Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel za apr 27, 2024 12:32 pm

Alle tijden zijn UTC+02:00


Forumregels


Hieronder een aantal rubrieken over door Nederland trekkende circussen (alfabetisch gerangschikt). Klik er op voor nieuws over tournee en programma. Wees vrij om hier uw recensie en/of foto's te plaatsen. ------- Onderaan deze pagina ander Nederlands circusnieuws.



Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 103 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 13 4 5 6 7
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do jan 24, 2013 8:52 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Renz international heeft met 34 meter diameter en 12,5 meter binnenin (14 m masten) ook een flinke tent om warm te stoken, daar gaat de kachel 1 uur voor voorstellingsbegin aan en tijdens het olifantennummer/finale uit. want het blijft die 5 minuten van de finale ook nog wel warm in de tent. Wanneer er 2 voorstellingen gelijk na elkaar zijn blijft de kachel aan.

Ik heb het bij Renz-International nog nooit koud gehad in de tent, het is er lekker aangenaam warm.
Te warm vind ik ook niet fijn, dan komt de kou alleen maar harder aan als je de tent uitloopt.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do jan 24, 2013 9:18 pm 
circusmeisje schreef:
Zo even weggeweest en daar is de discussie inderdaad erg door verbeterd! Maar niet heus.

Nou, de discussie gaat wel degelijk op een normale manier sinds jij weg was, dus probeer eens voor de gein om normaal mee te doen,
want het is geen verwijt discussie, maar gewoon een ideetje
Citeer:
Ik mag (van mezelf) geen lelijke dingen meer zeggen (want dat is zó 2013, net als goed Nederlands...), maar met twee kleine kachels, zoals voorgesteld drie uur per dag branden, krijg je het in een tent bij een buitentemperatuur van 15 graden (boven nul!) nog niet aangenaam!
Zeker niet wanneer je ze, zoals je voorstelt, pas een half uur voor de voorstelling aanzet.
En na afloop meteen weer uit. Ook als er nog een avondvoorstelling volgt? Laat me niet lachen!
We hebben het hier niet over een kampeertent hoor!
Het lijkt haast wel dat je buiten de zomer nog nooit zo'n grote tent van dichtbij, laat staan van binnen hebt gezien!


Vertel eens, heb jij wel eens een of meerdere kachels ingehuurd? Heb jij ze wel eens dagelijks bijgevult? Ik wel en dan 6 stuks, dus weet ik waar ik over praat, jij ook?
Verder is er al door een expert verteld dat er dus wel degelijk circussen zijn die dus met deze weersomstandigheden reizen,
dus heeft het geen zin meer om mij voor gek te verklaren, dus zou ik als ik jou was eens gaan lezen wat er allemaal in je afwezigheid is verteld,
want dat heb je schijnbaar niet gedaan, want dan had je dat wel geweten. Wat je schijnbaar ook niet gelezen hebt, of misschien niet wilt lezen,
whatever, is dat ik het idee van alleen in de winter reizen aan de kant heb gezet, en het idee dan opgegooid heb om dan gewoon op de normale tijd
het seizoen beginnen, en dan in de zomer een langere zomerstop inlassen dan normaal, en die tijd dan inhalen door niet half oktober te stoppen, maar
dan gewoon die 8 weken tot de kerst door te draaien, want als je dan ipv 2 nu 4 weken zomerstop zou doen, dan win je die al ruim terug door de
8 extra weken, en aangezien voor de kerstperiode het lang niet zo koud is dan bv nu, zou je dus met 1 tot 3 kachels uit kunnen komen, want
het is geen kerstcircus met tig te verwarmen grote tenten, en hoef je de mensen niet uit hun jas te stoken. Dus stap eens van dat idee af dat je met een uitgebreid kerstcircus eind december overeind staat, want dat is het beeld wat jij en ook anderen voor ogen hebben of dat als richtlijn gebruiken, en
dat is dus niet zoals je het moet zien. En kijk anders eens naar de circussen die wel doordraaien zoals, ik dacht commanderjeep? heeft beschreven, want dat is toch wel iemand die jij op z'n woord gelooft?


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do jan 24, 2013 9:32 pm 
MartijnH schreef:
Renz international heeft met 34 meter diameter en 12,5 meter binnenin (14 m masten) ook een flinke tent om warm te stoken, daar gaat de kachel 1 uur voor voorstellingsbegin aan en tijdens het olifantennummer/finale uit. want het blijft die 5 minuten van de finale ook nog wel warm in de tent. Wanneer er 2 voorstellingen gelijk na elkaar zijn blijft de kachel aan.

