Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel za apr 27, 2024 9:38 am

Alle tijden zijn UTC+02:00


Forumregels


Hieronder een aantal rubrieken over door Nederland trekkende circussen (alfabetisch gerangschikt). Klik er op voor nieuws over tournee en programma. Wees vrij om hier uw recensie en/of foto's te plaatsen. ------- Onderaan deze pagina ander Nederlands circusnieuws.



Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 133 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 14 5 6 7 8 9 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Re: Keurmerk voor circussen?
BerichtGeplaatst: wo jan 09, 2013 10:32 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
Mario Rutelli schreef:
Misschien door dat aan de circussen zelf over te laten??
En ook aan het publiek zelf.
Denk niet dat het moeilijk te zien is: gewoon al aan de grote van het circus zelf toch??
Zo gaat het nu dus. De circussen bedienen zich van de meest groteske superlatieven, als je die weg laat blijft er vaak niets over. De media plaatsen meestal alleen de persberichten van het circus zelf, met als gevolg hoge verwachtingen en grote teleurstelling na afloop.
Een kritische potentiële bezoeker kan googelen en zal na enkele muisklikken terecht kunnen komen op Circusweb, alwaar hij op zijn wenken bediend wordt. En na nog een muisklik op dit forum, waarna het misschien wel gaat duizelen :shock: :clown

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Keurmerk voor circussen?
BerichtGeplaatst: vr jan 11, 2013 5:28 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Het spijt me, maar ik blijf ervan overtuigd dat wat voor vorm van indeling of keurmerk dan ook publiek gaat kosten.
Omdat men denkt niet in een bepaalde categorie te passen of te zoeken.
Mensen moeten het gewoon heel eenvoudig zelf ontdekken, en daarbij is wat er opgebouwd staat inderdaad een belangrijke indicatie.
En minder publiek is wel het laatste waar we op zitten te wachten....

Via Circusweb, jaja. Circusweb en neutraal of objectief, dat zou mooi zijn!
Nee hoor, dan zou er toch echt een nieuwe site moeten komen.

Nog een voorbeeldje van hoe het 'grote' publiek reageert.
En geloof me op voorhand, ik geef het absoluut niet om wat voor discussie dan ook over de genoemde circussen uit te lokken.
Gebeurt dat toch, dan kan dat hier direct verwijderd worden, want inderdaad OT!

Anderhalf jaar geleden bezocht ik een voorstelling van Renz Berlin in Leek, een plaats in Groningen.
Na afloop stond ik als dierverslaafde de kamelen te voeren (met toestemming, altijd even vragen zulke dingen...) toen er een familie uit Leeuwarden (nog een aardig stukje uit de buurt) naast me kwam staan.
Ook zij genoten van de prachtige dieren, die in de herfst op hun mooist zijn met hun kersverse wintervacht.
We hadden het tamelijk uitgebreid over de voorstelling, de hele familie had genoten!
Alleen ma merkte op dat ze die kleine clown (ze wisten zelfs zijn naam) had gemist, die ze een jaar eerder ofzo bij hen in de Friese hoofdstad er wel bij had gezien.
Uiteraard legde ik hen (gedeeltelijk) de situatie uit.
En de reactie? Maakt niks uit hoor, we hebben een schitterende middag gehad en gaan de volgende keer ook gewoon weer naar dat andere circus!

Kijk, dat bedoel ik. Wanneer je doorsnee mensen heel erg duidelijk gaat voorlichten bestaat het gevaar dat ze misschien wel aan het selecteren slaan.
En dat gaat dan, naar ik toch mag hopen zonder dat het de bedoeling is, ten koste van welk circus dan ook.
Hoe meer en hoe vaker mensen naar het circus gaan hoe beter het is voor de hele branche!
Elkaar versterken, het kan best en werkt ook in de praktijk!

