Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel zo apr 28, 2024 8:42 pm

Alle tijden zijn UTC+02:00


Forumregels


Hieronder een aantal rubrieken over door Nederland trekkende circussen (alfabetisch gerangschikt). Klik er op voor nieuws over tournee en programma. Wees vrij om hier uw recensie en/of foto's te plaatsen. ------- Onderaan deze pagina ander Nederlands circusnieuws.



Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 33 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Re: Circus Renaissance 2011
BerichtGeplaatst: za jun 04, 2011 7:35 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 11:26 pm
Berichten: 1382
Locatie: Katwijk aan Zee
tja, je snapt zeker wel dat er in de premièreweek nauweljiks de tijd was om ook nog eens aan t materiaal te denken. Meestal staat het hele personeel in de vrije tijd te kwasten en te repareren, maar deze week is het nog allemaal even wennen. Eerst maar een goede show neerzetten, het bijwerken komt wel in de rest van t jaar.

_________________
Neem ook eens een kijkje op http://www.circusweb.nl (voor het meest actuele circusnieuws)


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Circus Renaissance 2011
BerichtGeplaatst: za jun 04, 2011 8:23 pm 
daarom voeg ik er ook aan toe dat ik hoop dat ze dat binnenkort zullen doen :wink:


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Circus Renaissance 2011
BerichtGeplaatst: do jun 23, 2011 2:35 pm 
Offline

Lid geworden op: ma jan 02, 2006 9:34 pm
Berichten: 46
Doe Mee
en Twitter< Hyves en Facobook mee

Circus Renaissance heeft nu ook Twitter, Hyves en Facebook

Twitter: @renaissancenl
Hyves: http://circusrenaissance.hyves.nl/
Facebook: http://www.facebook.com/profile.php?id=100002495058621

dus kom er bij en doe mee


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Circus Renaissance 2011
BerichtGeplaatst: do jun 23, 2011 4:40 pm 
Offline

Lid geworden op: zo feb 06, 2011 12:08 pm
Berichten: 104
Ben het toch niet helemaal eens met Gera. Het grote publiek zal niet warmlopen voor deze sfeer, de reclameborden maken ook al weinig indruk. Vind dat je het mag vergelijken met een restaurant, wanneer dit er van de buitenkant niet aantrekkelijk uitziet, zal het grote publiek niet naar binnen gaan hoe goed een kok ook mag zijn. Vind het programma van Renaissance best aantrekkelijk, vind de afwezigheid van een paardendresseur wel een gemis.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Circus Renaissance 2011
BerichtGeplaatst: zo jun 26, 2011 1:21 pm 
Offline

Lid geworden op: do mar 31, 2011 6:41 pm
Berichten: 22
Warren schreef:
Ik vind het meer dan belachelijk dat het logo van Circus Herman Renz voor welk doelwit dan ook werd gebruikt.
Dat daarnaast de origineel bedachte posteractie van Circus Herman Renz gewoon letterlijk wordt overgenomen door 'het nieuwe' circus vind ik wel heel slecht gestolen.
Het komt bij mij nu al binnen al iets dat gedoemd is te mislukken. Als dit werkelijk Alberto Althoff's nieuwe circus is, dan is dit wel een hele wanhopige manier om, in de hoop wel publiek te trekken, onder een andere naam een circus te beginnen.
Ik wens ze succes, maar dit word m niet.


Het gebruiken van elkanders logo is denk ik een bezigheid die net zo oud is als het circus zelf

Kijk maar even naar de poster van Willy Hagenbeck en naar het jaartal en dan even goed kijken waar je die clown van her(man)kent.

http://www.forum.chapiteau.de/viewtopic ... c&start=30

Jasper


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Circus Renaissance 2011
BerichtGeplaatst: zo jun 26, 2011 8:36 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 11:26 pm
Berichten: 1382
Locatie: Katwijk aan Zee
Volgens mij ging het om een vooraankondiging, en heeft de beginnend webmaster zomaar even via google een logootje gevonden, zonder er bij na te denken, ik moet me sterk vergissen als dat logo nog steeds in gebruik is, het ging om iets wat enkele dagen op internet stond. Waar gaat het weer over?

