Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel za apr 27, 2024 8:46 am

Alle tijden zijn UTC+02:00


Forumregels


Hieronder een aantal rubrieken over door Nederland trekkende circussen (alfabetisch gerangschikt). Klik er op voor nieuws over tournee en programma. Wees vrij om hier uw recensie en/of foto's te plaatsen. ------- Onderaan deze pagina ander Nederlands circusnieuws.



Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma sep 03, 2012 6:57 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Goed bericht: Bij Circus Renaissance wordt de olifant nu gebracht door John Masson. Met gebruikt van stemcommando's.

Slecht bericht: Er is vorige week inderdaad een aapje in beslag genomen bij een circus in Nederland. Nadat de andere dieren zijn overleden zat dit dier helemaal alleen in een wagen zonder klim- of andere speeltjes. De apen reisden mee ondanks dat ze niet meededen in de voorstelling of andere dieren gezelschap boden. Al blijft het bericht van wddtu insinuerend; die willen nu eenmaal de hele circusbranche zwart maken.

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma sep 03, 2012 7:12 pm 
Offline

Lid geworden op: zo feb 05, 2012 9:28 pm
Berichten: 396
Het is zelfs zo dat ze geen bezwarende foto's kunnen vinden.
Kwam onlangs per toeval terecht op een artikel over circusdieren van hun
( daar staan jij en ron en heuvels trouwens ook onder de reacties)
en daar stonden dan foto's bij:
van olifanten die de poten aan elkaar gebonden hadden met koorden en waar mensen aan stonden te sleuren.
Bij de foto's stond wel duidelijk dat het geen foto's an circus Renz betrof.
Maar wel dat het foto's zijn die backstagen bij een circus genomen waren.

Zelfde onzin als met dat aapje: je kan er niets op zien.
Je ziet de olifant in de touwen en mensen.
Als je goed kijkt merk je nergens stallen of een circustent: en is de foto genoemen in een groot buitenverblijf waar je ook muurtjes ziet:
dus wellicht is het in een zoo waar de olifant op transport moet. En zo te zien ook vrij oude foto's.

Verder hebben ze een filmpje geplaatst uit Goes: over de olifant die uit de sloot komt.
En dan zetten ze erbij dat een medewerker van het circus meteen naar de olifantenhaak grijpt.

Ook klinkklare onzin: 1 ik was er toen bij met m'n neus er bovenop
en 2 je ziet ook duidelijk op dat filmpje dat het niet zo is

Wanneer de olifant uit het water komt. Grijpt Anthony Renz een witte stok.
Ik ken die stok en dat is geen olifantenhaak!!
Verder raakt hij met die stok ook helemaal de olifant niet aan.
Hij heeft hem gewoon in de hand:zoals steeds als ze met de olifanten werken.

Ze hebben bij zowel het geval van het aapje als bij de olifanten geen enkel tastbaar en concreet bewijs.
Er is geen enkele foto of filmpje dat rechtsreeks bewijst dat het daadwerkelijk het betroffen circus is.
Allemaal heel erg vaak en massas leugens gewoon.

Zo kan ik ook dingen gaan bewijzen hoor.
Ze proberen echt alles om circussen in een slecht daglicht te zetten.
En renaissance krijgt er de laatste tijd wel heel erg van langs:
die volgen ze echt en in elke plaats verzinnen ze wat anders. Echt erg!

_________________
Mario Rutelli: weissclown, clown blanc, witte clown musical


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di sep 04, 2012 12:06 pm 
Offline

Lid geworden op: wo aug 15, 2012 4:00 pm
Berichten: 786
Nou circusmeisje dan heb ik een vergissing gemaakt. Ik dacht dat Amara alleen maar honden had. Maar ze hebben dus meer dieren in het programma. En ik bedoel het niet negatief. want ik vind Amara juist een van de mooier kleine familiecircusjes.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo sep 12, 2012 3:55 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
De strijd is gestreden, Amara trekt zich terug uit Leeuwarden en Renaissance gaat niet naar de Tijnjedyk maar gewoon, zoals oorspronkelijk gepland, naar het parkeerterrein van het WTC aan het Fryslânplein (Frieslandplein)!

Het is op dit moment nog niet bekend hoe deze 'oplossing' is ontstaan, maar hopelijk in goed overleg.
Dat zou een aanzienlijke verbetering betekenen in het Nederlandse circusklimaat.
Met, naar te hopen, meerdere vervolgen in de toekomst.
De spoeling is al dun genoeg en dit soort overleg komt iedereen ten goede!

Amara meldt op de site dat ze naar Schiedam vertrekken, juiste gegevens ontbreken nog op dit moment.

En nog iets: de later veranderde aanvangstijden van Renaissance blijven volgens hun site gehandhaafd.
Dat ook weer gaan veranderen kan natuurlijk niet meer in de week van de voorstellingen.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo sep 12, 2012 5:06 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 11:26 pm
Berichten: 1382
Locatie: Katwijk aan Zee
Ik heb net even gebeld met de tourmanager van Renaissance. Op vrijdag was nog afgesproken met de gemeente dat het circus op het terrein naast AH zou komen te staan, en maandagochtend werd het circus opgewacht door de ME!!! alsof dat nodig was, met de mededeling dat ze toch naar het terrein moesten waar Amara tot dan toe gepland stond. Gevolg, op alle flyers en reclames staat een verkeerd adres en nauwelijks de tijd om je daarop voor te bereiden. De eigenaren van AH waren zeer verbaasd over de onvoorspelbare handelwijze van de gemeente. Zo ga je niet met je afspraken om. Communicatie is blijkbaar toch een moeilijke techniek.

_________________
Neem ook eens een kijkje op http://www.circusweb.nl (voor het meest actuele circusnieuws)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo sep 12, 2012 5:20 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Dus toch wel een beetje oorlog.....!

Weet iemand ook de zienswijze van Amara?


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo sep 12, 2012 8:05 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
ruikt naar een onderonsje tussen de circussen waar de gemeente een stokje tussen heeft gestoken....
(maar dat is natuurlijk speculeren)

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo sep 12, 2012 8:07 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 11:26 pm
Berichten: 1382
Locatie: Katwijk aan Zee
neu, geen oorlog, een en ander was vast netjes geregeld, ik wed dat er een met een dikke linkerachterzak is vertrokken.

_________________
Neem ook eens een kijkje op http://www.circusweb.nl (voor het meest actuele circusnieuws)


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.