Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel za apr 27, 2024 2:57 pm

Alle tijden zijn UTC+02:00


Forumregels


Hieronder een aantal rubrieken over door Nederland trekkende circussen (alfabetisch gerangschikt). Klik er op voor nieuws over tournee en programma. Wees vrij om hier uw recensie en/of foto's te plaatsen. ------- Onderaan deze pagina ander Nederlands circusnieuws.



Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 44 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma feb 12, 2007 7:34 pm 
A3ana, het idee dat jij vanuit een bejaardenhuis je berichten opstelt wordt steeds groter!.
Ik vind de berichtopstelling echt meer voor het forum op SENIORWEB.

Nou A3ana, volgens mij worden wij het nooit eens met elkaar. Maar in ieder geval heb jij je zegje gedaan (of moet ik U zeggen?).


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma feb 12, 2007 11:00 pm 
Quirico schreef:

Maar in ieder geval heb jij je zegje gedaan


Wil je hiermee zeggen dat het te heet onder je voeten wordt. :D

Monologen zijn erg saai hoor! Ben erg benieuwd hoelang je dat volhoudt namelijk gesprekken met jezelf.
Dat is de indruk die mij geeft je start discussie's maar hebben mensen een andere mening dan de jouwe ga je katten, of sluit je de discussie of nog erger je verwijdert deze. :?


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma feb 12, 2007 11:18 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Alex,

Economisch belang en dierenwelzijn kunnen weldegelijk hand in hand gaan. Toch maar eens beter kijken naar circussen!

Twee recente voorbeelden:

Carré 2006/2007 kondigde paardencarrousel aan met 24 paarden. Op sommige dagen liepen er 23 of 22 paarden in de piste van Carré. De paarden die zich die dag niet in staat voelden om op te treden werden niet gedwongen.

Herman Renz 2006. leeuwen van Muderack. Sommige onderdelen van het nummer werden niet altijd door de leeuwen uitgevoerd. Het werd dan niet met zweepgeknal of ander geweld afgedwongen maar gewoon overgeslagen. Op sommige dagen werd het nummer zelfs helemaal overgeslagen.


En met jouw bedrijven zul je uiteindelijk toch ook geld over moeten houden om jezelf en de bedrijven in leven te houden. Of zit jij nog in de luxe positie dat je bij je ouders thuis woont en je dus niet in je eigen levensonderhoud hoeft te voorzien? Ja, dan kun je het economisch belang inderdaad loslaten. Al loop je dan wel de kans dat het een soort hobby wordt waar je wel geld in pompt maar waar nooit iets uit komt. Zodra je zelf moet rondkomen zal er toch geld binnen moeten komen...
Dat geldt helaas ook voor idealistische bedrijven. Zonder inkomen houdt het vroeger of later toch echt op!

Of staan de geldschieters bij jouw bedrijf in de file om je kas te spekken zonder er ook maar ooit iets voor terug te zien? Lijkt me toch onwaarschijnlijk!

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di feb 13, 2007 11:13 am 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
Ron Mikkenie schreef:
Alex,

Economisch belang en dierenwelzijn kunnen weldegelijk hand in hand gaan. Toch maar eens beter kijken naar circussen!


Waarom zie je het circus alleen maar bewegen als er een maatschappelijke dwang komt?

Citeer:
En met jouw bedrijven zul je uiteindelijk toch ook geld over moeten houden om jezelf en de bedrijven in leven te houden.


De bedrijven is naast mijn baan. En dat is ook bij een 'dierenorganisatie'.
Alles bij elkaar voorziet in mijn levensbehoefte.

Citeer:
Of zit jij nog in de luxe positie dat je bij je ouders thuis woont en je dus niet in je eigen levensonderhoud hoeft te voorzien? Ja, dan kun je het economisch belang inderdaad loslaten. Al loop je dan wel de kans dat het een soort hobby wordt waar je wel geld in pompt maar waar nooit iets uit komt. Zodra je zelf moet rondkomen zal er toch geld binnen moeten komen...


