Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel wo mei 01, 2024 12:00 am

Alle tijden zijn UTC+02:00


Forumregels


Hieronder een aantal rubrieken over door Nederland trekkende circussen (alfabetisch gerangschikt). Klik er op voor nieuws over tournee en programma. Wees vrij om hier uw recensie en/of foto's te plaatsen. ------- Onderaan deze pagina ander Nederlands circusnieuws.



Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 11 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Big Apple Circus in de bios
BerichtGeplaatst: wo okt 15, 2014 8:04 am 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
Citeer:
Snel, komt dat zien! – Haast u naar de magische piste, naar het circus – The Big Apple Circus! Naar de geheel vernieuwde show METAMORPHOSIS, waar adembenemende acts en spetterende transformaties in de circustent u meevoeren en betoveren.

Het Big Apple Circus beleeft z’n 37ste seizoen en zweeft op vleugels van illusie en zinsbegoocheling naar een droomwereld. Deze acts kunt u allemaal met eigen ogen aanschouwen: de trapezevliegers die in de nok van het circus hun bloedstollende duikvluchten uitvoeren! De wankele rolla-bolla, een act die met alle evenwichtswetten spot! De energie van de diabolo, de wervelende dubbele kegels van het circus! Een futuristisch staaltje acrobatiek – verbazing ten top! De gewaagde ritmes van het Risley-team en hun draaiende en tollende capriolen!

De stunts van kamelen, paarden en uitbundige, speelse hondjes die met zichtbaar plezier hun kunsten vertonen! De gewiekste goochelaars met hun zinsbegoochelende trucs die ons begrip te boven gaan! De onvoorstelbaar soepele ledematen van de slangenmens in een act die elke verbeelding tart! En Francesco de Clown, die het publiek betovert met zijn vrolijke muziek en vriendelijke humor. De beroemde Big Apple Band onder leiding van maestro Rob Slowik verzorgt zoals altijd de muzikale omlijsting van deze spectaculaire show, met schitterende livemuziek. En natuurlijk is het onze onstuitbare, onvolprezen circusdirecteur, de illustere, ongeëvenaarde John Kennedy Kane, die de geesten van het circus oproept om u onder te dompelen in de wonderbaarlijke, vrolijke en oogverblindende magie van METAMORPHOSIS!

http://www.pathe.nl/film/20617/big-appl ... amorphosis

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo nov 05, 2014 4:26 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Afbeelding

Inmiddels zijn op de site van Pathé de voorstellingen bekend gemaakt en is er een trailer te zien. Die het bij mij niet zo goed deed, maar dat kan door overbelasting komen.....
Wat de dieren betreft een aanvulling en een correctie op bovenstaande wervende tekst. In het filmpje zag ik geen kamelen maar een dromedaris. Dat kan een vertaalfoutje zijn want in de meeste landen heten beide soorten gewoon kameel. Men heeft het dan vaak over een kameel met één bult en een kameel met twee bulten. Beste bewijs daarvan is de verpakking van Camel sigaretten waarop sinds jaar en dag een dromedaris prijkt!
Verder zag ik dieren die nog niet genoemd werden en wel Fries aandoende koeien en ook geiten. Alsmede een hele grote hond, maar daar kan wel iemand in zitten....
Alle aangekondigde voorstellingen vinden plaats op zondag 23 november. Lijkt me een mooie gelegenheid om tussen de zomer- en de wintercircussen een keer flink te genieten van een circus dat je niet iedere dag tegen komt! De lengte is precies twee uur.
Gaan zien kan in Pathé Theaters in de volgende plaatsen:
AMERSFOORT - 15.00 uur
ARNHEM - 13.00 UUR
BREDA - 13.00 uur
DEN HAAG (Buitenhof) - 13.00 uur
EINDHOVEN - 15.00 uur
GRONINGEN - 13.30 uur
HAARLEM - 16.30 uur
ROTTERDAM (Schouwburgplein) - 14.30 uur
TILBURG - 13.00 uur
ZAANDAM - 13.30 uur


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo nov 05, 2014 4:33 pm 
Offline

Lid geworden op: za mei 17, 2014 8:38 pm
Berichten: 744
Ik hoop er naar toe te kunnen gaan, dan heb je op eens twee keer zoveel publiek! :clown


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo nov 05, 2014 4:43 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Nou, nou, niet te pessimistisch! Denk dat Pathé er toch brood in ziet, net als bijvoorbeeld hun operavoorstellingen. Die zijn al wel eens uitverkocht!
Dus lijkt het me verstandig wel vooraf een kaartje te kopen/reserveren.
Al werkte die mogelijkheid bij mij (nog?) niet toen ik het probeerde. Maar dat komt wellicht doordat het nog even duurt voor het 23 november is...

