Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel za apr 27, 2024 10:55 am

Alle tijden zijn UTC+02:00


Forumregels


Hieronder een aantal rubrieken over door Nederland trekkende circussen (alfabetisch gerangschikt). Klik er op voor nieuws over tournee en programma. Wees vrij om hier uw recensie en/of foto's te plaatsen. ------- Onderaan deze pagina ander Nederlands circusnieuws.



Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 133 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 4 59 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Keurmerk voor circussen?
BerichtGeplaatst: do jan 03, 2013 1:16 pm 
Het is vervelend als er flutcircussen naar nederland komen, maar dat recht hebben ze nou eenmaal, net als dat nederlandse ondernemingen
ook het recht hebben om bv in belgië, duitsland of where ever te reizen. Nou is nederland maar klein, maar hier hebben we dan een stuk of ?????
10???? seizoencircussen, en dat lijkt veel, maar in duitsland schijnen wel 350 circussen te zijn, welke hoofdzakelijk komedianten circussen zijn met een familieprogrammatje, dus nog meer concurentie dan hier, en is duitsland dan ook een beetje kapotgespeelt door diezelfde komedianten, want
echt grote namen zoals vroeger zie je er niet meer. Zover ik weet bestaat hagenbeck niet meer, en zo ook sarrasani niet, tenminste niet in de
ouderwetse klassieke circus vorm, en giovanni althof, enz enz, en dat wijt ik allemaal aan die goedkope en vaak amateuristische familieprogrammatjes, waar vaak jonge kinderen de standaard nummertjes doen als hoelahoep, draadlopen en clowntje maken, papa de paarden en olifanten opvoert, en mama het programma presenteert.
Robert Ronday wist het verschil tussen circussen mooi te verwoorden door te zeggen dat 2 soorten circussen zijn, en wel die familiecircusjes waar de familie zelf het hele programma doen zoals ik beschreef, of professionele circussen die echte artiesten inhuren en zo elk jaar weer een nieuw kwaliteits programma hebben staan, en dat heeft hij dan nog netjes gezegt.
Wat dat betreft zou er een circuskeurmerk mogen komen die dat onderscheid duidelijk aangeeft zodat de argeloze bezoeker weet wat hem/haar te wachten staat, en dan alleen professionele circussen dan het keurmerk mogen dragen en afbeelden op hun reclames.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: uit de geruchtenkoker
BerichtGeplaatst: do jan 03, 2013 1:19 pm 
Btw, in belgië weet ik dat een gemeente als Gent er geen geheim van maakt dat zij eerst de eigen circussen voortrekt als het om een speelvergunning gaat, en dat zouden ze hier ook moeten doen.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: uit de geruchtenkoker
BerichtGeplaatst: do jan 03, 2013 3:29 pm 
Offline

Lid geworden op: do sep 06, 2012 12:54 pm
Berichten: 183
Marktwerking is dan de reactie die er komt. Marktwerking zou goed functioneren wanneer het de kwaliteit zou dienen en niet de kwantiteit. Bovendien is marktwerking in deze niet geheel juist gekozen omdat markwerking concurentie sugereert met als gevolg een goed product krijgen voor een goede (lees lagere) prijs.
Marktwerking bij circussen is onzin. Het is meer een stukje evolutieleer aan worden. Survival of the fittest.
En daarbij geholpen door een Nederlandse overheid die oneerlijke concurentie kennelijk toestaat of tenminste gedoogd.
Er is inderdaad een groot verschil tussen een circus met een, noem het maar, A merk status en de kommediantencircussen waarvan er te veel zijn in ons land. Nederland zou best een klein aantal A merk status circussen kunnen bedienen. Ik denk dan aan maximaal 3 of 4.
Een A merk status circus hoeft niet per definitie groot te zijn. Het kan best kleiner maar wel met een goed en solide programma en natuurlijk een zeer mooi en goed onderhouden bedrijf. De circusbezoeker, het publiek/ de klant in deze, moet zich optimaal welkom en gewaardeerd voelen. Zo'n circus zou ook vernieuwend moeten zijn met behoud van traditionele (dieren)nummers. Niet ieder jaar de zelfde artiesten en de zelfde (dieren)nummers laten zien.
Ik ben best wel nieuwsgierig welk in Nederland reizend circus zouden jullie een A status willen verlenen en waarom?

