Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel wo mei 01, 2024 6:03 am

Alle tijden zijn UTC+02:00


Forumregels


Hieronder een aantal rubrieken over door Nederland trekkende circussen (alfabetisch gerangschikt). Klik er op voor nieuws over tournee en programma. Wees vrij om hier uw recensie en/of foto's te plaatsen. ------- Onderaan deze pagina ander Nederlands circusnieuws.



Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Circus Belly Wien in Helmond
BerichtGeplaatst: za mar 22, 2008 4:30 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za nov 24, 2007 3:32 pm
Berichten: 1161
Locatie: Breda
Gister middag even een kijkje wezen nemen bij Belly Wien in Helmond. De show was al aan de gang dus die heb ik niet gezien. Alleen een aantal foto's gemaakt op het natte veld.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: za mar 22, 2008 4:48 pm 
Offline

Lid geworden op: do sep 07, 2006 9:43 pm
Berichten: 635
Locatie: Hapert
Ik ben er gisteren (en vandaag ook al geweest) want ze staan bij mij om de hoek (bwvs). Ik ga vanavond naar de voorstelling. Foto's en verslag binnenkort op mijn website..

gr Kevin

_________________
Circus met dieren


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: zo mar 23, 2008 4:50 am 
leuke foto's. maar Helmond assioceer ik nog altijd met Herman Renz. Ik heb een klein beetje een onderbuikgevoel nu Renz Berlin hier gasteert. Ik denk dat zij profiteren van de naam RENZ in deze plaats, daar de inwoners van Hlmond zo langzamerhand weten dat Herman Renz hun eigen circus is.

Overigens wens ik renz berlin veel succes in helmond.


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: zo mar 23, 2008 8:35 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Lisa schreef:
leuke foto's. maar Helmond assioceer ik nog altijd met Herman Renz. Ik heb een klein beetje een onderbuikgevoel nu Renz Berlin hier gasteert. Ik denk dat zij profiteren van de naam RENZ in deze plaats, daar de inwoners van Helmond zo langzamerhand weten dat Herman Renz hun eigen circus is.

Overigens wens ik renz berlin veel succes in helmond.

?????????????????????
Zo te zien is het Belly-Wien!!!!!!!!!!!!!!!!! Niks profiteurs dus...
enne, Helmond is groot genoeg om twee maal per jaar een circus te ontvangen. Wees blij dat deze stad niet zo koppig is als een ezel, uhh als W........n

