Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel za apr 27, 2024 10:27 am

Alle tijden zijn UTC+02:00


Forumregels


Hieronder een aantal rubrieken over door Nederland trekkende circussen (alfabetisch gerangschikt). Klik er op voor nieuws over tournee en programma. Wees vrij om hier uw recensie en/of foto's te plaatsen. ------- Onderaan deze pagina ander Nederlands circusnieuws.



Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Circusoorlog in Leeuwarden?
BerichtGeplaatst: ma sep 03, 2012 3:20 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Het sluit eigenlijk helemaal aan bij de discussie in Nieuw circus in Nederland, over de zogenaamde strijd tussen grotere en kleinere circussen.
Over het vergunningenbeleid en meer.
Want binnenkort in Leeuwarden, toch een stad waar regelmatig circussen komen en je zou verwachten dat ze weten hoe die wereld in elkaar steekt.
Volgende week staan namelijk zowel Amara als Renaissance in de Friese hoofdstad!
En het opvallende is dat het kleinere Amara op de plaats komt te staan die Renaissance eerst aankondigde.
Dat laatste circus heeft nu een nieuwe plaats gevonden, hemelsbreed niet eens zo ver van van de andere speelplaats!
Ben wel benieuwd hoe dit heeft kunnen ontstaan, zal wel geen opzet zijn, want daar is niemand bij gebaat.
En als het wel opzet was hadden ze misschien beter gewoon naast elkaar kunnen gaan staan, dan had het publiek kunnen kiezen!
Makkelijker voor iedereen!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma sep 03, 2012 3:31 pm 
Offline

Lid geworden op: wo aug 15, 2012 4:00 pm
Berichten: 786
En wat het nare ook nog is. Is dan Renaissance ook nog een hoop dieren buiten heeft lopen. En Amara niet. En mensen vragen toch altijd aan de kassa Zijn er dieren Niet naar beboeld voor Amara hoor. Want dat is ook een prachtig circusje.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma sep 03, 2012 3:40 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Yoshi Berends schreef:
En wat het nare ook nog is. Is dan Renaissance ook nog een hoop dieren buiten heeft lopen. En Amara niet. En mensen vragen toch altijd aan de kassa Zijn er dieren Niet naar beboeld voor Amara hoor. Want dat is ook een prachtig circusje.



Yoshi, een beetje duidelijker mag best. Want wat je bedoelt begrijp ik zelfs niet.
Want allebei hebben ze wel dieren buiten lopen, en bij allebei kun je ze wel zien voor je naar de kassa gaat.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma sep 03, 2012 4:03 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Helemaal duidelijk is alles nog niet.
Wel blijkt uit de gewijzigde aanvangstijden op de fraaie vernieuwde site van Renaissance dat er rekening met elkaar wordt gehouden: de middagvoorstellingen op donderdag en vrijdag zijn vervallen.
Zou er dan toch sprake zijn van opzet?

Wel gehandhaafd is de middagvoorstelling op zaterdag, en die is dan weer precies gelijk met die van Amara.
Als de ene tent vol zit kun je nog snel naar de andere!

Een eerder aangekondigde uitverkochte voorstelling van Renaissance op zondag om 14.00 uur staat niet meer vermeld.
Maar gaat misschien wel in het geheim door, dat weet ik niet.

Amara daarentegen geeft uitsluitend middagvoorstellingen en de laatste voorstelling op zondagmorgen om 11.00 uur.

Allemaal naar Leeuwarden dus, daar is op circusgebied tenminste wat te beleven!
Op dezelfde dag in dezelfde plaats twee keer naar een ander circus, die kans heb je niet al te vaak!!!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma sep 03, 2012 4:25 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
Ik begrijp dat je wel eerst even langs Albert Heijn moet om aan kaartjes voor Renaissance te komen...

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma sep 03, 2012 4:27 pm 
Offline

Lid geworden op: zo feb 05, 2012 9:28 pm
Berichten: 396
Kijk dat dat is dan weer zo een voorbeeld van hoe verschillend het in de diverse gemeenten is.

Want op korte tijd zijn er daar heel wat circussen gepasseerd.
En nou twee op hetzelfde ogen blik.
terwijl andere gemeenten een maximum van 2 per jaar hanteren!

