Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel do mar 28, 2024 4:09 pm

Alle tijden zijn UTC+01:00


Forumregels


Hieronder een aantal rubrieken over door Nederland trekkende circussen (alfabetisch gerangschikt). Klik er op voor nieuws over tournee en programma. Wees vrij om hier uw recensie en/of foto's te plaatsen. ------- Onderaan deze pagina ander Nederlands circusnieuws.



Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Re: Hans Klok and friends
BerichtGeplaatst: ma aug 09, 2021 5:54 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Ga maar vast sparen, kaartjes vanaf € 72,- !!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Hans Klok and friends
BerichtGeplaatst: di aug 10, 2021 12:41 am 
Offline

Lid geworden op: vr mei 25, 2018 5:25 pm
Berichten: 112
Didier schreef:
Ga maar vast sparen, kaartjes vanaf € 72,- !!
ticketveiling daar betaal je die prijs gelukkig niet


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Hans Klok and friends
BerichtGeplaatst: di aug 10, 2021 2:44 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Kreeg nog een interessante reactie op mijn vraag:

Betreffende jouw vraag over 'Circus Hans Klok' op het forum.
Ik had via ticketveiling 2 kaartjes gekocht voor € 16,- p.p. dus € 32,- in totaal, voor een voorstelling op zondagavond in Utrecht.
Gelukkig, want de reguliere prijzen zijn het niet waard.

Op de zaterdag daarvoor kreeg ik een mail van ticketveiling dat de voorstelling op zondagavond wegens 'aangescherpte coronamaatregelen' niet doorging.
Vreemd verhaal natuurlijk. Waarom gingen de middagvoorstellingen dan wel gewoon door?
Ik een berichtje gestuurd naar een meisje dat ik ken en die er werkt.
De waarheid bleek dus dat men wegens gebrek aan publieke belangstelling vrijwel alle avondvoorstellingen had geannuleerd.
Dat gebrek aan publieke belangstelling lijkt me vrij logisch. Tussen de € 50,- en 70 p.p. reguliere prijzen is natuurlijk asociaal.
Alles was reteduur trouwens, een glas wijn voor 2 muntjes (€ 3,50 per muntje dus omgerekend € 7,- voor een smerig wijntje uit een plastic wegwerpbeker).
En 3 muntjes voor een broodje hamburger. Jaja, € 10,50 omgerekend! Schaamteloos!

De show... tsja was wel aardig. De trucjes van Hans Klok kennen we inmiddels wel.
Hij maakte dezelfde grappen die hij ook tijdens de perspraatjes voor het circus deed op tv.
De clown of mimespeler, of wat het ook mocht voorstellen, was niet mijn humor en kwam te veel en te vaak in beeld.
De rest van het programma was redelijk maar geen € 70 waard.

Ter aanvulling: ik had mijn kaartjes voor de zondagavond dus kunnen omruilen voor de zondagmiddag.
Die optie werd mij overigens niet als eerste aangeboden.
In eerste instantie kon ik alleen omruilen voor één van de weinige avondvoorstellingen die nog wel doorgingen op een doordeweekse avond.
Ja de koekoek!
Na wat boze mailtjes over en weer naar ticketveiling toch mijn zin gekregen.
Tijdens die zondagmiddagvoorstelling dat ik er was waren er trouwens ook nog ruim voldoende lege plekken.

Inmiddels elders al wel vier verschillende recensies gelezen over hoe geweldig de show wel niet is.
De indruk wordt gewekt dat het een megasucces is, maar niks is minder waar.
Utrecht was dat in ieder geval niet!


Naam en adres van de schrijver zijn mij bekend.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Hans Klok and friends
BerichtGeplaatst: di aug 10, 2021 5:43 pm 
Offline

Lid geworden op: vr mei 25, 2018 5:25 pm
Berichten: 112
Didier schreef:
Kreeg nog een interessante reactie op mijn vraag:

Betreffende jouw vraag over 'Circus Hans Klok' op het forum.
Ik had via ticketveiling 2 kaartjes gekocht voor € 16,- p.p. dus € 32,- in totaal, voor een voorstelling op zondagavond in Utrecht.
Gelukkig, want de reguliere prijzen zijn het niet waard.

Op de zaterdag daarvoor kreeg ik een mail van ticketveiling dat de voorstelling op zondagavond wegens 'aangescherpte coronamaatregelen' niet doorging.
Vreemd verhaal natuurlijk. Waarom gingen de middagvoorstellingen dan wel gewoon door?
Ik een berichtje gestuurd naar een meisje dat ik ken en die er werkt.
De waarheid bleek dus dat men wegens gebrek aan publieke belangstelling vrijwel alle avondvoorstellingen had geannuleerd.
Dat gebrek aan publieke belangstelling lijkt me vrij logisch. Tussen de € 50,- en 70 p.p. reguliere prijzen is natuurlijk asociaal.
Alles was reteduur trouwens, een glas wijn voor 2 muntjes (€ 3,50 per muntje dus omgerekend € 7,- voor een smerig wijntje uit een plastic wegwerpbeker).
En 3 muntjes voor een broodje hamburger. Jaja, € 10,50 omgerekend! Schaamteloos!

