Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel wo mei 01, 2024 12:50 pm

Alle tijden zijn UTC+02:00


Forumregels


Hieronder een aantal rubrieken over door Nederland trekkende circussen (alfabetisch gerangschikt). Klik er op voor nieuws over tournee en programma. Wees vrij om hier uw recensie en/of foto's te plaatsen. ------- Onderaan deze pagina ander Nederlands circusnieuws.



Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do feb 28, 2008 11:18 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Er komt dus weer een goed programma in de tent van Herman Renz. Gelukkig duurt het niet meer zo lang tot het Pasen is, het moment waarop veel circussen hun toernee starten. Toch nog een voordeel van het vroege carnaval en Pasen... :)

De grote clownsentree is intussen bekend. Maar ik ben nu al benieuwd naar de kleine dingen die Frenky tussen de optredens gaat doen. En wat gaat het orkest dit jaar spelen? Moet de stellage voor het orkest dit jaar worden verstevigd omdat Robert en zijn kompanen de boel weer flink laten swingen? Gaat het dak er weer af? Jammer van het dure tentzeil :wink: , maar het is wel weer genieten van een toporkest.

(en over de olifant: de activisten zien toch liever NUL olifanten, dus is een discussie over daarvan afwijkende aantallen bij voorbaat zinloos)

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: do feb 28, 2008 2:57 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
(en over de olifant: de activisten zien toch liever NUL olifanten, dus is een discussie over daarvan afwijkende aantallen bij voorbaat zinloos)

:?
Ik zie als uitgangspunt toch liever de VNCO richtlijnen dan de standpunten van het activisme.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: za mar 01, 2008 5:39 pm 
Offline

Lid geworden op: do sep 07, 2006 9:43 pm
Berichten: 635
Locatie: Hapert
Bij het Circusfestival in Enschede heeft in 2000 ook een "Folco" opgetreden met olifanten(op de foto zijn er minstens 3 te zien).

http://www.circusfestival.com/nederlands/artiesten2000/2000.htm


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: do mar 06, 2008 6:30 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 07, 2007 5:50 pm
Berichten: 76
Ach, Herman Renz zou zich echt wel aan de regels houden denk ik. Ze hebben de regels tenslotte zelf opgesteld. Ik ben wel benieuwd naar het uiterlijk van de nieuwe homepage van het circus. Ik kijk bijna dagelijks maar tot nu toe is alleen nog de oude on-line.


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: za mar 08, 2008 7:57 pm 
Offline

Lid geworden op: ma nov 21, 2005 8:56 pm
Berichten: 324
Ook ik ben zeer benieuwd naar de questie omtrent solo olifant Baby!

Olifant Baby van Folco reist meestal solo. Voor de die hards......Ten tijde van de Nederlandse tournee van Louis Knie had Louis Knie ook olifant Baby in de show. Men heeft toen (speciaal omdat een olifant een kuddedier is!) de drie oude olifanten van Corty Althoff (Caudy, Patra, Buni) mee laten reizen! Ook al deed Baby bijna het nummer alleen! Dit was voor mij het bewijs dat het KWALITEITSCIRCUS Louis Knie DIERVRIENDELIJKLHEID een hogere prioriteit geeft dan commerciele belangen.
Baby heeft toen bewezen PERFECT in een groep te kunnen functioneren!

En nu is het woord aan Renz! Handelt men net als Louis Knie diervriendelijk en houdt men zich aan de (ZELFGEMAAKTE!!!) regel van minimaal TWEE olifanten of is men onverstandig, handelt men commercieel (1 olifant is in gages veel goedkoper!), laat men Baby een volledig tourneejaar lang in eenzaamheid leven, lapt men de (ZELFGEMAAKTE!!!) regels aan de laars en gunt men de activisten dit 'inkoppertje?

Over enkele weken weten we het!!

N.B.: Ook bij Colombaro werkt Lutz Freiwald altijd solo met de Afrikaanse olifant Buba omdat volgens Lutz 'haar partner dood is en er geen soortgenoot te krijgen is.' Terwijl onlangs bij een Spaanse deierentuin meerdere circusolifanten voor een prikkie zijn aangeboden!

Waar een wil is is een weg.

Als kritisch circusvriend vind ik dat circussen in deze tijd van dierenactivisten hun uiterste best moeten doen om hun beste beentje voor te zetten. Een olifant een jaar lang solitair houden HOORT DAAR NIET BIJ! Een olifant is een kuddedier. 1 olifant is geen olifant!

Het woord is aan Renz.........


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: za mar 08, 2008 9:37 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
Bassie heeft nog een olifant over, waarmee hij niet meer durft op te treden na zijn ongelukje vorig jaar... Die is momenteel ook alleen en zit nu in een veels te kleine ruimte gepropt...

http://www.showbiznewz.nl/index.php?pag ... &aid=1008#

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: zo mar 09, 2008 12:25 am 
sylvio schreef:
Ook ik ben zeer benieuwd naar de questie omtrent solo olifant Baby!

Olifant Baby van Folco reist meestal solo..................

En nu is het woord aan Renz!..............................
Waar een wil is is een weg.

1 olifant is geen olifant!


