Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel za apr 27, 2024 9:56 am

Alle tijden zijn UTC+02:00


Forumregels


Hieronder een aantal rubrieken over door Nederland trekkende circussen (alfabetisch gerangschikt). Klik er op voor nieuws over tournee en programma. Wees vrij om hier uw recensie en/of foto's te plaatsen. ------- Onderaan deze pagina ander Nederlands circusnieuws.



Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 103 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 57 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di jan 22, 2013 12:09 pm 
Offline

Lid geworden op: do sep 07, 2006 9:43 pm
Berichten: 635
Locatie: Hapert
Beste Circusfan.
Ten eerste ben ik wel iets meer dan een buitenstaander maar goed dat hoef ik sommige anderen gelukkig niet uit te leggen. ik ken weinig circussen die 2 jaar non-stop door reizen. Vooral in een familiecircus is dit hard werken en snap ik dat ze even toe zijn aan 2 maanden pauze. Arnhem kerstcircus was niet meer zo goed als het eerste jaar en bovendien moeilijk door al het gezeik met de Rijnhal.
Ook op je laatste punt over vakantie zit je fout. Dus ik heb geen hysterisch oudewijvenverhaal zoals jij het noemt maar ik spreek de waarheid en jij als buitenstaander speculeert. Groeten

_________________
Circus met dieren


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di jan 22, 2013 6:52 pm 
kevin schreef:
Beste Circusfan.
Ten eerste ben ik wel iets meer dan een buitenstaander maar goed dat hoef ik sommige anderen gelukkig niet uit te leggen. ik ken weinig circussen die 2 jaar non-stop door reizen. Vooral in een familiecircus is dit hard werken en snap ik dat ze even toe zijn aan 2 maanden pauze. Arnhem kerstcircus was niet meer zo goed als het eerste jaar en bovendien moeilijk door al het gezeik met de Rijnhal.
Ook op je laatste punt over vakantie zit je fout. Dus ik heb geen hysterisch oudewijvenverhaal zoals jij het noemt maar ik spreek de waarheid en jij als buitenstaander speculeert. Groeten


Ik zeg niet dat je een hysterisch verhaal verteld, maar de manier waarop je reageerd, en daar zit dus een wereld van verschil tussen.
Verder ben ik geen buitenstaander want ik kom uit een circusfamilie, dus vertel dan maar eens waar jij dan vandaan komt.
Als laatste geef je dus al zelf aan dat het bij de rijnhal niet meer zo'n succes was, dus heb ik toch gelijk gekregen als ik zeg dat het dan
waarschijnlijk niet meer de moeite waard was om er terug te keren.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di jan 22, 2013 7:06 pm 
Offline

Lid geworden op: do sep 07, 2006 9:43 pm
Berichten: 635
Locatie: Hapert
bericht gewist. praat liever prive met iemand over zulke domme discussies/

_________________
Circus met dieren


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di jan 22, 2013 8:24 pm 
Bas-Roest schreef:
zozo circusfan ook druk bezig met vrienden maken hier |o| |o|


Als ik vrienden wil maken, dan ga ik wel op facebook of twitter rondhangen, maar daar zit ik dus niet op, want ik heb gewoon vrienden irl,
dus op virtuele nep "vrienden" zit echt niet te wachten.
Daarnaast probeer ik gewoon eens een ideetje op te gooien, maar dat word dus langs alle kanten compleet de grond ingeboord,
want buiten de box denken is niet aan de conservatievelingen hier besteed, en is het net alsof ik een religie op de schop wil gooien,
en men daarbij compleet over de rooie gaat. "oh een circus dat in de winter doordraait, oh nee, dat kan niet, gaat niet, wil niet, lukt niet,
want die heeft dit meegemaakt, die heeft dat meegemaakt, dus kan het niet." Alsof we hier 6 maanden siberische toestanden hebben.
2 sneeuwvlokken en de noodtoestand word meteen afgekondigd, en gaat men maar 15kmh rijden ipv 50, want wat een weer zeg! Paniek!
Verder heb ik volgens mij al 2x geschreven dat men dan ipv een zomerstop, dan een winterstop kan houden, en die tijd dan gebruiken
voor als er even 2 dagen een beetje sneeuw valt, maar daar word gewoon overheen gelezen. Maar goed, in het kort was het idee dat je
wellicht ook in de winter zou kunnen reizen, en dan met een paar aanpassingen om niet door vorst of een beetje sneeuw verrast te hoeven
worden. Da's alles.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di jan 22, 2013 8:54 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 09, 2008 8:34 pm
Berichten: 688
Locatie: Winterswijk
De gesteldheid van de terreinen is een groot obstakel. In Nederland zijn niet zoveel verharde locaties meer als vroeger. Het sneeuwt en vriest wel niet zoveel in Nederland maar het regent des te meer. En als jij met een 30-tal wagens een terrein op moet rijden wat zo soppig is dat de vogels er geen pap van lusten denk je wel na over hoe en wat. Vele circussen hebben hierdoor al plaatsen moeten annuleren. Dan is het zo dat je bij veel gemeentes een WBS moet betalen en die liegen er ook niet om, als je de locatie dan ook nog eens aan gort rijd en je je WBS kwijt ben en je een naheffing krijgt van een terrein dat opnieuw rechtgetrokken moet worden en ingezaaid moet worden kunnen de kosten al snel op lopen tot 5000 euro ( laag uitgedrukt ).

