Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel wo jun 26, 2024 3:02 am

Alle tijden zijn UTC+02:00


Forumregels


Hieronder een aantal rubrieken over door Nederland trekkende circussen (alfabetisch gerangschikt). Klik er op voor nieuws over tournee en programma. Wees vrij om hier uw recensie en/of foto's te plaatsen. ------- Onderaan deze pagina ander Nederlands circusnieuws.



Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 40 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za okt 11, 2008 3:48 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za nov 24, 2007 3:32 pm
Berichten: 1161
Locatie: Breda
Tot en met Zondag 11-10 staat het Staatscircus van Moskou Holiday op het Brabantpark in Etten-Leur. Vanmiddag even wat foto's gaan maken net voor de voorstelling.

http://fotos2.circus-web.nl/displayimage.php?album=305&pid=8718&slideshow=5000

Dat was het weer vanuit Etten-Leur.


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: zo okt 12, 2008 3:22 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za nov 24, 2007 3:32 pm
Berichten: 1161
Locatie: Breda
heuvels schreef:
Zoeff schreef:
Renz heeft ook al in etten leur gestaan dit seizoen? Is dat allemaal niet wat te veel voor zo'n klein stadje/ dorpje...Waarom niet naar breda, tot nu toe alleen als groot circus Anthoff gehad...


De Bredase circusliefhebbers zijn gewoon op de fiets naar Etten-Leur gegaan.....
:wink:



Ik ben gewoon met de auto gegaan hoor :)

Etten-Leur heeft netals Breda 2 x per jaar een (groot)Circus in de stad gewoon een kwestie van inschrijven en kijken wie de speelvergunning krijgt. Breda geeft hiernaast ooknog een klein circus een speelvergunning dat de randdorpen en een aantal wijken in Breda aandoet.


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: zo okt 12, 2008 11:46 am 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Mooie foto's van dit Circus , hebben ze de eigen tent inmiddels al weer of is dit nog die huurtent?
Kwam dit circus laatst op de weg tegen.


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: zo okt 12, 2008 7:41 pm 
Offline

Lid geworden op: do sep 07, 2006 9:43 pm
Berichten: 635
Locatie: Hapert
Volgens mij is dit nog de (er mooie) huurtent.

_________________
Circus met dieren


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: vr dec 19, 2008 2:58 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7479
Locatie: Maassluis
Het Staatscircus gaat na Tilburg gewoon door. Kersttakken gaan op de stapel, Freddy Kenton en de zeeleeuwen haken af maar de olifant en tijgers blijven.

De agenda: http://www.circus-web.nl/agenda/agenda- ... anguage=nl

Bij dezen het persbericht van het circus.....
-----------------------------------------------------------------------------
Tournee 2009, GEHEEL NIEUW PROGRAMMA!

STAATSCIRCUS VAN MOSKOU-HOLIDAY CIRCUS, ZOALS CIRCUS HOORT TE ZIJN

Het Staatscircus van Moskou-Holiday presenteert een geheel nieuw internationaal en, volgens traditie, klassiek circusprogramma. Een programma waarin onder meer een groep tijgers – waaronder een witte en een zeer zeldzame, goudkleurige tabby tijger – zal optreden. Daarnaast is aan dit traditionele circusprogramma een aantal hedendaagse elementen toegevoegd. Zo is er als extra attractie een adembenemende act met motorrijders, die op hun razende machines met een enorme snelheid in een doorzichtige metalen kogel rondrijden. Bovendien is het magnifieke interieur van het circus onlangs voorzien van een ultramoderne licht- en geluidsinstallatie. Dit geeft, in combinatie met de klassieke ‘zaagselpiste’, een ongekend geraffineerd effect, dat mede bijdraagt aan een spectaculaire presentatie van het programma.
Kortom: het motto Circus, zoals circus hoort te zijn staat garant voor een feest voor jong en oud, waaraan een groot aantal topartiesten uit de Russische Federatie, Oekraïne, Polen, Azerbeidzjan, Letland, Frankrijk, Roemenië, Argentinië en Nederland meewerkt.
Dit spectaculaire programma is als vanouds samengesteld door artistiek directeur Hans Martens.

