Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel zo apr 28, 2024 1:39 am

Alle tijden zijn UTC+02:00


Forumregels


Hieronder een aantal rubrieken over door Nederland trekkende circussen (alfabetisch gerangschikt). Klik er op voor nieuws over tournee en programma. Wees vrij om hier uw recensie en/of foto's te plaatsen. ------- Onderaan deze pagina ander Nederlands circusnieuws.



Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za sep 24, 2011 10:22 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Circus Renaissance

Met bas samen ook bij Renaissance geweest.
De show was in orde, clown Harizanov was erg muzikaal te noemen en samen met een van mijn favoriete clownsduo's Stoliarov's een superclownerie.
Verder is Alex the Firemen uit het programma en daarvoor zijn de Schmarlovski's met het papegaaiennummer.
diverse kleine en grote papegaaien komen in piratenstijl voorbij, een erg leuk nummer maar past niet bij de stijl van Althoff naar mijn mening.
Bongo en het piratenprogramma daarin zou het nummer perfect tot zijn recht komen.

Verder verloopt de show prima maar blijf ik het buiten toch de enige uitstraling missen.
vooral als je in de voortent zo door het zeil naar buiten kunt kijken.

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

Tot zover!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo sep 25, 2011 1:03 pm 
Offline

Lid geworden op: zo feb 06, 2011 12:08 pm
Berichten: 104
Ben er ook geweest, niet naar de show, maar heb wel de buitenkant weer eens bekeken. Gezien de vele lege plaatsen, mist het grote publiek ook uitstraling aan de buitenkant en dus aantrekkingskracht om naar binnen te willen.
Vind de clownerie wel erg veel in het programma, gemiste kans dat er niet gekozen is voor wat meer dierennummers.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo sep 25, 2011 8:39 pm 
Offline

Lid geworden op: do sep 07, 2006 9:43 pm
Berichten: 635
Locatie: Hapert
stars schreef:
Ben er ook geweest, niet naar de show, maar heb wel de buitenkant weer eens bekeken. Gezien de vele lege plaatsen, mist het grote publiek ook uitstraling aan de buitenkant en dus aantrekkingskracht om naar binnen te willen.
Vind de clownerie wel erg veel in het programma, gemiste kans dat er niet gekozen is voor wat meer dierennummers.


Beste Stars.

Als de bezoekers aantallen alleen door de uitstraling van het circus beinvloed worden dan weet ik voor 300 procent zeker dat ieder circus er piekfijn uit ziet. Maar helaas, ook Belly of Renz heeft wel eens een slechte dag, en bij het 'Great' Belgium circus is ook wel eens een voorstelling uitverkocht geweest. Uitstraling is dus belangrijk maar niet altijd beslissend!

Kevin.

_________________
Circus met dieren


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo sep 25, 2011 9:12 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za nov 24, 2007 3:32 pm
Berichten: 1161
Locatie: Breda
Als er 1 circus is waar er sinds het begin van dit seizoen hard aan de uitstraling is gewerkt dan is het wel bij Renaissance. Alle trailers zijn nu zowat in de nieuwe huiskleuren geschilderd en voorzien van relameschilden ook de containers en de facade zijn opgeknapt. Natuurlijk wil iedereen wel een nieuwe tent en dierennummers hebben maar dan moet er eerst geld in het laadje komen.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo sep 25, 2011 9:21 pm 
Offline

Lid geworden op: zo feb 06, 2011 12:08 pm
Berichten: 104
Bedoel te zeggen dat ik het niet begrijp dat er 2 clownsgroepen zijn gecontracteerd en niet voor dat geld gekozen is voor een andere aanvulling van het programma, een paardennummer zou niet misstaan.
Was twee weken geleden bij circus Belly Wien, een circus met wel goede uitstraling, als je de enthousiasme bij de mensen zag die op het terrein tussen alle dieren en mooi materiaal rond liepen, dat heb ik nog niet gezien bij Renaissance.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo sep 25, 2011 9:30 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Wees #@$%&*@ blij dat Alberto zoveel moed toont om in een moeilijke periode weer op reis te gaan en aan het uiterlijk van zijn circus te werken. Misschien hou je persoonlijk niet zo van die afbeeldingen uit 1900 die op de voorkant van dit circus staan, de kleurcombinatie of het klassieke lettertype op de affiches en kaartjes? Het programma is goed. De ontvangst van het publiek is goed. Het aanbod in de buffetwagen is goed. In de pauze is de snackbar geopend. Het programma is goed. Wat wil je nog meer?

Of moet alles er uitzien zoals Circus Roncalli of het Spaanse Circus Raluy. Want daarmee vergeleken is zelfs Roncalli een bijeengeraapt xxxxxx ;)

Ben je alleen maar geïnteresseerd in tenten die jonger zijn dan drie jaar en de allernieuwste nog glimmende vrachtwagens? Je was in ieder geval niet naar de show geweest. Een gemiste kans!

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo sep 25, 2011 9:33 pm 
Offline

Lid geworden op: do sep 07, 2006 9:43 pm
Berichten: 635
Locatie: Hapert
stars schreef:
Bedoel te zeggen dat ik het niet begrijp dat er 2 clownsgroepen zijn gecontracteerd en niet voor dat geld gekozen is voor een andere aanvulling van het programma, een paardennummer zou niet misstaan.
Was twee weken geleden bij circus Belly Wien, een circus met wel goede uitstraling, als je de enthousiasme bij de mensen zag die op het terrein tussen alle dieren en mooi materiaal rond liepen, dat heb ik nog niet gezien bij Renaissance.


Belly Wien is een familiecircus (niets ten nadele), dit is dus totaal niet te vergelijken met Renaissance die 40 (???) mensen in dienst heeft. En zoals Guido al zegt en ik zelf op foto's kan zien doen ze bij Renaissance wel degelijk hun best om een goede uitstraling te creëeren. En niet alleen om de tent.

_________________
Circus met dieren


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo sep 25, 2011 9:51 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Show is prima in orde, had graag wat meer muzikale clownerie van de Harizanov's gehoord. (al dan niet in combinatie met bijv denis stoliarov op de saxofoon)
Het gemis van een "echt" dierennummer (buiten de poezen en hond/ezel) vind ik wel groot.

De opzet van de hele show in klassiek thema is leuk, waarbij het nieuwe nummer beetje uit de toon valt.

Maarja het oog wil ook wat, er is veel verbeterd maar er kan ook nog veel verbeterd worden.
zie dit als opbouwende kritiek.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma dec 26, 2011 4:58 pm 
Offline

Lid geworden op: vr dec 09, 2011 5:00 pm
Berichten: 179
Dit circus heb ik met veel plezier gezien in Tilburg. Vooral de clown Harry Harizanov vond ik heel erg goed; hij heeft een aanstekelijke muzikale act en een heel goede mimiek. Jeanne Durand-Raucher is een getalenteerde jonge acrobatrice, en erg mooi. De clowns Stoliarov en Carmen kende ik nog van Moscow-Holiday. In dat laatst genoemde circus had Carmen twee acts (een voor en een na de pauze); hier helaas slechts een. Ik vond het geheel een charmant kleiner circus, en Alberto Althoff heeft de goede uitstraling om de show te dragen. Helaas was hun promotie in Tilburg wat te bescheiden; de opkomst deed geen recht aan de kwaliteit van de show. Binnenkort zal ik een uitgebreider recensie op dit forum posten.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 9 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 47 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.