Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel wo mei 01, 2024 4:17 am

Alle tijden zijn UTC+02:00


Forumregels


Hieronder een aantal rubrieken over door Nederland trekkende circussen (alfabetisch gerangschikt). Klik er op voor nieuws over tournee en programma. Wees vrij om hier uw recensie en/of foto's te plaatsen. ------- Onderaan deze pagina ander Nederlands circusnieuws.



Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo jan 27, 2008 10:33 am 
Offline

Lid geworden op: zo mei 28, 2006 5:53 pm
Berichten: 170
Ik ben een aantal dagen geleden naar het Staatscircus van Moskou geweest. Op de borden werd reclame gemaakt met 'tent is heerlijk verwarmd' nou, steenkoud was het, iedereen zat te vernikkelen van de kou. Als je daar met kinderen op de tribune zit komt er, terwijl de show al begonnen is, een irritante man verkleed als clown met een konijn in z'n handen samen met een fotograaf die je bijna verplicht om een foto te maken (voor geld) Een man in het publiek had er geen zin in, zei 3 x ik wil het niet en deze nepclown werd hierdoor erg geirriteerd. Schandalig! Er zijn op dit forum discussies gaande over onrecht tegen dieren, nou onrecht tegen publiek die € 23 per kaart betalen voor een vies kuipstoeltje mag hier ook wel eens genoemd worden! In de artiesteningang hing een 'rood' gordijn met vieze vlekken en een enorme winkelhaak ( en dit hoeft niet duur te zijn ) de spreekstalmeesteres was niet te verstaan omdat de geluidsinstallatie uit het jaar 0 kwam. Ik vond het programma waardeloos, katten die niets kunnen, een jongleur die 4 minuten met 1 bal James Bond probeerde na te doen, 2 handstandmeisjes die een handstandnummer probeerde te doen op cdmuziek 'Bamboleo' die als het nummer was afgelopen gewoon weer op nieuw begon. Paarden waren ok, maar de vrijheidsdressuur werd begeleid door een circusorkerst OP CD !!!! terwijl er een orkerst zat. Het enige nummer wat ik goed vond waren de Argetin Devils die wat mij betreft in een betere zaak thuis horen. Oh ja, de clowns, ik gok vader en zoon, ze deden erg hun best en zoon heeft veel in zijn mars, jongleert beter dat de jongleur in het programma. Hopelijk krijgt hij ooit de kans zich ergens anders te bewijzen. Kortom, mijn PERSOONLIJKE conclusie, als je als gezin met de kids naar dit circus gaat voor deze prijs, zou ik me belazerd voelen.


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: zo jan 27, 2008 11:33 am 
Offline

Lid geworden op: zo mei 28, 2006 5:53 pm
Berichten: 170
Beste Joost,

Het feit dat ik hier mijn mening geef zonder mijn indentiteit prijs te geven is mijn goed recht. Het is een oude discussie, dat jij dat 'triest'vind mag natuurlijk. Ik vind het vervelend dat je het woord 'triest'gebruikt, trouwens, misschien heet jij wel gewoon Hans de Vries en kom je uit Waddixveen...Ik heb dit onderwerp besproken met de heer Heuvels ( ik mocht trouwens sjaak zeggen) Ik beledig niemand en vind het gewoon leuk om op dit forum te komen, dat ik niet met naam en toenaam mee wil doen aan de discussie is wat betreft de ' dirigent ' op dit forum ok ( als ik het goed heb begrepen en de regels inmiddels niet zijn veranderd anders hou ik direct mijn mond )

Wat betreft mijn pittige verhaal over het moskoucircus, ik heb het echt zo ervaren. Net als bij het boeken van een vakantie zoals jij beschrijft kan er wel eens iets tegen vallen, uiteraard. Maar, net als bij het boeken van een vakantie mag je wel verwachten dat de prijs kwaliteit verhouding in orde is. En ik ben oprecht van mening dat dit hier volledig uit balans was. Ik had juist geen verwachting, ik weet heus wel dat je dit circus niet mag vergelijken met een circus als Renz, maar ik blijf van mening dat als je met je circus in Januari op reis gaat en je notabene reclame maakt met 'de tent is heerlijk verwarmd ' je best mag klagen ( en vele mensen met mij) als dit gewoon weg niet gebeurd. Ik verwacht geen Knie of Roncalli, maar een artiesteningang met vlekken en gaten, opdringerige fotografen en slecht verstaanbare spreekstalmeesteres zijn kleine dingen die te verhelpen zijn, als is het alleen maar uit respect voor je publiek zodat die in ieder geval op basis van sfeer en redelijke conditie's volgend jaar weer terug komen. En wat betreft het programma, uiteraard over smaak valt te twisten, dat vind ik dan weer mooi van een forum, dat je je eigen ervaringen en smaak mag delen met andere.


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: zo jan 27, 2008 11:38 am 
Offline

Lid geworden op: zo mei 28, 2006 5:53 pm
Berichten: 170
tja, de reatie van Joost is niet meer te zien, mijn 2e reaktie was dáár juist een antwoord op, hoe kan dit? Kun je zelf berichten weer verwijderen of zo?