PROGRAMMA

Het programma wordt gepresenteerd door spreekstalmeester Natacha Lijfering.

Schitterende vrijheiddressuur wordt voorgebracht door de uit Frankrijk afkomstige Sandrine Beautour. Een optreden waarin een groep Arabische paarden een indrukwekkend tableau vormt.

Natuurlijk treden ook Dennis & Vladimir Stoliarov, onze Russische ‘huisclowns’, weer in dit programma op. Het duo, dat tijdens het Circusfestival van Monte Carlo in 2007 door de Koninklijke familie van Monaco werd onderscheiden, brengt een scala aan geestige en poëtische acts.

De uit verschillende Oost-Europese landen afkomstige leden van de groep Stanislas weten met hun kolderieke kunsten het aloude touwtjespringen een geheel nieuwe dimensie te geven.

Adembenemend is de act van de Russisch/Nederlandse formatie Globe of Death van Veselin Nedyalkov. De groep, die als extra attractie aan het programma is toegevoegd, bestaat uit drie motorrijders die op hun razende motoren met een enorme snelheid in een doorzichtige metalen kogel rondrijden.

Indrukwekkend, maar ook buitengewoon geestig, is het optreden van de 27-jarige Afrikaanse olifant Betty, die onder begeleiding van het Franse duo Janine en Mario Massion de piste betreedt.

Piste vrij voor Sandrine en Jennifer Beautour. Gezeten op hun prachtige paarden demonstreert het Franse duo de kunst van het hogeschoolrijden.

In de nok van het circus presenteert de Letse Karina Maskina haar gewaagde act aan de trapeze.

Een groep Bengaalse tijgers, waaronder een witte en een zeer zeldzame, goudkleurige tabby tijger, wordt gepresenteerd door de uit Frankrijk afkomstige Mario Massion.

Het uit Argentinië afkomstige gezelschap Walter Paz & Co zal het publiek versteld doen staan van hun razendsnel uitgevoerde Bola Bola, een in Argentinië veelgeziene act, maar in Nederland nauwelijks bekend. De directie is dan ook zeer verheugd dat het gezelschap in het programma optreedt.

Opzienbarend en elegant is het optreden van de mooie Nederlandse artieste Jennifer Lijfering met haar hoelahoep-act. Deze uit de jaren vijftig stammende rage heeft zij tot ware kunst weten te verheffen.

Hoog boven de piste presenteert de uit Letland afkomstige Alina en Karina hun atletische vaardigheden aan het verticale koord.

(programmawijzigingen voorbehouden)

De voorstellingen van het Staatscircus van Moskou-Holiday worden gegeven in een kleurrijke tent die plaats biedt aan circa 900 bezoekers. De loges en zittribunes zijn voorzien van comfortabele kuipstoelen. Tijdens de koude dagen zijn de voor- en circustent heerlijk verwarmd.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: vr dec 19, 2008 4:35 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Mooi programma, misschien eens in tilburg gaan kijken :)
Of anders in eersel op de woensdagavond als dat gaat lukken.

sowieso aankomend jaar eens naar dit circus toe!


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: wo dec 31, 2008 3:05 pm 
Dit circus had een nieuw progamma wel nodig, ze draaide toch al enige jaren met hetzelfde progamma?


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: wo jan 07, 2009 4:42 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Ja dan ben ik er ook! :)

Dinsdag ga ik ook even naar Eersel, wil dat mooie Tijgertransportje en die olifantenwagen ook even bij daglicht op de foto hebben.
Hopen dat het zo koud blijft want dan is dat terrein tenminste een beetje hard in plaats van die moddertroep bij Renz afgelopen jaar.


