Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel za apr 27, 2024 10:36 am

Alle tijden zijn UTC+02:00


Forumregels


Hieronder een aantal rubrieken over door Nederland trekkende circussen (alfabetisch gerangschikt). Klik er op voor nieuws over tournee en programma. Wees vrij om hier uw recensie en/of foto's te plaatsen. ------- Onderaan deze pagina ander Nederlands circusnieuws.



Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za aug 04, 2012 11:02 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 11:26 pm
Berichten: 1382
Locatie: Katwijk aan Zee
Afgelopen week was ik bij Circus Renz International. Het circus staat ingeschreven bij de KvK, maar het is dus een circus uit Duitsland. Is het dan nu opeens een Nederlands bedrijf, of blijft het Duits? Op de voorpagina had ik het over het Nederlandse Circus, maar het blijkt via de email al een punt van discussie. Eens kijken wat voor standpunten jullie hebben... en laten we nu afspreken dat we het niet over de naam van t circus gaan hebben, want anders gaat ie zo weer in de besloten sectie, en daar schieten we niets mee op.

_________________
Neem ook eens een kijkje op http://www.circusweb.nl (voor het meest actuele circusnieuws)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za aug 04, 2012 12:53 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
Mmmmm ik snap niet waarom een Duits circus zich Nederlands zou willen noemen. Zo'n slechte naam hebben producten uit Duitsland toch niet?

Het kan wel zo zijn natuurlijk dat Nederlandse circussen in het buitenland een goede naam hebben. Zie bijvoorbeeld http://www.netherlandscircus.eu/

En circus Malford noemde zichzelf ook Nederlands. Maar toen het even minder ging wisten ze niet hoe snel ze weer terug naar de Heimat moesten.

Praktisch gezien zijn het allemaal Europese circussen, ze mogen gaan en staan waar ze willen binnen Europa. Daarom is de toevoeging "International" achter de naam gewoon van toepassing.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za aug 04, 2012 1:24 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 11:26 pm
Berichten: 1382
Locatie: Katwijk aan Zee
Het was niet zozeer dat ze zichzelf Nederlands noemden, ik hoorde daar dat het circus gewoon was ingeschreven bij de KvK, en dan hoor je een Nederlandse vestiging te zijn. Ik vraag me trouwens af hoe Nederlands dat Nederlandse circus is dat momenteel in Schotland reist.

_________________
Neem ook eens een kijkje op http://www.circusweb.nl (voor het meest actuele circusnieuws)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za aug 04, 2012 2:02 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
Aha. Ze hebben een Nederlands postadres, dat wel. Ambtelijk en fiscaal gezien zijn ze dus een Nederlands bedrijf. Maar om dat nou in een redactioneel artikel zo te noemen gaat me wat ver. Gewoon "uit Duitsland afkomstig" dekt de lading en iedereen kan daar vrede mee hebben.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za aug 04, 2012 7:32 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Het Circus Renz International is ook gewoon een Nederlands bedrijf, aangesloten bij de KVK maar dit wordt nooit in reclame-uitingen naar voren gebracht dat het Nederlands Circus Renz International zou zijn.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.