Of ze bewust met elkaar afgesproken hebben: bij mijn weten lijkt mij dat met Amara en Renaissance onwaarschijnlijk.
Met Renz int, Renz berlin, Belly Wien, Amara en kastello zou dat nog kunnen: Want dat is op de een of andere manier allemaal familie en die staan in goed contact met elkaar.
Maar met Renaissance lijkt me dat op voorhand onwaarschijnlijk.

Kan wel zijn dat ze als ze het andere circus opgemerkt hebben en de voorstellingstijden gezien hebben uit noodzaak beslist hebben om voorstellingen te schrappen.
Het blijft allersinds een rare geschiedenis.

Het bericht van Heuvels zou het een en ander verklaren: dat Rennaissance een uitkoop heeft van AH

_________________
Mario Rutelli: weissclown, clown blanc, witte clown musical


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma sep 03, 2012 4:30 pm 
Offline

Lid geworden op: zo feb 05, 2012 9:28 pm
Berichten: 396
Net eens effe gegoogeld en er is wel degelijk voorverkoop en gewoon een verkoop aan de circuskassa en online voor Renaissance.

Dus geen uitkoop via AH.

_________________
Mario Rutelli: weissclown, clown blanc, witte clown musical


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma sep 03, 2012 4:44 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Mario Rutelli schreef:
Net eens effe gegoogeld en er is wel degelijk voorverkoop en gewoon een verkoop aan de circuskassa en online voor Renaissance.

Dus geen uitkoop via AH.



KIjk, dat bedoel ik dus met goed lezen: niemand heeft het over een uitkoop via AH gehad.
Wat Heuvels meldt is de voorverkoop van Renaissance en die vind plaats bij AH.
Renaissance meldde zelf eerder een uitkoop op zondagmiddag, maar nu niet meer. Dat hoeft in principe natuurlijk ook niet, ongeacht of die wel of niet doorgaat.

Nu ik er toch nog weer ben: ik vergiste me met een andere AH in Leeuwarden die dichterbij was.
In dit geval zijn de speelplaatsen lopend, op de fiets of met de auto gemiddeld 4.5 km uit elkaar.
Maar altijd nog te doen dus!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma sep 03, 2012 4:51 pm 
Offline

Lid geworden op: zo feb 05, 2012 9:28 pm
Berichten: 396
De staanplaatsen zijn alvast niet logisch:

Renaissance staat op de parking naast een AH die ik voor zover ik me dat kan herinneren niet al te groot is.
En Amara achter het WTC: een gigantisch parkeerterrein waar een groot circus plaats zat heeft.

Foutje bij de administratie van de gemeente en de aanvragen zijn verward,waardoor Renaissance een prive terrein is moeten gaan zoeken??
Zou niet de eerste keer zijn dat dit op een gemeente gebeurd!

_________________
Mario Rutelli: weissclown, clown blanc, witte clown musical


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma sep 03, 2012 4:55 pm 
Offline

Lid geworden op: zo dec 13, 2009 2:24 pm
Berichten: 172
Renaissance zou aanvankelijk ook een olifantenluch organiseren. Deze is tegengehouden door Wilde Dieren De Tent Uit.
http://www.lc.nl/friesland/regio/articl ... h-Bilgaard


Daarnaast nog een ander artikel uit de Leeuwarder Courant:
http://www.dekrantvantoen.nl/vw/article ... NO01012001


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma sep 03, 2012 4:59 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
wilde dieren de tent uit: De LC noemt tenminste wat het zijn: dieractivisten!

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma sep 03, 2012 5:11 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
In het begin van het jaar nodigde de gemeente Leeuwarden nog een circus uit om er te komen spelen omdat ze graag circus wilde hebben ..... nu hebben ze 3 circussen in 1 jaar gehad.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma sep 03, 2012 5:14 pm 
Offline

Lid geworden op: zo feb 05, 2012 9:28 pm
Berichten: 396
Dat is ook wat ze zijn. Of kan je zo een organisatie nog onder een andere noemer plaatsen?