Ondanks dat je voor twee telt mag je in dit uitzonderlijke geval toch met één kaartje naar binnen! Afbeelding


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo nov 05, 2014 4:48 pm 
Offline

Lid geworden op: za mei 17, 2014 8:38 pm
Berichten: 744
Ik bedoel niet dat ik voor twee tel, je hebt ook nog het publiek die tijdens de opnamens het Big Apple circus heeft bezocht. En zo'n show is natuurlijk ook weer goede reclame voor het circus in het algemeen. Al hoewel er echt bij zijn toch wel leuker is (vind ik)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo nov 05, 2014 5:18 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Dat je voor twee telt was mijn idee hoor!
Ja, live is leuker, dat zal iedereen met je eens zijn. Maar de kans dit circus hier te zien lijkt me uitgesloten en om er speciaal voor naar Amerika te vliegen niet voor iedereen weggelegd....
Dus vind ik deze oplossing in deze tijd wel een leuk alternatief!


Laatst gewijzigd door Didier op wo nov 05, 2014 5:49 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo nov 05, 2014 5:36 pm 
Offline

Lid geworden op: za mei 17, 2014 8:38 pm
Berichten: 744
Didier schreef:
Dat je voor twee telt was mijn idee hoor!

en dat terwijl ik nog zo klein (11) ben!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo nov 05, 2014 5:41 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Ja, ja, een klein opscheppertje!
En zie je nu wel: twee keer 1 is 11!
Maar dit circus staat er dan ook om bekend uitermate geschikt voor met name kids te zijn!
Ander voorfilmpje gevonden, wel heel kort helaas: http://www.youtube.com/watch?v=vdn9Sa1kkMg
(En die datum, 8 november, slaat op vertoningen in de USA)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo nov 19, 2014 5:54 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Kaarten zijn inmiddels te koop in de theaters en online. Kosten per stuk € 12,50.
Het aantal voorstellingen is verminderd: Amersfoort, Tilburg en Zaandam zijn om onbekende redenen afgevallen!
(Vette pech dus voor met name Cedric!)
Overige aanvangstijden zijn hetzelfde gebleven.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo nov 23, 2014 6:06 pm 
Offline

Lid geworden op: za mei 17, 2014 8:38 pm
Berichten: 744
Ik heb vandaag de film bezocht, was heel leuk maar het begin was echt verschrikkelijk, het eerste half uur (ik overdrijf niet) van de film werd in beslag genomen door de einlass. Een half uur lang zag je kinderen met hun handen (en mond) vol snoep en broodjes. En als de piste in beeld werd gebracht en ik dacht dat het nu echt wel zou beginnen vervaagde het beeld en was het publiek weer te zien, na vijf minuten vond ik het al irritant, na een kwartier werd ik er gek van en na een half uur dacht ik dat ik geen show meer te zien zou krijgen. En wat ik eerder schreef over een extra groot publiek, er zaten met mij er bij 8 mensen in de zaal en de tent was tijdens de opnames maar half vol. Wel jammer want de show zelf was erg leuk, een originele en kleurrijke show met goede acts en een leuk orkest. Tijdens de pauze voor het publiek op het scherm zag je hoe de show was gemaakt en wat het verhaal er achter was. Het was een leuke film maar ik vrees dat ze het gezien de geringe belangstelling niet snel zullen herhalen.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo nov 23, 2014 8:45 pm 
Offline

Lid geworden op: wo aug 15, 2012 4:00 pm
Berichten: 786
Nik Boris schreef:
Ik heb vandaag de film bezocht, was heel leuk maar het begin was echt verschrikkelijk, het eerste half uur (ik overdrijf niet) van de film werd in beslag genomen door de einlass. Een half uur lang zag je kinderen met hun handen (en mond) vol snoep en broodjes. En als de piste in beeld werd gebracht en ik dacht dat het nu echt wel zou beginnen vervaagde het beeld en was het publiek weer te zien, na vijf minuten vond ik het al irritant, na een kwartier werd ik er gek van en na een half uur dacht ik dat ik geen show meer te zien zou krijgen. En wat ik eerder schreef over een extra groot publiek, er zaten met mij er bij 8 mensen in de zaal en de tent was tijdens de opnames maar half vol. Wel jammer want de show zelf was erg leuk, een originele en kleurrijke show met goede acts en een leuk orkest. Tijdens de pauze voor het publiek op het scherm zag je hoe de show was gemaakt en wat het verhaal er achter was. Het was een leuke film maar ik vrees dat ze het gezien de geringe belangstelling niet snel zullen herhalen.


Ik heb de film ook gezien in Arnhem Dat met die Einlass was idd verschrikkelijk! Veder was het erg leuk om een keer een circusprogramma in de bios te zien!! Bij ons zaten maar 6 bezoekers in de zaal!


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 11 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.