_________________
Wat maakt het uit wat je naam is of wie je bent.
Het gaat erom wat je weet en wie je kent.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: uit de geruchtenkoker
BerichtGeplaatst: do jan 03, 2013 3:48 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
Moeilijk om het onderscheid tussen A B of C merk precies met een schaartje te knippen. Net als de grens tussen euthanasie en moord. Of abortus en moord.

Wat wel kan en wat Circusweb al doet is voor elk in NL reizend circus een profielpagina maken met daarin een beknopte beschrijving van het circus. Met link naar website, agenda, forum, foto's etc. Iedere geïnteresseerde kan dan zelf oordelen of het circus voldoet aan eigen criterium.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: uit de geruchtenkoker
BerichtGeplaatst: do jan 03, 2013 4:23 pm 
Offline

Lid geworden op: do sep 06, 2012 12:54 pm
Berichten: 183
heuvels schreef:
Moeilijk om het onderscheid tussen A B of C merk precies met een schaartje te knippen. Net als de grens tussen euthanasie en moord. Of abortus en moord.

Wat wel kan en wat Circusweb al doet is voor elk in NL reizend circus een profielpagina maken met daarin een beknopte beschrijving van het circus. Met link naar website, agenda, forum, foto's etc. Iedere geïnteresseerde kan dan zelf oordelen of het circus voldoet aan eigen criterium.

Toch zou het mogelijk kunnen zijn. Wat u noemt daaraan zijn medische, etische en strafrechtelijke afwegingen van belang. Bovendien zouden er mogelijke strafbaargestelde handelingen verricht moeten (gaan) worden. Vandaar dat ik de vergelijking niet geheel op vind gaan.
Bij industrieele bedrijven kennen we al lang de A, B enz. merken.
Het is een kwestie van criteria vaststellen. Maar dat is natuurlijk niet zo gemakkelijk. Toch zou er een bonafide en onafhankelijke instelling moeten komen die dat zou kunnen organiseren.
Tenstlotte kunnen hotels en restaurants ook sterren verwerven. Een ander voorbeel is de A.N.W.B. die campeerbedrijven voorziet van een waardering.
Voorwaar zie ik de mogelijkheden wel.
Circusweb zou daar wellicht een rol in kunnen vervullen. Het zou aan te bevelen zijn wanneer een goede mix van professionele circusartiesten en circusbezoekers jaarlijks circussen zouden kunnen voordragen voor een waardering.
De, zeg maar, incidentele circusbezoeker heeft dan een soort van richtlijn wat zij kunnen verwachten.
En kunnen circusweb raadplegen via internet. Misschien komt er dan op deze wijze een een keurmerk voor circussen.
Daarnaast zou het een garantie moeten zijn voor een uitstekend dierenbeleid in deze circussen.

_________________
Wat maakt het uit wat je naam is of wie je bent.
Het gaat erom wat je weet en wie je kent.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: uit de geruchtenkoker
BerichtGeplaatst: do jan 03, 2013 7:46 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Bij bedrijven is zo'n keurmerk makkelijker op te plakken dan bij een circus.
De ene bezoeker vind bijvoorbeeld Circus Sijm prachtig vanwege het kleinschalige, gezellige sfeertje wat er hangt, de ander prefereert een circus met veel dieren zoals Belly wien of Renz International en de derde houdt van grote producties zoals Circus Herman Renz.

Hoe Sjaak de in Nederland reizende circussen presenteert op de voorpagina is in orde, al klopt niet bij elk circus even goed hoe het circus omschreven naar mijn mening.

