Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel za apr 27, 2024 8:20 pm

Alle tijden zijn UTC+02:00


Forumregels


Hieronder een aantal rubrieken over door Nederland trekkende circussen (alfabetisch gerangschikt). Klik er op voor nieuws over tournee en programma. Wees vrij om hier uw recensie en/of foto's te plaatsen. ------- Onderaan deze pagina ander Nederlands circusnieuws.



Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma jan 08, 2007 7:12 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2006 12:14 pm
Berichten: 899
Locatie: Assen
Bij deze zo maar een aantal ideeen om het circus in Nederland maar ook in rest van Europa nog aantrekkelijker te maken voor het grote publiek, dus een nieuwe impuls;
ten 1e; Er reizen nu al sinds een aantal jaren een aantal buitenlandse circussen door Nederland welke almin of meer vastgeroest zijnhier. Nu zijn deze zaken dus al die jaren niet meer te zien in het land van herkomst, dus m.a.w. het eigen publiek blijft dus al jaren verstoken van hun shows en dat kan natuurlijk ook niet de bedoeling zijn.
Een goed voorbeeld is tourneemanager Fernand Banning die vrijwel elk jaar een ander groot buitenlands circus naar Nederland haalt en dat dan voor maximaal 3 a 4 maanden , want dan zijn ze bovendien ook nog in eigen land te bewonderen en F.Banning rouleert vaak, zo zagen we het afgelopen jaar voor het eerst in Nederland het Deense Circus Arena.
Misschien een idee voor de andere Ned. tourneemanagers van buitenlandse circussen, hanteer ook een dergelijk systeem, want er reizen in het buitenland ook nog legio circussen welke nog nooit in Nederlnd op tournee zijn geweest, om die naarNederland te halen voor een tournee van b.v. 4 maanden, want dan kunnen ze ook nog in hun eigen land het publiek vermaken b.v. uit Duitsland Flic-Flac & Barum, uit Frankrijk Pinder & Arlette Gruss of uit Belgie R.M. Malter om maar een paar voorbeelden te noemen. De buitenlandse zaken die hier nu reizen komen dan over een paar jaar weer terug via dit systeem.
Ten 2e; een idee richting onze eigen grote Ned. circussen ga eens een uitwisseling aan met een ander groot buitenlands circus voor een periode van 3 maanden en bereid dan voor elkaar de tournee voor in samenspraak met natuurlijk de gemeenten, dan ben je toch nog voor een groot gedeelte van de tournee in eigen land te bewonderen. Ook kan dit natuurlijk gelden voor de kleinere circussen onderling.
Zo kan er in een aantal Europese landen een frisse circuswind gaan waaien, dus met andere woorden men maakt dan kennis met een circus welke men nog nooit gezien heeft en op deze manier maak je het publiek nieuwsgierig. Laat er uw gedachten eens over gaan en reageer op deze topic.
Aanvulling; Circussen ga a.u.b. in goede harmonie met elkaar om, het circuswereldje is maar klein, mocht b.v. circus A, nog plaatsen over hebben en circus B kan nog wel enkele plaatsen gebruiken, help elkaar dan en wellicht kan in goed overleg ook met de gemeenten elk circus een zo economisch mogelijke tournee in elkaar zetten. Dat scheelt ten slotte ook nog een hoop geld, wat je beter kunt besteden in je circus, hetzij in hetaantrekken van artiesten, investeren in de reclame of het wagenpark.

_________________
ik hou van het CIRCUS, zowel zonder, maar vooral ook met DIEREN.


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: ma jan 08, 2007 11:51 pm 
max schreef:
Bij deze zo maar een aantal ideeen om het circus in Nederland maar ook in rest van Europa nog aantrekkelijker te maken voor het grote publiek, dus een nieuwe impuls;
ten 1e; Er reizen nu al sinds een aantal jaren een aantal buitenlandse circussen door Nederland welke almin of meer vastgeroest zijnhier. Nu zijn deze zaken dus al die jaren niet meer te zien in het land van herkomst, dus m.a.w. het eigen publiek blijft dus al jaren verstoken van hun shows en dat kan natuurlijk ook niet de bedoeling zijn.


Max, het land der circussen (duitsland) heeft dik 50 circussen
met naam, en dan nog eens dik 300 komediantencircussen
die mekaar zo'n beetje achterna reizen, want er zijn onderhand
meer circussen dan plaatsen, en is het dus een gekkenhuis
daar.
Even een rekensommetje:
duitsland:
+-350 circussen op 80 miljoen duitsers = 0,22 miljoen per circus
Nederland:
+- 10 circussen op 16 miljoen nederlanders = 1,6 miljoen per circus.

Ik denk dat dit maar één van de redenen zijn waarom onze
zelfgeimporteerde komedianten hier zitten, en daarom voor
geen goud meer weg willen.