En.....wij wijsneuzen denken wel dat we veel en soms zelfs alles van circussen afweten, maar samen vormen we maar een heel klein groepje hoor!
Dat bovendien al geen voorlichting op dit gebied nodig heeft!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Keurmerk voor circussen?
BerichtGeplaatst: za jan 12, 2013 3:55 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Ha, nog één dingetje vergeten voor er aan een (nieuwe) indeling begonnen wordt. Wat ik niet hoop en overbodig vind, zoals gemeld.

In de praktijk bestaat er bij het publiek (en dan bedoel ik in dit geval opnieuw de niet-ingewijden) ook al verwarring rond de termen jeugd- en/of kindercircus.
Daar weten ze (vaak) het verschil niet eens tussen!
Laat staan op een ander niveau....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Keurmerk voor circussen?
BerichtGeplaatst: za jan 12, 2013 5:11 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
Tsja, bij kinder- of jeugdcircussen ligt de grens niet zo scherp. In ieder geval niet zodanig dat mensen er teleurgesteld vandaan komen. Bij kindercircussen moet ik meer aan de doelgroep denken, en bij jeugdcircussen meer aan de uitvoerders. In beide gevallen zijn kinderen de doelgroep, in het geval van jeugdcircussen ook de familieleden (die al weten waar ze naar gaan kijken).
Maar zowel bij kindercircus als bij jeugdcircus kan het niveau aardig verschillen. Vaak kunnen doorgewinterde circusliefhebbers hier ook van genieten. Zoals bijvoorbeeld Bongo, dat qua verhaallijn op kinderen mikt, maar toch vaak volwassen acts in huis heeft. Etoile bijvoorbeeld weer niet (wat ik er van gezien heb). En bij jeugdcircussen zie je de doorbrekende jeugd al hele mooie acts neerzetten.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Keurmerk voor circussen?
BerichtGeplaatst: za jan 12, 2013 5:38 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
De een noemt Circus Elleboog een kindercircus en de ander noemt hetzelfde Circus Elleboog een jeugdcircus.

Circus Elleboog (en Saranti, Acrobatico, Diedom, enzovoort) zijn een vorm van jeugdwerk. Internationaal wordt hier gesproken over "social circus". En hun voorstellingen zijn leuk voor kinderen, ouders, anderre familie, maar ook voor buurtbewoners, volwassenen en vele anderen. Het schaartje is hier onbruikbaar...

In beschrijvingen kun je niets meer dan feiten benoemen. Grootte van de tent, aantal rangen, entreeprijs, overige voorzieningen en een beschrijving van het programma. Waarbij klein niet per definitie slecht is. En met heel jonge kinderen kan een voorstelling van 2,5 uur met harder muziek,flitsend licht en schrikeffecten net iets te veel zijn. Al zijn er ook kinderen die dat juist wel prachtig vinden.

Gemeenten zijn juist weer in andere zaken geïnteresseerd. Worden rekeningen betaald? Hoe laten ze het terrein achter? Houden ze zich aan de bepalingen van de vergunning. Is de directie bereikbaar? Allemaal zaken waar wij, bezoekers, circusliefhebbers en circusbeschermers nou net geen uitspraken over kunnen doen.

Omdat gemeenten met elkaar communiceren gaat die informatie heus wel rond. Maar dan alleen binnen de ambtelijke kringen.

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Keurmerk voor circussen?
BerichtGeplaatst: za jan 12, 2013 5:42 pm 
Offline

Lid geworden op: vr mar 25, 2011 9:34 am
Berichten: 436
Locatie: Yerseke
Ron_Mikkenie schreef:
De een noemt Circus Elleboog een kindercircus en de ander noemt hetzelfde Circus Elleboog een jeugdcircus.

Circus Elleboog (en Saranti, Acrobatico, Diedom, enzovoort) zijn een vorm van jeugdwerk. Internationaal wordt hier gesproken over "social circus". En hun voorstellingen zijn leuk voor kinderen, ouders, anderre familie, maar ook voor buurtbewoners, volwassenen en vele anderen. Het schaartje is hier onbruikbaar...