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: zo jan 27, 2008 11:39 am 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
Zoals je ziet heb ik de reacties van Joost weggehaald. Joost blijkt een oude bekende van dit forum te zijn, laten we zeggen de heer R vd B. uit A, ook wel bekend als Q.....

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: zo jan 27, 2008 11:41 am 
Offline

Lid geworden op: zo mei 28, 2006 5:53 pm
Berichten: 170
hoe krijgt ie het toch weer voor elkaar...... nou, als je denkt dat mijn 2e bericht geen zin heeft mag je die ook wel verwijderen. Voor niets zitten tikken....


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: zo jan 27, 2008 11:46 am 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
anoniem schreef:
Ik ben een aantal dagen geleden naar het Staatscircus van Moskou geweest. Op de borden werd reclame gemaakt met 'tent is heerlijk verwarmd' nou, steenkoud was het, iedereen zat te vernikkelen van de kou. Als je daar met kinderen op de tribune zit komt er, terwijl de show al begonnen is, een irritante man verkleed als clown met een konijn in z'n handen samen met een fotograaf die je bijna verplicht om een foto te maken (voor geld) Een man in het publiek had er geen zin in, zei 3 x ik wil het niet en deze nepclown werd hierdoor erg geirriteerd. Schandalig! Er zijn op dit forum discussies gaande over onrecht tegen dieren, nou onrecht tegen publiek die € 23 per kaart betalen voor een vies kuipstoeltje mag hier ook wel eens genoemd worden! In de artiesteningang hing een 'rood' gordijn met vieze vlekken en een enorme winkelhaak ( en dit hoeft niet duur te zijn ) de spreekstalmeesteres was niet te verstaan omdat de geluidsinstallatie uit het jaar 0 kwam. Ik vond het programma waardeloos, katten die niets kunnen, een jongleur die 4 minuten met 1 bal James Bond probeerde na te doen, 2 handstandmeisjes die een handstandnummer probeerde te doen op cdmuziek 'Bamboleo' die als het nummer was afgelopen gewoon weer op nieuw begon. Paarden waren ok, maar de vrijheidsdressuur werd begeleid door een circusorkerst OP CD !!!! terwijl er een orkerst zat. Het enige nummer wat ik goed vond waren de Argetin Devils die wat mij betreft in een betere zaak thuis horen. Oh ja, de clowns, ik gok vader en zoon, ze deden erg hun best en zoon heeft veel in zijn mars, jongleert beter dat de jongleur in het programma. Hopelijk krijgt hij ooit de kans zich ergens anders te bewijzen. Kortom, mijn PERSOONLIJKE conclusie, als je als gezin met de kids naar dit circus gaat voor deze prijs, zou ik me belazerd voelen.


Ik ben daar dus ook op bezoek geweest, zie mijn recensie op Circusweb. Wat jij hierboven zegt is grotendeels waar, maar ik heb juist de positieve zaken benadrukt. Inderdaad zijn er heel wat zwakkere nummers zoals de poesjes en hondjes maar ja, als het publiek het leuk vindt en dan vooral de hele kleintjes....
En dat fotokonijn hoort op een kinderboerderij thuis vind ik. En die Mickey Mouse van vroeger vond ik eigenlijk ook niet in een circus thuishoren. Sowieso dat opgedrongen op de foto gaan vind ik niet leuk.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: zo jan 27, 2008 11:47 am 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
anoniem schreef:
hoe krijgt ie het toch weer voor elkaar...... nou, als je denkt dat mijn 2e bericht geen zin heeft mag je die ook wel verwijderen. Voor niets zitten tikken....


Laat maar staan hoor, vult jouw eerste bericht goed aan.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: zo jan 27, 2008 11:57 am 
Offline

Lid geworden op: zo mei 28, 2006 5:53 pm
Berichten: 170
Ik kan altijd veel 'vergeven' of door de vingers zien qua programma als je het gevoel krijgt dat het circus er wat van wilt maken, dan zeg je al snel, nou ja geen topnummers maar het was er zo gezellig er was zo'n goede sfeer, je voelt je welkom. Dat hoeft niet veel te kosten en daarmee kun je ook een 'minder'circus aardig opkrikken.


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: ma jan 28, 2008 12:09 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Staatscircus van Moskou, what's in a name?

Het fotokonijn hoeft voor mij ook niet zo. Dan liever een van de Stoliarov clowns met de bezoekers op de foto. Die clowns zijn overigens al in Monaco geweest en hebben daar een prijs gewonnen. Ze vormen voor mij het hoogtepunt in de show. Verder is het een programma volgens de Russische traditie, of anders gezegd: een programma zoals je dat in de Sovjettijd kon verwachten bij een Russisch circus. Want natuurlijk is dit "Staatscircus van Moskou" echt 100% Nederlands bedrijf.

