Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel wo mei 01, 2024 6:51 am

Alle tijden zijn UTC+02:00


Forumregels


Hieronder een aantal rubrieken over door Nederland trekkende circussen (alfabetisch gerangschikt). Klik er op voor nieuws over tournee en programma. Wees vrij om hier uw recensie en/of foto's te plaatsen. ------- Onderaan deze pagina ander Nederlands circusnieuws.



Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: [foto's] Circus Renz Berlin
BerichtGeplaatst: do nov 08, 2007 1:42 pm 
Afbeelding

Al enige tijd houd ik het internet in de gaten om te kijken wanneer circus Berlin-Renz eens in de buurt van Breda zijn tenten zou opslaan. Reden hiervan is het feit dat dit circus een van de weinige in Nederland is die nog reist met olifanten, ik ken er maar 2 in Nederland. (Berlin-renz en colambaro)
Vanmorgen keek ik op internet en wat bleek Berlin-renz stond in Oosterhout, kortom fototoestel gepakt en richting Oosterhout gereden, dat is hier om de hoek.

Afbeelding

Afbeelding

Wat mij meteen opviel was het feit dat het circus wel erg veel lijkt op het circus Belly Wien. Zo was de kassa wagen bijna identiek gelijk en ook de tent en de kleuren doen mij erg denken aan Circus Belly Wien. Alleen hier dus een stuk minder dieren en kooien, want daar kom ik eigenlijk altijd voor. Ik vind dat prachtig om te zien.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zo op het eerste gezicht kon ik dus vrij weinig dieren vinden, hier en daar wat honden en een stallen tent met ik denk paarden. Achter het circus stonden op een omheind stuk grond de kamelen. De circus dieren die je eigenlijk overal wel ziet opduiken.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik had nog steeds geen olifanten ontdekt en toen ik eenmaal de wagen had ontdekt was deze naar mijn idee leeg. Als ik het goed heb, heeft dit circus twee olifanten en zoiets zou je toch niet over het hoofd moeten zien. De stront was er, het rook er naar olifant. Maar nergens olifant….Ach wie weet waren ze wel naar de plaatselijke bakker ofzo. Ik denk dat ik van het weekend er nog eens langs rij in de hoop om wat te zien van een olifant.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Al met al een aardig circusje en ik hoop voor ze dat ze met het aangekondigd stormachtig weer van het weekend toch nog voldoende bezoekers de tent in krijgen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: fotos
BerichtGeplaatst: do nov 08, 2007 3:42 pm 
Offline

Lid geworden op: za okt 29, 2005 9:24 pm
Berichten: 159
mooie foto's!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do nov 08, 2007 5:30 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
leuk hoor! Heb je ze ook in formaatje 800x600? dan kan ik ze op fotos.circus-web zetten! als je dat leuk vindt tenminste...
emailen naar sjaak@circus-web.nl

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do nov 08, 2007 7:28 pm 
de olifanten staan waarschijnlijk in dezelde tent als de paarden
deze stallen tent is namelijk in 2 stukken verdeeld


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do nov 08, 2007 9:16 pm 
heuvels schreef:
leuk hoor! Heb je ze ook in formaatje 800x600? dan kan ik ze op fotos.circus-web zetten! als je dat leuk vindt tenminste...
emailen naar sjaak@circus-web.nl

Per foto vraag ik 149,- euro. Is dat goed?
Ik zal ze je doormailen, zal pas na het weekend zijn i.v.m ongunstige diensten op het werk.

Citeer:
de olifanten staan waarschijnlijk in dezelde tent als de paarden
deze stallen tent is namelijk in 2 stukken verdeeld

Damn...moet ik weer terug, ik wil ze graag zien.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr nov 09, 2007 2:57 am 
heuvels..ga geen 149,00 euro per foto betalen voor iets wat ons aangaat. EEN schande dat deze meneer die prijs per foto vraagt. HIj zou een circusliefhebber zijn, die de commercie ruikt en over onze ruggen fotos wil laten zien die wij interessant vinden. Circusliefhebbers en fans DELEN informatie met elkander zonder enige kosten. Circus is een hobby, en kost net als andere hobby geld, maar dit gaat mijn petje te boven.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr nov 09, 2007 3:12 am 
Overigens is dit een mooie repotage. Kost niks en zal bij de circusvrienden zeker in de smaak vallen. Dan maar geen olifanten die toevallig naar de bakker zijn.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr nov 09, 2007 5:10 am 
misschien kan lisa eens leren tussen de regels door te lezen
ik ga er van uit dat die 149 euro een grap is aangezien de persoon al gelijk aangeeftze dit weekend door te mailen
als dit niet het geval is zou het raar zijn om zoveel geld te vragen voor een foto
dat doet een normale fotograaf nog niet eens


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr nov 09, 2007 10:01 am 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
Zoeff schreef:
heuvels schreef:
leuk hoor! Heb je ze ook in formaatje 800x600? dan kan ik ze op fotos.circus-web zetten! als je dat leuk vindt tenminste...
emailen naar sjaak@circus-web.nl

Per foto vraag ik 149,- euro. Is dat goed?
Ik zal ze je doormailen, zal pas na het weekend zijn i.v.m ongunstige diensten op het werk.