In beschrijvingen kun je niets meer dan feiten benoemen. Grootte van de tent, aantal rangen, entreeprijs, overige voorzieningen en een beschrijving van het programma. Waarbij klein niet per definitie slecht is. En met heel jonge kinderen kan een voorstelling van 2,5 uur met harder muziek,flitsend licht en schrikeffecten net iets te veel zijn. Al zijn er ook kinderen die dat juist wel prachtig vinden.

Gemeenten zijn juist weer in andere zaken geïnteresseerd. Worden rekeningen betaald? Hoe laten ze het terrein achter? Houden ze zich aan de bepalingen van de vergunning. Is de directie bereikbaar? Allemaal zaken waar wij, bezoekers, circusliefhebbers en circusbeschermers nou net geen uitspraken over kunnen doen.

Omdat gemeenten met elkaar communiceren gaat die informatie heus wel rond. Maar dan alleen binnen de ambtelijke kringen.


dit valt wel mee hor ron
ik heb meerdere malen gemerkt dat gemeentes eigenlijk helemaal niet met elkaar comuniceren
sterker nog op 1 gemeente is het meestal al moeilijk om met colega's te praten
helaas komt dit ook doordat steeds meer ambtenaren deeltijd werken


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Keurmerk voor circussen?
BerichtGeplaatst: za jan 12, 2013 6:04 pm 
Offline

Lid geworden op: wo aug 15, 2012 4:00 pm
Berichten: 786
Ik denk dat een keurmerk helemaal niet nodig is. Circusbezoekers kijken heel anders naar een circus dan Circusfans/Cicusvrienden.
Had ik laatst ook had een kennis vertelt over Circus Herman Renz een paar maanden later ging hij naar Circus Renz International (Wat ik een prachtig circus vind en als het in de buurt is zeker ga kijken!!!) Hij dacht Herman Renz maarja dat is weer een ander verhaal. Maar om wat ik allemaal vertelt had ging hij heel anders naar een voorstelling kijken. En dat doen gewoone bezoekers niet.
Dus ik denk dat een keurmerk niet nodig is!!! Want circus is circus en de ene keer is dat een groot circus en de andere keer een familie circus. En denk dat gewoone circusbezoekers echt niet gaan kijken wat er allemaal anders is aan een circus een ook niet eerst op een website zullen gaan kijken. Want voor een gewoone circusbezoekers is circus klassiek circus en als dat nou met 5 artiesten of 30 dat maakt voor de gewoone gezinnen/bezoekers met opa's oma's en kinderen niet uit!!!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Keurmerk voor circussen?
BerichtGeplaatst: zo jan 13, 2013 1:53 pm 
Als je als bezoeker eerst bij herman renz bent geweest en de volgende keer bij een duits circus binnenstapt waar een en dezelfde familie het hele programma doen, dan kun je wel eens teleurgesteld naar huis gaan, omdat je weer een soortgelijk programma als dat van herman renz had verwacht, en daar gaat het mij om. Dus of een echt internationaal circus met alleen maar volwassen artiesten die hoogstaande acts presenteren,
of een familiecircus die een puber de clown laat uithangen, maakt imo wel degelijk een verschil en dat mag best duidelijk gemaakt worden. Tuurlijk zijn er mensen zat die beide wel leuk vinden, maar er zijn ook mensen die dat weer niet zo leuk vinden.
Dus is het net als dat je een film gaat uitzoeken bij de videotheek, en de tekst op het doosje hoge verwachtingen schept, en achteraf blijkt dat het
toch maar een low budget film was. Films worden besproken, concerten worden besproken, etc etc, dus waarom circussen niet?
Waarom zou je de bezoeker niet op voorhand mogen informeren over hetgeen ze te zien kunnen krijgen?
Als ik een herman renz was, dan zou ik daar flink op hameren dat bij mijn circus elk jaar een nieuw volwassen programma te zien is, en geen familietje die elk jaar weer met exact dezelfde gezichten terug in de piste komt.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Keurmerk voor circussen?
BerichtGeplaatst: zo jan 13, 2013 2:33 pm 
Offline

Lid geworden op: di jan 05, 2010 8:47 pm
Berichten: 388
circusfan schreef:
Als je als bezoeker eerst bij herman renz bent geweest en de volgende keer bij een duits circus binnenstapt waar een en dezelfde familie het hele programma doen, dan kun je wel eens teleurgesteld naar huis gaan, omdat je weer een soortgelijk programma als dat van herman renz had verwacht, en daar gaat het mij om.