_________________
Neem ook eens een kijkje op http://www.circusweb.nl (voor het meest actuele circusnieuws)


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Circus Renaissance 2011
BerichtGeplaatst: ma jun 27, 2011 7:22 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Waar let het gewone publiek op? Als je afgaat op een door een circusbezoeker ingezonden bericht vooral op de veiligheid. Denkt u dan aan mogelijk instortende tribunes of een elektrische schok van de masten waar de lampen aan hangen? Lees dan toch maar eens op http://www.overschiesekrant.nl/modules/ ... oryid=4934 Of is dit de zoveelste wanhoopsdaad van een dieractivist?

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Circus Renaissance 2011
BerichtGeplaatst: ma jun 27, 2011 9:10 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 11:26 pm
Berichten: 1382
Locatie: Katwijk aan Zee
Gewoon een mevrouw in paniek, die haar angst weer op haar kinderen overbracht. Wellicht dat die kinderen gewend zijn aan een hysterische moeder.

_________________
Neem ook eens een kijkje op http://www.circusweb.nl (voor het meest actuele circusnieuws)


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Circus Renaissance 2011
BerichtGeplaatst: ma jun 27, 2011 12:17 pm 
Offline

Lid geworden op: vr mar 07, 2008 1:57 pm
Berichten: 194
Locatie: Schiedam
Geen dierenactivist. Gewoon een mevrouw die niets van de voorstelling begrepen heeft en paniek aan het zaaien is!
Hetgeen overigens wel gelukt is want ik heb verschillende mensen gesproken die vanwege dit "incident" niet naar het circus zijn gegaan.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Circus Renaissance 2011
BerichtGeplaatst: di jun 28, 2011 10:11 am 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Ik had van de week tijdens de show ook zo'n vrouw in de tent zitten die helemaal gestoord werd toen er een slang uit een kist gehaald werd. Rende letterlijk de tent uit.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Circus Renaissance 2011
BerichtGeplaatst: za jul 02, 2011 1:30 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 11:26 pm
Berichten: 1382
Locatie: Katwijk aan Zee
Ik ben afgelopen donderdag naar de premiere van Circus Renaissance geweest in Rotterdam, traditiegetrouw voor Alberto altijd de gelegenheid om groot op te bouwen, en om alle familie en vrienden uit te nodigen. Bij aankomst kon ik al direct constateren dat er veel gebeurd was sinds Leidschenveen. Alle wagens waren geschilderd in nostaligische kleuren oud-rood en beige-wit, het zag er prachtig uit. Knap werk van alle medewerkers die als een speer hebben gewerkt om alles op tijd voor Rotterdam in orde te krijgen, en complimenten aan Alberto. In de restauratietent speelde een fantastisch bandje die de stemming er aardig in bracht. Goochelaars liepen rond om cigaretten te toveren uit kinderoortjes of nekken, en het was een vrolijk weerzien van Rotterdamse circusartiesten en circusfans, mensen van Codarts, Rotjeknor, enz.
De tent zat behoorlijk vol, en het was even wachten tot iedereen zat, het programma begon daardoor weer een dik kwartier later.
