Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel za apr 27, 2024 12:47 pm

Alle tijden zijn UTC+02:00


Forumregels


Hieronder een aantal rubrieken over door Nederland trekkende circussen (alfabetisch gerangschikt). Klik er op voor nieuws over tournee en programma. Wees vrij om hier uw recensie en/of foto's te plaatsen. ------- Onderaan deze pagina ander Nederlands circusnieuws.



Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Festival C Tilburg
BerichtGeplaatst: za mei 19, 2012 12:27 am 
Offline

Lid geworden op: vr dec 09, 2011 5:00 pm
Berichten: 179
Momenteel is Festival C in Tilburg aan de gang: een reeks voorstellingen van studenten van de circusacademie in theater De Nieuwe Vorst. Ik was zeer onder de indruk van acrobatentrio Satchok, dat ook in het wintercircus in Alkmaar heeft opgetreden. Zij hadden een humorvolle en heel knappe act. Opvallend dat een van de acrobaten - de sterke man in het gezelschap - in het echt verlegen is. Het is een charismatisch ensemble. Wietske Vogels had een charmante hoepelact. Ze was gespannen op de avond van de premiere, maar de muziek, sfeer, acrobatiek en stemmingen waren erg goed. Het was een feestelijke avond om het werk van deze aanstormend circusartiesten te zien. Morgen (de tweede reeks voorstellingen) hoop ik weer te gaan.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Festival C Tilburg
BerichtGeplaatst: zo mei 20, 2012 11:43 am 
Offline

Lid geworden op: vr dec 09, 2011 5:00 pm
Berichten: 179
Gisteren heb ik de tweede avond van het festival bezocht. Mila Martinez Villarroya had een zowel komische als acrobatische act, waarbij ze - ogenschijnlijk verliefd - een mannelijke bezoeker uitnodigt om op het podium te komen, waarna ze hem met gewaagde manouvres aan het hoge koord probeert te verleiden. Het hoge koord en de roos (als onderdeel van de verleidingsact) zijn haar handelsmerk.

Acrobatentrio Satchok hadden een mooie voorstelling, die iets korter was dan die op de voorgaande avond; Citysleeper. De heren helpen een dame bij het tandenpoetsen en aankleden, terwijl zij geen moment de grond raakt. Mooie sprookjesachtige muziek maakt de act compleet.

Wietske Vogels voerde voor de tweede keer een vrolijke hoepelact op, en deed dat met veel charisma. Ik zie haar, net zoals Mila en Satchok, zo bij een rondreizend circus optreden.

Meer informatie over Satchok is te vinden op:
http://satchok.com/Satchok/Home.html

De film op hun site is niet meer actueel; de betreffende act is inmiddels verder gerijpt.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Festival C Tilburg
BerichtGeplaatst: zo mei 20, 2012 7:13 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 11:26 pm
Berichten: 1382
Locatie: Katwijk aan Zee
gauw een caravan kopen en je aanmelden. Ik weet wel circussen die interesse hebben.

_________________
Neem ook eens een kijkje op http://www.circusweb.nl (voor het meest actuele circusnieuws)


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Festival C Tilburg
BerichtGeplaatst: zo mei 20, 2012 8:56 pm 
Offline

Lid geworden op: vr dec 09, 2011 5:00 pm
Berichten: 179
Je maakt me benieuwd; op welke circussen doel je? Ik weet dat de artiesten op zoek zijn naar een plek waar ze na hun afstuderen kunnen optreden.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Festival C Tilburg
BerichtGeplaatst: zo mei 20, 2012 9:08 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Ken ook nog wel circussen die geen megabudget hebben die graag zulke artiesten in de zomer een paar maanden mee heeft.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Festival C Tilburg
BerichtGeplaatst: ma mei 21, 2012 10:50 pm 
Offline

Lid geworden op: vr dec 09, 2011 5:00 pm
Berichten: 179
Hier nog een (oudere) opname van de Spaanse acrobate:

http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... 4_x796N8yU

Het grappige aan haar act was, dat een goede vriend van mij ditmaal het onderwerp was van haar affectie. Na afloop van haar act gaf ze hem een dikke lipstick-zoen. (Was hij even blij dat ik geen camera bij me had.)


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.