Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel vr mar 29, 2024 2:53 am

Alle tijden zijn UTC+01:00


Forumregels


Hieronder een aantal rubrieken over door Nederland trekkende circussen (alfabetisch gerangschikt). Klik er op voor nieuws over tournee en programma. Wees vrij om hier uw recensie en/of foto's te plaatsen. ------- Onderaan deze pagina ander Nederlands circusnieuws.



Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do jan 14, 2016 12:39 am 
Ik heb van mijn goede vriend Harry Spindler vernomen dat er voorbereiding wordt getroffen voor een uitgebreide tour door Nederland vanaf Mei. Het circus zal naast haar goede eigen huisnummers werken met een cubaanse groep artiesten met maarliefst 5 nummers. Ook hun uit 10 personen bestaande orkest komt mee. Aanvragen zijn er al gedaan in 35 grotere plaatsen. Het circus reist met 30 trucks en een tent voor 2000 personen. Hoogstwaarschijnlijk starten zij in diverse grote Friese steden.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do jan 14, 2016 9:34 am 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
Goed nieuws als het gaat gebeuren, ben benieuwd.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do jan 14, 2016 10:58 am 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Enkele jaren terug schrokken ze van de hoge terrein prijzen in Nederland. Ik zou het zeker toejuichen mocht Barelli enkele plaatsen doen inclusief geweldig live-orkest. Dan maakt deze jongen vanuit Brabant een tour naar Friesland in ieder geval!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do jan 14, 2016 11:47 am 
Offline

Lid geworden op: zo okt 26, 2008 7:47 pm
Berichten: 5362
Locatie: Belgie
Een tent voor 2000 personen, dat is al de moeite!
Zelfde formaat als de Sint in de Piste tent.
Hopelijk krijgt men ze dan evengoed opgevuld!
Alvast benieuwd naar het programma.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do jan 14, 2016 12:10 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Circusboy schreef:
Een tent voor 2000 personen, dat is al de moeite!
Zelfde formaat als de Sint in de Piste tent.
Hopelijk krijgt men ze dan evengoed opgevuld!
Alvast benieuwd naar het programma.


Het oude Barelli-Palast is verkocht (nu in bezit bij Voyage dacht ik) de tent waar ze nu mee reizen als Carelli heeft denk ik de helft aan zitplaatsen..... wat voor Nederland meer dan voldoende is.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do jan 14, 2016 7:44 pm 
Offline

Lid geworden op: zo okt 11, 2009 12:07 pm
Berichten: 273
Alfons Borm schreef:
Ik heb van mijn goede vriend Harry Spindler vernomen dat er voorbereiding wordt getroffen voor een uitgebreide tour door Nederland vanaf Mei. Het circus zal naast haar goede eigen huisnummers werken met een cubaanse groep artiesten met maarliefst 5 nummers. Ook hun uit 10 personen bestaande orkest komt mee. Aanvragen zijn er al gedaan in 35 grotere plaatsen. Het circus reist met 30 trucks en een tent voor 2000 personen. Hoogstwaarschijnlijk starten zij in diverse grote Friese steden.

:lol: :lol: :lol:


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do jan 14, 2016 9:34 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
komen ze soms in de eerste week van april?? :mrgreen:

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do jan 14, 2016 11:47 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
Dick Prins herinnert zich een vorig bezoek van Barelli aan Nederland:

Citeer:
Circus Barelli is wel eens eerder in Nederland geweest en wel in 1995.
Daar hebben vele bezoekers van toen slechte herinneringen aan
over gehouden. Die tournee heeft ook maar kort geduurd.

Er werd driftig gestrooid met zogenaamde vrijkaarten, maar je moest bij de
kassa toch nog 6 gulden bijbetalen, een programmaboekje van 8 pagina’s
F 7.50, plastic bekertje koffie F 4,-.

Op 3 mei (Amersfoort) begon de voorstelling 10 minuten later (i.v.m. dodenherdenking?????)
op 4 mei werd er gewoon een avondvoorstelling gegeven.

