Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel za apr 27, 2024 8:16 am

Alle tijden zijn UTC+02:00


Forumregels


Hieronder een aantal rubrieken over door Nederland trekkende circussen (alfabetisch gerangschikt). Klik er op voor nieuws over tournee en programma. Wees vrij om hier uw recensie en/of foto's te plaatsen. ------- Onderaan deze pagina ander Nederlands circusnieuws.



Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Circus Kastello programma 2012
BerichtGeplaatst: zo jun 10, 2012 7:44 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo mei 28, 2006 1:06 pm
Berichten: 217
Locatie: Papendrecht
omdat ik geen stukje nog kon vinden van dit circus maar ik me wel heel goed vermaakt heb, schrijf ik hier dit stukje.

Het is Zondag, het is mooi weer en de afgelopen twee weken heb ik twee grote nederlandse circussen bezocht, een keer in Dordrecht, een keer in Rotterdam.
Nu ben ik naar Willemstad gereden.
Daar speelde circus Kastello om 14:00 de laatste van een serie van 5 voorstellingen.
De buitenkant was al grotendeels weggehaald, de hekjes vervangen door afzetlint.
Maar de kassa stond er gelukkig nog wel.

Afbeelding

In de rood/gele tent loopt het gezellig vol

Afbeelding

Binnen een mooie artiesteningang met fluwele gordijnen tot aan de tent

Afbeelding

en de restauratie wagen

Afbeelding

De directeur heet het publiek welkom en vertelt dat er alleen gefilmt en gefotografeerd mag worden als het circus een kopietje krijgt. Over het roken wil hij het niet hebben, iedereen moet nu toch wel weten dat dat niet mag. O, en als je telefoon afgaat in de voorstelling, moet je na afloop helpen afbouwen :wink:

Na deze opening met een knipoog begint het programma.
Met in totaal 5 personen, krijgen we een twee uur durende show te zien waarin directeur Francois Kaselowsky twee maal met paarden komt, een maal met twee frieze hengsten in vrijheid en een keer met groot , de fries, en klein, een witte pony.
Ook zien we hem als clown, met zijn dochter, als cowboy met de rest van de familie en als fakir.
Beatrix Kaselowsky zien we met haar hondje. De chiwawa rent en springt door de tent.
Dochter Cindy komt een paar maal de piste in, een keer met haar hoola hoops, een keer als koorddanseres, als clown,indiaan en harem danseres, en samen met neef Enrico met flitsende diabolo's.
Neef Enrico laat het publiek genieten van een balance op 4 flessen en 3 stoelen. De toren is zo hoog dat hij bij de laatste handstand de tent met zijn voeten raakt. Ook in de Romeinse Ringen staat hij zijn mannetje. Naast het flitsende diabolo nummer met Cindy,jongleert hij ook nog met ballen, kegels, ringen en fakkels.

Een circusprogramma waar iedereen alles doet. En waar het plezier bij de artiesten net zo groot is als bij het publiek.

Direct na de voorstelling begint de afbouw. Helaas zijn er geen telefoons afgegaan, dus de familie moet het alleen doen.

De volgende plaats is
Nieuwerkerk a/d IJssel
Raadhuisplein

12 t/m 14 juni 2012

Dinsdag - 16:30
Woensdag - 16:30
Donderdag - 16:30

Alles bij elkaar een gezellige zondagmiddag.
Zon en circus, mooier wordt het niet :)

_________________
May all your days be circus days


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo jun 10, 2012 9:44 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Leuke recensie!
Blijft een van de leukere kleine familiecircussen die ik ooit bezocht hebt, en ben blij dat ik de voorstelling vaak zie.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 2 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 53 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.