De show... tsja was wel aardig. De trucjes van Hans Klok kennen we inmiddels wel.
Hij maakte dezelfde grappen die hij ook tijdens de perspraatjes voor het circus deed op tv.
De clown of mimespeler, of wat het ook mocht voorstellen, was niet mijn humor en kwam te veel en te vaak in beeld.
De rest van het programma was redelijk maar geen € 70 waard.

Ter aanvulling: ik had mijn kaartjes voor de zondagavond dus kunnen omruilen voor de zondagmiddag.
Die optie werd mij overigens niet als eerste aangeboden.
In eerste instantie kon ik alleen omruilen voor één van de weinige avondvoorstellingen die nog wel doorgingen op een doordeweekse avond.
Ja de koekoek!
Na wat boze mailtjes over en weer naar ticketveiling toch mijn zin gekregen.
Tijdens die zondagmiddagvoorstelling dat ik er was waren er trouwens ook nog ruim voldoende lege plekken.

Inmiddels elders al wel vier verschillende recensies gelezen over hoe geweldig de show wel niet is.
De indruk wordt gewekt dat het een megasucces is, maar niks is minder waar.
Utrecht was dat in ieder geval niet!


Naam en adres van de schrijver zijn mij bekend.
laten we gewoon eerlijk zijn 80% van de kaarten gaat via ticketveiling dit soort prijzen betaal je in carre of het nieuwe luxor of bij cirque du soleil 70 euro gaan mensen gewoon niet betalen voor een circus want zo zien de meeste mensen het gewoon leuk dan hans klok te zien is maar dat is gewoon voor een gemiddelt gezin bij zaak plus helpt de zomer niet mee een circus zoals dit zou gewoon tussen oktober en maart moeten touren door nederland, en over die recensies die neem ik persoonlijk niet serieus want deze mensen zijn op uitnodiging en willen dat vaker doen en dan ga je niet schrijven hoe weinig publiek er was en dat je goedkope wijn kreeg voor teveel geld en hoe de broodjes hamburger waren


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Hans Klok and friends
BerichtGeplaatst: di aug 10, 2021 5:59 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 06, 2008 10:02 pm
Berichten: 1143
renevdw schreef:
Didier schreef:
Ga maar vast sparen, kaartjes vanaf € 72,- !!
ticketveiling daar betaal je die prijs gelukkig niet


Prijzen zijn vanaf €52,50. Blijft een hoop geld overigens.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Hans Klok and friends
BerichtGeplaatst: di aug 10, 2021 6:02 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 06, 2008 10:02 pm
Berichten: 1143
Didier schreef:
Naam en adres van de schrijver zijn mij bekend.

Dit vind ik bijzonder. De schrijver stuurt zijn verhaal naar jou en jij plaatst door op het forum. Ongetwijfeld zal je daar redenen voor hebben maar ik vind het toch vreemd dat die schrijver niet zelf zijn reactie plaatst. Wellicht kan je dit toelichten.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Hans Klok and friends
BerichtGeplaatst: wo aug 11, 2021 4:54 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Het is inderdaad meer bijzonder dan vreemd....
Eigenlijk hoef ik dit helemaal niet toe te lichten, het is duidelijk zoals het er staat.
En verantwoording afleggen hoef ik al helemaal niet, dat zou hoogstens het geval kunnen zijn aan de moderator....
Kijk, alle nieuws ligt nu eenmaal niet op straat. Je kunt dat vergaren door andere sites op dit gebied af te struinen, door zelf te zoeken en soms ook door geïnformeerd te worden.
Er zijn diverse mensen die goed of uitstekend thuis zijn in dit wereldje die mij wel eens per mail maar ook per pb informatie sturen.
En mij ook wel eens corrigeren wanneer ik iets schrijf wat niet klopt. Beide waardeer ik en ben ik blij mee.

Zo ook met onderhavige reactie op mijn verzoek of iemand de voorstelling al bezocht had.
We kunnen wel wachten tot een deel van onze leden in Rotterdam zijn wezen kijken, maar dan is het toch een beetje mosterd na de maaltijd, want de tour is dan (zo goed als) over.
Vandaar dat ik een (tot nu toe zelfs de enige) reactie van iemand die al wel geweest is wel op prijs stelde en die op deze wijze -op zijn verzoek trouwens- plaatste.
Wees maar gerust, hij is wel lid van het forum en komt hier zeer regelmatig.
Dat hij het niet rechtstreeks plaatste houdt verband met zijn werkzaamheden, die zijn namelijk ook in deze branche.
Teneinde, zeg maar, scheve gezichten of verhoudingen te voorkomen.
En daar kon ik wel begrip voor opbrengen.....