Bezoekers die na afloop artiesten en medewerkers bedanken , foto's willen maken met artiesten en nog vragen waar gaan jullie hierna heen? of komen jullie volgend jaar weer terug, daarvan weet je zeker dat ze genoten hebben.
Deze omschreven dingen heb ik dit jaar gelukkig vaak gezien bij een circus waar ik vaak kom.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: uit de geruchtenkoker
BerichtGeplaatst: do jan 03, 2013 7:56 pm 
Offline

Lid geworden op: zo feb 05, 2012 9:28 pm
Berichten: 396
eehm en hoe ga je dat dan doen en vooral hoe ga je dat bekend maken????

Dan moeten dus de circussen op hun kassa een soort keurmerk hangen en een cijfer?
en op hun website ook.
En wie geeft dan dat cijfer en is dat dan objectief?????? Je haalt de sterren aan bij de restaurants: dat gebeurd langs geen kanten objectief: dat is een ons kent ons wereldje tot en met
Eneuh ga je dan categorien inrichten want je hebt circus in alle maten en gewichten en ze zijn vaak niet te vergelijken.

Ik weet een ding en heb die quote onlangs eens bij iemand gelezen: al die stuurlui aan wal moeten eens meereizen en dan beseffen ze wat circus maken is.
En dan ga je anders praten. Ga je ook de familiecircussen en de heel kleine zaakjes anders bekijken.

Want circus maken is en blijft gewoon een business gelijk een ander:
en als je dan met restaurants vergelijkt: je het het kleine restaurantje met een paar couverts, de snackbar, je hebt de brasserie, je hebt de sterrenrestaurants.
Wel bij circussen bestaat dit ook: en elke zaak heeft zijn clienteel en zijn eigen doelgroep.

En als je dan familiecircusjes die niet zo groot zijn echt zou gaan verbieden om op te treden: die mensen doen al jaren van vader op zoon hun vak.
Maar dan plak je daar een C ofzo op. huh?? en met welk recht??

Kijk met behulp van sponsors en een smak geld een goed programma opzetten daar is geen kunst aan.
Als je het budget hebt dan neem je gewoon je telefoon en bel je enkel nummers op die in de prijzen gevallen zijn.
succes gegarandeerd: maar de grote kunst is om met minder middelen toch kwaliteit te brengen.

En circus is een kunstvorm: en zoals bij alle kunstvormen heb je vanzelf een soort selectie:
en een heel directe! Het publiek vind het goed of niet. En als ze van een zaak niet tevreden zijn of de bezoeker word slecht ontvangen dan blijven ze weg.
En anders doet de mond op mond reclame wel zijn werk: want over goede dingen daar word over gepraat!

En al de rest keurmerken, recensies, kenners die hun zegje doen van ik had het zus en zo....
ja hoor leuk maar tevreden publiek moet je hebben en daar heb je dan ook iets aan als circusmaker.

Ah en een praktijkvoorbeeld voor Sinterklaasteams bestaat er een keurmerk: denk je nou echt dat de klanten daar naar kijken of iets om geven???
nee hoor. De klant boekt wel wat hij zelf leuk vind.

En je hebt een punt Martijn: dat laatste wat jij zegt is een barometer. Als je publiek buitengaat en ze houden nog een praatje met je of ze willen een foto
dan weet je dat ze het goed vonden. Als ze echter droogweg naar de uitgang vragen dan weet je genoeg. En als je zelf al begint met een vriendelijk woordje dan heeft dat al effect. Je publiek is je barometer!!!

_________________
Mario Rutelli: weissclown, clown blanc, witte clown musical


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: uit de geruchtenkoker
BerichtGeplaatst: do jan 03, 2013 8:05 pm 
Offline

Lid geworden op: di jan 05, 2010 8:47 pm
Berichten: 388
Sjonge jonge, Circusfan en Polianta, da's wel heel ongenuanceerd kort door de bocht.
Ik kan mij wel aansluiten bij wat Martijn hierboven schrijft, het is heel persoonlijk hoe je een circus beleefd!