Hans heeft het inderdaad gedaan vroeger en Belly-Wien ook maar deze zaken hebben ook plaatsen moeten overslaan door bovenstaande.

Als je weet dat je een tournee kan maken met van januari t/m maart met alleen maar prachtige stenen terreinen en de goede voorzieningen dan zouden er heus wel meer circussen zijn die rond zouden reizen.

Dan moet je ook nog goed kijken na welke plaatsen je gaat want tegenwoordig word er op elke 80 km wel een kerstcircus gehouden en mijn ervaring leert dat je de eerste maanden na een kerstcircus in deze regio niet hoeft te wezen.

Wat betreft Hanson, die reizen in de theaters en staan meestal op een parking met de woonwagens en hebben ook de erst van de problemen niet met betrekking tot een tent bouwen enzo.

_________________
circus@achterhoek is >>> Niek Oonk


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo jan 23, 2013 12:06 am 
Offline

Lid geworden op: do jun 23, 2011 11:12 am
Berichten: 113
Idee is niet zo gek!

Maar zoals boven al beschreven niet uit te voeren. Zelf ben ik met een kermisattractie een aantal winters na het seizoen in het voormalige oostblok op reis geweest. Hoewel er best aardig geld te verdienen was, toch na een paar seizoenen meegestopt. Door de redelijk barre omstandigheden niet vol te houden, geen tijd voor onderhoud en ieder mens heeft ook eens rust nodig.

In geval je het in het normale seizoen niet kan verdienen, moet je je eigenlijk afvragen of het wel zin heft waar je mee bezig bent!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo jan 23, 2013 10:52 am 
circus@achterhoek schreef:
De gesteldheid van de terreinen is een groot obstakel. In Nederland zijn niet zoveel verharde locaties meer als vroeger. Het sneeuwt en vriest wel niet zoveel in Nederland maar het regent des te meer. En als jij met een 30-tal wagens een terrein op moet rijden wat zo soppig is dat de vogels er geen pap van lusten denk je wel na over hoe en wat. Vele circussen hebben hierdoor al plaatsen moeten annuleren. Dan is het zo dat je bij veel gemeentes een WBS moet betalen en die liegen er ook niet om, als je de locatie dan ook nog eens aan gort rijd en je je WBS kwijt ben en je een naheffing krijgt van een terrein dat opnieuw rechtgetrokken moet worden en ingezaaid moet worden kunnen de kosten al snel op lopen tot 5000 euro ( laag uitgedrukt ).

Hans heeft het inderdaad gedaan vroeger en Belly-Wien ook maar deze zaken hebben ook plaatsen moeten overslaan door bovenstaande.

Als je weet dat je een tournee kan maken met van januari t/m maart met alleen maar prachtige stenen terreinen en de goede voorzieningen dan zouden er heus wel meer circussen zijn die rond zouden reizen.

Dan moet je ook nog goed kijken na welke plaatsen je gaat want tegenwoordig word er op elke 80 km wel een kerstcircus gehouden en mijn ervaring leert dat je de eerste maanden na een kerstcircus in deze regio niet hoeft te wezen.


