Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel za apr 27, 2024 11:14 am

Alle tijden zijn UTC+02:00


Forumregels


Hieronder een aantal rubrieken over door Nederland trekkende circussen (alfabetisch gerangschikt). Klik er op voor nieuws over tournee en programma. Wees vrij om hier uw recensie en/of foto's te plaatsen. ------- Onderaan deze pagina ander Nederlands circusnieuws.



Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 103 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 7 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo jan 23, 2013 2:54 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 09, 2008 8:34 pm
Berichten: 688
Locatie: Winterswijk
Commanderjeep schreef:
beste mensen wat een discussie de enigste die hier gelijk heeft is circusfan als je s,winters door reist doe je dat niet voor de lol iedereen weet dat er na de kerst geen droog brood meer te verdienen is. ook niet in Duitsland net over de grens staan der een paar waar de mensen nog niet met vrijkaarten naar binnen te krijgen zijn ..de terreinen zijn in Nederland niet begaanbaar. op dit moment zijn al de gras terreinen of onder water gelopen of zijn al kapot gereden door vorige evenementen ik heb het namelijk zelf ondervonden Harmelen en Druten. Harmelen hebben wij de tent gebouwd maar kwamen in de problemen toen de tribune er in moest namelijk 30 cm bagger der was niet te werken daarom afgebouwd en naar Druten gereden eerst wagen op het terrein gereden tot zijn assen verzakt nee s,winters reizen doe je niet voor de lol de enigste reden waarom door te reizen als je geen winterkwartier hebt of geen plaats waar je heen kan gaan om te overwinteren en wat denk je dat de diesel kost op dit moment inkoop 1,20 de liter want vanaf 1 jan is het verboden om rode diesel te stoken niet in de kachels niet in de aggregaten. en met die kleine kachels die de meeste Duitse circussen hebben krijg je de kou der uit maar daar is ook al mee gezegd en wat hans martens betreft die ging alleen maar door om te overleven van de 8 plaatsen die die speelde vielen er 4 af omdat hij niet kon opbouwen .ps Kevin ga eerst maar eens goede circus ervaring op doen en trek dan pas je mond open


Circusfan is van mening dat je juist in de winter door moet gaan !!!

_________________
circus@achterhoek is >>> Niek Oonk


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo jan 23, 2013 3:00 pm 
Offline

Lid geworden op: zo mei 09, 2010 6:41 pm
Berichten: 107
dank je niek ik haalde twee dingen door elkaar groet milko


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo jan 23, 2013 3:49 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Mario Rutelli schreef:
En als het weer meevalt dan kan die gok ook meevallen.
maar wie kan er tegenwoordig nog voorspellen wanneer de wintermiserie komt?
Dit jaar deed het wel heel raar: rond de kerst een lekker weertje van 12 graden nou ineens krijgen we dan toch een pak sneeuw.

Kan het me zo voorstellen dat als je in het putje van de winter naar Harlingen gaat dat dat om problemen vragen is.

Misschien is het een idee voor het nieuwe circus van circusfan in Januari en Februari een Elfstedentocht met een circustent en programma:
eerst 4 dagen Bolsward, 4 dagen Harlingen daarna Franeker en Dokkum, en dan een week in Leeuwarden, nog een week in Sneek, een paar dagen in Sloten en Stavoren, en nog een aantal dagen in Hindelopen en Workum. En als je tegen dan je artiesten en personeel niet bij elkaar kan keren en je olifanten en paarden niet bevroren zijn dan kan je terug in Bolsward afsluiten


Jaja, eerst ben je fel tegen dat winterreizen en nu kan de gok weer meevallen.....
Dat het weer alle kanten uit kan weten de meeste lezers ook wel!
Tegenwoordig niet te voorspellen? Vroeger al evenmin! Weinig nieuws op dat gebied!
Midden in de winter naar Harlingen is om problemen vragen? Nou, dit jaar dan niet, zoals je zelf schreef, tussen Kerst en Oud en Nieuw 14 graden (boven nul) en een heerlijk zonnetje. Zonder jas buiten gelopen en de eerste bloesem gezien!