Ik ken ook twee van oorsprong niet-nederlandse familiecircussen waar je een fantastisch goede show krijgt te zien.
En met oneerlijke concurrentie, zoals door Circusfan en Polianta vermeld, is werkelijk geen sprake, beide circussen betalen net zo goed hun belastingen hier, als ook in het land van herkomst.
Dat een directielid van een groot circus hier herhaaldelijk moord en brand over schreeuwde, is dan ook volstrekt onterecht, en vermoedelijk meer gevoed door een eigen minder florissante financiele situatie.
Want toevallig hoor ik vanuit die hoek opeens geen klachten meer, nu de onderneming voor het komende seizoen gered is door een supermarktketen.

Een voorkeur voor een circus is wel heel persoonlijk, en een keurmerk opplakken kan daarom niet.
Circussen zelf kunnen natuurlijk wel lid worden van een eigen belangenorganisatie.

_________________
Echt circus ruikt naar paarden en houtkrullen


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: uit de geruchtenkoker
BerichtGeplaatst: do jan 03, 2013 8:11 pm 
Offline

Lid geworden op: zo feb 05, 2012 9:28 pm
Berichten: 396
Het is ook enorme Utopie om te denken dat iedere gewone circusbezoeker eerst eens even een website gaat bezoeken en daar eens wat recensies gaat lezen
en dan zijn keuze gaat maken.

Dat ligt aardig wat eenvoudiger: er komt een circus in jouw stad en je ziet een poster uithangen of een artikeltje in de krant
DAN pas denkt de gemiddelde bezoeker heeee circus. Vaak rijden ze er eerst dan eens voorbij.
En komen eens kijken aan de kassa: want oh jawel de prijs speelt ook een grote rol
en dan stellen ze aan de kassa wel eens vragen gaande van welke dieren hebt u, hoe lang duurt de voorstellingen, of hoe zijn de zitplaatsen ( vaak hebben mensen geen zin om 20 euro uit te geven om op een plank te gaan zitten!!)enz... en dan beslissen ze gaan we of niet.

En dan beslissen ze op basis van nog meer factoren hoor: een familie met veel kleine kindjes zal dan al vlugger naar een kleiner circus gaan
want die kleintjes zien graag boerderijbeestjes en rijden onder de pauze graag pony bv. Of hoe lang is het geleden dat ze naar een voorstelling geweest zijn??

Denk niet dat er veel bezoekers gaan zeggen oh dat circus heeft slechte punten op z'n rapport op de internetkeurmerkensite: nou dan gaan we maar niet.

En oh ja een A label is een garantie???

Ik ben wel eens met een grote groep naar een groot buitenlands circus van zeer goed naam geweest
en die dag was dat ver van prachtig: de verwarming had problemen, 3 acts waren uitgevallen
en het geluid leek nergens naar. Ze hadden duidelijk hun dag niet want ze keken zowel in als uit de piste allemaal vrij zuur.
De kaartjes waren even duur als gewoonlijk maar er was van de groep niemand ECHT tevreden:
de kenners niet maar de gewone bezoeker evenmin. Wellicht zouden ze in een keurmerkensysteem met glans een A label hebben hoor.

_________________
Mario Rutelli: weissclown, clown blanc, witte clown musical


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: uit de geruchtenkoker
BerichtGeplaatst: do jan 03, 2013 8:28 pm 
Offline