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: zo mar 23, 2008 9:14 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
Verslag van de voorstelling van het uit Oostenrijk afkomstige “Circus Belly Wien”.
Helmond, zaterdag 22 maart 2008
Het circusterrein trekt met haar vele dieren en het prachtig onderhouden wagenpark veel bekijks langs het spoor en aan de Engelseweg. De met honderden lichtjes versierde viermaster staat mooi opgesteld op een drassig terrein. De dieren lijken het naar hun zin te hebben en de hele dag zijn er dierenverzorgers bezig met de –in totaal zestig dieren te voorzien van eten, drinken en een schoon verblijf. Dit circus heeft het dierenwelzijn duidelijk hoog in haar vaandel staan. Een giraffe, een stuk of vijftien kamelen, paarden, berberapen, tijgers, honden, zebra’s, lama’s en antilopen. Je kunt het je zo gek niet bedenken of ze hebben het staan, in deze ‘reizende dierentuin’. Binnenkort komt er ook nog een tweede giraffe bij, zodat de reus Kenay niet alleen hoeft te staan tussen de andere exoten.
De voorstelling begint om zeven uur. Van de reductiekaarten, waarmee een kaartje voor een avondvoorstelling slechts vijf euro kost, wordt veel gebruik gemaakt. De verwarmde tent zit redelijk vol een met een circusmuziekje op de achtergrond en een zak popcorn is het goed toeven.
Zoals bij meerdere circussen begint ook deze voorstelling met tijgers, gepresenteerd door directeur en tevens spreekstalmeester Roman Zinnecker. Deze vier roofdieren zijn goed getraind en ze ogen niet gestrest. Na verschillende kunsten hebben te laten zien, zoals door hoepels springen en rollen, mogen ze weer naar hun verblijf dat nog extra is uitgebouwd zodat ze volop de ruimte hebben .
De familie Zinnecker verzorgd een mooie act, namelijk het jockeyrijden. Handstand, touwtje springen, alles doen ze op het paard. Jong en oud, iedereen werkt op zijn eigen manier aan deze act mee.
En ook een prima hoelahoep act passeert de revue van deze ruim twee uur durende show. Het lukt haar zelfs meer dan twintig hoepels om haar lichaam draaiende te houden.
Piste wederom vrij voor Roman Zinnecker. Ditmaal presenteert hij zes oer-Hollandse Friese hengsten. Een prachtige vrijheidsdressuur met zes mooie opgetuigde paarden. Aan het einde van de act komen de paarden nog solo in de piste om hun steigerkunsten te laten zien. Een act die niet aan het klassieke circus mag ontbreken.
De clownerie is goed verzorgd door de twee clowns Beppo en Robbie. Een apart komisch nummer met een wasmachine die, wanneer je de verkeerde knop indrukt, kleren laat krimpen. De kleren van de assistente veranderen in poppenkleren en clown Beppo wordt verkleind tot een klein clowntje met dezelfde kleren aan.
De eerder vermiste hond Balto die gelukkig weer veilig terug is blijkt onmisbaar te zijn in een leuke hondenact die door Miss Merlin wordt geleid.
Zes Siberische Steppekamelen worden tevens gepresenteerd door Roman Zinnecker. De kamelengroep bij Belly Wien breid zich langzamerhand uit tot een grote kudde. Ook dit jaar zijn er al weer twee jongen bijgekomen. In de pauze kan men met een kameel op de foto en je kunt tegen een betaling van twee euro een paar rondjes kameel rijden. Er staat een lange rij kinderen terwijl de ouders bij de restauratiewagen een versnapering halen.

Na de pauze begint het tweede deel van de show met een act op het strakke koord door Miss Merlin. Nadat het de eerste keer misgaat om met beide knieën op het koord te zitten lukt het de tweede keer wel.
Wanneer een messenwerper met zijn twee assistentes de blauw-gele tent betreed stijgt de spanning behoorlijk. Hij werpt op een assistente, op een kind en ook op iemand uit het publiek! De man die uit het publiek komt wordt vastgebonden en geblinddoekt en daarna wordt het bord omgedraaid waardoor de man op zijn kop hangt te wachten tot een vlijmscherp mes net langs zijn benen raast.
Uniek in Nederland is de circusgiraffe Kenay die met zijn begeleider Marlon Zinnecker de tent betreed. De kinderen uit de loge krijgen banaantjes die ze hem mogen voeren. Op het einde gaat de giraffe rennen door de piste en schud hij tevreden met zijn kop. Hij mag weer terug naar zijn verhoogde woonwagen.
Een goede jongleur die met ballen, kegels en ringen overweg kan krijgt veel applaus van het 300 man tellende publiek wanneer het hem lukt met acht ringen te jongleren. Niet met haar handen maar met haar voeten leidt de antipode-acrobate haar act. Eerst met een cilinder, daarna met een kubus en uiteindelijk met vuur!
Last, but not least, luchtacrobatiek in de touwen. Een prima act waarbij het vertrouwen tussen man en vrouw centraal staat.
Uiteindelijk de tradionele finale waarin de artiesten het publiek bedanken voor het applaus tijdens de geweldige show.
Circus Belly Wien bedankt voor de leuke avond
Kevin van Geet

_________________
http://www.kevin-circus.tk ; Enter the wonderful world of Circus!! -Circus MET dieren !! -

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 20 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.