En kijk eens aan, ook al van de Elfstedentocht gehoord, toe maar weer! Alleen begint en eindigt die nooit in Bolsward hoor, maar altijd in Leeuwarden.
En één stad over het hoofd gezien, dat is nou jammer! Voor die stad dan, want dus geen wintercircus! IJlst missen we. Ja, het valt niet mee om boven de tien te tellen!
En overigens, het is elders te lezen, Leeuwarden had dit keer wel degelijk wintercircus in een tent, twee keer zelfs. De onderbreking werd veroorzaakt door optreden elders.
En Sneek trouwens ook. Van hetzelfde circus in dezelfde tent.

Nog een lesje geografie. De tweede stad van Friesland wat inwonerstal betreft ontbreekt in dit rijtje. Omdat het van oudsher geen stadsrechten had. Een grootgegroeid dorp dus. Maar die indeling is al weer een hele poos achterhaald.
Dus eigenlijk zouden de schaatsers ook gewoon via Drachten moeten gaan, want dat is die stad!
Twaalfstedentocht allitereert ook nog lekkerder....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo jan 23, 2013 3:58 pm 
Offline

Lid geworden op: do sep 07, 2006 9:43 pm
Berichten: 635
Locatie: Hapert
Ik trek me terug van het forum. Ik heb een paar dingen gezegd die bij een anoniem iemand verkeerd aan schijnen te komen omdat die praat over speculaties en ik weet in SOMMIGE dingen wel waar het om draait.

Verder geen negatief woord over niemand. Heb ik overigens ook nooit gedaan. en ik vind het jammer als goede contacten met mensen verloren zouden gaan door dat uitspraken van mij hier verkeerd opgevat worden. Dat is het allemaal NIET waard.

Iedereen bedankt voor recencies, foto's etcetera. We komen elkaar vast en zeker nog wel eens tegen ergens in het land.

Succes met het forum Sjaak! (Je mag mijn account verwijderen).

_________________
Circus met dieren


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo jan 23, 2013 4:17 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
circusfan schreef:
Beter een circusfan met al dan niet goeie baanbrekende en vernieuwende ideeën, dan een zure azijnzeikert dat niks anders kan dan op de man spelen en commentaar leveren. Dit is dan gelukkig ook niet het circusmeisjeforum en hoeft niemand op voorhand z'n tekst bij jou in te leveren om jou goedkeuring te krijgen om het op dit forum te mogen plaatsen, begrepen?


Prijs ik je doorzettingsvermogen, weer niet goed!
Wil je me eens uitleggen wat er nieuw en baanbrekend aan jouw idee was?
Het is azijnzeiker (zonder t). En ook al niet onzijdig.

Vandaag (wo 23-01-13) in de Volkskrant een column gelezen van Hans Schnitzler. Niet altijd mijn vriend, want laatst schreef hij ook negatief en ondoordacht over circusdieren.
(Ik hoop trouwens dat die witte clown meeleest, maar daar hoef ik niet aan te twijfelen. Tenslotte begon die mij zo te noemen. Dus ook dit is weer geen origineel idee van Circusfan...)

Onder de kop 'Leve de azijnzeiker!' schreef Schnitzler onder andere: 'zelfs achter een aartspessimistische denker verschuilt zich meer dan eens een hartstochtelijke levensgenieter. Bovendien vaak heel goed bij zijn hoofd, maar dat fluistert men meestal pas achteraf.'
Als voorbeeld noemt hij vervolgens een heel rijtje grote filosofen.
Om zijn betoog te besluiten met: 'Kortom, ruim baan voor het pessimistische gedachtegoed! Het beschermt tegen teleurstellingen, schenkt troost en stemt vrolijk. Want: "Vooruitgang bestaat niet, en dat is maar goed ook, want zoals het is, is het al erg genoeg". Dat laatste aldus azijnzeiker Gerard Reve.'