Ik kan met weinig geld leven. Plus dat de bedrijven geld opleveren, maar niet ten koste van de dieren.

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: di feb 13, 2007 12:07 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
CircusLeed.NL schreef:
gera schreef:
Ga maar eens praten met ECA of met de VNCO, volgens mij hebben ze nog nooit iets van jullie rechtstreeks gehoord.


Ik heb laatst interview gehad waar iemand van ECA was. Die was niet zo tegen dierenleed.... :roll:


Alex,

Je was niet bij het interview om te spreken met iemand van de ECA. Graag iets meer zuiverheid in je berichtgeving: De lokale radiozender van Haarlem had een programma waarin voor en tegenstanders van circusdieren hun zegje konder doen. Jij was uitgenodigd als tegenstander van circusdieren en iemand uit de circusbranche was uitgenodigd als voorstander van circusdieren.

Je was dus niet uitgenodigd om in contact te staan met iemand van VNCO of ECA.

Er je bent dus wel uitgenodigd om in de komende periode van wintercircussen te gaan kijken bij het Circusfestival in Enschede. Bram va nder Weiden heeft je uitgenodigd. Je hebt dus een uitnodiging van een circusdirectie liggen!

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di feb 13, 2007 12:17 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Het circus is al in beweging vanaf het ontstaan.

Het circus heeft altijd ingespeeld op maatschappelijke ontwikkelingen.
Circussen waren de eerste ondernemingen die grootschalig gebruik maakten van nieuwe uitvindingen zoals stoomtractor, vrachtauto en trein om het publiek te bereiken.

Circussen brachten als eerste ook nieuwe ontwikkelingen naar de mensen. Denk aan cinematografie dat als onderdeel in een circusprogramma werd opgenomen. Maar ook uitheemse dieren, die men nog nooit had gezien, werden door circussen dicht bij de mensen gebracht. Maar ook in de andere circusnummers zijn de ontwikkelingen best spectaculair te noemen. Grenzen werden en worden verlegd. De eerste vliegende trapeze artiest (Leotard) "vloog" hooguit drie meter ver en zijn trapeze hing op "slechts" twee meter hoogte. Nu worder er sprongen gemaakt van meer dan 25 meter en worden materialen uit de ruimtevaart gebruikt om nog meer te presteren.

Circus heeft paardrijkunst, lichaamskunst (= acrobatiek), mime, pantomime, declamatie, muziek, choreografie en allerlei andere kunstdisciplines geïntegreerd in de voorstellingen.

Kortom, circus is altijd in beweging geweest en zal ook altijd in beweging blijven.

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di feb 13, 2007 12:26 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
CircusLeed.NL schreef:
Ik kan met weinig geld leven. Plus dat de bedrijven geld opleveren, maar niet ten koste van de dieren.


Dus toch economisch belang.
Dat kan ook niet anders. Als er meer geld uit gaat dan je binnenkrijgt, dan hou je het niet lang vol. Continuïteit, daar ging het toch om.

En je hoeft je niet te verdedigen met de uitspraak "Ik kan met weinig geld leven". Het is toch geen schande om te streven naar continuïteit? Al beticht je het circus van "economisch belang". Voor de circusdirecteur en de artiest is het precies dezelfde passie als waarmee jij jouw bedrijven runt. Dat was immers de eerste factor die van belang is bij het runnen van een bedrijf!

Hopelijk ontvang je van de PvdD een redelijk salaris;
En komen die zonnepanelen gauw in je achtertuin, want groene stroom is door de hoge CO2 uitstoot toch iets minder groen dan de energiebedrijven ons hebben doen geloven :wink:

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: reactie
BerichtGeplaatst: di feb 13, 2007 2:17 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2006 12:14 pm
Berichten: 899
Locatie: Assen
Waar slaat dit allemaal op, dit is toch gewoon een herhaling van zetten, ga dan een dialoog aan, wellicht dat je dan wat nader tot elkaar komt, want op een forum blijft dit toch maar dooremmeren. Jullie moeten n.l. weten dat ActiveRene (Circusleed) en ik, een heel aangenaam gesprek hebben gehad (10/2 j.l.) en elkaar beter hebben leren kennen, op diverse terreinnen van dierenleed zijn we het toch eens, zoals de vivisectie, maar op 1 punt waren we het dan toch niet eens, het dierencircus, maar ook daar hebben we een heel verhelderend gesprek over gehad, wat resulteerde in het feit dat ActiveRene graag eens een gesprek wil voeren met Alberto Althoff, want hij vond dat toch wel een man met een hart voor het dier. Er komt nog een vervolggesprek bij ons in Assen. Tot slot het gesprek is heel gemoedelijk verlopen, met de nodige koffie en nog wel aan de toog in een horecagelegenheid, dus zo kan het ook.

_________________
ik hou van het CIRCUS, zowel zonder, maar vooral ook met DIEREN.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do mar 08, 2007 9:59 pm 
Ron Mikkenie schreef:
Circussen zijn in Leiden al meerdere jaren het doelwit van "overplakkers". Op diverse websites worden de acties opgeëist door "MDTB" ofwel Met Dieren Tegen de Beesten.

MDTB is een aan de Nationale Beweging (van ex CP'86 bestuurdlid Tim Mudde) gelieëerde groep dierenrechtenactivisten die ooit is opgericht om actie te voeren tegen het ritueel slachten van dieren.

Of de hudige acties ook het werk zijn van MDTB staat niet vast. Maar het is wel opvallend dat er in de Bollenstreek bijna altijd schade wordt aangericht aan reclamebiljetten.

In de Leidse politiek is het Vincent Kagie, een duo-fractielid van GroenLinks die op zijn eigen website letterlijk schrijft:
Citeer:
... Ik en vele met mij vinden het niet kunnen dat je wilde dieren uit hun natuurlijke omgeving haalt en ze kunstjes laat doen...


Dit is de grootste leugen die deze aspirant politicus uitstort over de lezers van zijn website, de inwoners en politici van Leiden.

Op een reactie mijnerzijds heeft Vincent Kagie intussen op zijn website gereageerd en zijn ongelijk toegegeven.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do mar 08, 2007 9:59 pm 
Omdat er hier erg veel over mij wordt gepraat toch even een reactie mijnerzijds. Ten eerste wordt hier beweert dat ik grote sympathie zou hebben met de specifieke overplakactie in Leiden. Wat ik echter heb geschreven op mijn site is het volgende:


"Dat ik (en mijn fractiegenoten) niet de enige zijn die ons zorgen maken om het dierenleed in circussen bleek vandaag bleek. Een actiegroep heeft namelijk over alle posters van het circus een strook geplakt met AFGELAST wegens dieren mishandeling(het afgelast was hierbij wel duidelijk leesbaar, maar de rest was onleesbaar voor de gewone voorbijganger). Op zich begrijpelijk dat andere zich ook druk maken om dierenwelzijn, maar het was voor de gewone voorbijganger niet te zien dat het hier een politieke boodschap betrof. Dit lijkt me dan ook niet een goede manier om je boodschap te brengen. Beter was geweest om op de openbare borden posters te plakken tegen het circus of desnoods op de posters iets als Pas op dierenleed te plakken."

Toch iets anders dan Wat Ron Mikkenie hier beweert

Ron Mikkenie schreef:
Ga dat dan ook maar eens vertellen aan het GL duo-raadslid Vincent Kagie uit Leiden. Op http://www.vincentkagie.nl toont hij grote sympathie met de overplakkers.

Overplakken is en blijft een wetsovertreding. Alleen kun je niet zomaar een verdachte aanwijzen en als dader bestempelen. Maar als er eentje is betrapt: hard aanpakken!

Er zijn wel veel aanwijzingen die in de regio Leiden leiden naar een bepaalde groepering die verantwoordelijk is voor overplakken. Eerdere acties zijn steeds opgeëist. Het is dus gewoon even wachten. Hopelijk heeft Hans Martens aangifte gedaan van vernieling. Want anders kan de politie nog niets doen.