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: ma jan 28, 2008 8:59 am 
Offline

Lid geworden op: za dec 17, 2005 10:43 pm
Berichten: 291
Locatie: Brugge, België
anoniem schreef:
Paarden waren ok, maar de vrijheidsdressuur werd begeleid door een circusorkerst OP CD !!!! terwijl er een orkerst zat.


Sandrine Beautour heeft haar vrijheidsdressuur afgesteld op haar muziek, ik denk zelfs dat ze die speciaal in zwitserland heeft laten maken. Zoals je wellicht gemerkt hebt is haar nummer mooi synchroon met de muziek.
Niet alle circusorkesten kunnen alle muziek aan.

Niet alle circussen hebben de financieën om een volledig symphonisch orkest boven (of in dit geval naast) de artiesteningang te zetten. Ik vind het al een ontzettend pluspunt dat het orkest er is. Zo maakt een échte roffel een spannend moment nog spannender. Het afscheid van een artiest wordt re dan sowieso begeleid door het circusorkest.

Ik zag op de foto's dat Natacha moest werken met een microfoon met draad, wat me doet vermoeden dat er problemen waren met de geluidsinstallatie. De keren dat ik het circus al bezocht heb, vond ik haar presentatie zeer goed. Het kan ook allemaal afhangen van het moment hé.

Zwakke nummers worden bij Moskou inderdaad afgewisseld met sterkere nummers. Zelf vind ik, als Sandrine Beautour fan, haar hondennummer ook niet zo fantastisch en flitsend, maar haar paardendressuur, zowel de dubbele hogeschool als de vrijheid, vind ik dan wel weer goed. 't Is maar een voorbeeld van hoe zwak en sterk samengaan.

_________________
A day without a laugh is a wasted day... (C. Chaplin)


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: za mar 01, 2008 6:48 pm 
Offline

Lid geworden op: do nov 24, 2005 12:16 am
Berichten: 58
Vreselijk wat er nu weer met de storm is gebeurd. Naast de foto op circusweb van het ANP (fotograaf: Manuel Beautour) staan er ook foto's op de site van de circusvrienden. Weet iemand al wanneer de tournee hervat gaat worden?

Hoorde ook dat in Duitsland de tent van Busch-Roland verwoest zou zijn.

Hopenlijk niet meer schade bij de circussen.


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: zo mar 02, 2008 12:16 am 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2006 12:14 pm
Berichten: 899
Locatie: Assen
Inderdaad vreselijk wat er gebeurd is in de gem. Zeeland met het Staatscircus van Moskou, in het Jeugdjournaal en Hart van Nederland zag ik de beelden, wat een enorme ravage, het huilen stond directeur Hans Martens nader dan het lachen en begrijpelijk.
Maar van de kant van de Nederlandse circuscollega's is de helpende hand geboden en er is een nieuwe tent onderweg, zodat men naar alle waarschijnlijkheid a.s. vrijdag de tournee weer kan voortzetten met een aantal voorstellingen in Alphen a/d. Rijn.
Ik wens Hans Martens en de verdere crew van het Staatscircus/Moskou dan ook veel sterkte toe de komende dagen en natuurlijk voor de komende voorstellingen enorm veel succes.
In het Duitse Halle gasteerd op dit moment het Groot Russisch Staatscircus, waar gisteren (vrijdag) en vandaag zaterdag ook geen voorstellingen waren i.v.m. de storm, daar men de tent vrijdagochtend op nadering van de storm heeft laten zakken, want men vreesde weer schade, met in het achterhoofd nog de enorme stormschade van een jaar geleden in het Duitse Osnabruck. De voorstellingen op zondag gaan gewoon weer door bij het GRSC.
Ik ben ook benieuwd hoe het Magic-Circus het er vanaf heeft gebracht en ook het enorme tentencomplex in Amsterdam van het Cirque du Soleil.

_________________
ik hou van het CIRCUS, zowel zonder, maar vooral ook met DIEREN.


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: ma mar 03, 2008 8:38 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za nov 24, 2007 3:32 pm
Berichten: 1161
Locatie: Breda
Inmiddels saat op de site van het Staatscircus van Moskou-Holiday dat ze een tent beschikbaar hebben gekregen van Mega-Tent Hire International uit Raamsdonksveer en een complete lichtinstallatie van Circus Herman Renz. Zo komen de Parren die dit jaar nietmeer mee op tour zouden gaan nog goed van pas ;) Klasse werk!


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: di mar 04, 2008 12:45 am 
Guidoos,

Misschien een stom vraagje...maar wat zijn parren??

Tevens een tipje voor Heuvels...Misschien een aardig idee om een circus woorden-termenlijst met verklaring op de site te zetten.


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: di mar 04, 2008 7:13 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
PAR = Parabolic Aluminium Reflector.

Dat zal je waarschijnlijk niets zeggen, net als de bijnaam "kachelpijpen". Het zijn theaterlampen. Kijk maar eens wat er in een gemiddeld circus aan de masten hangt...

Er was licht en Hans Martens zag dat het goed was... :wink:

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.