Eindelijk, de liefhebbers zaten er al weken op te wachten. Harry Harizanov was weer priminent aanwezig met zijn vrouw, Harry is de laatste maanden erg ziek geweest, had een maagbloeding en is enorm afgevallen. Na de einlass kwam hij al binnen om het publiek een lesje applaudiseren te geven, wat natuurlijk prima lukte. Hij weet de mensen altijd goed te bespelen. Tot mijn verrassing waren ook de Stoliarovs nog aanwezig, Irida Stoliarova werd tijdens haar verkleedact en dans flink toegejuicht door haar leerlingen van Codarts, die allemaal genoten van de voorstelling op de zijtribune, en de twee heren Stoliarov zijn niet te evenaren fantastische clowns, acrobaten, jongleurs, want niet? Een act van ongekende kwaliteit. Bijna de gehele loge was gevuld met Rotterdamse artiesten en bekendheden, die vooral een waarderend woordje uitspraken over het nostalgische element in t circus. Alsof je 50 jaar terug ging in de tijd, of nog langer. Sterke man Youssef beet het spits af met zijn act waar je gelukkig nooit genoeg van krijgt daarna Old Regnas met zijn ezel en zijn ondeugende hond. Ook Alex de Brandweerman was in Rotterdam voor t eerst van de partij, in de einlass werden al flink wat mensen natgespoten, dus voortaan met een plu naar t circus, of je permanentje even afdekken, want je bent gewoon allemaal de klos.
Het circusprogramma van Renaissance is fantastisch, en eigenlijk teveel op op te noemen, het een nog mooier dan t andere. Vooral het Poezennummer is een sensatie uit Moskou, heel het publiek krijg je ermee op de banken.
Een van de laatste nummers is er eentje van Patricia en Valentin Cristea op de hoge draad in de nok van t circus. Ik heb deze mensen al een paar keer foutloos zien optreden, maar tijdens deze premiere maakten ze t extra spannend.
Patricia stond op het hoofd van Valentin, en je kon zien dat hij het niet hield, het stel wankelde op de hoge draad en Patricia zweefde aan de longe tussen hemel en aarde. Het publiek hield de adem in. Valentin had blijkbaar zijn dagje niet, want even later ging het bijna weer mis toen ze een tweede poging deden. Patricia sprong toen snel op de schouders van haar partner, en zo haalden ze samen de overkant. En voor de derde keer dreigde het onderweg even mis te gaan, om een hartverzakking van te krijgen.
Dit keer maakte ik een staande ovatie mee na afloop van het programma. En dat is bijzonder, want je ziet niet snel dat men in Nederland de moeite neemt om te gaan staan applaudiseren na afloop van de voorstelling. Het mag hier van mij vaker gebeuren.
Na afloop volgde nog een fantastische afterparty met lekkere hapjes en drankjes. Ook was er een meet en greet met de artiesten, zodat ik Harry Harizanov even kon spreken. Het gaat goed met hem, hij moet nog een dieet houden, zonder lekkere hapjes en drankjes, maar hij is er gelukkig weer helemaal bovenop. Ook met zijn vrouw gaat het prima.
Ferry was er ook, zei het vooraf aan de voorstelling. Hij snapte eigenlijk niets van de commotie over zijn krokodillenact die nu weer de kranten had gehaald. Er was helemaal niets aan de hand in Overschie, gewoon het krokodillennummer zoals dat altijd is met de premieres. Mensen vinden het prachtig en iedereen heeft spijt dat ie geen logekaartjes heeft gekocht.
Wie goed circus wil zien moet zeker deze of volgende week naar Circus Renaissance gaan, zeker nu de wagens allemaal geschilderd zijn, is er voor de zeurkousen op dit forum ook weer wat moois te zien aan de buitenkant. Je kunt met de Spido naar t circus, en dat maakt de zaak natuurlijk ook helemaal af. Neem vooral je buren eens mee.

Tja, ik ben een tikkeltje enthousiast en ook niet zonder reden, naast dat ik dit circus fantastisch vind, doe ik er ook een stuk promotie voor, ik hoop dat anderen die ook geweest zijn hierop reageren, eventueel aanvullen of afzwakken, want daar is het forum voor.