....of je bent teleurgesteld als je bij Circus Herman Renz komt, en daarvoor bij een gezellig duits familiecircus bent geweest...!!
het is maar hoe je het bekijkt, en daarom is een keurmerk zo subjectief als het maar zijn kan.
Toevallig haal je het voorbeeld van de clown aan, dat is naar mijn mening juist altijd het zwakste punt van de hele show van CHR.
Maar anderen vinden dat juist weer top, het is maar waar je maatstaven liggen, en dat is voor iedereen weer anders.

_________________
Echt circus ruikt naar paarden en houtkrullen


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Keurmerk voor circussen?
BerichtGeplaatst: zo jan 13, 2013 2:45 pm 
Offline

Lid geworden op: vr mar 25, 2011 9:34 am
Berichten: 436
Locatie: Yerseke
Tijger schreef:
circusfan schreef:
Als je als bezoeker eerst bij herman renz bent geweest en de volgende keer bij een duits circus binnenstapt waar een en dezelfde familie het hele programma doen, dan kun je wel eens teleurgesteld naar huis gaan, omdat je weer een soortgelijk programma als dat van herman renz had verwacht, en daar gaat het mij om.


....of je bent teleurgesteld als je bij Circus Herman Renz komt, en daarvoor bij een gezellig duits familiecircus bent geweest...!!
het is maar hoe je het bekijkt, en daarom is een keurmerk zo subjectief als het maar zijn kan.
Toevallig haal je het voorbeeld van de clown aan, dat is naar mijn mening juist altijd het zwakste punt van de hele show van CHR.
Maar anderen vinden dat juist weer top, het is maar waar je maatstaven liggen, en dat is voor iedereen weer anders.


de meeste duitse circussen bestaan niet meer alleen uit familie maar hier zijn ook steeds vaker artiesten
waaronder ook clowns

herman renz is natuurlijk ook niet echt een goed voorbeeld
dit is zover bekend het enige circussen wat wordt gerund door mensen die niet uit het circus komen
ook zijn ze er daar achter dat je niet meer voor elk nummer een apparte artiest kunt nemen maar zie daar ook steeds vaker artiesten die meerdere nummers brengen

het zelfde is bij renaissance ook dit circus werkt alleen met artiesten
dus dan zouden er volgens circusfan maar 2 goede circussen in nederland zijn?


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Keurmerk voor circussen?
BerichtGeplaatst: zo jan 13, 2013 2:52 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
Bas-Roest schreef:
de meeste duitse circussen bestaan niet meer alleen uit familie maar hier zijn ook steeds vaker artiesten
waaronder ook clowns
Ik herinner me een witte clown bij Renz International :clown

Bas-Roest schreef:
herman renz is natuurlijk ook niet echt een goed voorbeeld
dit is zover bekend het enige circussen wat wordt gerund door mensen die niet uit het circus komen
ook zijn ze er daar achter dat je niet meer voor elk nummer een apparte artiest kunt nemen maar zie daar ook steeds vaker artiesten die meerdere nummers brengen
so what? ik ben ook niet in Maassluis geboren maar vol me na 34 jaar helemaal Maassluizer.