Wat betreft Hanson, die reizen in de theaters en staan meestal op een parking met de woonwagens en hebben ook de erst van de problemen niet met betrekking tot een tent bouwen enzo.


Kijk, eindelijk iemand die het niet eens is, maar wel normaal kan reageren. Waar zijn de thumbs up smiley's when you need them?

Anyway, in het zomerseizoen heb je ook vaak een nat en guur voor en najaar waarbij het regend dat het giet, en heb ik vroeger heel wat keren staan te duwen en te slepen om vastgelopen materiaal uit de blubber te trekken, en dat alles meer op een camel trophy leek dan een circus, en heb ik zelfs
eens een hele nacht op een gehuurde loader gereden om het hele circus van een spons van een terrein af te krijgen, dus dergelijke risico's
zijn niet seizoensgebonden. In de winter heb je dan ook keuze zat om plaatsen uit te zoeken want concurentie heb je dan niet, dus zou het een kwestie zijn van zorgvuldig de tournee plannen. Uiteraard moet je ook rekening houden met de kerstcircussen, maar dan ga je voor die tijd aanbreekt juist in die regio's spelen en dan tijdens de kerstweken uiteraard ook zelf kerstcircus doen, en daarna zou je dan naar gebieden kunnen gaan waar weinig of geen kerstcircussen hebben gezeten. En wat de wbs betreft, als een gemeente je een circusterrein aanbied waarvoor je moet betalen, dan mag je ook verwachten dat hun terrein geschikt is voor een circus, dus moeten ze niet achteraf klagen als het kapotgereden is doordat het terrein te zacht is gebleken, en wordt het dan eens tijd dat ze een fatsoenlijk terrein aanleggen als ze dat als evenemententerrein willen verhuren.
Maar goed, het is dus ook een kwestie van plannen, want als rondtrekkend circus, weet je na al die jaren ervaring wel waar de slechte terreinen liggen,
en die laat je dan toch gewoon links liggen?


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo jan 23, 2013 11:00 am 
Kamelendrijver schreef:
Idee is niet zo gek!

Maar zoals boven al beschreven niet uit te voeren. Zelf ben ik met een kermisattractie een aantal winters na het seizoen in het voormalige oostblok op reis geweest. Hoewel er best aardig geld te verdienen was, toch na een paar seizoenen meegestopt. Door de redelijk barre omstandigheden niet vol te houden, geen tijd voor onderhoud en ieder mens heeft ook eens rust nodig.

In geval je het in het normale seizoen niet kan verdienen, moet je je eigenlijk afvragen of het wel zin heft waar je mee bezig bent!


Het oostblok is ook een heel ander verhaal dan nederland, want in het oostblok zijn de winters dan ook veel strenger dan hier.
Daarnaast las ik ergens dat zelfs milko van herman renz even het idee om de stekker er uit te trekken door z'n hoofd heeft laten gaan, dus neerlands
meest bekende en vooraanstaande circus heeft al moeite met het hoofd boven water te houden, dus geeft dat wel aan dat het in de zomer steeds moeilijker word om je brood te verdienen. En circus en kermis is dan een heel verschil, want bij rotweer gaan mensen wel naar een circus en niet
in een verregende open kermisattractie zitten, en als de mussen dood van het dak vallen, gaan ze weer juist naar een kermis en niet in een snikhete
tent zitten.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo jan 23, 2013 11:08 am 
kevin schreef:
bericht gewist. praat liever prive met iemand over zulke domme discussies/

Ja stel je voor dat iemand die zelf uit een circusfamilie komt en met 30 jaar ervaring jou gaat vertellen hoe het werkt.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo jan 23, 2013 11:15 am 
Offline

Lid geworden op: di dec 09, 2008 8:34 pm
Berichten: 688
Locatie: Winterswijk
Hoe sterk de drijfveer er ook is een circus op de weg te houden, in de winter is het fysiek veel zwaarder denk ik persoonlijk het weer speelt hierin een grote rol is mijn mening. Als je een aantal maanden in vieze omstandigheden rond reist kost dit veel meer energie. Ik zal niet zeggen dat er geen geld te verdienen valt in de winter maar denk dat de factoren eromheen ook een rol spelen in deze.