Daarnaast wordt hier jammer genoeg ook op een ander punt mijn verhaal uit zijn context gehaald.
Ron Mikkenie schreef:
Circussen zijn in Leiden al meerdere jaren het doelwit van "overplakkers". Op diverse websites worden de acties opgeëist door "MDTB" ofwel Met Dieren Tegen de Beesten.

MDTB is een aan de Nationale Beweging (van ex CP'86 bestuurdlid Tim Mudde) gelieëerde groep dierenrechtenactivisten die ooit is opgericht om actie te voeren tegen het ritueel slachten van dieren.

Of de hudige acties ook het werk zijn van MDTB staat niet vast. Maar het is wel opvallend dat er in de Bollenstreek bijna altijd schade wordt aangericht aan reclamebiljetten.

In de Leidse politiek is het Vincent Kagie, een duo-fractielid van GroenLinks die op zijn eigen website letterlijk schrijft:
Citeer:
... Ik en vele met mij vinden het niet kunnen dat je wilde dieren uit hun natuurlijke omgeving haalt en ze kunstjes laat doen...


Dit is de grootste leugen die deze aspirant politicus uitstort over de lezers van zijn website, de inwoners en politici van Leiden.

Op een reactie mijnerzijds heeft Vincent Kagie intussen op zijn website gereageerd en zijn ongelijk toegegeven.


Ik schrijf in de reactie o.a. dit:

Je hebt gelijk, maar wat in de reactie hierboven staat is wat ik bedoelde. Je zorgt er voor dat de dieren die instinctief in de natuur willen leven uit de voor hun natuurlijke omgeving.

Bent u echter echt geïnteresseerd dan nodig ik u zeker uit om mijn stukken en talrijke reacties op o.a. Ron op mijn site zelf te lezen. U vindt deze o.a. op http://vincentkagie.nl/pivot/entry.php?id=48 , http://vincentkagie.nl/pivot/entry.php? ... 0703071956 , http://vincentkagie.nl/pivot/entry.php?id=52 en op http://vincentkagie.nl/pivot/entry.php?id=51. Mocht u echter alleen maar over me praten omdat ik tussen u en u hobby inkom en u het wel goed vind dat dieren gebruikt/misbruikt worden voor uw vermaak dan denk ik dat het probleem vooral ligt in het verschil van visie op de rechten die dieren hebben op in ieder geval een goed welzijn.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr mar 09, 2007 11:11 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Vincent,

Welkom op dit forum.

Alleen: circus is meer dan hobby: Het is een "way of life", een van de podiumkunsten en voor een paar honderd mensen in Nederland ook nog eens de broodwinning. Voor minstens 1,8 miljoen mensen is het elk jaar ook de avond uit.

Gezien de ontstaansgeschiedenis van GroenLinks, waarvoor u duo-raadslid bent in de gemeente Leiden, verbaast het ons niet dat u een tegenstander bent van het gebruik van dieren binnen de circusondernemingen. Anders had u zich wel aangesloten bij een andere politieke partij. Houdt u er wel rekenig mee dat u, als u uw (al dan niet politieke) voorkeur op internet publiceert, op datzelfde internet weerwoorden kunt verwachten. De circuswereld kijkt ook op politieke weblogs mee!

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr mar 09, 2007 6:06 pm 
Natuurlijk mag de circuswereld met mij meekijken en ook inhoudelijke repliek geven, zoals u ook heeft gemerkt ga ik graag met u en andere circusliefhebber in debat. Als ik dit niet had gewild had ik ook zeker geen weblog begonnen met een reactiemogelijkheid. Ik vind deze manier van discuseren ook een goede om in debat met diverse mensen te gaan.
Het enige wat ik minder fijn vind, is als mijn mening word verdraaid, zoals ik het gevoel had met betrekking tot de grote sympathie jegens de overplakactie en het verhaal rond mijn toegeven vond ik ook onvolledig.