Bas-Roest schreef:
het zelfde is bij renaissance ook dit circus werkt alleen met artiesten
dus dan zouden er volgens circusfan maar 2 goede circussen in nederland zijn?
jouw conclusie. dat mag hij van mij denken.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Keurmerk voor circussen?
BerichtGeplaatst: zo jan 13, 2013 3:02 pm 
Offline

Lid geworden op: vr mar 25, 2011 9:34 am
Berichten: 436
Locatie: Yerseke
heuvels schreef:
Bas-Roest schreef:
de meeste duitse circussen bestaan niet meer alleen uit familie maar hier zijn ook steeds vaker artiesten
waaronder ook clowns
Ik herinner me een witte clown bij Renz International :clown
ik herriner me ook een italiaanse met zijn vrouw die trouwens een stuk beter waren en vooral de vrouw leuker was om naar te kijken :lol: :lol:

Bas-Roest schreef:
herman renz is natuurlijk ook niet echt een goed voorbeeld
dit is zover bekend het enige circussen wat wordt gerund door mensen die niet uit het circus komen
ook zijn ze er daar achter dat je niet meer voor elk nummer een apparte artiest kunt nemen maar zie daar ook steeds vaker artiesten die meerdere nummers brengen
so what? ik ben ook niet in Maassluis geboren maar vol me na 34 jaar helemaal Maassluizer.

Bas-Roest schreef:
het zelfde is bij renaissance ook dit circus werkt alleen met artiesten
dus dan zouden er volgens circusfan maar 2 goede circussen in nederland zijn?
jouw conclusie. dat mag hij van mij denken.


we moeten gewoon niet vergeten dat elke willekeurige circusbezoeker alleen maar komt voor een clown wat paarden en dieren en een zak popcorn of suikerspin
dat de 320 leden van dit forum misschien hogere eisen stellen moeten ze zelf weten
er zijn naar MIJN mening maar weinig mensen die op een naam afkomen bij een circus
en de mensen die op de naam afgaan weten heus wel bij welk circus ze dan moeten zijn
wat wel het voordeel is van hoogstaande programma's naar MIJN mening is dat je daardoor meer bedrijven en of uitkopen aanje circus kan toevoegen
omdat hoogstaande programma's natuurlijk naar MIJN mening wel beter in de smaak vallen bij volwassenen om een avond door te brengen

ook vind ik dat je wel zonder vooroordelen moet kijken naar een circus
dus ben je nog nooit bij een circus geweest oordeel er dan ook niet over
ben je bij een circus geweest kijk dan ook gewoon als het bijvoorbeeld gebracht wordt door 1 familie of deze mensen het dan wel goed doen
een goed voorbeeld daarvan is naar MIJN mening circus kastello
dit is 1 familie maar wel met een hoogstaand programma voor het soort circus


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Keurmerk voor circussen?
BerichtGeplaatst: zo jan 13, 2013 3:12 pm 
Offline

Lid geworden op: zo feb 05, 2012 9:28 pm
Berichten: 396
Ooit eens gelezen dat circus Siemoneit- Barum ( dat helaas opgehouden heeft te bestaan) per dag 11.000 euro nodig had om te blijven draaien!! Waar haal je de dag van vandaag dat geld vandaan?? Uit je entreekaartjes zal het niet zijn

Als je dan artiesten hebt die meerder functies kunnen vervullen dan gaat dat de kosten toch al serieus drukken. En je hebt er niet minder programma om
Het zijn heel andere tijden geworden: de periode waar je een circus zag waar er begonnen werd met een charivari met 35 man in de piste
en tussen elk nummer een groot ballet dat is voorbij. Dan ook nog eens echt grote "troupes" zoals 12 man bij een Russisch springplanknummer of Jockeyrijden zoals bij de Carolis dat zie je al bijna helemaal nooit meer.

Bij de clowns is het ook serieus veranderd: daar waar vroeger een trio standaard was en dat dan nog uitgebreid werd voor de slotmarsch met nog een paar familieleden met een instrument
of de grote gags zoals "de cavalerie" en "het stierengevecht" is het nu maximaal een duo en meest voorkomend 1 repriseclown.

Soms is zelfs dat er nog niet. Is het een artiest die de clownerie nevenbij neemt of een grappig nummer maar dan geen clown ( in de zin van een act op zich staand van een character met schmink en kostuum)

Het is zelfs ooit zo geweest dat er in de grote programmas in elke programmahelft een volledige clowntroupe optrad: bv in de ene helft De Chicky's en in de andere de Bento's.