En wat kunnen ze nou op zo een olifantenlunch op tegen hebben?
Deze keer voeren de olifanten toch geen " kunstjes" op he:ze staan daar gewoon te eten.

Niemand word van zo een lunch slechter van:
de olifanten zeker niet want die hebben goed gegeten.
De albert heijn niet want die hebben publiciteit
en het circus ook niet want die hebben de twee: olifanten hebben gegeten en publiciteit.

Vreemd want bij de doortocht van Renz Int zijn ze in Leeuwarden niet gezien hoor Wddtu.
En daar zijn net zozeer olifanten.
HEt ziet er naar uit dat ze Renaissance echt aan het viseren zijn!!

_________________
Mario Rutelli: weissclown, clown blanc, witte clown musical


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma sep 03, 2012 5:18 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
P.d.V. schreef:


Daarnaast nog een ander artikel uit de Leeuwarder Courant:
http://www.dekrantvantoen.nl/vw/article ... NO01012001



Zo nieuw is het dus allemaal ook niet, gezien het kranteartikel van 5 juni.

En: mondelinge afspraak? Nou dat kun je dus wel vergeten!

Wel opvallend dat in korte tijd weer Renaissance tegen problemen aanloopt, na Pijnacker en Sneek, en nu zelfs Amara dat daar verder buiten staat, voor een deel de dupe van kan worden.

Alle neuzen dezelfde kant uit zal wel voor altijd een droom blijven!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma sep 03, 2012 6:44 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 11:26 pm
Berichten: 1382
Locatie: Katwijk aan Zee
WDDTU maakt zich als organisatie steeds ongeloofwaardiger. En op de een of andere manier worden enkele schreeuwers serieus genomen, gewoon omdat er maar weinig mensen verstand hebben van circusolifanten. Ik kan me voorstellen dat een supermarktmanager zich behoorlijk geïntimideerd moet voelen door zo'n organisatie. Echter, waar zijn de gronden voor aangifte doen bij de politie? Ow, ja, de olifant verveelde zich, en dat is een doodzonde. Dat ie zich verveelde is niet echt te bewijzen, hij schommelde heen en weer. Mensen die verstand hebben van olifanten weten dat olifanten endofine aanmaken tijdens dat schommelen. Dat is een hormoon dat een geluksgevoel veroorzaakt. Als een olifant dit eenmaal heeft ontdekt in zijn leven, dan zal hij dat snel weer doen, want zo'n gelukshormoon willen we allemaal wel. Zou bureau jeugdzorg alle schommelende kinderen in Nederland willen ophalen, die vervelen zich wellicht ook?
Ow ja, Masson gebruikt een stokje, waar een puntje aan zit. De term die WDDTU hiervoor gebruikt is olifantenhaak. Ik heb wel eens behoorlijke olifantenhaken gezien, bijvoorbeeld in de film Water for the Elephants, je zag in die film ook verwondingen van die olifant. Die heb ik bij Betty nog nooit gezien, en sterker nog, als er maar iets mankeerde aan die olifant, dan zou Alberto Althoff zeker ingrijpen. Volgens de website van de WDDTU werd de olifant al eerder getraind door Alberto Althoff, of door iemand van dezelfde naam, ik ben toch zo benieuwd wie dat weer kan zijn.....
Enfin, om even terug te komen op hoe ik begon, de WDDTU maakt zich steeds ongeloofwaardiger. Nu beweren ze weer dat er in Nederland een echt circusaapje is onttrokken aan een circus. Alleen, als je goed naar de foto kijkt, dan weet je dat aapje maar moeilijk thuis te brengen. En dat weten ze bij WDDTU zelfs ook niet, want er wordt geen circusnaam genoemd. Wel zie je bij alle alarmerende berichten ontzettende donatieknoppen van WDDTU. En dat is nu het belangrijkste, het gaat deze organisatie weer gewoon om geld, en daarom willen ze in elke krant in Nederland dat hun naam wordt gedrukt, want dat levert weer nieuwe bezoekers op voor hun website. Ze zitten in ernstige geldnood. Hoe lang nog, voordat deze omstreden organisatie opgedoekt kan worden?

_________________
Neem ook eens een kijkje op http://www.circusweb.nl (voor het meest actuele circusnieuws)


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 50 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.