_________________
Neem ook eens een kijkje op http://www.circusweb.nl (voor het meest actuele circusnieuws)


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Circus Renaissance 2011
BerichtGeplaatst: za jul 02, 2011 1:46 pm 
Offline

Lid geworden op: za jun 18, 2011 4:11 pm
Berichten: 9
mooi verslag over circus renaissance gera.
mensen klagen al snel. als er een kudde olifanten hadden gestaan in de piste of paarden dan zitten alle mensen met open mond en vinden ze het mooi. gaat het om krokodillen dan worden ze bang.ik vind het best knap wat alberto in zo'n korte tijd voor mekaar krijgt en vooral in deze tijden en in de lastige tijd wat alberto heeft gehad.
wij mensen die van circus houden klagen al snel ,maar mensen vergeten ook wat alles kost en dat nederland geen makkelijk land is om een circus te beginnen of te behouden.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Circus Renaissance 2011
BerichtGeplaatst: ma jul 04, 2011 4:21 pm 
Offline

Lid geworden op: ma jan 02, 2006 9:34 pm
Berichten: 46
Geslaagde circusmiddag voor de Junior Captains van de SS Rotterdam bij Circus Renaissance op Katendrecht.
De exclusieve SS Rotterdam Captains Club met de daaraan verbonden SS Rotterdam Juniors Captains zijn een onderdeel van de SS Rotterdam Commanders. Zij zijn sponsorpartner van het schip en actief lid van een nieuw te vormen gemeenschap aan boord .
Speciaal voor de Juniors werd in samenwerking met Circus Renaissance een circusdag georganiseerd op Zaterdag 2 juli jl.
Na de koffie of limonade met koek en cake werd het gezelschap welkom geheten door Andy Vreeman van Circus Renaissance en Jan De Vos voorzitter van de Captains Club.
Vervolgens werd de groep van in Total 92 personen in tweeën gesplitst en kreeg de ene helft een rondleiding over het circusterrein terwijl de andere helft aan de slag ging in de piste daar was een workshop die begeleid werd door de artiesten Michael Betrian en Dennis Stoliarov.
Na enige tijd werd er gewisseld en ging de eerste groep naar de workshop en de tweede naar de rondleiding.
Daarna een korte pauze en vanaf drie uur werd er genoten van de middagvoorstelling van Circus Renaissance.
Kortom een leuk uitje waarop met plezier teruggekeken zal worden.
Circus Renaissance staat nog tot en met 10 juli in Rotterdam Katendrecht naast de SS Rotterdam voor meer informatie kun je terecht op http://www.circusrenaissance.nl


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Circus Renaissance 2011
BerichtGeplaatst: ma jul 04, 2011 9:21 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 11:26 pm
Berichten: 1382
Locatie: Katwijk aan Zee
Morgen in De Telegraaf en in het AD foto's en redactie van twee bijzondere workshopdagen, seniorencircus en kleutercircus samengevoegd tot 1 productie. Ik hoop dat het ook op de online versie verschijnt.

_________________
Neem ook eens een kijkje op http://www.circusweb.nl (voor het meest actuele circusnieuws)


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Circus Renaissance 2011
BerichtGeplaatst: zo jul 10, 2011 2:38 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
Frenk schreef:
Geen dierenactivist. Gewoon een mevrouw die niets van de voorstelling begrepen heeft en paniek aan het zaaien is!
Hetgeen overigens wel gelukt is want ik heb verschillende mensen gesproken die vanwege dit "incident" niet naar het circus zijn gegaan.


Er zijn ook nog leuke reacties:
Dank u wel, circus Renaissance. Wat hebben we genoten. Ik vind het altijd erg leuk als er een circus in Overschie staat, maar dit was echt een heel goed circus. Prima nummers, vriendelijke medewerkers en een heel goede sfeer. Dank u wel, Telegraaf dat er een voordeelbon in de krant stond op de dag dat ik met Willemijn wilde gaan. Dank u wel, lieve buurvrouw, dat ik ook uw bon kreeg, zodat een gezellige vriendin met kleinkinderen ook mee kon. We hebben genoten.

http://www.overschiesekrant.nl/modules/ ... oryid=4986

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 33 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 49 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.