Ik heb het bij Renz-International nog nooit koud gehad in de tent, het is er lekker aangenaam warm.
Te warm vind ik ook niet fijn, dan komt de kou alleen maar harder aan als je de tent uitloopt.


En weet je toevallig ook de capaciteit van die kachel, en in welke periode dat was en hoe de temperaturen buiten waren?


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do jan 24, 2013 9:35 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
circusfan schreef:
MartijnH schreef:
Renz international heeft met 34 meter diameter en 12,5 meter binnenin (14 m masten) ook een flinke tent om warm te stoken, daar gaat de kachel 1 uur voor voorstellingsbegin aan en tijdens het olifantennummer/finale uit. want het blijft die 5 minuten van de finale ook nog wel warm in de tent. Wanneer er 2 voorstellingen gelijk na elkaar zijn blijft de kachel aan.

Ik heb het bij Renz-International nog nooit koud gehad in de tent, het is er lekker aangenaam warm.
Te warm vind ik ook niet fijn, dan komt de kou alleen maar harder aan als je de tent uitloopt.


En weet je toevallig ook de capaciteit van die kachel, en in welke periode dat was en hoe de temperaturen buiten waren?


Capaciteit van de kachel durf ik niet te zeggen, het was vorige week nog in Monchengladbach dat het zo gebeurde.
Temperatuur in de tent was aangenaam warm , geen megawarmte maar ook niet koud.

Er werden 3 kachels gebruikt om de tent warm te houden, nummer 4 is voor de olifanten (die draait 24/7)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr jan 25, 2013 12:50 am 
Hoe dan ook, degene die hier allemaal hebben geroepen dat het niet kan, niet te doen is, te duur is, gaat niet kan niet, onmogelijk, enz enz enz,
hebben het dus allemaal mis, want er zijn dus circussen die wel doordraaien, en geen 2100 liter per dag nodig hebben om de tent te verwarmen.
Ik zag nu pas dat commanderjeep Milko van herman renz was, dus verklaart dat een hoop, want hij verstookte naar eigen zeggen 35000 liter in 17 dagen dus
+- 2100 liter per dag, maar dat is dan ook geen vergelijk met een doorsnee circus dat reist, want die hebben geen 2 circustenten en een voortent overeind staan, dus hoe indrukwekkend die cijfers van milko ook zijn, ze zijn niet te vergelijken met een doorsnee reizend circus, zeker nu dat kevin het bewijs levert dat een toch groot circus het met 3 kachels af kan in deze koude tijd.
Oh, en Milko mocht je dit nog meelezen, je vroeg hoe ik aan die cijfers kwam. Die staan gewoon op het internet.
1 liter diesel staat ongeveer gelijk aan 10.000kcal oftewel 10kw en dan per uur. Zoek maar eens evenementenkachels bij google. dan kom je zat verhuurders tegen waar je kunt zien wat de capaciteit is, en hoeveel ze dan bij vollast per uur verbruiken. Daar komen die cijfers vandaan, en die liegen er niet om, dus ik heb ze ook niet uit m'n duim gezogen. Jij hebt dan waarschijnlijk 14 kachels van 15 liter per uur of een stuk of 10 van 20 liter per uur gehad, van uitgaande dat je dan +-10 uur per dag gestookt hebt, en dan die 17 dagen die je aangaf.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr jan 25, 2013 2:09 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 09, 2008 8:34 pm
Berichten: 688
Locatie: Winterswijk
circusfan schreef:
Hoe dan ook, degene die hier allemaal hebben geroepen dat het niet kan, niet te doen is, te duur is, gaat niet kan niet, onmogelijk, enz enz enz,
hebben het dus allemaal mis, want er zijn dus circussen die wel doordraaien, en geen 2100 liter per dag nodig hebben om de tent te verwarmen.
Ik zag nu pas dat commanderjeep Milko van herman renz was, dus verklaart dat een hoop, want hij verstookte naar eigen zeggen 35000 liter in 17 dagen dus
+- 2100 liter per dag, maar dat is dan ook geen vergelijk met een doorsnee circus dat reist, want die hebben geen 2 circustenten en een voortent overeind staan, dus hoe indrukwekkend die cijfers van milko ook zijn, ze zijn niet te vergelijken met een doorsnee reizend circus, zeker nu dat kevin het bewijs levert dat een toch groot circus het met 3 kachels af kan in deze koude tijd.
Oh, en Milko mocht je dit nog meelezen, je vroeg hoe ik aan die cijfers kwam. Die staan gewoon op het internet.
1 liter diesel staat ongeveer gelijk aan 10.000kcal oftewel 10kw en dan per uur. Zoek maar eens evenementenkachels bij google. dan kom je zat verhuurders tegen waar je kunt zien wat de capaciteit is, en hoeveel ze dan bij vollast per uur verbruiken. Daar komen die cijfers vandaan, en die liegen er niet om, dus ik heb ze ook niet uit m'n duim gezogen. Jij hebt dan waarschijnlijk 14 kachels van 15 liter per uur of een stuk of 10 van 20 liter per uur gehad, van uitgaande dat je dan +-10 uur per dag gestookt hebt, en dan die 17 dagen die je aangaf.