En verder mag echt iedereen helemaal zelf weten wat hij of zij schrijft hoor, als het maar niet in schelden of persoonlijk beledigen ontaart.
Dat gelt trouwens voor ieder forum.
Jammer dat dat de laatste tijd hier wel (eens) gebeurt!

Begrepen?


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo jan 23, 2013 4:31 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
circusfan schreef:
kevin schreef:
Beste Circusfan.
Ten eerste ben ik wel iets meer dan een buitenstaander maar goed dat hoef ik sommige anderen gelukkig niet uit te leggen. ik ken weinig circussen die 2 jaar non-stop door reizen. Vooral in een familiecircus is dit hard werken en snap ik dat ze even toe zijn aan 2 maanden pauze. Arnhem kerstcircus was niet meer zo goed als het eerste jaar en bovendien moeilijk door al het gezeik met de Rijnhal.
Ook op je laatste punt over vakantie zit je fout. Dus ik heb geen hysterisch oudewijvenverhaal zoals jij het noemt maar ik spreek de waarheid en jij als buitenstaander speculeert. Groeten


Ik zeg niet dat je een hysterisch verhaal verteld, maar de manier waarop je reageerd, en daar zit dus een wereld van verschil tussen.
Verder ben ik geen buitenstaander want ik kom uit een circusfamilie, dus vertel dan maar eens waar jij dan vandaan komt.
Als laatste geef je dus al zelf aan dat het bij de rijnhal niet meer zo'n succes was, dus heb ik toch gelijk gekregen als ik zeg dat het dan
waarschijnlijk niet meer de moeite waard was om er terug te keren.



Dit strookt wat beiden betreft niet met de waarheid. Of ze schrijven het in ieder geval wel behoorlijk onduidelijk.
Belly Wien draaide namelijk een winter door toen het (nog) wel goed was geweest in de Rijnhal!
Daarom kwamen ze er dan ook het jaar erop terug.
Toen was het aanzienlijk minder goed en veel gezeur en problemen.
En gingen ze vervolgens op winterreces in Meijnerswijk.
Waar (onder meer) kooiwagens werden gerenoveerd en de nieuwe paardenstallen ontstonden.
Zie het resultaat, en ik vraag me af wat harder werken is... Dit of (gewoon) doordraaien....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo jan 23, 2013 4:40 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 09, 2008 8:34 pm
Berichten: 688
Locatie: Winterswijk
circusmeisje schreef:
circusfan schreef:
kevin schreef:
Beste Circusfan.
Ten eerste ben ik wel iets meer dan een buitenstaander maar goed dat hoef ik sommige anderen gelukkig niet uit te leggen. ik ken weinig circussen die 2 jaar non-stop door reizen. Vooral in een familiecircus is dit hard werken en snap ik dat ze even toe zijn aan 2 maanden pauze. Arnhem kerstcircus was niet meer zo goed als het eerste jaar en bovendien moeilijk door al het gezeik met de Rijnhal.
Ook op je laatste punt over vakantie zit je fout. Dus ik heb geen hysterisch oudewijvenverhaal zoals jij het noemt maar ik spreek de waarheid en jij als buitenstaander speculeert. Groeten


Ik zeg niet dat je een hysterisch verhaal verteld, maar de manier waarop je reageerd, en daar zit dus een wereld van verschil tussen.
Verder ben ik geen buitenstaander want ik kom uit een circusfamilie, dus vertel dan maar eens waar jij dan vandaan komt.
Als laatste geef je dus al zelf aan dat het bij de rijnhal niet meer zo'n succes was, dus heb ik toch gelijk gekregen als ik zeg dat het dan
waarschijnlijk niet meer de moeite waard was om er terug te keren.



Dit strookt wat beiden betreft niet met de waarheid. Of ze schrijven het in ieder geval wel behoorlijk onduidelijk.
Belly Wien draaide namelijk een winter door toen het (nog) wel goed was geweest in de Rijnhal!
Daarom kwamen ze er dan ook het jaar erop terug.