Citeer:
de olifanten staan waarschijnlijk in dezelde tent als de paarden
deze stallen tent is namelijk in 2 stukken verdeeld

Damn...moet ik weer terug, ik wil ze graag zien.


haha jij mag 149 euro vragen hoor! niet geschoten is altijd mis. maar ja dit is een non-profit site he? dus van een kale kip valt niks te plukken helaas.
maar je kunt wel beroemd worden op deze manier natuurlijk. moet trouwens je echte naam er bij of gewoon Zoeff?

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr nov 09, 2007 10:29 am 
Ik zou nog niet een 1,49 durven te vragen voor die foto's. :wink:

Iemand trouwens enig idee of dit circus na deze standplaats nog in de "buurt" blijft? Ik had graag show bezocht, maar zit er helaas neit in dit weekend.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr nov 09, 2007 10:45 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
149 euro is echt geen prijs voor artistiek geslaagde foto's.
Wie wel eens in een galerie of Boekhandel Scheltema (in Amsterdam) is geweest weet dat er voor foto's 400 euro of meer wordt gevraagd.

De galerieprijs wordt bepaald door lengte en breedte (in centimeters) op te tellen en met 5 te vermenigvuldigen. Voor foto's van bekende fotografen wordt de "5" vervangen door een hoger getal. Een foto van 30 x 45 centimeter kost dan 375 euro en dat is dan nog exclusief de lijst... (die er wel al om zit en de prijs nog eens met 100 of meer euri's verhoogt)

In hoeverre foto's van tenten en wagens voldoen aan het criterium "artistiek geslaagd" kun men zich afvragen. De foto's met de kameelbulten en het hoofd van de kameel voldoen hier in ieder geval aan.
Hopelijk heb je ze met een 10 MP camera (of foto/dia film) geschoten zodat je ze lekker groot kunt afdrukken!

$
----)
$

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr nov 09, 2007 9:13 pm 
Humj..ik verhoog de prijs dus van 149 naar 400! Bedankt voor de tip :wink:

Misschien stomme vraag, waarom reizen circussen als belly wien en Berlijn-renz al enige jaren in Nederland? Kan dit allemaal belasting technise/ werkvergunning/ verblijfsvergunning enz enz gezien allemaal zo maar?


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za nov 10, 2007 1:54 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Sinds de binnengrenzen van Europa niet alleen voor personen en goederen, maar ook voor diensten en bedrijven zijn opengesteld "kan het zomaar". Vroeger kon het overigens ook al, getuige de tournees van bijvoorbeeld Krone, Frans Althoff (1953!) en voor de oorlog Gleich, Sarrasani, Carré (toch ook van Duitse origine!) en al die andere circussen die ons land hebben bezocht.

Voor de circusvriend en de doorsnee bezoeker is het overigens niet te zien of een bedrijf (circus of wat dan ook) zich wel of niet aan de belastingregels houdt.

Nederlandse circussen mogen net zo goed naar Duitsland of wel ander land dan ook gaan. Want omgekeerd gaat de regels ook op. Zo gaat Herman Renz enkele weken naar Frankrijk en kun je het kleine (maar fijne) Zanzara zomaar ergens in het buitenland tegenkomen.

Zolang personeel van de circussen uit EU-landen komt is het met de werk en verblijftvergunningen best te regelen. Alleen voor niet-EU-ingezetenen zijn de procedures strenger. Maar ook dan kan het, getuige de Mongolische artiesten die 5 jaar met Bongo meereizen...

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za nov 10, 2007 3:39 am 
....En kunnen wij als 'circofielen' blijven smullen van al dat lekkers, hier fotos en teksten van maken voor al die genen die het circus op afstand ook zo in het bloed zit. Via deze site kunnen wij die 'kriebels' delen.


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: za nov 10, 2007 7:58 am 
Offline

Lid geworden op: za okt 27, 2007 9:38 am
Berichten: 62
Locatie: Hellevoetsluis
Zoeff schreef:

Wat mij meteen opviel was het feit dat het circus wel erg veel lijkt op het circus Belly Wien. Zo was de kassa wagen bijna identiek gelijk en ook de tent en de kleuren doen mij erg denken aan Circus Belly Wien.


:lol: Sterker nog, een tijdje geleden kwam ik een klein gedeelte transport tegen onderweg, waarin 2 Renz Berlin Vrachtwagens welke Belli Wien woonwagens trokken....

_________________
Circus, de magische wereld van mens en dier......


Omhoog
   
 
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.