Dat het te doen is kunnen we allemaal wel beamen, maar onder wat voor omstandigheden.......................................... Maak nu eens een overzicht met argumenten wat er in de winter extra nadelig is om te reizen en waarom het dus ook meestal niet gebeurt!!

_________________
circus@achterhoek is >>> Niek Oonk


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr jan 25, 2013 5:57 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
En beste circusfan, ik heb echt alles aandachtig gelezen.
Ging in mijn voorbeeld dan ook uit van midden oktober, wanneer je de eerste nachtvorst kunt en mag verwachten.
Volgens mij heeft nooit iemand beweerd dat het echt niet kan. Alleen maar de nadelen aangegeven.
Er is niets nieuws, op dit gebied, onder de zon....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr jan 25, 2013 8:24 pm 
circus@achterhoek schreef:
Dat het te doen is kunnen we allemaal wel beamen, maar onder wat voor omstandigheden.......................................... Maak nu eens een overzicht met argumenten wat er in de winter extra nadelig is om te reizen en waarom het dus ook meestal niet gebeurt!!


Nou, ik ben anders bijna voor gek verklaart, en zou ik heel niet weten waar ik over praat, enz enz enz, dus laat dat woord "allemaal" maar snel weg.
Verder zijn er uiteraard ook een hoop nadelen, maar die heb je in de zomer ook, dus vind ik het niet eens de moeite om daar over na te gaan denken,
want dan kun je wel een hoop dingen tegen elkaar wegstrepen.
Dat de meesten niet in de winter doordraaien zal wel liggen aan het feit dat ze het in de zomer nog allemaal wel aardig redden, maar de klacht dat het in de zomer steeds moeilijker word, komt steeds meer voor, en zodoende ben ik dit topic gestart om eens te horen of in de winter dan niets te verdienen valt.
Nou was het idee om het roer helemaal om te gooien wellicht niet zo'n goed idee, en daarom stelde ik al voor om dan niet in oktober te stoppen maar gewoon doordraaien tot en met de kerst. Dan kun je een langere zomerstop inlassen, en ondanks die langere zomerstop, win je dan alsnog een paar weken
door door te blijven draaien. Voor het weer hoef je het niet te laten want dat is nog relatief zacht te noemen, en komt het zelden voor dat we voor de kerst met extreme kou of pakken sneeuw zitten, en dan kun je de tent met 2 of 3 kachels ook behaaglijk warm stoken, zonder daarvoor een rib uit je lijf te hoeven trekken. Maar goed, dit alles had ik volgens mij al een paar keer verteld in dit topic, en dan druk ik me nog mild uit als ik zeg een paar keer. :D


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr jan 25, 2013 8:34 pm 
circusmeisje schreef:
En beste circusfan, ik heb echt alles aandachtig gelezen.
Ging in mijn voorbeeld dan ook uit van midden oktober, wanneer je de eerste nachtvorst kunt en mag verwachten.
Volgens mij heeft nooit iemand beweerd dat het echt niet kan. Alleen maar de nadelen aangegeven.
Er is niets nieuws, op dit gebied, onder de zon....