En wat betreft de WBS en de circusterreinen, ik ben van mening dat gemeentes ook een locatie na redelijk moeten hebben voor evenementen helaas is dit in vele gemeentes niet zo. Veel gemeentes die gras terreinen hebben die geven al helemaal geen vergunning in de periode dat het terrein nat is naar in de periode april tot september. De gemeentes die dit wel doen vragen een WBS en een standaard regel in een vergunning is ook meestal: u dient het terrein in de staat achter te laten zoals u het betreden heeft, je heb dus als circus geen poot om op te staan. WBS is dan ook meestal kwijt of een gedeelte ervan als er schade gereden is.

_________________
circus@achterhoek is >>> Niek Oonk


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo jan 23, 2013 11:25 am 
Offline

Lid geworden op: do sep 07, 2006 9:43 pm
Berichten: 635
Locatie: Hapert
circusfan schreef:
kevin schreef:
bericht gewist. praat liever prive met iemand over zulke domme discussies/

Ja stel je voor dat iemand die zelf uit een circusfamilie komt en met 30 jaar ervaring jou gaat vertellen hoe het werkt.


Beste vriend je hoeft mij niet te vertellen hoe het werkt. En als jij 30 jaar ervaring hebt raar dat je dan niet wat verstandiger kunt spreken. En ik wil je best in een PB mijn ervaring even toelichten.

En als er eens een reactie komt van iemand die wel weet hoe het zit (circusachterhoek) dan ga je daar weer je eigen ideologie aan vast breien. Je zou toch zelf wel moeten weten dat het niet allemaal zo makkelijk gaat als je zelf denkt. De meeste gemeentes zijn nu eenmaal slecht in communicatie.
wij praten in een Pb wel verder!

_________________
Circus met dieren


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo jan 23, 2013 12:35 pm 
kevin schreef:
Beste vriend je hoeft mij niet te vertellen hoe het werkt. En als jij 30 jaar ervaring hebt raar dat je dan niet wat verstandiger kunt spreken. En ik wil je best in een PB mijn ervaring even toelichten.

En als er eens een reactie komt van iemand die wel weet hoe het zit (circusachterhoek) dan ga je daar weer je eigen ideologie aan vast breien. Je zou toch zelf wel moeten weten dat het niet allemaal zo makkelijk gaat als je zelf denkt. De meeste gemeentes zijn nu eenmaal slecht in communicatie.
wij praten in een Pb wel verder!

pm gelezen en beantwoord, en daarin heb ik gezegd dat je maar eerst eens moet leren om normaal te discuseren, zonder meteen uit je plaat te gaan,
want dat doe ik ook niet. Het gaat hier gewoon om een ideetje, dus niks om van over de zeik te gaan, dus reageer dan ook eens net als circusachterhoek doet, want die kan het schijnbaar wel.
Zeggen dat iets onmogelijk is, is gewoon zwaar achterhaald, want wat ooit voor onmogelijk werd bestempeld, is vandaag de dag de gewoonste zaak vd wereld, dus zeg nooit nooit. Heel vroeger kon een circustent niet overeind staan bij sneeuw, want dan zakten ze van ellende in elkaar, dus vroeger werd het zo goed als onmogelijk geacht om in een tent kerst/wintercircus te doen, dus moet je nu eens kijken.
Ander voorbeeld, vroeger sprong een stuntman over tig auto's heen, en als je dan verteld zou hebben dat ze in de toekomst ook nog eens een backflip zouden maken, werd je voor gek versleten, en nu is een backflip de gewoonste standaard truuk die er is, dus zeg wederom nooit nooit.
Als je maar aan oude tradities blijft vasthouden en niet buiten de box durft te denken, dan hadden we nu nog allemaal in een berenvel rondgelopen, of op z'n minst nog in de jaren 50 geleeft en op zondag looft den here gezongen in de kerk, want dat is ook zo'n achterhaalt instituut dat niks liever doet dan alles bij het oude laten en liever niet heeft dat je zelf gaat nadenken, want stel je voor dat hun godvrezende burgertjes er eens achterkomen dat die sprookjes die ze daar verkopen zo nep zijn als het maar zijn kan, en er nog een wereld is zonder het geneuzel van de plaatselijke bidlip. Nee, dat kunnen we niet hebben hoor.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo jan 23, 2013 1:04 pm 
Offline

Lid geworden op: do sep 07, 2006 9:43 pm
Berichten: 635
Locatie: Hapert
beste circusfan

Ik heb helemaal niets gezegd over jouw idee dat dat niet goed zou zijn oid. Als het echt lonend zou zijn zou het een prima oplossing zijn. Heb je zelfs gezegd dat het voor belly ook goed was destijds.

