Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel do mar 28, 2024 4:58 pm

Alle tijden zijn UTC+01:00


Forumregels


Hieronder een aantal rubrieken over door Nederland trekkende circussen (alfabetisch gerangschikt). Klik er op voor nieuws over tournee en programma. Wees vrij om hier uw recensie en/of foto's te plaatsen. ------- Onderaan deze pagina ander Nederlands circusnieuws.



Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Magical World of Circus 2022
BerichtGeplaatst: vr apr 01, 2022 10:31 am 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
Afbeelding

Citeer:
Van vrijdag 15 april tot en met maandag 18 april komt er weer een circus naar het centrum van Geleen!

Ook is er dat weekend een internationale circusmodelbouwtentoonstelling met minstens 32 items, variërend van diorama tot modelbouw te bezichtigen. Op zaterdag 16 april, tijdens Wereld Circus Dag, lopen er diverse circusartiesten door het centrum van Geleen en is er een jeugdcircus aanwezig om jong én oud te voorzien van een glimlach van oor tot oor.

Organisator Nico Wiertz is een gepassioneerd modelbouwer met een grote passie voor het circus. “Als jongetje van 8 jaar bezocht ik met mijn ouders het circus van Tony Boltini”, blikt Wiertz terug. “Het circus stond gestationeerd op de markt in Geleen. Ik was hier zo van onder de indruk, dit moest en zou ik nog eens meemaken. Vanaf die tijd ben ik alles gaan verzamelen en nabouwen wat met het circus te maken had. Mijn grote droom; het circus terughalen naar de markt lijkt nu, heel wat jaren later, eindelijk uit te komen.”

Modelleren met passie
Nico wil de kinderen, ouders en opa’s en oma’s van Geleen en omstreken weer laten genieten van het circus. “Ik wil laten zien dat er meer is dan de iPad of de telefoon en dat je ook met speelgoed veel mooie dingen kunt maken.” Nico bezoekt jaarlijks vele circussen, zowel in binnen- als buitenland. Zelf staat hij met zijn miniatuur circus ‘Sarrasani’ op vele internationale tentoonstellingen. “Door de jaren heen heb ik veel contacten gelegd met gepassioneerde verzamelaars en modelbouwers. Het is me gelukt om minstens 32 items naar Geleen te halen.” De liefhebbers tonen hun bouwwerken, sommigen van maar liefst 6 meter lang, in de voormalige bibliotheek naast zalencentrum de Hanenhof. Ook kunnen belangstellenden én verzamelaars van circusspullen hun hart ophalen tijdens de ruilbeurs bij diverse stands.

De magie van de piste
De geur van popcorn, het geroezemoes van het publiek, de spanning voorafgaand aan de voorstelling. Het komt allemaal weer terug zodra je de circustent binnenstapt. “We hebben het voor elkaar gekregen om ‘The Magical World Of Circus’ van de familie Donnert naar Geleen te halen. Een bezoekje aan dit circus staat garant voor plezier en vertier, dankzij diverse internationale artiesten. Ook staan we stil bij het feit dat het op zaterdag 16 april Wereld Circus Dag is. Op die dag lopen er diverse circusartiesten door het centrum van Geleen en is jeugdcircus ‘Jacona’ aanwezig. Zij geven enkele workshops zodat kinderen zelf het gevoel krijgen een circusartiest te zijn.

In het kort
Het weekend van 16 en 17 april staat bol van pret en plezier! Bezoek de internationale circusmodelbouwtentoonstelling in de voormalige bibliotheek naast zalencentrum de Hanenhof op zaterdag 16 april van 10:00 tot 18:00 uur of op zondag 17 april van 10:00 tot 17:00 uur.

Of neem plaats op de tribunes van ‘The Magical World Of Circus’ van de familie Donnert op de parkeerplaats voor het gemeentehuis op de Markt in Geleen.
Tickets zijn verkrijgbaar bij de kassa van het circus of online via: http://www.magicworldofcircus.com (vanaf vrijdag 1 april)

Voorstellingen
Vrijdag 15 april om 19:00 uur
Zaterdag 16 april om 15:00 en 19:00 uur
Zondag 17 april (1ste paasdag) om 11:00 en 14:00 uur
Maandag 18 april (2de paasdag) om 14:00 uur


https://sittard-geleen.nieuws.nl/nieuws ... r-de-stad/

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr mei 27, 2022 10:47 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 06, 2008 10:02 pm
Berichten: 1143
Tournee zit er alweer bijna op. Na Geleen werden Heerlen, Stein, Posterholt, Sint Odilienberg en Herkenbosch nog bezocht. Tot mijn schrik heeft niemand hier verder aandacht aan besteed.
Dit weekend is Swalmen aan de beurt.
Het circus staat opgesteld aan het Hoafkes

zaterdag 28 mei 15.00 en 19.00
zondag 29 mei 14.00
Daarna stopt de tournee maar ik verwacht dat er in de zomer weer op campings gespeeld gaat worden.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za mei 28, 2022 9:43 am 
Offline

Lid geworden op: vr mei 07, 2010 5:52 pm
Berichten: 329
Locatie: Doetinchem
Aarle-Rixel

Lijstersstraat

Dinsdag 31 mei 16 uur

Woensdag 1 juni 15 uur

_________________
Henk Onstenk
(circusliefhebber)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo mei 29, 2022 11:12 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 06, 2008 10:02 pm
Berichten: 1143
Helden-Panningen J.F. Kennedtlaan tegenover Gamma
vrijdag 3 juni 16.00
zaterdag 4 juni 15.00 en 19.00
zondag 5 juni 14.00
maandag 6 juni 14.00

Overloon, Stevenbeekseweg
woensdag 8 juni 15.00


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo jun 19, 2022 7:22 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 06, 2008 10:02 pm
Berichten: 1143
Ben even een paar weken op vakantie geweest en zie op de site van het Circus geen plaatsen meer staan. Na Overloon volgden Venray en Bakel en vandaag waren de laatste voorstellingen in Mierlo.
Verdere info ontbreekt op de site. Weet iemand of er een zomerpauze ingelast is.....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma jun 20, 2022 11:16 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Hugo schreef:
Ben even een paar weken op vakantie geweest en zie op de site van het Circus geen plaatsen meer staan. Na Overloon volgden Venray en Bakel en vandaag waren de laatste voorstellingen in Mierlo.
Verdere info ontbreekt op de site. Weet iemand of er een zomerpauze ingelast is.....


Ze nemen even rust voor ze op Zomertournee langs campings en vakantieparken gaan.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.