Lid geworden op: do sep 06, 2012 12:54 pm
Berichten: 183
Kennelijk valt het niet mee om input op het forum goed te lezen. Emotie is goed en circus is emotie, maar een serieus idee zou best eens zonder de eerste emotie beoordeeld moeten kunnen worden.
Ook de aanname dat je te maken hebt met iemand die niets van het circusleven af zou weten is ook zo ongefundeerd. Men gaat uit van zijn/ haar eigen ervaring, maar beseft niet dat er mensen rondlopen die zeer veel van het circusleven weten omdat zij daar werken en leven. En daarmee bedoel ik niet als een soort van hobby of liefhebberij. Maar gewoon omdat zij deel uitmaken van een circusfamilie die zijn sporen al in diverse circussen heeft verdiend. Ook deze forumbezoekers komen met ideeën.
Daarnaast komt telkens een voor mij onbegrijpelijke vorm van jaloezie om de hoek kijken.
Over grote circussen, kleine circussen, gesponsorde circussen, buitenlandse circussen en weet ik het allemaal verder. Probeer eens verder te kijken dan je eigen horizon.
Een keurmerk is voor ieder bedrijf te organiseren. Wat van belang is welke criteria ga je hanteren.
Publiek is een zeer belangrijke graadmeter. Maar er is meer te bedenken.
Maar van mij hoeft het niet hoor. Alles mag blijven zoals het is. Langzaam maar zeker zullen de kwaliteitscircussen verdwijnen en steeds minder bezoekers zullen naar de tenten komen.
Voor alle duidelijkheid ieder circus dat aan de ( te bedenken) gestelde criteria voldoet zou en bepaalde status kunnen krijgen. Dus groot, klein, buitenlands,gesponsord dat maakt niets uit.
En maak je niet druk het is maar een hersenspinsel van ene Polianta. Mijn tijd zullen de circussen nog wel bestaan maar zullen mijn kleinkinderen aan hun kinderen nog circus kunnen laten zien in Nederland?

_________________
Wat maakt het uit wat je naam is of wie je bent.
Het gaat erom wat je weet en wie je kent.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: uit de geruchtenkoker
BerichtGeplaatst: do jan 03, 2013 8:34 pm 
Offline

Lid geworden op: do sep 06, 2012 12:54 pm
Berichten: 183
Beste heer Rutelli wellicht heeft u vernomen dat inmiddels steeds meer toegangskaartjes via internet besteld en gekocht worden? Nee? Nou ik weet dat het zo is. Dit zal in de toekomst alleen maar toenemen. Het keuzemoment voor een circus bezoek wordt voor steeds meer bezoekers dus al thuis bij de kachel gemaakt.

_________________
Wat maakt het uit wat je naam is of wie je bent.
Het gaat erom wat je weet en wie je kent.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: uit de geruchtenkoker
BerichtGeplaatst: do jan 03, 2013 11:14 pm 
Offline

Lid geworden op: zo feb 05, 2012 9:28 pm
Berichten: 396
Beste Polianta: mijn horizon is breed , heeeeeel erg breed zelfs.

klaarblijkelijk heb je er ook geen idee van wat ik dus doe.

En ik heb geen boodschap aan jaloezie in de verste verte niet. ten eerste omdat ik inmiddels weer van paarden gewisseld ben. Maar vooral omdat dat voor beide partijen toch niks brengt
Maar denk dat jij daar zelf eens goed op moet nadenken want je schiet een aantal zaken ook wel behoorlijk af en altijd zonder namen te noemen. En met een enorme kortzichtigheid om alles wat 1 zaak doet te verheerlijken en de rest bij voorbaat al verloren te geven.

Mijn horizon is binnen de wereld van "kunst" alle kanten uitgegaan:
op mijn vijfde ben ik dankzij mij familie die allemaal professioneel in de muziek zitten er ook ingerold en begonnen als slagwerker.
En sindsdien hou ik mij niet aan regels, al helemaal niet aan vooroordelen of wat goed en slecht is in de ogen van de "kenners":
want zo'n 25 jaar ervaring heeft me geleerd dat je daar geen meter ver mee springt.

En in de muziek heb ik alles wel gedaan zonder er enige voorkeur bij uit te spreken wat ik nou het hoogste vind: begonnen als amateur zoals iedereen : van harmonie en fanfareorkesten, tot symfonisch maar ook jazz, dixieland,
coverbands die werkelijk alles speelden. En voor zowel die amateurs die elke week met hart en ziel te repeteren als voor de hardwerkende professionel musici die onder druk spelen heb ik respect en genegenheid.
En om zonder voordelen in een andere richting te stappen helpt altijd.
Na enkele jaren kwam het zingen erbij en dat is" uit de hand gelopen" en ook daar hield ik het niet in een vakje: van zwaar klassiek over licht klassiek, over crooners tot lichte popmuziek enfin als het maar te zingen was door m'n stemtype.

