Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel za apr 27, 2024 7:44 pm

Alle tijden zijn UTC+02:00


Forumregels


Hieronder een aantal rubrieken over door Nederland trekkende circussen (alfabetisch gerangschikt). Klik er op voor nieuws over tournee en programma. Wees vrij om hier uw recensie en/of foto's te plaatsen. ------- Onderaan deze pagina ander Nederlands circusnieuws.



Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 33 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Circus Renaissance 2011
BerichtGeplaatst: do mei 12, 2011 7:14 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
Circus Renaissance presenteert een voorstelling waarin romantiek, acrobatiek, dieren en humor de hoofdrol spelen.
In een twee uur durende voorstelling met internationale artiesten laten Circus Renaissance een sprankelend circusfeest zien met de nodige nostalgie. Met o.a. paarden uit Denemarken met een mooie vrijheidsdressuur. De komische hondenact van Pascale en Mike Sanger uit Frankrijk. De Roemeense troupe Cristea met een adembenemend hogedraadnummer. Zij zijn ook te zien in een strapatenact of tissu act. Alex de brandweerman krijgt de lachers op de hand terwijl hij de meest uiteenlopende capriolen bezigt op een brandweerladder. Hier krijg je nooit genoeg van.
Ook Freddy Kenton is van de partij, internationaal bekend van variétéshows, circussen, en exclusieve nachtclubs zoals Moulin Rouge in Parijs en Las Vegas. Hij stoeit met borden, glazen, lepels en vorken, spot met de zwaartekracht als hij met champagneglazen jongleert. Verder verzorgt het echtpaar Harizanov muzikale clownsacts. Natuurlijk wordt het programma afgesloten met een zinderende finale. De aankleding is ook bijzonder, zo kwam de redactie van Circusweb te horen, met prachtige kostuums in een sfeervol aangeklede circustent. CIRCUS ZOALS CIRCUS HOORT TE ZIJN, is met recht voor dit nieuwe Nederlandse circus een goede slogan. Een circus waar je geen genoeg van krijgt.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Circus Renaissance 2011
BerichtGeplaatst: do mei 12, 2011 7:52 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Is dit Circus Althoff onder een nieuwe naam?


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Circus Renaissance 2011
BerichtGeplaatst: do mei 12, 2011 9:35 pm 
Offline

Lid geworden op: di feb 02, 2010 8:17 am
Berichten: 24
http://www.circusrenaissance.nl


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Circus Renaissance 2011
BerichtGeplaatst: do mei 12, 2011 10:30 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 09, 2008 8:34 pm
Berichten: 688
Locatie: Winterswijk
Het lijkt inderdaad op Althoff onder een nieuwe naam met de tent van Joopie. Er komt ook reclame van keur kozijn voorbij dus Althoff zal er zeker iets mee te maken hebben lijkt mij zo. Aparte naam by the way zouden de Hollanders hier warm voor lopen.

_________________
circus@achterhoek is >>> Niek Oonk


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Circus Renaissance 2011
BerichtGeplaatst: do mei 12, 2011 10:37 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Door de keurkozijn en opzet v/d site leek het mij ook een althoff-productie maar de tent is van royal dus teutenberg/althoff gezamelijk op reis?


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Circus Renaissance 2011
BerichtGeplaatst: vr mei 13, 2011 1:18 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 27, 2005 10:42 pm
Berichten: 338
Locatie: leeuwarden
Ik denk Althoff-Moskou.

Joop

_________________
maak van iedere dag een circusdag


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Circus Renaissance 2011
BerichtGeplaatst: za mei 14, 2011 4:11 pm 
Offline

Lid geworden op: za okt 27, 2007 9:38 am
Berichten: 62
Locatie: Hellevoetsluis
Onmiskenbaar de oom-zeggers van Toni Boltini, in een ultime poging om in Nederland een Circus op de rails te zetten dat die titel met verve mag dragen!

_________________
Circus, de magische wereld van mens en dier......


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Circus Renaissance 2011
BerichtGeplaatst: za mei 14, 2011 6:36 pm 
Offline

Lid geworden op: do sep 07, 2006 9:43 pm
Berichten: 635
Locatie: Hapert
Renaissance betekend ook letterlijk wedergeboorte. toepasselijke naam dus!

_________________
Circus met dieren


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Circus Renaissance 2011
BerichtGeplaatst: zo mei 15, 2011 1:45 pm 
Offline

Lid geworden op: ma feb 28, 2011 5:55 pm
Berichten: 59
Ik wens de eigenaar / eigenaren veel succes!
Qua naam en ook lay-out lijkt het me niet echt iets wat aan zal gaan slaan in Nederland.

