Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel wo mei 01, 2024 5:02 am

Alle tijden zijn UTC+02:00


Forumregels


Hieronder een aantal rubrieken over door Nederland trekkende circussen (alfabetisch gerangschikt). Klik er op voor nieuws over tournee en programma. Wees vrij om hier uw recensie en/of foto's te plaatsen. ------- Onderaan deze pagina ander Nederlands circusnieuws.



Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Inhuren van artietsen.
BerichtGeplaatst: di jan 15, 2008 10:22 am 
Naar aanleiding van het topic omtrent de "ziel van het circus" zit ik met wat vragen. Ik ben namelijk niet zo thuis daar in.
Hoe zit het precies met acts die worden ingehuurd, is dat dan echt zo veel goedkoper dan het houden van eigen dieren?

Betaald een circus gewoon een x bedrag per maand aan zo'n beste man. En betaalt die man dan geheel zelf van dat geld het voedsel, verzorging enz?

Een ingehuurde artietst, hoeft niet mee te werken met het opbouwen/afbreken van de circustent enz. Heeft zo'n iemand ook nog andere taken? Staat de ingehuurde leeuwentemmer ook nog popcorn te verkopen voor de show begint?

Wat moet ik mij precies voorstellen bij een ingehuurde act?


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Inhuren van artietsen.
BerichtGeplaatst: di jan 15, 2008 11:01 am 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
Zoeff schreef:
Naar aanleiding van het topic omtrent de "ziel van het circus" zit ik met wat vragen. Ik ben namelijk niet zo thuis daar in.
Hoe zit het precies met acts die worden ingehuurd, is dat dan echt zo veel goedkoper dan het houden van eigen dieren?

Betaald een circus gewoon een x bedrag per maand aan zo'n beste man. En betaalt die man dan geheel zelf van dat geld het voedsel, verzorging enz?

Een ingehuurde artietst, hoeft niet mee te werken met het opbouwen/afbreken van de circustent enz. Heeft zo'n iemand ook nog andere taken? Staat de ingehuurde leeuwentemmer ook nog popcorn te verkopen voor de show begint?

Wat moet ik mij precies voorstellen bij een ingehuurde act?


Ik geloof niet dat hier vaste regels voor zijn. De afspraken varieren volgens mij van artiest tot artiest en van circus tot circus...

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Inhuren van artietsen.
BerichtGeplaatst: di jan 15, 2008 9:02 pm 
Offline

Lid geworden op: ma nov 21, 2005 8:56 pm
Berichten: 324
Zoeff schreef:
Naar aanleiding van het topic omtrent de "ziel van het circus" zit ik met wat vragen. Ik ben namelijk niet zo thuis daar in.
Hoe zit het precies met acts die worden ingehuurd, is dat dan echt zo veel goedkoper dan het houden van eigen dieren?

Betaald een circus gewoon een x bedrag per maand aan zo'n beste man. En betaalt die man dan geheel zelf van dat geld het voedsel, verzorging enz?

Een ingehuurde artietst, hoeft niet mee te werken met het opbouwen/afbreken van de circustent enz. Heeft zo'n iemand ook nog andere taken? Staat de ingehuurde leeuwentemmer ook nog popcorn te verkopen voor de show begint?

Wat moet ik mij precies voorstellen bij een ingehuurde act?


Je kunt je afvragen wat het uitmaakt.........Het kost altijd geld. Bij eigen dieren moet je het eten van de dieren betalen en bij een gecontracteerd dierennummer moet je de dompteur betalen, die van dat geld ook weer het voedsel van de dieren moet betalen (zodat je indirect toch ook de verzorging moet betalen.)

Het enige voordeel van een ingehuurd nummer is dat je tijdens de winterstop geen kosten hebt voor de verzorging.

Sinds Herman Renz geen olifanten, paarden en kamelen meer heeft is er in de winter dus geen geld voor hooi, stro, verwarming en een dierenverzorger nodig. Het enige wat je in het winterkwartier in Helmond nog hebt zijn de wagens. Wat mij betreft is door deze commerciele benadering de charme grotendeels uit het (klassieke) circus verdwenen!
Zie voor meer hierover mijn topic 'de ziel verdwijnt uit het circus.'


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di jan 15, 2008 11:47 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Naast de door Sylvio genoemde na- en voordelen zijn er nog wat aspecten verbonden aan het inhuren van nummers:

  • Mogelijkheid ok elk jaar ander programma te maken.
  • Geen voorzieningen nodig voor dieren in winterkwartier.
  • De kosten voor de inactieve overwinteringsperiode zitten in de gage verwerkt tijdens het optreed-seizoen.
  • Voor liefhebbers van wagens: er staat bij ingehuurde nummers eens een andere wagen tussen de eigen wagens.


De in ons land reizende familiecircussen Belly-Wien, Renz-Berlin, Solero en Malford wisselen overigens ook nummers uit. Voor de komst van Solero naar ons land zag je op de (Duitse) website van Solero het programma staan dat Malford enkele jaren geleden bracht. Inclusief de twee muzikanten op het orgel en drumstel in de muziekwagen! Renz-Berlin en Belly-Wien hebben ook al meermalen artiesten met elkaar uitgewisseld. Is het geen inhuren dan gaat men gewoon een seizoen lang op "familiebezoek". Het resultaat is echter exact het zelfde!

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.