En zoals bijna elke artiest heb ik ook wat anders moeten doen: want er waren ook tijden waar ik nog niet genoeg werk had om er al van te leven en dan ga je zoals zoveel artiesten ook nog andere jobjes doen: op een kantoor zitten tegen je zin, of in de mc do hamburgers bakken. Maar ook daar leer je dingen uit!

En nou werk ik al sinds een behoorlijk aantal jaren in de opera in binnen en buitenland. En daar hoort nog vanalles rond: gaande van uitstapjes naar de operette en musical tot gesproken toneel.

En aangezien mijn leefde voor het circus al van kleinsaf groot is ben ik ook daar terechtgekomen en in diverse zaken: van groot tot klein in diverse hoedanigheden: als muzikant in het orkest, spreekstalmeester of clown.

met kinderen werken is me ook niet vreemd in een rol die mij ook enorm aan het hart ligt: als Sinterklaas of heel soms als zwarte piet: En dat nam ook een hoge vlucht. Van de intochten in de grootste steden in ons land tot de megafeesten zoals Ahoy bij jullie of televisie optredens: ja ook op de nederlandse staatszenders soms in vervanging van een bekend nu helaas gepensioneerd acteur.

En in al die branches waar ik ingezeten heb heb ik het allemaal zien komen en gaan: keurmerken, ratingssystemen, vakkenners die problemen kwamen aanpakken maar nog nooit zelf op de scene hadden gestaan enz..; En allemaal ook weer zien verdwijnen: want het hielp uiteindelijk toch niks. Als dus denkt dat je nou iets helemaal nieuws verzind nou nee hoor

Ik weet dus wat een publiek is en vooral hoe het reageerd. En vooral wat een publiek leuk vind of niet: en niet een bepaald publiek maar een groot pubiek van 5 tot 105.
En nou kan jij zeggen wat je wil maar eenders welke artiest die ook maar een stuiver waard is zal jouw zeggen dat dat publiek het belangrijkste is wat je nodig heb.
letterlijk: ze maken of ze kraken het. Nee niet de recensenten en al evenmin de kenners want die lijden heel vaak aan tunnelvisie.En iemand die naar een voorstelling gaat kan het geen moer schelen wat jij of een resencent schrijft: als ze het mooi of leuk vinden dan klappen ze en anders..... dan NIET of lopen ze weg.
En als artiest/kunstenaar zijn die mensen die een toegangskaartje betalen letterlijk die mensen die ervoor zorgen dat jij kan leven.

En ja dan bestellen veel mensen wel hun kaartje met een druk op de knop ipv van bij een charmant glimlachende juffrouw achter een kassa, maar voor de rest is er nog steeds geen barst veranderd.
Circus is nog steeds een live gebeuren waarbij de artiest het helemaal zelf moet doen en zelf emoties als spanning, humor of poezie en verwondering rechtstreeks overbrengen.
En aangezien het een bussiness is zal iedereen er steeds weer alles aan doen om dingen te verzinnen om aan te geven dat hun "product" het beste is, of dat ze de meeste , het grootse enz hebben.
maar al die praatjes hebben uiteindelijk allemaal geen zin: JE MOET HET GEWOON DOEN. En dat publiek overtuigen.

Van een heel ouwe artiest heb ik het volgende geleerd: Je kan naar een Cv van een artiest kijken, daar staan dean de mooiste dingen ( leugens) op, of het artikel lezen dat zijn publiciteitsagent in de krant heeft gezet en waar instaat hoe een geweldige artiest wel is , of je laten overtuigen door de 3 diplomas en 15 prijzen die ze je voorleggen. Nou en?? Iets opblazen kan iedereen. wil je echt weten of ie goed is: ga eens kijken naar een live optreden. En als je er zo een paar gezien hebt kan je ECHT zeggen wie goed en wie slecht is.

Een zinnetje van een lerares dat ik nooit meer vergeet: ja het was misschien grof en in eerste instantie bekeken licht chockerend
maar ze zei tegen een leerlinge die kloeg van jamaar en dit en dat en dat zit niet goed en er is geen reclame gemaakt voor ons optreden enz..
"ga daar staan, doe je mond open en speel kreng" en alles anders is gewoon onzin en gaat je niet verderhelpen.