Van een olifant een mug maken...kan ook niet...want muggen zijn ook solitair!!!


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: ma mar 10, 2008 8:15 pm 
Offline

Lid geworden op: zo mar 09, 2008 7:30 pm
Berichten: 131
Locatie: Gouda
Ik ben benieuwd het er in het orkest nog gezichten gaan veranderren en of ze nog met hun 9en zijn.

Ik zelf hoop dat de slagwerker van voorgaande jaren(2003-heden) er nog bij zit omdat deze een iets heeft qua spelen van de slagwerker van seizoenen 1998-2001 en de slagwerker
van 2002.

Weet iemand mischien de namen van de muzikanten?
wie is de oude en jongste in het orkest?
Wat is de gemiddelde leeftijd in het orkest?


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: ma mar 10, 2008 8:25 pm 
Offline

Lid geworden op: zo mar 09, 2008 7:30 pm
Berichten: 131
Locatie: Gouda
Pieter de Vries schreef:
hermanrenzorkestfan schreef:
Ik ben benieuwd het er in het orkest nog gezichten gaan veranderren en of ze nog met hun 9en zijn.

Ik zelf hoop dat de slagwerker van voorgaande jaren(2003-heden) er nog bij zit omdat deze een iets heeft qua spelen van de slagwerker van seizoenen 1998-2001 en de slagwerker
van 2002.

Weet iemand mischien de namen van de muzikanten?
wie is de oude en jongste in het orkest?
Wat is de gemiddelde leeftijd in het orkest?


Wil je een fansite maken van het HR Orkest maken?
http://www.circushermanrenzorkestfan.nl ? :P:P :lol:
of op hyves? :P


Bestaat er dan een site over het HR Orkest?


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: wo mar 12, 2008 9:03 pm 
Offline

Lid geworden op: do nov 24, 2005 12:16 am
Berichten: 58
Citeer:
N.B.: Ook bij Colombaro werkt Lutz Freiwald altijd solo met de Afrikaanse olifant Buba omdat volgens Lutz 'haar partner dood is en er geen soortgenoot te krijgen is.' Terwijl onlangs bij een Spaanse deierentuin meerdere circusolifanten voor een prikkie zijn aangeboden!

Waar een wil is is een weg


Het is toch wat, zeg. Helaas voor jou werkt Lutz niet altijd solo met Buba, Buba was gekocht omdat Lutz vond dat zijn olifant Kenia niet alleen mocht zijn. Helaas is Kenia een aantal jaar terug gestorven aan een aangeboren hartafwijking wat geen enkele dierenarts tijdens de regelmatige controles geconstateerd had.

Lutz is op zoek naar nieuwe partner(s) voor Buba. Heb je wellicht het adres van de dierentuin? Of van waar de olifanten vandaan zijn gekomen, voor een prikkie kopen we er graag een paar. Aangezien jij zo'n dierenvriend bent weten we zeker dat jij het niet erg zal vinden om dat kleine geldbedrag even voor te schieten. Dan betalen we het je in een paar termijnen terug.

MVG

Piet-Hein Out & Lutz Freiwald


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: vr mar 14, 2008 1:06 pm 
Sorry, maar wanneer gaan er eens goeie clowns in dat circus terecht komen...??


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: vr mar 14, 2008 2:21 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 07, 2007 5:50 pm
Berichten: 76
pootje schreef:
Sorry, maar wanneer gaan er eens goeie clowns in dat circus terecht komen...??


mijns inziens zijn die al lang ruimschoots vertegenwoordigd in H Renz


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: vr mar 14, 2008 5:45 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 27, 2005 10:42 pm
Berichten: 338
Locatie: leeuwarden
Nog nooit bij een ander circus op bezoek geweest zeker je wilt toch niet beweren dat Herman Renz over goede clowns beschikt zelfs Bruno raakte ondergesneeuwd en gooide zijn talent te grabbel.

Joop

_________________
maak van iedere dag een circusdag


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: za mar 15, 2008 10:43 am 
Offline

Lid geworden op: zo mar 09, 2008 7:30 pm
Berichten: 131
Locatie: Gouda
pootje schreef:
Sorry, maar wanneer gaan er eens goeie clowns in dat circus terecht komen...??


Wat is er dan mis met Milko & Frenky?


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: za mar 15, 2008 5:07 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 07, 2007 5:50 pm
Berichten: 76
joop schreef:
Nog nooit bij een ander circus op bezoek geweest zeker je wilt toch niet beweren dat Herman Renz over goede clowns beschikt zelfs Bruno raakte ondergesneeuwd en gooide zijn talent te grabbel.

Joop


Ik heb zeker ook andere circussen bezocht. Maar ik kan altijd smakelijk lachen om de clown Milko. En welk criterium stelt u voor goede clowns? Mijns inziens brengen clowns de rode draad aan in een voorstelling. Ik vind dat Milko en Frenky dit terdege doen. Ik moet wel bekennen dat ik het niet zo heb op een clownsact an sich. Zo vond ik de act "Bijtje, bijtje, geef mij honing" niet getuige van de hoogste kwaliteit daar deze temeer vreselijk lang duurde.


Omhoog
   
 
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.