Fijn dat je ook eens normaal kunt reageren. (where are the thumb smilly's when you need them?)
Verder ging het niet om iets nieuws, maar gewoon om het idee om langer door te draaien omdat het tijdens warme periodes steeds slechter loopt. dus ter compensatie van een (langere) zomerstop.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr jan 25, 2013 8:38 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Gelukkig kan ik het wel vinden in jouw voorgestelde idee Circusfan.
Afgelopen zomer waren sommige kustplaatsen eerder kustplaatsen zonder de eerste S , de mensen liggen liever op het strand dan in een tent te zitten waar het ruim 35 graden binnen was. als het koud is willen de mensen nog wel naar het circus gaan als ze maar weten of de tent goed verwarmd is , deze vraag hoor/zie/lees ik ook regelmatig vanuit bezoekers.

Maarja de meeste circusdirecties denken van 5-10-15 jaar geleden viel er niks te verdienen eind november, dan valt dat nu ook niet.
Natuurlijk moet ook elk circus dit voor zichzelf weten en iedereen is vrij om te reizen wanneer hij/zij wil.

Nu het volgende week weer +6 graden wordt is de paniek van sneeuw alweer voorbij en hebben we welgeteld 2 weken sneeuw in nederland gehad.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr jan 25, 2013 9:45 pm 
MartijnH schreef:
Gelukkig kan ik het wel vinden in jouw voorgestelde idee Circusfan.
Afgelopen zomer waren sommige kustplaatsen eerder kustplaatsen zonder de eerste S , de mensen liggen liever op het strand dan in een tent te zitten waar het ruim 35 graden binnen was. als het koud is willen de mensen nog wel naar het circus gaan als ze maar weten of de tent goed verwarmd is , deze vraag hoor/zie/lees ik ook regelmatig vanuit bezoekers.

Maarja de meeste circusdirecties denken van 5-10-15 jaar geleden viel er niks te verdienen eind november, dan valt dat nu ook niet.
Natuurlijk moet ook elk circus dit voor zichzelf weten en iedereen is vrij om te reizen wanneer hij/zij wil.

Nu het volgende week weer +6 graden wordt is de paniek van sneeuw alweer voorbij en hebben we welgeteld 2 weken sneeuw in nederland gehad.


Dat er vroeger eind november niks te verdienen valt, wil best geloven, maar circussen en tijden veranderen, dus wellicht dat het nu wel zou kunnen lopen.
Wat ook een nadeel is om de 2 jaar, is het wk en ek, want dat is tegenwoordig populairder dan ooit, dus als het dan nog eens een hete zomer is, gaat de pech dubbel op als er begrijpelijk geen hond in een snikhete tent wil zitten.
Maar goed, sommige circussen houden wel eens een zomerstop van 2 weken, en als het dan op voorhand of nadien alsnog snikheet is, dan verdienen ze nog niks, dus zouden ze op z'n minst toch tot eind november door kunnen draaien. dan weer 2 weken stop en dan het kerstcircus nog doen.
Het weer schuift steeds verder op, dus langer zomers, kortere herfst, en meestal pas half december tot begin januari wat sneeuw.
En net wat je zegt, we hebben dan nu eens 2 weken winterweer, maar hoe vaak komt het voor? 1996? volgens het nieuws op de radio vanmiddag?
Ik vond het al heel wat dat we de afgelopen jaren weer eens een witte kerst hebben gehad, want dat is ook zeldzaam aan het worden.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za jan 26, 2013 2:59 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Prijs me niet voor het avond is....

Want ik blijf van mening dat het allerminst een origineel idee is, hoe bijgesteld dan ook.
Zo lang als ik leef al wel uitgeprobeerd ook. Op een zeldzame uitzondering na bleef het bij proberen.
Dacht je echt dat circusdirecties zelf niet daarover nadenken? En dat ook regelmatig doen?
Blijkt maar weer bij Renz International!
En, o toeval, Herman Renz deed afgelopen herfst exact wat jij nu (aangepast) voorstelt. Denk niet dat dit voor herhaling vatbaar is geweest!

Verder schrijf je dat je de nadelen niet de moeite vind om erover na te denken. Anderen kennelijk wel! Gezien niet alleen mijn reacties!
Zonder enige reden halve volksdelen kwetsen draagt ook al niet bij aan een respectvolle discussie.

Tot slot over het weer.
Opnieuw doe je in je laatste bericht uitspraken over het weer die kant nog wal raken.
Kijk de statistieken er maar eens op na: er is totaal geen sprake van steeds verder opschuivende seizoenen.
Op een enkele uitzondering na komen vorstperiodes van twee weken of langer jaarlijks voor.
Vijf jaar geleden zaten we ruim vijf weken in een dik pak sneeuw. Zie je wel, hoe snel je zoiets vergeet?