Alleen bij Krone zie je nog een finale waar 50 man de piste in komt. Maar ook daar zijn ze al van de jaren 80 ( ze hadden toen onder andere de familie Larible waar dan David in zijn beginjaren juist begon als clown maar voor de rest in nog 2 acts te zien was)minder artiesten in de piste aan het zetten.

Zelfs bij de Amerikanen worden de producties in die gigantische arenas kleiner! daar is het ook afgelopen met een "spec" in het midden ( een parade met wagens van heel de bende) en tot 3 nummers tegelijk!

Ja veel volk in de piste en elke act een andere persoon of groep, een groot orkest erbij, 1 of twee complete clowntroupes en nog een repriseaugust, en dan nog een grote menagerie erbij dat is circus op zijn mooist. Maar waar maak je dat nog mee?? Laatste keer dat ik het zelf zag was bij het staatscircus van Moskou ( toen was het nog echt staatscircus met echte russen) on tour in 87. En in Monte Carlo Uiteraard: maar dat is een festival en telt dus niet echt mee.

_________________
Mario Rutelli: weissclown, clown blanc, witte clown musical


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Keurmerk voor circussen?
BerichtGeplaatst: zo jan 13, 2013 3:16 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Een keurmerk is heel wat anders dan een bespreking. Zullen we CircusWeb en CircusWereld tot dat laatste beperken? Een bespreking, al dan niet vergezeld van foto's. Daarbij mag je uiteraard best informatie verstrekken over tent, wagenpark, prijzen (van entree en buffet) en namen van artiesten.

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Keurmerk voor circussen?
BerichtGeplaatst: zo jan 13, 2013 3:30 pm 
Offline

Lid geworden op: zo feb 05, 2012 9:28 pm
Berichten: 396
En een bespreking is dan nog iets anders dan een echte recensie.

Wat zou het leuk zijn als de vele criticaster die actief zijn in Film , Theater en Circus eens gewoon objectief de feiten zouden schrijven !
Neerschrijven wat ze gezien hebben, zonder daar dan op de persoon gaan te spelen als die speelt zus en zo en om die en die reden vind ik dat en dat afschuwelijk.
Want smaak verschilt immers en als je nou gewoon leest wat er te zien is en wat er voor acts zijn.

Dan kan je zelf beslissen of je er naartoe gaat en achteraf zelf uitmaken of je het goedvond en nog eens terugkeerd.
Maar als een recensent al een recensie begint met act X vond ik maar slaapverwekkend omdat de vrouw bruin haar ipv blond en ik vind dat een rood kostuum mooier is dan een blauw
dan word je ook beinvloed door de smaak van de schrijver.

Want wie zegt dat die recensent er ook daadwerkelijk wat van kent?
Ben al vaker uit een show of theatervoorstelling buitengekomen met een grote smile terwijl de recensie vernietigend was.
En omgekeerd helaas ook.

Denk dus dat gewoon een beschrijving accuraat is:
genre: grote van de show, eventueel welk materiaal en dieren aanwezig, de duur van de show, vermelding van het aantal acts en het aantal artiesten.
bij een verdere bespreking tot zover mogelijk de volgorde en inhoud van de acts ( zonder daar dan alles bij te verklappen want das ook niet meer leuk als je gaat kijken)

En dan weet het "grote" publiek genoeg. Want zelfs aan namen hebben ze niet veel. Duo Guerrero mag dan bij echte circusliefhebbers bekend zijn o.a. door de vele prijzen die ze bij internationale festivals wegkapen, maar bij de gemiddelde circusliefhebber laat de naam echt geen bel rinkelen: die onthouden achteraf vaak alleen of ze het leuk vonden of niet.

_________________
Mario Rutelli: weissclown, clown blanc, witte clown musical


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 133 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 14 5 6 7 8 9 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.