En wat ze bedoelde was: wat je ook zeurt en hoeveel diva streken en trucjes je ook gebruikt en welke excuses je ook op voorhand zoek:
daar op dat podium voor dat publiek moet je het doen, het bewijzen dat je hun applaus waard bent.

En dat mijn beste Polianta is een artiest en een kunstenaar zijn criterium
en het geleuter van de stuurlui die op de wal proberen om uit te leggen hoeveel beter ze het wel doen:
eens vriendelijk lachen als je het weer moet aanhoren en als het hout snijdt er eens over nadenken en anders..... ze op de wal laten staan !!

En weet je nou wat het punt is van heel deze uiteenzetting: Zo een keurmerk is uitindelijk een stukje papier of een afbeeldinkje op een website
en als het er ECHT op aankomt: helemaal NIKS waard.

En moest je nou echt heel erg professioneel in een kunstentak zitten ( circus, toneel, muziek of maakt niet uit): dan zou je weten dat dat al eeuwen zo draait
dat het enorme cliche "een artiest is maar zo goed als wat het publiek van zijn laatste optreden vond" dat dat naast een cliché ook afschuwelijk WAAR is.

_________________
Mario Rutelli: weissclown, clown blanc, witte clown musical


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: uit de geruchtenkoker
BerichtGeplaatst: vr jan 04, 2013 10:26 am 
Offline

Lid geworden op: di jan 05, 2010 8:47 pm
Berichten: 388
@Mario Rutelli: da's een heel duidelijke argumentatie, en ook nog uit eigen ervaring... lijkt me heel duidelijk voor de aangevers van een keurmerk.

_________________
Echt circus ruikt naar paarden en houtkrullen


Laatst gewijzigd door Tijger op vr jan 04, 2013 12:09 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: uit de geruchtenkoker
BerichtGeplaatst: vr jan 04, 2013 10:28 am 
Offline

Lid geworden op: di jan 05, 2010 8:47 pm
Berichten: 388
polianta schreef:
Kennelijk valt het niet mee om input op het forum goed te lezen.

Nee, dat blijkt. Mijn bijdrage zeker overgeslagen?

_________________
Echt circus ruikt naar paarden en houtkrullen


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: uit de geruchtenkoker
BerichtGeplaatst: vr jan 04, 2013 2:26 pm 
Mario Rutelli schreef:
eehm en hoe ga je dat dan doen en vooral hoe ga je dat bekend maken????


Wat dacht je van door het op de posters mee te laten drukken, met een link naar de site van het desbetreffende circus waar een korte uitleg word gegeven? En laat de dan de vnco bepalen wie in aanmerking komt voor het predikaat van familiecircus of circussen met een internationaal programma dat jaarlijks vernieuwd word, want die kunnen dat zo bepalen zonder partijdig te worden, want er valt niks te liegen of partij te trekken als het gaat om een programma dat door één familie in elkaar gezet word of een programma waar elk jaar weer andere artiesten voor ingehuurd word.
Ik denk dat een herman renz maar al te graag z'n eigen zo zou wil onderscheiden van de familiecircussen. Ook het begrip familiecircus vind ik
verwarrend, want veel mensen denken dat het dan om een circus gaat dat geschikt is voor zowel volwassenen als kinderen, terwijl alle circussen dat zijn, maar niet weten dat het begrip eigenlijk slaat op wie het programma maken, dus of één familie of ingehuurde artiesten, en dat mag best eens duidelijker gemaakt worden.
Ik zeg dus niet dat familiecircussen per defenitie slecht zijn, maar ik vind wel dat de bezoeker op de hoogte moet zijn van wat hem te wachten staat, want ik kan me voorstellen dan men zich bekocht voelt als ze een programma te zien krijgen dat hoofdzakelijk door pubers en wat oudere jeugd gepresenteerd word, en ze eigenlijk een programma verwacht hadden van internationale artiesten die elk jaar vervangen worden door een compleet nieuw programma met nieuwe gezichten.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 133 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 4 59 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 56 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.