En de allergrootste onzin die je schreef was wel dat wanneer je uit een niet al te warme tent komt je de kou buiten beter kunt verdragen. Dit is echt de grootste kolder in de hele discussie!
Want hoe warmer je bent (als je uit een echt warme tent komt bijvoorbeeld) hoe langer je (goed gekleed uiteraard) iedere vorm van kou kunt verdragen.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za jan 26, 2013 7:52 pm 
circusmeisje schreef:
Prijs me niet voor het avond is....

Want ik blijf van mening dat het allerminst een origineel idee is, hoe bijgesteld dan ook.
Zo lang als ik leef al wel uitgeprobeerd ook. Op een zeldzame uitzondering na bleef het bij proberen.
Dacht je echt dat circusdirecties zelf niet daarover nadenken? En dat ook regelmatig doen?
Blijkt maar weer bij Renz International!
En, o toeval, Herman Renz deed afgelopen herfst exact wat jij nu (aangepast) voorstelt. Denk niet dat dit voor herhaling vatbaar is geweest!

Verder schrijf je dat je de nadelen niet de moeite vind om erover na te denken. Anderen kennelijk wel! Gezien niet alleen mijn reacties!
Zonder enige reden halve volksdelen kwetsen draagt ook al niet bij aan een respectvolle discussie.

Tot slot over het weer.
Opnieuw doe je in je laatste bericht uitspraken over het weer die kant nog wal raken.
Kijk de statistieken er maar eens op na: er is totaal geen sprake van steeds verder opschuivende seizoenen.
Op een enkele uitzondering na komen vorstperiodes van twee weken of langer jaarlijks voor.
Vijf jaar geleden zaten we ruim vijf weken in een dik pak sneeuw. Zie je wel, hoe snel je zoiets vergeet?

En de allergrootste onzin die je schreef was wel dat wanneer je uit een niet al te warme tent komt je de kou buiten beter kunt verdragen. Dit is echt de grootste kolder in de hele discussie!
Want hoe warmer je bent (als je uit een echt warme tent komt bijvoorbeeld) hoe langer je (goed gekleed uiteraard) iedere vorm van kou kunt verdragen.


Ik prijs je alleen vanwege je normale reactie en niet vanwege je mening, want die verschilt duidelijk van de mijne, en dat mag best hoor,
als je maar normaal blijft antwoorden, maar ik denk dat dat van korte duur zal zijn.
Daarnaast zijn zo'n beetje alle nadelen al aan bod geweest, vandaar ik daar niet op in ben gegaan.
En wat die vergelijking met religie betreft, dat is gewoon een feit. want religies houden nou eenmaal niet van veranderingen. Dat er dan artiesten zijn die wel gelovig zijn, staat daar helemaal los van
dus een prima vergelijking zonder beledigend te zijn.
Verder weet ik niet waar je woont, de noordpool of scandinavië of zo, want ik kan in heel me leven niet herinneren dat er 5 weken een pak sneeuw lag, maar het begrip "pak sneeuw"wordt door iedereen
heel anders opgevat, want je hebt er bij die bij 2 vlokken al de noodtoestand uitroepen en gaan hamsteren of whatever, en je hebt ook mensen die pas van winterweer willen spreken als er een
echt pak van een halve meter of meer ligt, en dan heb ik het niet over stuifsneeuw dat ergens tegen een gevel omhoog is gewaait, dus vermoed ik dan ook dat jij bij die eerste catergorie hoort.
Als er hier een hoogpolig tapijtje valt, dan is dat al heel wat voor nederlandse begrippen, en zijn de wegen binnen 1 dag weer sneeuw vrijgemaakt, en dan heb ik het over de hoofdwegen, en niet
in de woonwijk, en dat beetje dat daar dan blijft liggen is dan geen maatstaaf om te roepen dat we hier wekenlang met een "pak" sneeuw zitten.
Verder kwam martijn met het verhaal dat als het niet te warm is, je dan beter tegen de kou kunt, en dat klopt ook, want hoe groter het temperatuursverschil, des te eerder je de kans loopt
om ziek te worden, vooral als je de hele dag tig keer de tent in en uit loopt, en dan heb je geen tijd om je voor elk wissewasje weer dik aan te kleden, dus als er iets kolder is, dan is het jou stelling wel.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 103 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 13 4 5 6 7

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.