Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel ma jun 17, 2024 8:47 pm

Alle tijden zijn UTC+02:00


Forumregels


Hieronder een aantal rubrieken over door Nederland trekkende circussen (alfabetisch gerangschikt). Klik er op voor nieuws over tournee en programma. Wees vrij om hier uw recensie en/of foto's te plaatsen. ------- Onderaan deze pagina ander Nederlands circusnieuws.



Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: circus Solero
BerichtGeplaatst: za jun 27, 2009 9:05 am 
Offline

Lid geworden op: zo mei 28, 2006 5:53 pm
Berichten: 170
Onlangs ben ik met 2 kinderen naar het circus Solero geweest. Een klein familiecircus met meer dieren dan verwacht. Van buiten zag het circus er best aardig uit. Op de website wordt vermeld dat de toegangsprijzen zeer redelijk zijn, dat vond ik nogal tegenvallen, voor 2e rang moest je toch al €17,-- voor een kind en €19,-- voor volwassenen betalen, maar goed, als de kids dan een leuke middag hebben denk je dan...

Kijk, van een familiecircus hoef je geen hoogstaand programma te verwachten, toch zou je als directie wel je medewerkers kunnen instrueren dat ze tenminste moeten doen alsóf ze blij zijn dat er publiek komt. Maar ja, als je vlak voor de middagvoorstelling de directeur in de deuropening aan het bier ziet zitten dan zou er al een lichtje moeten gaan branden, maar goed, hoeft nog niets te betekenen. Kijk, hier zo'n voorbeeld van ongemotiveerd circuspersoneel. De kassa (zonder raam maar een leeg gat) was onbezet, een meisje in circuskostuum en sigaret(!) kwam al telefonerend in de kassa zitten, nadat ik vroeg wat de prijzen waren wees ze met een handgebaar(ze kon niet praten want ze was aan het bellen) naar een bord met prijzen, om dit te lezen moet je even bukken en half met je hoofd door het gat... Wij naar de tent waar 2 poolse medewerkers met elkaar aan het praten zijn, ondanks mijn 'goedenmiddag' bleven zei ook met elkaar doorpraten, scheurden onze kaartjes en riepen zonder ons aan te kijken 'banken boven' ( tip: even de kinderen begroeten 'jullie mogen daar en daar zitten' was al een leuke binnenkomer geweest) Let op, wij hebben zojuist € 53,-- betaald ! De einlassmuziek is afkomstig van het franse Gruss, hoe weet ik dat? Er stond een enorme Franse aankondiging op de cd met 'welkom in circus Gruss' Raar als je in Nederland in een Duits circus zit, alhoewel, de kwaliteit van de einlassmuziek werd in de voorstelling niet meer geëvenaard. De show gaat beginnen, de microfoon kraakt vooraf, het hele publiek zit met de oren dicht, de wordt de muziek verkeerd ingestart ( dit gebeurd zeer regelmatig, muziek even aan weer stop, verkeerde track) Het meisje uit de kassa met sigaret opent de voorstelling, haar Nederlands is goed te verstaan moet ik zeggen, ik was verbaasd, ik zag haar zonder telefoon.. Het roofdieren nummer is een meneer uit Zwitserland, het nummer duurt vreselijk lang,maar niet zo lang als de kooiafbouw ! Nog nooit heb ik zo'n langzame kooiafbouw gezien, het duurde zeker 5 minuten, ondertussen is er niets te doen, geen reprise niets ! Ik zal u een verdere beschrijving besparen, de schreeuwende clown (waarbij 2 kinderen huilend de tent verlieten) de enorme dikke dame aan de solotrapeze die een parodie probeert te doen, de directeur die zonder lach de pony's laat zien, de poolse rekwisiteurs die bij elke compliment eerst klappen i.p.v het publiek te laten applaudiseren, het loszittende bankje (van €17) waarbij een kind valt etc. Ik heb veel circussen bezocht en ben zeker kritischer dan de gemiddelde vader moeder opa oma, maar als mijn kinderen vlakvoor dat het pauze is aan mij vragen 'papa is het bijna afgelopen?' dan denk ik dat er iets niet klopt. een beetje respect en aandacht voor je publiek, zorgen dat je het gevoel geeft dat je er zin in hebt en je het publiek graag tevreden stelt, zou zelfs dit programma een beetje kunnen upgraden.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: circus Solero
BerichtGeplaatst: za jun 27, 2009 10:53 am 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Zat het Rad Des doods nog in het programma zoals in de piste beschreven was?
Solero heeft vorig jaar op mij een goede indruk gemaakt , behalve de prijs dan die was toen nog hoger (20 euro loge, 18 sperrsitz, 17 tribune).
En ook geen zingende spreekstalmeester?


