Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel di jun 17, 2025 7:37 pm

Alle tijden zijn UTC+02:00

Forumregels

Hieronder een aantal rubrieken over door Nederland trekkende circussen (alfabetisch gerangschikt). Klik er op voor nieuws over tournee en programma. Wees vrij om hier uw recensie en/of foto's te plaatsen. ------- Onderaan deze pagina ander Nederlands circusnieuws.

Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Circus Herman Renz in Dongen
BerichtGeplaatst: ma apr 14, 2008 10:08 pm 

Vanaf 6 uur vanmiddag mocht Circus Herman Renz oprijden in Dongen. De marktkooplui waren nogniet weg of de eerste transporten kwamen al opgereden. Geen blubber deze keer maar een goed hard veld wat verder geen problemen gaf.
Vanavond is alles op z'n plek gezet morgen vroeg wordt de tent opgebouwd.

Afbeelding

Het uitzetten van de tent.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De eerste die het veld opgaat.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

BerichtGeplaatst: ma apr 14, 2008 10:24 pm 

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De containerwagens gingen nog voor de tweede rit naar Delft.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

BerichtGeplaatst: ma apr 14, 2008 10:28 pm 

Afbeelding

Afbeelding

Mama wat doen de leeuwen nou.........ehhhhh die zijn aan het wiebeleh wiebeleh......owwwwwww :)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Woensdag meer.

BerichtGeplaatst: di apr 15, 2008 6:59 pm 

Zegt u dat! Werkelijk een genot om naar te kijken, proficiat!

BerichtGeplaatst: wo apr 16, 2008 11:51 am 
Vanmorgen even na het werk doorgereden naar Dongen waar Circus Renz ergens moest staan. Afgelopen jaren stond dit circus wel jaarlijks in Breda, maar ik heb niet het idee dat ze dit jaar komen, dus als het circus niet naar mij komt, kom ik wel naar het circus.

Voornaamste reden van mijn bezoek is het feit dat er dit seizoen weer eens een olifant met het Circus mee reist. Ik vind het altijd machtig mooie om dat soort dieren in reizend transport te zien. Naast de olifant reist Renz dus dit jaar met nog een groepje leeuwen, paarden kippen en konijnen.

Mijn voornaamste reden van het bezoekjes brengen aan circussen is dus het transport stukje, shows vind ik nooit zo interessant, maar met Renz kom je wel aan je trekken. Genoeg reizend materiaal. Begin dit seizoen stond Circus Altthof in Breda, daar ben ik toen even langs gefietst maar dat circus miste naast dieren ook sfeer, iets wat ik wel terug vind bij Renz. Mooie wagens, Grote tent en olifanten in een reizend verblijf!

Super dus!

Afbeelding
Leeuwen Voor grotere afbeelding klik hier.

Afbeelding
Paarden Voor grotere afbeelding klik hier.

Afbeelding
Olifant tent Voor grotere afbeelding klik hier.

Afbeelding
Voor grotere afbeelding klik hier.

Afbeelding
Voor grotere afbeelding klik hier.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

BerichtGeplaatst: wo apr 16, 2008 11:55 am 
Vanmorgen waren er trouwens de woon-containers niet meer terug te vinden. Zullen deze al verhuist zijn naar de nieuwe locatie?

BerichtGeplaatst: wo apr 16, 2008 1:00 pm 

Op de afbouwdag gaan de wooncontainers inderdaad als eerste op transport. De bouwploeg kleedt zich aan, neemt eten en drinken mee naar buiten en sluit de deur af...

BerichtGeplaatst: wo apr 16, 2008 4:09 pm 

waar blijven die showfoto's ??????????

BerichtGeplaatst: wo apr 16, 2008 6:46 pm 

Ja.. ik ben bij de show geweest maar het lukt mij niet om met een gewone digitale camera goede foto's te maken. Daarom heb ik alleen maar foto's van buiten. Heeft er toevallig iemand tips voor het maken van foto's met een dig. camera binnen (in de tent)?

Alvast bedankt,
gr Kevin van Geet

BerichtGeplaatst: wo apr 16, 2008 7:31 pm 
Site Admin

kevin schreef:
Ja.. ik ben bij de show geweest maar het lukt mij niet om met een gewone digitale camera goede foto's te maken. Daarom heb ik alleen maar foto's van buiten. Heeft er toevallig iemand tips voor het maken van foto's met een dig. camera binnen (in de tent)?

Alvast bedankt,
gr Kevin van Geet

Een digitale spiegelreflex camera gebruiken. Met een "gewone" lukt haast niet. Flitsen moet je niet doen voor een mooi resultaat.

BerichtGeplaatst: wo apr 16, 2008 9:12 pm 

Zowel voor kleinbeeld als digitale camera:

Een zo groot mogelijk diafragma (lensopening) dat je overigens herkent aan een zo klein mogelijk getal achter de "F" van je lens in combinatie met een zo gevoelig mogelijke film.

Zelf heb ik voor de klassieke spiegelreflex de lenzen 50mm/F1.4 en 85mm/F2.0 Dat is veel glas en dus weinig lichtverlies.