Want beter op deze wijze dan helemaal niets...... Toch?


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Hans Klok and friends
BerichtGeplaatst: wo aug 11, 2021 9:20 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 06, 2008 10:02 pm
Berichten: 1143
Dank voor je reactie allereerst. Het is inderdaad zo dat jij je echt niet hoeft te verantwoorden naar mij. Ik zou zelf een andere keuze maken. Vooral dat er weinig reactie komt op jouw vraag of er al mensen geweest zijn is jammer. Dus los van dat ik een andere keuze zou maken begrijp ik het wel.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Hans Klok and friends
BerichtGeplaatst: do aug 12, 2021 2:25 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
De enige keuze die je had -lijkt mij- was er zelf als een raket naartoe gaan en eigenhandig een recensie schrijven....
Maar dat zag ik niet gebeuren, dus was ik al blij met wat er kwam!

Dat die niet erg positief was (zwak uitgedrukt) is wel duidelijk.
Al die positieve had je vast al wel gezien of gelezen!

Dus is er mogelijk sprake van wat evenwicht......


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Hans Klok and friends
BerichtGeplaatst: do aug 12, 2021 4:13 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 06, 2008 10:02 pm
Berichten: 1143
Wat mij betreft een kleine aanvulling. Het gaat mij niet zo zeer om die negatieve recensie maar om de anonimiteit van de "recensent". Daarin had ik zelf een andere keuze gemaakt.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Hans Klok and friends
BerichtGeplaatst: do aug 12, 2021 4:18 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Hoe dan?
Doordat ik weet wie het was is de schrijver in feite niet meer zo heel erg anoniem.
Je kent dat toch ook wel uit de krant (mocht je die nog lezen...): op verzoek geplaatst zonder naam en woonplaats; naam en adres bij de redactie bekend.
Zoiets dus.....

We kennen hier zelfs een lid met als nickname anoniem.
Toch al wel 170 berichten geplaatst.
Is dat dan wel ok?


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Hans Klok and friends
BerichtGeplaatst: do aug 12, 2021 8:41 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 06, 2008 10:02 pm
Berichten: 1143
Uiteraard is het mij bekend dat er meerdere leden zijn die onder een nickname opereren. Ik kies hier zelf niet voor. Ik wil graag dit forum volgen en dat betekent dat ik accepteer dat er andere leden zijn die onder een nickname opereren.
Als mij een recensie/informatie was toegestuurd met daarbij het verzoek om die anoniem op het forum te plaatsen had ik dat niet gedaan. Jij hebt het wel gedaan, je hebt toegelicht waarom en aan je intenties twijfel ik al helemaal niet. Maar dat betekent niet dat ik een andere keuze had gemaakt.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Hans Klok and friends
BerichtGeplaatst: vr aug 13, 2021 2:53 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Mooi zo, zo lijkt het me wel voldoende toe- of uitgelegd.
Misschien kan onze Hans K. deze afdwaling verder wegtoveren?
Want het ging hier natuurlijk wel over de meester van de illusie......


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Hans Klok and friends
BerichtGeplaatst: vr aug 13, 2021 11:28 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 06, 2008 10:02 pm
Berichten: 1143
Goed plan om het hier weer over Hans Klok en zijn vrienden te hebben


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Hans Klok and friends
BerichtGeplaatst: za sep 11, 2021 5:37 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Attentie: Tourneewijziging!?

In Uden schijnt de voorstelling inmiddels geweest te zijn, of die nog in Maastricht en Den Bosch komt is de vraag.
Er worden in ieder geval geen kaarten (meer) voor verkocht, en Amsterdam is verlengd.

Hans Klok and Friends staat al sinds 3 september in Amsterdam, op de kop van het Java-eiland.
Daar zou morgen (zondag 12 september) de laatste voorstelling plaatsvinden, maar vanwege het grote succes (ook daar al!) is besloten er te blijven t/m zondag 26 september.
Let wel: voorstellingen uitsluitend op de zaterdagen en de zondagen!
Op sommige dagen 1 op andere 2 per dag.

Ter promotie stond hij onlangs met een verkorte show op de UITMARKT: https://www.facebook.com/hansklokandfri ... 96802/?t=1

Na Amsterdam komen ze nog in Rotterdam (SS Rotterdam, 3e Katendrechtsehoofd 25, 3072AM ROTTERDAM) van 16 t/m 31 oktober.

Afbeelding


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.