Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel vr mar 29, 2024 6:01 am

Alle tijden zijn UTC+01:00


Forumregels


Hieronder een aantal rubrieken over door Nederland trekkende circussen (alfabetisch gerangschikt). Klik er op voor nieuws over tournee en programma. Wees vrij om hier uw recensie en/of foto's te plaatsen. ------- Onderaan deze pagina ander Nederlands circusnieuws.



Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Rotterdam Circusstad 2013
BerichtGeplaatst: di apr 30, 2013 10:11 am 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
Op de voorpagina van Circusweb werd het derde Rotterdam Circusstad Festival al herhaaldelijk aangekondigd. Op het forum leeft het echter nog niet echt. Op 29 april is de officiële aftrap verricht in Schouwburg Rotterdam, overdag waren er al veel activiteiten te zien op het Schouwburgplein. Ik was daar niet bij maar vond een verslagje op
http://www.dichtbij.nl/rotterdam-zuid/u ... tival.aspx

Ik was dus 's avonds in de Schouwburg voor een voorstelling van Lux Aeterna met een indrukwekkende show: "Kujo". Om mij heen heel veel jong publiek, maar ook oudere toeschouwers kwamen er op af. En enkele bekenden uit het "klassieke" circuscircuit die dit ook wilden ervaren.

Over de show: Een mengsel van ballet, breakdance en circus. Mooie belichting, mooie muziek uit een vanzelfsprekend prachtige installatie die af en toe de lage bassen niet kon bijhouden. De choreografie is mooi, de muziek gelukkig niet te veel hiphop, maar "Café del Mar"-achtig en de circuskunsten van hoog niveau. We zagen veel grondacrobatiek, ringtrapeze, tissue en een Chinese paal voorbij komen.
Het geheel doet "Cirque du Soleil"-achtig aan, maar dan zonder grootse decors, bizarre kleding en pompeuze muziek. De artiesten dragen gewone straatkleding. Ik hoop dat dit soort circus de jeugd zal kunnen boeien en wellicht ook de weg kan laten vinden naar andere vormen van circus, zoals het "Klassieke".
Ik vond de show wel wat lang duren, mijn aandacht zakte af en toe weg want een verhaallijn of zoiets kon ik niet echt ontdekken. Bovendien ben ik klassieke circusvoorstellingen gewend waarin de nummers elkaar wat sneller opvolgen.
Al met al ben ik blij dat ik gegaan ben, ik heb me prima vermaakt. Na afloop was er zelfs een afterparty, waarbij de muziek duidelijk was afgestemd op jong publiek. Daar heb ik het eind dus niet van meegemaakt.

De hele week bruist het in Rotterdam van circusvoorstellingen, workshops en andere zaken. In principe is alles overdekt dus voor het weer hoef je niet thuis te blijven. Verder middenin het uitgaanscircuit van Rotterdam en vlakbij Lijnbaan en station. Brood meenemen hoeft niet.

Ik ben benieuwd of we hier nog meer reportages krijgen. Ik ben van plan deze week overdag nog eens te gaan kijken.

Bij de foto: Lux Aeterna presenteerde zich voor de voorstelling in de vestibule.

Afbeelding

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.