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: ma jan 12, 2009 3:03 pm 
Offline

Lid geworden op: do sep 07, 2006 9:43 pm
Berichten: 635
Locatie: Hapert
Nou, ik in de kou naar Eersel gefietst (maar 15 min. hoor!), en ik verwachtte een circus in opbouw te zien. Of minimaal de eerste gearriveerde wagens.
Ik kom aanfietsen en het enige wat ik zie is een wit veld. Nog geen één wagen was gearriveerd. Dus ik heb nog een uur zitten bevriezen (het vroor eigenlijk helemaal niet maar t was wel koud) en toen er nog niks was ben ik maar weer naar huis gegaan... ik ga morgen weer erheen en dan weet ik wel zeker dat ze gearriveerd zijn!

gr, de sneeuwpop :lol:

_________________
Circus met dieren


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: ma jan 12, 2009 5:01 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7479
Locatie: Maassluis
vergeet Eersel maar....

http://www.omroepbrabant.nl/?news/11173 ... oskou.aspx

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: di jan 13, 2009 9:15 am 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Heel erg jammer maar het was wel te verwachten.
De Directie van Renz had het circus nog afgeraden om te komen en zeker voor 1 dag.... want dat terrein is bijna het hele jaar door een bende.


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: di jan 13, 2009 5:01 pm 
Offline

Lid geworden op: do sep 07, 2006 9:43 pm
Berichten: 635
Locatie: Hapert
De voorverkoop was toch goed stond op ed.nl, en net toen ik mijn kaartje terugbracht kwamen er zelfs nog mensen om een kaartje te kopen, dat is ook de reden dat ze later dit jaar terug willen komen...

_________________
Circus met dieren


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: wo jan 21, 2009 2:36 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7479
Locatie: Maassluis
Van Dave de Ruiter kwam nog een verlate recensie binnen. Zijn PC was gecrasht, vandaar.


Mijn bezoek aan het Staat Circus van Moskou ( 05-11-08)
Het staats Circus van Moskou staat opgebouwd aan de Waalkade in Tiel

Ze zijn na 4 jaar terug in de stad en bij de ingang hoor ik al dat veel mensen echte ‘Moskou fans ‘ zijn.
Voor de verandering eens geen activisten voor de deur en er heerste een geweldige sfeer. Voor de voorstelling konden we al genieten van allerlei lekkernijen die we konden kopen bij de restauratiewagen.

Als de spreekstalmeester Natacha Lijfering mededeelt dat de voorstelling binnen enkele minuten zou beginnen, nam iedereen gehaast plaats op zijn comfortabele kuipstoeltje.
De eerste act is springtouwen. Hier en daar een salto en een hele hoop humor, een echte openingsact!
Dan komen de huisclowns Dennis en Vladimir de piste in. Samen schitterden zij al op circusfestivals zoals het ‘festival du cirque de Monaco’ en vielen meerdere malen in de prijzen. Ditmaal probeerden zij de springtouwers van het vorige nummer na te doen. Maar dit ging ze niet gemakkelijk af. Zowel de kinderen als de ouders lagen in een deuk tegen de tijd dat het duo de piste verlaat.
Verder bestaat het programma uit de multifunctionele dresseurs en amazones Jennifer en Sandrine Beautour. Die samen met een zestal paarden en een hele ploeg honden brengen hun o.a. een nostalgische hogeschool nummer en een paarden vrijheid. Na de pauze komt Sandrine nog een maal in de piste met ponyrijdende honden. Een nummer dat vooral het jongere publiek in vervoering brengt.
Verder heeft het circus een mooi hoelahoep nummer weten te contracteren. In de meeste circussen zijn de trucks ondertussen standaard. Maar de Nederlandse Jennifer heeft er een aantal verbluffende stunts aan de nek en hand strapaten aan toegevoegd.
In een goed circus vindt je voldoende luchtacrobaten. Het staatscircus heeft diverse luchtnummers gecontracteerd. Zo kon het publiek genieten van een uitstekend nummer van Alina aan de ringtrapeze. En een poëtisch nummer aan het verticale koord.
In de pauze sprak het publiek vol enthousiasme over de show. En ondanks dat het buiten koud was. Was het door de hete lucht blowers heerlijk in de tent. Hier en daar werd zelfs een opmerking gemaakt over de mooie choreografie.
Het tweede deel van het programma was zo mogelijk nóg spectaculairder dan het eerste deel.
De motorrijders in de Globe of Death raasden door de kogel heen. En lieten de rillingen over de ruggen van het publiek lopen. Toen de tweede rijder midden in de bol een stop moest maken gleed hij uit. De spanning in de tent was om te snijden, Gelukkig heeft de stuntman zichzelf uit de piste kunnen halen. Maar hij heeft zijn collega in laten vallen voor de rest van de act.
Nogmaals de huisclowns Dennis en Vladimir ditmaal op stelten en met een wasmachine. Dit vader en zoon duo is geweldig op elkaar ingespeeld en het is bijna niet te geloven dat de act iedere dag opgevoerd wordt! Toen de hele tent weer blauw zag van het lachen was het weer tijd voor een nummer om het tempo terug te brengen in de show,

Dit werd uitstekend gedaan door de ArgentenianDevills. Op trom en vloer lieten zij een geweldig staaltje BolaBola zien. Iets wat men maar zelden ziet in Nederland.