Filmgevoeligheden die bruikbaar zijn: ISO 400 en hoger (800 ... 3200)
Kleurnegatieffilms van ISO 400, 800 en 1600 kun je gewoon bij de bekende adressen laten ontwikkelen. Dat geldt ook voor diafilm van ISO 400 Diafilm van ISO 1600 moet anders worden ontwikkeld en dat kan vaak alleen maar via een vaklab. Duurder maar ook mooier! Dat komt overigens omdat het eigenlijk een ISO 400 diafilm is die je gebruikt alsof het 1600 is. Zou je die bij de bekende adressen inleveren dan krijg je zwaar onderbelichte dia's terug!

Bij de digitale camera is het wel zo dat hogere gevoeligheden allerlei ruis (storing) in het beeld kan geven. De betere camera's geven minder ruis in het beeld. Een camera die tot maximaal ISO 400 kan worden ingesteld is op het randje. Als er genoeg licht is kun je daarmee best iets doen IN het circus. Een camera die tot ISO 1600 kan worden ingesteld is beter. Alleen kan het resultaat bij ISO 1600 vanwege de ruis wel eens tegenvallen.

De lens is een ander verhaal. Vaak heb je een zoomlens. Die heeft als voordeel dat je eigenlijk met één enkele lens kunt volstaan. Dan krijg je nooit vuil in je camera, iets dat bij het lenswisselen nog wel eens wil gebeuren. De moderne zoomlenzen zijn behoorlijk goed. Maarrrr let hier ook weer op het diafragma. F5.6 houdt toch vooral licht tegen! Een bruikbare zoomlens begint bij F2.4 Die zit bijvoorbeeld op de Sony Cybershot serie (Carl Zeiss lens) of de Panasonic Lumix serie (Leica lens). Of de Nikkor 28-200mm F2.4 voor de Nikon body's. Niet goedkoop (700 euro) maar je bent wel meteen klaar. De Nikon D200 is nu flink in prijs gedaald door de komst van de D300. Je maakt met de genoemde apparaten betere foto's dan met de compactcamera's. Ongeacht of er een rolletje of een chippie in zit...

Toch kon je soms ook met een eenvoudige camera binnen plaatjes schieten. Op de momenten dat er veel licht aan is...

Flitsen is een ander verhaal. De meeste flitsers kunnen niet meer dan 3 tot 4 meter overbruggen. Goed voor in de huiskamer. In het circus is het jammer van je batterijen. Die zijn eerder leeg en je merkt aan de foto toch niet of je wel of niet hebt geflitst. De mensen tegenover je hebben er alleen maar last van. Bijflitsen kan wel eens een fraai resultaat opleveren. Als je net te weinig licht hebt kan de flitser toch uitkomst bieden. Maar meestal is het resultaat niet mooi.

Het belangrijkste heb ik nog niet genoemd: De lichtinstallatie van het circus. Waar geen licht is kun je geen foto's maken. Als bij de handvoltige of springplank de meeste lampen naar beneden zijn gericht dat springt de vlieger letterlijk in een zwart gat en zie je niets van zijn salto op de foto...

BerichtGeplaatst: wo apr 16, 2008 10:53 pm 

Vanmiddag de show gezien en daarna gelijk een afbouwrepo gemaakt. Ik moet nog even door de foto's heen om er wat moois van te maken maar dat komt vanzelf. Het afbreken ging in rap tempo binnen een paar uurtjes was alles weer gereed voor vertrek. Maar nu eerst een aantal foto's van de show.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

BerichtGeplaatst: do apr 17, 2008 12:10 am 
Site Admin

leuke foto's
maar om een tip te geven: de foto's hebben veel korrel, vaak onvermijdelijk maar met een goede camera-instelling waarschijnlijk beter te krijgen.
Achteraf kun je met allerlei programma's de foto's een heel stuk oppoetsen, zoals ik met de olifant heb gedaan.
Hierbij moet ik opmerken dat het resultaat een stuk beter was geweest als ik dit had gedaan met de megapixel foto direct uit de camera, dus voordat hij verkleind werd.

Afbeelding

BerichtGeplaatst: do apr 17, 2008 10:57 am 

Nu zal ik ook maar eens schrijven dat ik het goede foto's vind.
Ja, ik ben de "man van de binnenopnamen" en zie hier platen die op het juiste moment zijn genomen of een goede sfeer weergeven. Leuk ook dat je de afbouw van de leeuwenkooi hebt vastgelegd. De meeste kijkers hebben hier helaas geen oog voor.

De lichtinstallatie van Herman Renz hangt nu bij Moskou-Holiday en ik zie hier nu vooral "moving heads" oftewel "scanners" hangen. Die geven meestal aanmerkelijk minder licht dan de "kachelpijpen" die er vorig seizoen nog hingen. Voor de fotograaf een uitdaging maar voor de kijker zonder camera een aanwinst!

BerichtGeplaatst: do apr 17, 2008 6:23 pm 

Ron Mikkenie schreef:
Leuk ook dat je de afbouw van de leeuwenkooi hebt vastgelegd. De meeste kijkers hebben hier helaas geen oog voor.

Tis de opbouw in de pauze de afbouw gebeurt in het bijna donker ;)

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00