Ik moet u trouwens wel een beetje teleurstellen rond het welkom heten op dit forum. Aangezien mijn werk als duo-raadslid een passie is die verder gaat dan het welzijn van circusdieren laat ik het kritische geluid op dit forum graag over aan circusleed.nl (niet dat dit per sé mijn mening is)

Ten slotte gun ik ieder zijn passie en zijn avondje uit. Echter ik vind dat men het plezier wat de mens daarmee heeft, moet afwegen tegen het leed wat de dieren daarmee ondervinden en voor mij valt die balans uit in het nadeel van de mens.

Dus ik wens u allemaal u passie, maar dan zonder dieren in het circus. Dit zorgt er dan ook voor dat er meer ruimte is voor de podiumkunsten.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: reactie Vincent
BerichtGeplaatst: za mar 10, 2007 12:01 am 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2006 12:14 pm
Berichten: 899
Locatie: Assen
Vincent, ik denk dat jij in je positie binnen de gemeente niet verantwoordelijk bent voor die overplakactie van het Staatscircus van Moskou, maar wie zitten er dan wel achter, want ik hoorde deze week van plaatsgenoot ActiveRene van Circusleed dat die ook niet in Leiden waren. Ik heb je cv gelezen en op jouw leeftijd heb je al behoorlijk veel gedaan en nu nog, waarvoor mijn complimenten. Maar goed de gem. Leiden heeft toch nog geen verbod ingesteld op circussen met dieren, maar dat kan ook eigenlijk niet, want dit is toch uiteindelijk een taak voor de rijksoverheid en niet voor de plaatselijke overheid, want van dit standpunt gaat mijn gem. Assen dan ook uit.

_________________
ik hou van het CIRCUS, zowel zonder, maar vooral ook met DIEREN.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za mar 10, 2007 1:37 am 
Vincent Kagie schreef:
Natuurlijk mag de circuswereld met mij meekijken en ook inhoudelijke repliek geven, .......
..........
Ik moet u trouwens wel een beetje teleurstellen rond het welkom heten op dit forum. Aangezien mijn werk als duo-raadslid een passie is die verder gaat dan het welzijn van circusdieren laat ik het kritische geluid op dit forum graag over aan circusleed.nl (niet dat dit per sé mijn mening is) ........

Ten slotte gun ik ieder zijn passie en zijn avondje uit. Echter ik vind dat men het plezier wat de mens daarmee heeft, moet afwegen tegen het leed wat de dieren daarmee ondervinden en voor mij valt die balans uit in het nadeel van de mens.

Dus ik wens u allemaal u passie, maar dan zonder dieren in het circus. Dit zorgt er dan ook voor dat er meer ruimte is voor de podiumkunsten.


Vicent ook welkom op dit forum namens mij.
Jammer dat jij nu net de andere kant kiest van de meeste forumleden. Namelijk dat circus pas circus is als er dieren, mensen en sensaties te zien zijn. Zonder de dieren is circus geen circus maar , zoals jij beaamd PODIUMKUNST, maar wij noemen dat dan variete. Fijn dat jij ons onze passie gunt, maar eigenlijk wil je die passie een kopje kleiner maken door de dieren uit het circus te halen. Dan is het voor ons geen passie meer. Natuurlijk dienen dieren die werkzaam zijn in de entertainment industrie goede leefomstandigheden hebben. Daar moet regelgeving voor zijn. Op diverse terreinen wordt hier aan gewerkt. Circussen krijgen heus wel eens mensen over de vloer van mensen die zich bekommeren om circusdieren en hun leefomstandigheden. Alleen kunnen zij nog niet echt met sancties komen als er wat mis is.
Overplakken van borden vindt ik een laffe streek. Het is vernieling van andersmans eigendommen. Daarnaast ook nog eens het misleiden van de bevolking en het misgunnen van inkomsten van een bedrijf in uitvoering.
Maar ja, met jouw is Leiden is last, en moeten de circussen en de bevolking van Leiden het maar doen met podiumkunst en variete. Je gaat niet voor wat de mensen willen, maar wat de dieren nodig hebben.


Omhoog
   
 
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 44 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.