Citeer:
Een goed voorbeeld is tourneemanager Fernand Banning die vrijwel elk jaar een ander groot buitenlands circus naar Nederland haalt en dat dan voor maximaal 3 a 4 maanden , want dan zijn ze bovendien ook nog in eigen land te bewonderen en F.Banning rouleert vaak, zo zagen we het afgelopen jaar voor het eerst in Nederland het Deense Circus Arena.
Misschien een idee voor de andere Ned. tourneemanagers van buitenlandse circussen, hanteer ook een dergelijk systeem, want er reizen in het buitenland ook nog legio circussen welke nog nooit in Nederlnd op tournee zijn geweest, om die naarNederland te halen voor een tournee van b.v. 4 maanden, want dan kunnen ze ook nog in hun eigen land het publiek vermaken b.v. uit Duitsland Flic-Flac & Barum, uit Frankrijk Pinder & Arlette Gruss of uit Belgie R.M. Malter om maar een paar voorbeelden te noemen.
De buitenlandse zaken die hier nu reizen komen dan over een paar jaar weer terug via dit systeem.


Ik ken de Hr Banning niet persoonlijk, maar ik weet wel dat hij
de enige vakman is die grote zaken naar nederland haalt,
en dan verder ook alléén bij dat bedrijf werkt, en niet als een job
'' on the side'' doet, en laten we dat nou maar zo houden,
want het is hier al druk zat. Verder zijn er dan een paar
komedianten die hier reizen en daarvoor een paar nederlanders
hebben aangetrokken die hun toernee maken, en ik denk dan
dat ze er niet blij mee zullen zijn als hun toermanagers ook nog
eens hun concurenten binnen gaan halen.
Bovendien kun je niet voor 2 circussen tegelijk de toernee doen,
want je kunt gewoon geen 2 bazen dienen.



Citeer:
Ten 2e; een idee richting onze eigen grote Ned. circussen ga eens een uitwisseling aan met een ander groot buitenlands circus voor een periode van 3 maanden en bereid dan voor elkaar de tournee voor in samenspraak met natuurlijk de gemeenten, dan ben je toch nog voor een groot gedeelte van de tournee in eigen land te bewonderen. Ook kan dit natuurlijk gelden voor de kleinere circussen onderling.


Elke komediant in duitsland zou beginnen te lachen als
je over mekaars tournee uitwisselen begint, want ze vechten
mekaar nu al de tent uit om plaatsen, en is het geregeld oorlog
onder elkaar en ook met de gemeentes, en dacht je nou werkelijk
dat ze mekaar hun beste plaatsen zouden geven?
Maar goed, laten we even 2 grote nette zaken nemen die mekaar
respecteren en goede plaatsen geven, arlette gruss en herman renz.
En dan? Dacht je dat circus renz de fransen wat zegt, en vice versa
met gruss in holland?
Ik zie een circus met naam, als een nationaal gebeuren dat je
net als een rene froger moet zien, bekend en bemind in eigen land,
maar daarbuiten geen voet an de grond te krijgen, gewoon omdat niemand je daar kent.
Leuk dat krone en louis knie weer eens in nederland waren,
en ook leuk dat roncalli, eens een uitstapje naar brussel waagde,
maar de massa bleef massaal weg, dus of dat uitwisselen
zin heeft?

Citeer:
Aanvulling; Circussen ga a.u.b. in goede harmonie met elkaar om, het circuswereldje is maar klein, mocht b.v. circus A, nog plaatsen over hebben en circus B kan nog wel enkele plaatsen gebruiken, help elkaar dan en wellicht kan in goed overleg ook met de gemeenten elk circus een zo economisch mogelijke tournee in elkaar zetten. Dat scheelt ten slotte ook nog een hoop geld, wat je beter kunt besteden in je circus, hetzij in hetaantrekken van artiesten, investeren in de reclame of het wagenpark.


De huidige circussen vechten nu al om een plaats,
en dan vraag je nog of de grote circussen de kleintjes willen helpen?
Ik denk dat vooral in duitsland, de grote de kleintjes, op een paar uitzonderingen na, liever zien verdwijnen.
Verder staan in nederland de kleine circussen vaak in de wijken,
waar de grote niet kunnen staan, dus lopen die mekaar toch niet
voor de voeten qua plaats en vergunning.

Al met al is het wel goed bedoeld max, maar met dergelijke
plannen moet je toch door de bril van de gewone bezoeker bekijken,
want jij kent de circussen allemaal wel, maar jan modaal zegt dat
allemaal niks, en daar moet toch het geld vandaan komen.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di jan 09, 2007 1:20 am 
Offline

Lid geworden op: ma nov 21, 2005 1:03 pm
Berichten: 96
voorlopig gaat iedre vergunning die aan een buitelands circus verleent wordt ten koste van de nederlandse circussen ongeacht of dhr. Banning daarmee zijn zakken vult of niet.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: reactie
BerichtGeplaatst: di jan 09, 2007 6:42 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2006 12:14 pm
Berichten: 899
Locatie: Assen
Ik bedoel met de uitwisseling grote circussen onderling en ook kleine circussen onderling en datzelfde geldt ook voor de opmerking aanvulling in mijn bericht.