De laatste voorstelling was op 5 juni op de Mullerpier in Rotterdam al waar
ze na een paar dagen pas vertrokken. De gemeente Rotterdam heeft zelfs
financieel bij moeten springen anders konden ze het terrein niet eens verlaten.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr jan 15, 2016 12:41 am 
Even als reactie op Heuvels. Wat bedoeld u met eerste week April ? 1 April ofzo ?.
U bent iig niet welkom bij de familie Spindler na deze denigrerende opmerking de familie kennende...
Dick Prins heeft gelijk in wat hij schrijft maar we hebben het hier over 20 jaar terug.
Vele circusliefhebbers die zo nu en dan de grens overgaan weten dat Barelli vaak waanzinnig mooie circusshows presenteerden.
Ik vindt dan ook dat zij een kans verdienen het kale landschap op te vullen. Ik ben komend weekend bij hen en hoor dan meer.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr jan 15, 2016 10:49 am 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
Alfons Borm schreef:
Even als reactie op Heuvels. Wat bedoeld u met eerste week April ? 1 April ofzo ?.
U bent iig niet welkom bij de familie Spindler na deze denigrerende opmerking de familie kennende...
Denigrerend? Leg dat eens uit? Heb ik iets vervelends over het circus gezegd???? :shock:

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr jan 15, 2016 11:02 am 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Het leuke is dat circus Barelli niet eens meer bestaat.... het circus reist onder leiding van een andere directie als Carelli door zuid-Duitsland. Daar kwam ik ze eind 2014 ook tegen als "Das Große Circus Festival"
Het is geen Barelli meer zoals het was..... dat was ten tijde van Stars der Pferde nog wel redelijk al hadden toen paardennummers de overhand en die heb je na het derde paardennummer ook wel gezien.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr jan 15, 2016 1:02 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 06, 2005 2:16 am
Berichten: 442
Locatie: Groningen
Alfons Borm schreef:
Ik heb van mijn goede vriend Harry Spindler vernomen dat er voorbereiding wordt getroffen voor een uitgebreide tour door Nederland vanaf Mei. Het circus zal naast haar goede eigen huisnummers werken met een cubaanse groep artiesten met maarliefst 5 nummers. Ook hun uit 10 personen bestaande orkest komt mee. Aanvragen zijn er al gedaan in 35 grotere plaatsen. Het circus reist met 30 trucks en een tent voor 2000 personen. Hoogstwaarschijnlijk starten zij in diverse grote Friese steden.

Gelukkig zijn er heel veel grote tot zeer grote steden in Friesland. Ik wens je grote vriend Harry heel veel succes en mogelijk kan hij jou als clown inzetten.
Mis Didier nu wel...heeft tenminste kennis van zaken en brengt wat leven in de brouwerij.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr jan 15, 2016 3:50 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Nou, vooruit dan maar weer. Maar uitsluitend op verzoek........

Met enige vertraging, inmiddels is er al heel wat van dat leuke berichtje waar we allemaal zo op zaten te wachten gecorrigeerd.
Toch begin ik bij het begin, ten einde het overzicht te behouden.

Het leven is wreed. Fluistert je goede vriend je iets in, moet uitgerekend je grootste vijand dat gaan herroepen..... Het is niet anders.

Circus Barelli, Martijn schreef het al, bestaat al een paar jaar niet meer. Ook zij zijn financieel gestrand, zogezegd.
Door overcapaciteit, niet alleen qua zitplaatsen, maar met name door het sterk verouderde veel te grote wagenpark.
Momenteel worden zelfs die 30 trucks niet gehaald, hooguit een handjevol.
Komen ze toch met 30 trucks naar (het verre en niet goedkope) Nederland, dan zullen er heel wat sleep- of kraanwagens nodig zijn!