Ben benieuwd... :D


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Circus Renaissance 2011
BerichtGeplaatst: zo mei 15, 2011 9:19 pm 
Offline

Lid geworden op: ma jan 30, 2006 4:57 pm
Berichten: 103
Locatie: amsterdam
Ik vind het meer dan belachelijk dat het logo van Circus Herman Renz voor welk doelwit dan ook werd gebruikt.
Dat daarnaast de origineel bedachte posteractie van Circus Herman Renz gewoon letterlijk wordt overgenomen door 'het nieuwe' circus vind ik wel heel slecht gestolen.
Het komt bij mij nu al binnen al iets dat gedoemd is te mislukken. Als dit werkelijk Alberto Althoff's nieuwe circus is, dan is dit wel een hele wanhopige manier om, in de hoop wel publiek te trekken, onder een andere naam een circus te beginnen.
Ik wens ze succes, maar dit word m niet.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Circus Renaissance 2011
BerichtGeplaatst: zo mei 15, 2011 9:27 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
voorheen deed althoff ook al iets met posters/vlaggen rondbrengen in steden dat mensen deze voor het raam zouden kunnen hangen.

ik ben wel benieuwd naar het programma en ga dan ook zeker eens kijken dit jaar.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Circus Renaissance 2011
BerichtGeplaatst: zo mei 15, 2011 9:40 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
De reeks foto's van artiesten belooft in ieder geval genoeg moois. (de juiste website komt pas sinds deze morgen door)

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Voorlopige resencie
BerichtGeplaatst: do jun 02, 2011 11:47 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 11:26 pm
Berichten: 1382
Locatie: Katwijk aan Zee
Op de eerste premiereavond in Den Haag was ik aanwezig met mijn dochter. De voorstelling begon bijna 20 minuten later, zoveel bezoekers kwamen er. Ze zaten tot bijna achter de coulissen. En wat boften we, een prachtig programma, leuke opening, daarna voor ons fantastische oude bekenden, heel anders dan het programma was aangekondigd. Zo zagen we Old Ragner met zijn speciale hondennummer, de Stoliarov clowns die we kennen van het Staatscircus van Moskou met diverse acts, een spectaculair strakke koord act, strapaten, diaboloer Michael, bekend van Hollands got talent, een werkelijk prachtig kattennummer, een slappepopact, de krokodillen en slangen van Ferry, Jeanne Durand-Raucher, de equibriliste die we bij Hanson aan t werk hebben gezien afgelopen winter, en nog veel meer fantastische acts.
Complimenten voor de organisatie, die de laatste stressweek voor de start nogal wat afmeldingen van zieke artiesten kreeg, zoals van clown Harizanov, die een maagbloeding heeft gekregen, we zagen Freddy Kenton nog niet, en ook het Roemeense springplanknummer en de paarden zijn nog onderweg. Toch was er een bijna 2,5 uur durend circusprogramma, waar het publiek heel enthousiast op reageerde. Vooral de dierennummers zorgden voor de nodige ohs en ahs. Foto's volgen later, ik ga nu even van t lekkere hemelvaartsdagweer genieten.

_________________
Neem ook eens een kijkje op http://www.circusweb.nl (voor het meest actuele circusnieuws)


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Circus Renaissance 2011
BerichtGeplaatst: do jun 02, 2011 8:29 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Freddy Kenton zit deze week nog ergens anders.

Ik ben wel zeer benieuwd naar deze show, gelukkig bevinden de Stoliarov Clowns zich nog in nederland.
Samen met Jeanne Durand die een zeer leuke act heeft zeker eens plannen om deze show te zien.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Circus Renaissance 2011
BerichtGeplaatst: za jun 04, 2011 7:11 pm 
Vrijdagavond een bezoek gebracht aan dit circus
programma was gewoon heel goed met vele goede artiesten
alleen het matriaal vond ik er niet uitzien hoop dat zodra dit circus niet op gras staat ze de tijd nemen om alles goed te poetsen
wel is er alles aan gedaan om de sfeer bij de naam te krijgen en dit lukt ook aardig
vraag me alleen af of mensen op de eerste tribune rij lekker zitten je komt hier namelijk niet met je voeten op de grond en moet een opstapje gebruiken om te kunnen zitten


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 33 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 55 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.