
Zo zie je maar weer hoe belangrijk het kan zijn om heel duidelijk te zijn....
Want voor je het weet heb je weer zo'n griepje te pakken!


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 12 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.