Dan is het helaas weer tijd voor de finale. En vol enthousiasme hoor ik overal om me heen kinderstemmetjes roepen dat als zij later groot zijn, zij ook clown willen worden net als Dennis!
Ik hoor een oudere man tegen zijn vrouw zeggen : “ het is net als vroeger, ronduit geweldig!”
Foto’s zullen volgen

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: zo jan 25, 2009 11:20 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Foto's van het programma staat reeds op http://www.circusforum.nl/album/thumbn ... ?album=296 Omdat dit de kerstprogrammaring is zul je de zeeleeuwen niet zien. De rest zit wel in het programma.

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: zo jan 25, 2009 7:37 pm 
Offline

Lid geworden op: do sep 07, 2006 9:43 pm
Berichten: 635
Locatie: Hapert
Hier alvast de recensie, de fotos komen straks....

Het staatscircus van Moskou is dit seizoen niet zonder tegenslagen begonnen. Eerst de voorstelling in Eersel afgelast, daarna een afgelasting voor Geldermalsen, waardoor het circus langer in Rosmalen bleef staan, waar het overigens niet slecht gedraaid had. Net zoals vandaag, toen er ruim 700 mensen in de lekker warme tent zaten.

Nadat ik dit circus enkele malen heb bezocht maar nog naar de voorstelling was geweest, werd ik toch wel benieuwd, zeker omdat er dit jaar weer een olifant en roofdieren in het programma zitten. Dus nu kwam de kans er samen met circus@achterhoek en Michael Maas heen te gaan. Nadat we een rondje maakten over het terrein, waar de olifant los in zijn trailer stond en de paarden werden opgepoetst, was het tijd om de tent binnen te gaan. Gelukkig was deze lekker warm en ook goed gevuld met mensen!

Allereerst even een aantal – subjectieve wel te verstaan- beoordelingen:

Eerste indruk buiten 7
Eerste indruk binnen 8
Dierhuisvesting 7
Prijs-kwaliteitsverhouding: 5
Ontvangst 8
Verlichting 8
Geluid 6
Tempratuur in de tent 9

Iets over één begon de voorstelling na een voorwoord door spreekstalmeester Natacha Lijfering, die opvallend pas na de pauze commentaar gaf tussen de acts door. Voor dat de voorstelling begon liep er een Mickey Mouse door de tent om met de kinderen op de foto te gaan. Voor de kinderen leuk, voor de portemonnaie van de ouders minder… Het werd na een tijdje zelfs vervelend... De nieuwe lichtinstallatie is het vermelden waard. Talloze LED-lampen en twee volgspots zetten de artiesten in een welverdiend licht. De ruim twee uur durende voorstelling begon met een touwtje-spring-act van de –uit oost Europa afkomstige- Stanislas groep die dit prima uitvoerden.

De twee Russische huisclowns Dennis en Vladimir Stoliarov lopen met hun vele acts als repriseclowns door de hele voorstelling heen. Zij beheersen vele circuskunsten zoals jongleren en aan veel van hun acts zit een ligt acrobatisch tintje. Dennis maakt flikflaks tussen de springtouwen door en komt verkleind uit de wasmachine.

Sandrine Beautour komt met haar paarden en pony’s twee maal in de piste. Eerst een prachtig uitgevoerde hogeschool samen met Jennifer, daarna een schitterende vrijheidsdressuur met drie witte en drie bruine Arabische paarden. De schimmels bleven aan het einde van de act nog in de piste, waarin zei meerdere malen steigerden en prachtige figuren liepen. Een prima act die een van de peilers is van dit klassieke circusprogramma.