Genoemde tent is er niet meer, ook dat meldde Martijn terecht. Verkocht. Kan wel meekomen, maar dan zullen ze hem moeten terugkopen of -huren.
De naam, ook al gemeld, bestaat op dit moment niet meer. Althans niet als actief circus. Werd veranderd in Carelli, met een C aan het begin.
Maar misschien sprak die goede vriend wat onduidelijk.
Ha, ook het fameuze orkest komt mee, Martijn is al aan het warmlopen.
Vergeet het maar, het ooit zo beroemde orkest is ingeruild voor een toetsenist en een drummer die met enige regelmaat de orkestband versterken.
Zo was het tenminste halverwege seizoen 2015.

Vijf nummers van Cubaanse artiesten vormen geen enkele garantie op kwaliteit, hoe goed en gedreven dat volkje vaak ook kan zijn.

Op dit moment zouden er al aanvragen zijn gedaan in 35 grotere plaatsen.
Op internet is GEEN ENKELE plaats in Nederland te vinden waar al een aanvraag is binnengekomen, laat staan een vergunning verleend.

Zeker nog niet, maar al wel hoogstwaarschijnlijk: de start vindt plaats in diverse grote Friese steden. (Hoor ik daar Magnum in de verte bulderen van het lachen....?).
Leeuwarden, de hoofdstad, mag er wezen met 108.000 inwoners. Is bovendien al een paar jaar om diverse redenen geen regulier circus geweest, dus dat biedt perspectief!
De volgende plaats wat inwonersaantal betreft is Drachten met ruim 45.000, maar dat vinden echte Friezen geen stad. Daarom ook gemeden tijdens een Elfstedentocht.
Sneek vervolgens, gaat nog wel met ruim 33.000 inwoners. Vandaar dat er zo goed als ieder jaar wel minstens één circus komt. Heerenveen volgt met minder dan 30.000.
Dan valt er een aardig gaatje. Het roemruchte Harlingen komt niet verder dan 14.715.
Zelf woon ik in een Drents dorp met 20.000 ingezetenen en zelfs daar laat het circus al jarenlang verstek gaan. Ja hoor, om diverse redenen, ik weet het.
De lijst van grote Friese steden gaat verder met Dokkum, Joure, Franeker en Wolvega, die allemaal rond de 12.000 schommelen. Overigens ook niet allemaal èchte steden, maar dit terzijde.
Lemmer sluit de rij met iets van 10.000.
Dus wil die nu al geplande tournee een groot succes worden in de grote steden van deze provincie dan mogen ze a. wel heel snel gaan bouwen of b. zeer grote aantallen vluchtelingen op gaan vangen.
Want voor voortplanten is het nu te laat!

Citeer:
Ik ben komend weekend bij hen en hoor dan meer.


Genoemde aantallen zijn openbaar en mag je hen gerust verstrekken tijdens je werkbezoek.

O, en vraag dan gelijk even naar een evenement midden in de zomer in de uiterste hoek van Beieren waar ze eerder aardig succes hadden en dat opnieuw voor 2016 op de rol staat.
Dat wordt dan wel een hele verplaatsing vanuit het circusparadijs Nederland!

Mocht je het allemaal nog niet begrijpen dan moet je Georg, onze Duitse circusexpert die hier trouw meeleest, maar eens vragen waarom hij in een driedubbele deuk lag van het lachen!

En kijk: zo zien ze er ongeveer uit vandaag de dag:

Afbeelding

En we hoeven niet bang te zijn: het is geen bedelcircus, laten zij nadrukkelijk weten. Zie ook: http://www.fnweb.de/region/main-tauber/ ... -1.2222864

Afbeelding

Het materiaal ziet er keurig en verzorgd uit, dat was bij Barelli nog wel eens anders!

Afbeelding

De andere 26 trucks 'stehen am Moment um die Ecke!'

Viel Erfolg in Primasens!


--------------------------------------------------------------------------------------------------


The Bitch is Back!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr jan 15, 2016 8:18 pm 
Ik haak weer af. Groet aan alle echte circusliefhebbers.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr jan 15, 2016 9:10 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 06, 2005 2:16 am
Berichten: 442
Locatie: Groningen
Alfons Borm schreef:
Ik haak weer af. Groet aan alle echte circusliefhebbers.

En de groeten aan vriend Harry. =o=


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.