Toen was het aanzienlijk minder goed en veel gezeur en problemen.
En gingen ze vervolgens op winterreces in Meijnerswijk.
Waar (onder meer) kooiwagens werden gerenoveerd en de nieuwe paardenstallen ontstonden.
Zie het resultaat, en ik vraag me af wat harder werken is... Dit of (gewoon) doordraaien....


Zoals jij het schrijft klopt het !! De rest moet je nog maar eens goed terug lezen hier word dit ook precies aangegeven zoals jij nu schrijft!!

_________________
circus@achterhoek is >>> Niek Oonk


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo jan 23, 2013 4:44 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
Tjongejonge,

ik kan mijn kont even niet keren of er wordt hier langs elkaar heen gepraat, niet goed gelezen en aangebrand gereageerd.
@alle deelnemers in deze discussie: ga eens even tot duizend tellen
@Kevin: ik laat je account liever staan en verwacht je weer terug als het voorjaar is :clown (of eerder). of ga je ook liever anoniem?

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo jan 23, 2013 4:49 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
circusfan schreef:
Als je maar aan oude tradities blijft vasthouden en niet buiten de box durft te denken, dan hadden we nu nog allemaal in een berenvel rondgelopen, of op z'n minst nog in de jaren 50 geleeft en op zondag looft den here gezongen in de kerk, want dat is ook zo'n achterhaalt instituut dat niks liever doet dan alles bij het oude laten en liever niet heeft dat je zelf gaat nadenken, want stel je voor dat hun godvrezende burgertjes er eens achterkomen dat die sprookjes die ze daar verkopen zo nep zijn als het maar zijn kan, en er nog een wereld is zonder het geneuzel van de plaatselijke bidlip. Nee, dat kunnen we niet hebben hoor.


Ben het inhoudelijk met je eens, maar dat is nog altijd geen reden halve volksdelen te gaan beledigen!
Waar was je protest toen onlangs circuskinderen gedoopt werden? Of dieren gezegend?
Behoorlijk gelovig hoor, de mensen van de meeste circussen!
En volgens jou dus geheel uit de tijd......

Krijg ondertussen steeds meer het gevoel dat je de broer van Polianta bent, snap nog niet helemaal waarom....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo jan 23, 2013 4:54 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 09, 2008 8:34 pm
Berichten: 688
Locatie: Winterswijk
heuvels schreef:
Tjongejonge,

ik kan mijn kont even niet keren of er wordt hier langs elkaar heen gepraat, niet goed gelezen en aangebrand gereageerd.
@alle deelnemers in deze discussie: ga eens even tot duizend tellen
@Kevin: ik laat je account liever staan en verwacht je weer terug als het voorjaar is :clown (of eerder). of ga je ook liever anoniem?


Ik heb al 1000x tot duizend geteld Sjaak en ben ermee gestopt haha, ik vond mijn opmerkingen nog wel mee vallen !!!

_________________
circus@achterhoek is >>> Niek Oonk


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo jan 23, 2013 5:24 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Heb spijt, o opperheer, zover kan en mag ik niet tellen!
Weet u wel hoeveel bijdragen er in diezelfde tijd geproduceerd kunnen worden? Nou dan....

Kleine correctie, met dank aan Kevin.
Na het Kerstcircus in de Rijnhal bivakkeerde Belly Wien niet in Meijnerswijk (waar ze voor de opbouw tijdelijk stonden) maar in de Kleefse Waard.
Om precies te zijn en voor hen die de totale circusgeschiedenis bijhouden....

