Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel wo mei 01, 2024 5:35 am

Alle tijden zijn UTC+02:00


Forumregels


Hieronder een aantal rubrieken over door Nederland trekkende circussen (alfabetisch gerangschikt). Klik er op voor nieuws over tournee en programma. Wees vrij om hier uw recensie en/of foto's te plaatsen. ------- Onderaan deze pagina ander Nederlands circusnieuws.



Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 3 berichten ] 

Tom Dieck Jr. of Hans-Ludwig Suppmeier
Tom Dieck Jr. 83%  83%  [ 10 ]
Hans-Ludwig Suppmeier 17%  17%  [ 2 ]
Totaal aantal stemmen: 12
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do jan 31, 2008 8:01 pm 
Offline

Lid geworden op: do jan 31, 2008 6:55 pm
Berichten: 81
Hallo,
Ik heb een vraagje voor alle andere circusfans,
vooral voor de circusfans die tommy dieck en/of H-L suppmeier al is bezig hebben gezien.
Mijn vraag aan jullie is : Welke dresseur vinden jullie het best, Tom Dieck Jr. of Hans-Ludwig Suppmeier met Flavio Togni zijn tijgers.
Alvast bedankt.

PS : plaats veel reacties :D :!: :!: :!:


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: vr feb 01, 2008 10:11 am 
Beste Circuslover,

Over HLS kan ik niet veel zeggen die heb ik nog nooit gezien. Ik vermoed dat ik de dieren weleens heb gezien maar dat ik niet met zekerheid zeggen.

De dressuur van TDjr vind ik zeer indrukwekkend. Mede omdat deze tijdens het laatste seizoen van zijn vader (Dieck SR.) werd samengesteld en ontwikkeld bij het Franse circus Gruss. Vader trad daar op in de show met zijn, inmiddels gepensioneerde, leeuwen. Jr. trainde overdag tussen de voorstellingen door.
Spectaculier is het juist vanwege de schijnaanvallen op het eind. Daarnaast is het hoogzitten van de manleeuwen natuurlijk super om te zien.
Zelf was ik dit seizoen aanwezig bij een training van TD met zijn nieuwe tijgers. Ik vond dat erg indrukwekkend om mee te maken hoe het er daarbij (in een rust die ik doorgaans thuis niet eens heb) aan toe ging. Vader en moeder Dieck stonden daarbij naast de trainingkooi en gaven tips en adviezen. Na de training van circa 15 minuten blijven de drie tijgers door het hekwerk heen tommy opzoeken voor knuffels en aandacht. Het leek er zelfs op dat ze nog geen genoeg hadden van de training.

Zijn dressuur vind ik qua stijl ook vergelijkbaar met Alexander Lacey. Enerzijds het wilde van de leeuwen en anderzijds de "aaibaarheid" van de tijgers. Daarnaast is de rol die door TD en AL wordt gespeeld ogenschijnlijk ondergeschikt aan de dieren en terughoudend.

Terugkomend op HLS moet ik mij oriënteren op recenties van fornamelijk duitste fora. Daar wordt de dressuur getypeerd als niet spectaculair maar staat de schoonheid icm de verschillende kleuren voorop.


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: za feb 02, 2008 11:07 am 
Offline

Lid geworden op: do nov 24, 2005 12:16 am
Berichten: 58
Hoewel beide dresseurs totaal anders zijn in de piste opteer ik toch voor Hans Ludwig. Hij heeft een lange carrière achter de rug en ik heb hem afgelopen jaar een aantal malen bij Arlette Gruss voor en achter de schermen met de dieren zien werken.
Waar Tommy Dieck toch nog een beetje op de voorgrond treedt cijfert Suppmeier zich toch meer weg om de schoonheid van de dieren centraal te stellen. Beide trainers zijn natuurlijk top, maar het feit dat Suppmeier naast enkel roofdieren ook nog met olifanten, paarden etc. kan werken geeft toch al aan dat ie op dit moment veel meer capaciteiten beheerst dan Tommy Dieck. Dieck is echter veel jonger, met meer charisma; zijn tijd komt nog wel.


Omhoog
   
 
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.