_________________
ik hou van het CIRCUS, zowel zonder, maar vooral ook met DIEREN.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: reactie
BerichtGeplaatst: di jan 09, 2007 6:48 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2006 12:14 pm
Berichten: 899
Locatie: Assen
Fernand Banning komt voor slechts hooguit 3 maand met een grote buitenlandse zaak naar Nederland, dus hij gebruikt dan maar zo'n 13 vergunningen en met de producties die hij brengt wordt het circusbezoek alleen maar opgekrikt, zoals b.v. met Circus Krone. Hij werkt volgens mij op een bepaald percentage, als hij een circus in Nederland brengt. Overigens komt hij niet elk jaar met een circus, in 2005 heeft hij ook geen circus naar Nederland gehaald en dit jaar ook niet, hij brengt in de regel om de twee jaar een circus naar Nederland, omdat hij ook nog druk doende is met het Kerstcircus sinds jaar en dag in Ahoy, Rotterdam en sinds een paar jaar ook in het Mecc, Maastricht.

_________________
ik hou van het CIRCUS, zowel zonder, maar vooral ook met DIEREN.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: reactie
BerichtGeplaatst: di jan 09, 2007 7:10 pm 
max schreef:
Ik bedoel met de uitwisseling grote circussen onderling en ook kleine circussen onderling en datzelfde geldt ook voor de opmerking aanvulling in mijn bericht.


Ieder circus heeft zo z'n eigen regio waar ie reist, en
gaan de mensen dat door de jaren heen ook onthouden,
en dan heeft het geen nut om als onbekende daar ineens
een paar maanden tussen te gaan reizen.
Bij alles wat je voor circus bedenkt, moet je op de stoel
van de gewone burger gaan zitten, en die zegt die onbekende
namen niks. Loop de straat maar op en vraag aan willekeurige
mensen of ze bv. roncalli kennen, en dan wed ik dat 9 van de 10
dat niks zegt, en dat zie je dan ook terug in de bezoekersaantallen,
en dat is met Roncalli in brussel wel bewezen.
Als Roncalli nou 25 jaar geleden ook begonnen was met ook geregeld
een uitstapje te maken naar nederland en belgië, was het nu
ook succesvol geweest, want dan had het ook bekendheid opgebouwd
bij de mensen.
Zelfs een zaak als Krone zegt een hoop mensen in NL niks of weinig.
Ze hebben er wel van gehoord, maar over het algemeen weten
ze niet dat dat het grootste circus van europa is, en is het wel
bewezen dat ook zij niet de bezoekers trekken, die ze normaal
in hun vertrouwde omgeving trekken.
Banning kan daarom wel de mooiste zaken hierheen halen,
maar lopen doen ze hier geen een van allen. Ja, natuurlijk zullen
ze hier en daar wel eens vol hebben gezeten, maar dat vind
ik geen maatstaaf om te roepen dat het zo goed bezocht was.

De enige die artiesten en programma's laten roeleren
zijn roncalli, krone en cirque de soleil, maar dan wel binnen
hun eigen bedrijf dat meerdere producties in tenten en
gebouwen kent, en daar zal het dan ook wel bij blijven.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: reactie
BerichtGeplaatst: di jan 09, 2007 7:32 pm 
max schreef:
Fernand Banning komt voor slechts hooguit 3 maand met een grote buitenlandse zaak naar Nederland, dus hij gebruikt dan maar zo'n 13 vergunningen en met de producties die hij brengt wordt het circusbezoek alleen maar opgekrikt, zoals b.v. met Circus Krone. Hij werkt volgens mij op een bepaald percentage, als hij een circus in Nederland brengt. Overigens komt hij niet elk jaar met een circus, in 2005 heeft hij ook geen circus naar Nederland gehaald en dit jaar ook niet, hij brengt in de regel om de twee jaar een circus naar Nederland, omdat hij ook nog druk doende is met het Kerstcircus sinds jaar en dag in Ahoy, Rotterdam en sinds een paar jaar ook in het Mecc, Maastricht.


Zou het misschien ook kunnen zijn dat hij bewust het mecc in
maasstricht er bij is gaan doen omdat hij misschien denkt dat
een grote zaak hierheen halen niet meer veel uithaald? Krone
stond o.a. dik 9 dagen in Tilburg, en trok nagenoeg geen hond,
en dat lijkt me dan erg vervelend als je dan als toermanager
aan de directie de tegenvallende bezoekersaantallen moet
proberen te verklaren.
Kijk eens even terug naar louis knie, die liep hier gewoon leeg,
en als je dan al die tegenslagen van al die grote zaken gaat optellen,
zou je eigen toch afvragen of het nog wel zin heeft om
dergelijke zaken hierheen te halen. Nu heeft ie dan Arena hierheen gehaald gehad, en vraag ik me af hoe die toernee hier verlopen is,
en heb ik al een vermoeden dat het weer niet is, dan hetgeen
ze er van verwacht hadden.


Omhoog
   
 
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.