De hoela-hoep kunsten worden gedemonstreerd door Jennifer, die brandende ringen om haar lichaam laat draaien en zelfs de lucht in gaat terwijl er talloze hoepels om haar lichaam draaien.

Voor dit seizoen en tevens het voorbije winterprogramma heeft directeur Hans Martens de Franse dierenleraar Mario Masson met zijn partner Janine ingehuurd met zijn olifant Betty en zijn vier tijgers. De olifant laat zijn kunsten voor de pauze zien, de tijgers erna. De 27 dame werkt zonder moeite of aanwijzingen haar repertoire af. Een andere wijziging dit seizoen is dat het live orkest is verdwenen. De acts worden gepresenteerd onder bandmuziek met, overigens erg slechte, ondersteuning van een drummer. Hij speelde totaal niet in de maat en soms veel te hard of te zacht. Jammer…

Aan de ring hoog in de nok presenteert de Roemeense Carmen Murariu haar acrobatische kunsten. De luchtacrobatiek is goed vertegenwoordigd, ook aan het verticale koord door het duo Alina en Karina. Karina zal later in het programma ook te zien zijn in een gewaagde act aan de trapeze.

Het is pauze en de restauratiewagen draait volle toeren. De dranken en etenswaren vliegen eruit, ondanks de hoge prijzen ( € 2,50 voor een suikerspin die aan inkoopkosten maar € 0, 05 kost vind ik nogal duur).

Maar goed, de volgende act wordt al voorbereid, een roofdierennummer. Ik had hier, mede door de aanwezigheid van 2 zeldzame tijgers, namelijk een witte en een tabby, erg hoge verwachtingen van maar die kon ik na afloop van deze erg lang durende act wel vergeten. De tijgers voerden bijna niks uit. Een enkele liep een keer over de evenwichtsbalk naar het andere postament, en de witte tijger ging na enige moeite dan toch maar eens drie seconden hoogzitten. Dat was het dan ook wel… Een slecht nummer, maar gelukkig was de rest van het programma dermate goed dat ik toch met een brede glimlach de tent verliet.

En zo zagen wij na de tijgeract nog een solotrapeze van Karina, een grandioze act die door het grote publiek terecht gewaardeerd werd.

Ook in dit tweede deel komen Dennis en Vladimir regelmatig terug met hun dolkomische acts en het is niet onterecht dat zij in het grote Monte Carlo hebben mogen optreden.

Tussendoor een erg aparte en indrukwekkende act, bola bola. Nog nooit eerder gezien, ook niet in een circus, waar ik deze act eigenlijk ook niet kan plaatsen. Ondanks dat was dit trio uit Argentinië wel erg goed èn ritmisch, in tegenstelling tot de drummer die naast de artiesteningang was weggestopt.

Dit geweldige programma werd afgesloten met een spectaculaire act, drie waaghalzen tonen hun lef in de levensgevaarlijke Globe of Death. Het publiek houdt haar hart vast als zelfs een derde motorrijder de metalen kogel betreed. Dat dit gevaarlijk is en mis kan gaan heeft men kunnen zien in het Kerstcircus Den Haag. Petje af!

Hiermee werd dit geweldige programma 2009 afgesloten. Het motto “Circus, zoals circus hoort te zijn”, vond ik dit jaar erg terecht. Mijn complimenten.

Verder wil ik dit nog kwijt: De olifant was, zonder dat er een staltent was opgebouwd, toch ruim gehuisvest in zijn trailer die aan een zijde open was en waar hij los in stond. Voor de tijgers was er een buitenverblijf opgebouwd alleen zaten zij hier niet in toen wij er waren. De paarden stonden in mooie boxen.
Er stond een kassa/facadewagen van Cirque Maximum waar eveneens de facadehekken vandaan komen. Wellicht wordt deze wagen omgebouwd tot nieuwe kassa/facade wagen en vervangt deze hiermee de huidige kassa die wel eens aan een pensioen toe is.
Het enige wat ik in deze voorstelling mis, is het live orkest. Jammer dat het oude weg is. En wat dat drumstel betreft, dat mag dan ook wel weg gaan want het voegt geen enkele waarde toe aan de overigens goed gekozen muziek.

_________________
Circus met dieren


Omhoog
   
 
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 40 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.