En meneer Heuvels, nu zelfs Milko heeft laten weten hoe de vork in de steel zit wat het 's winters doorreizen betreft zal het wel een stuk(je) rustiger worden.
O, nu hij toch meeleest, daar was het pas warm in de tent op de laatste zaterdag aan de Veerplas!
Niet te zuinig! Het publiek bleef kledingstukken uittrekken! (Wat ik soms helemaal niet zo erg vond hoor....!).
Een paar graadjes minder had best gekund. Maar ik snap best dat het moeilijk is wanneer toenemende kou voorspeld is en het dan buiten vervolgens 'zacht' blijft...
En altijd nog beter een beetje te warm dan een beetje te koud, of niet dan!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo jan 23, 2013 5:34 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 09, 2008 8:34 pm
Berichten: 688
Locatie: Winterswijk
circusmeisje schreef:
Heb spijt, o opperheer, zover kan en mag ik niet tellen!
Weet u wel hoeveel bijdragen er in diezelfde tijd geproduceerd kunnen worden? Nou dan....

Kleine correctie, met dank aan Kevin.
Na het Kerstcircus in de Rijnhal bivakkeerde Belly Wien niet in Meijnerswijk (waar ze voor de opbouw tijdelijk stonden) maar in de Kleefse Waard.
Om precies te zijn en voor hen die de totale circusgeschiedenis bijhouden....

En meneer Heuvels, nu zelfs Milko heeft laten weten hoe de vork in de steel zit wat het 's winters doorreizen betreft zal het wel een stuk(je) rustiger worden.
O, nu hij toch meeleest, daar was het pas warm in de tent op de laatste zaterdag aan de Veerplas!
Niet te zuinig! Het publiek bleef kledingstukken uittrekken! (Wat ik soms helemaal niet zo erg vond hoor....!).
Een paar graadjes minder had best gekund. Maar ik snap best dat het moeilijk is wanneer toenemende kou voorspeld is en het dan buiten vervolgens 'zacht' blijft...
En altijd nog beter een beetje te warm dan een beetje te koud, of niet dan!


Voor de afkoeling heerlijk gekoelde dranken haha

_________________
circus@achterhoek is >>> Niek Oonk


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo jan 23, 2013 5:46 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Nou, ik was begonnen met warme chocolademelk, dus ook al geen goeie keus....
En dan nog zo'n voorstelling waar je het (erg) warm van krijgt!
Heb uiteraard ook nog best wat te mekkeren hoor, maar daar is het hier de plaats niet voor.
En al het kleine leed werd uiteraard gigantisch goedgemaakt door de opkomst van de paarden!
Geweldig, zonder een mens in beeld! En dan allemaal aan het rollen in de piste! Zo van: dit is onze plek, hier voelen wij ons thuis!
Krijg nog steeds kippenvel en tranen in m'n ogen als ik er aan terugdenk!! Wat een droombeeld!
Fantastisch!!!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo jan 23, 2013 5:53 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 09, 2008 8:34 pm
Berichten: 688
Locatie: Winterswijk
circusmeisje schreef:
Nou, ik was begonnen met warme chocolademelk, dus ook al geen goeie keus....
En dan nog zo'n voorstelling waar je het (erg) warm van krijgt!
Heb uiteraard ook nog best wat te mekkeren hoor, maar daar is het hier de plaats niet voor.
En al het kleine leed werd uiteraard gigantisch goedgemaakt door de opkomst van de paarden!
Geweldig, zonder een mens in beeld! En dan allemaal aan het rollen in de piste! Zo van: dit is onze plek, hier voelen wij ons thuis!
Krijg nog steeds kippenvel en tranen in m'n ogen als ik er aan terugdenk!! Wat een droombeeld!
Fantastisch!!!


Kijk eens door het gemekker heen en denk bij je zelf dat je het nooit voor iedereen 100% kan maken. Is een stuk makkelijker in de omgang.

_________________
circus@achterhoek is >>> Niek Oonk


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo jan 23, 2013 5:56 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Nou nee hoor, ons streven blijft perfectie!

Zoals ik zei: kleine dingen. En juist daar is vaak makkelijk iets aan te doen.

Dacht anders dat ik toch wel heel positief schreef?


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 103 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 7 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.