Als het over nieuwe ontwikkelingen of veranderingen gaat ben ik zelfs zeer geinteresseerd omdat het op deze manier niet lonend meer is om een circus te leiden.

Dat ik zo heb gereageerd komt door de onjuistheden die je schreef over belly wien en dat is ook het enige punt waar ik het over heb en waar jij niet op terug komt. Verder heb ik ook niemand uitgescholden of beledigd en sta ik hier absoluut niet te boek als boosdoener.

Kevin

_________________
Circus met dieren


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo jan 23, 2013 1:20 pm 
kevin schreef:
beste circusfan

Ik heb helemaal niets gezegd over jouw idee dat dat niet goed zou zijn oid. Als het echt lonend zou zijn zou het een prima oplossing zijn. Heb je zelfs gezegd dat het voor belly ook goed was destijds.

Als het over nieuwe ontwikkelingen of veranderingen gaat ben ik zelfs zeer geinteresseerd omdat het op deze manier niet lonend meer is om een circus te leiden.

Dat ik zo heb gereageerd komt door de onjuistheden die je schreef over belly wien en dat is ook het enige punt waar ik het over heb en waar jij niet op terug komt. Verder heb ik ook niemand uitgescholden of beledigd en sta ik hier absoluut niet te boek als boosdoener.

Kevin

Het ging er over of een plaats de moeite waard was om er weer terug te komen met een kerstcircus, en dat is toch niet het geval geweest?
Dan kun je wel zeggen van dat lag hier aan en dat lag daar aan, maar het ligt altijd wel ergens aan, want er moet een reden zijn waarom je niet
elk jaar terug keert in dezelfde plaats en daar een traditie opbouwd.
Maar goed, laat ik even terug komen op de discussie dat een circus wellicht in de winter meer kan verdienen dan in de zomer, en als ik dan
het idee aanpas door te zeggen dat ze dan een langere zomerstop in zouden kunnen lassen, en dan gewoon doordraaien tot januari?
Dus van mijn part juli en augustus stil gaan liggen en die 2 maanden dan in okt/nov en dec inhalen? Sneeuw en vorst heb je over het algemeen pas in
december/januari/februari, en in december sta je al overeind met een kerstcircus, dus zou je de zomerstop vanaf half oktober tot half december kunnen inhalen.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo jan 23, 2013 2:43 pm 
Offline

Lid geworden op: zo mei 09, 2010 6:41 pm
Berichten: 107
beste mensen wat een discussie als je s,winters door reist doe je dat niet voor de lol iedereen weet dat er na de kerst geen droog brood meer te verdienen is. ook niet in Duitsland net over de grens staan der een paar waar de mensen nog niet met vrijkaarten naar binnen te krijgen zijn ..de terreinen zijn in Nederland niet begaanbaar. op dit moment zijn al de gras terreinen of onder water gelopen of zijn al kapot gereden door vorige evenementen ik heb het namelijk zelf ondervonden Harmelen en Druten. Harmelen hebben wij de tent gebouwd maar kwamen in de problemen toen de tribune er in moest namelijk 30 cm bagger der was niet te werken daarom afgebouwd en naar Druten gereden eerst wagen op het terrein gereden tot zijn assen verzakt nee s,winters reizen doe je niet voor de lol de enigste reden waarom door te reizen als je geen winterkwartier hebt of geen plaats waar je heen kan gaan om te overwinteren en wat denk je dat de diesel kost op dit moment inkoop 1,20 de liter want vanaf 1 jan is het verboden om rode diesel te stoken niet in de kachels niet in de aggregaten. en met die kleine kachels die de meeste Duitse circussen hebben krijg je de kou der uit maar daar is ook al mee gezegd en wat hans martens betreft die ging alleen maar door om te overleven van de 8 plaatsen die die speelde vielen er 4 af omdat hij niet kon opbouwen .ps Kevin ga eerst maar eens goede circus ervaring op doen en trek dan pas je mond open


Laatst gewijzigd door Commanderjeep op wo jan 23, 2013 2:59 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 103 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 57 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.