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: circus Solero
BerichtGeplaatst: za jun 27, 2009 12:54 pm 
Offline

Lid geworden op: zo okt 26, 2008 7:47 pm
Berichten: 5546
Locatie: Belgie
Tijdje geleden noemde ik dit nog 'het kleine H. Renz'. Zal mijn woorden dan maar terug intrekken !


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: circus Solero
BerichtGeplaatst: za jun 27, 2009 1:10 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Circusboy schreef:
Tijdje geleden noemde ik dit nog 'het kleine H. Renz'. Zal mijn woorden dan maar terug intrekken !


Jij laat je ook door andere mensen beïnvloeden zeg!
Vorig jaar heb ik Solero gezien en had eigenlijk helemaal niks er op aan te merken, ik vond het juist knap dat destijds 4 personen een 2 uur durend familieprogramma neer konden zetten. Dit jaar weer enkele toevoegingen zoals tijgers ... ik ben ook na het lezen van dit negatieve verslag benieuwd naar het programma en hoop dat in augustus in Bergeijk te kunnen zien!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: circus Solero
BerichtGeplaatst: za jun 27, 2009 6:32 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 09, 2008 8:34 pm
Berichten: 688
Locatie: Winterswijk
Ik ga het programma morgen bekijken en zal jullie mijn bevindingen vertellen hopelijk heb ik geen dame met peuk en bellend achter de kassa :p En ook geen portiers die er niet zijn voor de gasten.

Zal een recencie maken en jullie vertellen hoe ik het ervaren heb.

_________________
circus@achterhoek is >>> Niek Oonk


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: circus Solero
BerichtGeplaatst: wo jul 01, 2009 10:06 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7479
Locatie: Maassluis
het circus staat momenteel in Waalwijk, dus vlakbij onze vliegende fotografen...
zie de agenda....

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: circus Solero
BerichtGeplaatst: do jul 02, 2009 9:54 am 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7479
Locatie: Maassluis
MartijnH schreef:
Blijft het daarna even in Brabant rondzwerven?


Nee, zie agenda, na Waalwijk naar Nieuwkoop, en dan nog verder richting Noord.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: circus Solero
BerichtGeplaatst: do jul 02, 2009 4:05 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Circus Solero - Foto's ingezonden door Michael

Ik kreeg een stel foto's van Solero in me inbox met verzoek ze op circusweb te plaatsen.
Enkele foto's uit Waalwijk waar dit circus groots opgesteld staat.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Komt nog een Deel


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: circus Solero
BerichtGeplaatst: do jul 02, 2009 4:07 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Deel 2

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Foto's met dank aan Michael


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: circus Solero
BerichtGeplaatst: do okt 08, 2009 2:47 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7479
Locatie: Maassluis
Nieuws van het Solero front:

Circus Solero maakt vanaf 1 oktober gebruik van de diensten van Jan Hoekstra. Jan is dus het aanspreekpunt en doet dus het tourmanagement.

Deze wissel is niet helemaal vreemd, Jan doet zoals bekend het tourmanagement van Renz Berlin en daar is dat circus heel content mee. En aangezien er nauwe banden zijn tussen de beide circussen is deze samenwerking een logisch vervolg.

