Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel wo mei 01, 2024 1:35 am

Alle tijden zijn UTC+02:00


Forumregels


Hieronder een aantal rubrieken over door Nederland trekkende circussen (alfabetisch gerangschikt). Klik er op voor nieuws over tournee en programma. Wees vrij om hier uw recensie en/of foto's te plaatsen. ------- Onderaan deze pagina ander Nederlands circusnieuws.



Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma feb 25, 2008 7:04 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 07, 2007 5:50 pm
Berichten: 76
Hallo,

ik kijk (bijna) dagelijks op de site van Circus Herman Renz en op deze site om te kijken of er informatie bekend is over het programma van circus Herman Renz daar ik een groot liefhebber ben van dit circus. Nu heb ik op beide sites nog niets kunnen vinden. Daarentegen vond ik op de site van aucirque.com een piepklein stukje met een paar acts uit het programma van 2008.

Zo vond ik:

Adriana Folco (olifanten), Kim Kenneth (illusions), De Muderack (leeuwen), Tamara (iets in de lucht en met water), Orlando Oprescu (Rola-Rola)

Misschien is het leuk om dit onderwerp te openen met als doelstelling het brengen van ieders nieuwe informatie over het programma van Circus Herman Renz 2008 Mysterie

met vriendelijke groet,

Arjen

bronnen:
http://www.aucirque.com/actus.php?num=4 ... s&compte=1
http://www.aucirque.com/actus.php?num=4 ... s&compte=1


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: ma feb 25, 2008 7:24 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
arie schreef:
Tamara (iets in de lucht en met water), Orlando Oprescu (Rola-Rola)


Toevallig de act die enkele jaren terug in het Circus van Monte Carlo te zien was en afgelopen zaterdag op de Franse Tv?
Een Combinatie van hoepelact in de lucht waarbij deze vrouw enkele keren ondergedompeld wordt in het water.
Zullen de papa's vast leuk vinden (als ze hetzelfde draagt dan als bij Monte Carlo en dat Tv Programma) ;)


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: ma feb 25, 2008 8:52 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
Circusoforum schreef:
arie schreef:
Tamara (iets in de lucht en met water), Orlando Oprescu (Rola-Rola)


Toevallig de act die enkele jaren terug in het Circus van Monte Carlo te zien was en afgelopen zaterdag op de Franse Tv?
Een Combinatie van hoepelact in de lucht waarbij deze vrouw enkele keren ondergedompeld wordt in het water.
Zullen de papa's vast leuk vinden (als ze hetzelfde draagt dan als bij Monte Carlo en dat Tv Programma) ;)


Er is sprake van een nieuw water-lucht nummer. Dus vast ook andere kleertjes.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: ma feb 25, 2008 10:26 pm 
Offline

Lid geworden op: vr feb 15, 2008 10:46 pm
Berichten: 83
Locatie: oss
ook in het programma 2008 van renz
het rad des doods van het duo stoichev
en adriana folco presenteert ook een vrijheidsdresseur en hogeschool
folco heeft trouwens maar een olifant baby genaamd

_________________
circus makes me smile


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: di feb 26, 2008 12:11 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jun 21, 2006 9:00 pm
Berichten: 106
Locatie: Hattem
Citeer:
Toevallig de act die enkele jaren terug in het Circus van Monte Carlo te zien was en afgelopen zaterdag op de Franse Tv?
Een Combinatie van hoepelact in de lucht waarbij deze vrouw enkele keren ondergedompeld wordt in het water.


De persoon die jij bedoelt heet Laura Miller.

_________________
http://www.demiori.nl


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: di feb 26, 2008 12:50 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 07, 2007 5:50 pm
Berichten: 76
Als mw. Folco maar met één olifant optreedt, is zij dan niet in overtreding met de voorgeschreven regels tot het houden van olifanten (min. 2 olifanten) opgesteld door de VNCO?


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: di feb 26, 2008 6:27 pm 
Offline

Lid geworden op: vr feb 15, 2008 10:46 pm
Berichten: 83
Locatie: oss
dat zou ik niet weten arie maar als je folco googeld dan zie je maar een olifant BABY misschien heeft ze er inderdaad nog wel meer mar dat wat ik niet had eerlijk gezegd nog nooit van haar gehoord

_________________
circus makes me smile


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: di feb 26, 2008 7:23 pm 
Renz had zich toch voorgenomen geen olifanten meer te gebruiken tijdens shows?

Ik hoop wel dat ze idd olifanten krijgen, dat is machtig mooie.