Jan onderkent ook het belang van een goede website, en heeft direct al input naar de webmaster gestuurd. De site ziet er nu al heel anders uit, en moet nog wat aangekleed worden met mooi plaatjes. Hier op het forum staan mooie reportages met een aantal prachtige bruikbare foto's. Mogen wij daar gebruik van maken om de site netjes aan te kleden?

www.circus-solero.nl

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: circus Solero
BerichtGeplaatst: do okt 08, 2009 4:10 pm 
Offline

Lid geworden op: do sep 07, 2006 9:43 pm
Berichten: 635
Locatie: Hapert
heuvels schreef:
Nieuws van het Solero front:

Circus Solero maakt vanaf 1 oktober gebruik van de diensten van Jan Hoekstra. Jan is dus het aanspreekpunt en doet dus het tourmanagement.

Deze wissel is niet helemaal vreemd, Jan doet zoals bekend het tourmanagement van Renz Berlin en daar is dat circus heel content mee. En aangezien er nauwe banden zijn tussen de beide circussen is deze samenwerking een logisch vervolg.

Jan onderkent ook het belang van een goede website, en heeft direct al input naar de webmaster gestuurd. De site ziet er nu al heel anders uit, en moet nog wat aangekleed worden met mooi plaatjes. Hier op het forum staan mooie reportages met een aantal prachtige bruikbare foto's. Mogen wij daar gebruik van maken om de site netjes aan te kleden?

http://www.circus-solero.nl


Jan, veel succes. De site ziet er trouwens al een stuk beter uit!

Tip voor Solero: Verlaag de prijzen (Als ik het hierboven beschreven gemiddelde van €18 moet geloven), vermeld de verlaagde prijzen op de website ipv "vriendelijke entreeprijzen", wat voor een familieprogramma niet echt het geval is. Bij RENZ betaal je net zoveel en dan krijg je toch wel een beter programma.
Of, werk met 5 euro reductiebonnen. Dan kun je dus voor de acceptabele prijs van 12 euro naar binnen, dan kan het circus er nog steeds op verdienen, maar zullen er meer mensen komen omdat ze het idee hebben dat ze veel korting krijgen.

_________________
Circus met dieren


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: circus Solero
BerichtGeplaatst: do okt 08, 2009 4:56 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Ja de prijzen zijn inderdaad niet echt logisch.
17 euro voor tribune
18 euro voor de eerste 3 rijen dacht ik
20 euro voor loge

Weinig verschil in de prijzen maar wie weet dat het nog wel gaat veranderen.
Ook hoop ik dit circus weer eens wat zuidelijker te zien :)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: circus Solero
BerichtGeplaatst: do okt 08, 2009 6:40 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
heuvels schreef:
. Mogen wij daar gebruik van maken om de site netjes aan te kleden?



Als er via pm een mailadres gestuurd kan worden, heb ik een hele map met foto's waar je uit kan kiezen

Afbeelding

mooi met het logo erop ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: circus Solero
BerichtGeplaatst: do okt 08, 2009 7:17 pm 
zo jan krijgt het ook druk
ik zou zeggen veel succes voor jan en circus solero


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: circus Solero
BerichtGeplaatst: do okt 08, 2009 9:34 pm 
Offline

Lid geworden op: do sep 07, 2006 9:43 pm
Berichten: 635
Locatie: Hapert
Website van Sascha en Janine Prehn die bij Solero met de roofdieren werken : http://www.prehns-raubtiere.de
Ook nog een leuk filmpje mbt de training van de tijgers, bij Circus Herkules in Duitsland.
http://www.regio-tv.global-click.de/regio_html/vi_tiger.html

Op die website staat ook nog een leuk filmpje van een vader en zoon die met het circus meereizen.

_________________
Circus met dieren


Omhoog
   
 
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.