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: wo feb 27, 2008 9:28 am 
Offline

Lid geworden op: zo mei 28, 2006 5:53 pm
Berichten: 170
Moet ik uit de bovenstaande berichten opmaken dat er maar 1 olifant naar Renz komt? Dat is natuurlijk vragen om moeilijkheden lijkt me. Is dit een verstandige keuze van Renz, aangezien hier wellicht heel veel commentaar op zal komen uit een bepaalde hoek. Olifanten zijn toch kuddedieren?


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: wo feb 27, 2008 11:44 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Als je puur alleen en uitsluitend naar de Richtlijnen Welzijn Circusdieren kijkt dan zou het reizen met één olifant niet mogen/kunnen. Maar waarom is deze olifant alleen? Ga eerst het antwoord zoeken op deze vraag om daarna pas te oordelen.

Mogelijke zoekrichtingen: Overleden partner, olifant die andere olifanten verstoot/verjaagt. Net zoals de Homo Sapiëns in principe een sociaal dier is maar er toch ook exemplaren zijn die de voorkeur geven aan een solitair leven of die anderen niet in hun directe omgeving dulden. De materie is veel complexer dan je zlef kunt vermoeden of bedenken.

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: wo feb 27, 2008 12:50 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 07, 2007 5:50 pm
Berichten: 76
Ron Mikkenie schreef:
Als je puur alleen en uitsluitend naar de Richtlijnen Welzijn Circusdieren kijkt dan zou het reizen met één olifant niet mogen/kunnen. Maar waarom is deze olifant alleen? Ga eerst het antwoord zoeken op deze vraag om daarna pas te oordelen.

Mogelijke zoekrichtingen: Overleden partner, olifant die andere olifanten verstoot/verjaagt. Net zoals de Homo Sapiëns in principe een sociaal dier is maar er toch ook exemplaren zijn die de voorkeur geven aan een solitair leven of die anderen niet in hun directe omgeving dulden. De materie is veel complexer dan je zlef kunt vermoeden of bedenken.


Ja, daar heeft Ron Mikkenie gelijk in. Het zou alleen tegen de richtlijnen ingaan die zij nu zelf juist hebben opgesteld ten behoeve van het dierenwelzijn. Als deze olifant net zo lief solitair leeft hoort u mij niet klagen. Ik ben alleen een beetje bang voor de berichten van buitenaf. Organisaties die zich inzetten voor het weren van dieren uit circussen kunnen dit gegeven makkelijk als inkoppertje gebruiken.

Nu meent Circus Herman Renz in de pers altijd accuraat te zijn wat betreft eigen regelgeving dus misschien breng mw. Folco meer olifanten mee of zijn er misschien wel twee (!!) olifanten acts, we zullen het zien, haha.


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: do feb 28, 2008 1:50 am 
bron: Renz-Magazine december 2007 (blad voor leden van de Renzvrienden)

Een programma vol verrassingen en mysterie waarin de Deense Illusionist KIM KENNETH de hoofdrol speelt. Vergezeld door 5 assistentes brengt hij een divers aantal grote illusies. Verder een dubbel rad des doods (op dit ogenblik in Parijs bij Bouglione's Wintercircus) Het duo Acrobalance (krachtacrobaten), Adriane FOLCO met haar olifant Baby, Lippizaner paardenvrijheid en een dubbele hogeschool (2e persoon Michel Jarz), De familie MUDERACK is weer van de partij met hun humane roofdierendressuur, TAMARA gaat een spannende act doen met vuur en water. Verder gaat zij samen met SIMONA en ELENA een Bungee Jump act doen.
ORLANDO OPRESCU laat zijn spannende Rola Rola act zien. Het orkest staat weer onder leiding van ROBERT RZEZNIK met zijn 7 collega's. Het nieuwe programma MYSTERY zal worden geregisseerd door JOZEF BOUGLIONE.


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: do feb 28, 2008 1:54 am 
Clown-Saxo schreef:
Zoeff schreef:
Renz had zich toch voorgenomen geen olifanten meer te gebruiken tijdens shows?

Ik hoop wel dat ze idd olifanten krijgen, dat is machtig mooie.


Ja, 1 olifant...

en nog meer dieren :
Leeuwen, leeuwinnen, paarden en konijntjes!


Wat mij betreft gaarne de discussie 1, 2 of meer olifanten op de link 'circusdieren' verder bediscussieren. :?:


Omhoog
   
 
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.