Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel za apr 27, 2024 7:40 am

Alle tijden zijn UTC+02:00


Forumregels


Hieronder een aantal rubrieken over door Nederland trekkende circussen (alfabetisch gerangschikt). Klik er op voor nieuws over tournee en programma. Wees vrij om hier uw recensie en/of foto's te plaatsen. ------- Onderaan deze pagina ander Nederlands circusnieuws.



Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Circus Solero
BerichtGeplaatst: ma apr 02, 2007 2:37 pm 
Hallo ik ben nieuw op dit forum,
Op google en op dit forum kwam ik de naam Circus Solero tegen. Is dit een Nederlands circus? Weet iemand van jullie van wie dit circus is en welke plaatsen het circus gaat aandoen behalve de plaatsen die op google vermeld staan. Ik hoorde dat deze (nieuwe?) onderneming door het Noorden van Nederland gaat touren. Ik woon in Grijpskerk in Groningen en ben dus wel benieuwd naar dit circus. Hopelijk weten jullie meer en laten jullie mij meer weten over dit circus.
Groeten,
Frans.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma apr 02, 2007 4:12 pm 
Offline

Lid geworden op: za okt 29, 2005 9:24 pm
Berichten: 159
Circus Solero is een Duits circus wat een tournee gaat maken in Nederland.


------------------------------------------------------------------------------------
AANSTAANDE ZONDAG IN DE CIRCUS FLITS
DE ALLER EERSTE TOURNEE GEGEVENS EN DE ALLER EERSTE FOTO's VAN CIRCUS SOLERO. OOK EEN INTERVIEUW MET ANTON WERKMAN DIE DIT ALLEMAAL MOGELIJK MAAKT.

http://www.circus-flits.tk
-----------------------------------------------------------------------------------


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di apr 03, 2007 10:08 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Circus Solero is een Duits familiecircus.

Voor zover bekend gaat dit circus komende zomer een tournee maken langs campings in Nederland. [Bron: De Piste, CvCN]

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo apr 11, 2007 10:50 am 
Na wat speurwerk op google heb ik al een hele hoop plaatsen gevonden. Ook heb ik contact gehad met de tourneemanager die mij ook al een aantal plaatsen gegeven heeft! Het circus komt ook bij mij in de buurt dus ik ga zeker even kijken. De eerste voorstellingen worden gegeven in Drenthe daarna gaat dit circus naar Groningen en Friesland en in de zomer gaan ze naar in Overijsel, Gelderland en Utrecht. Ik ben benieuwd hoe de voorstelling is. Zijn er misschien mensen op dit forum die dit circus in Duitsland al eens bezocht hebben?


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: kamelen ontsnapt.
BerichtGeplaatst: zo mei 06, 2007 2:14 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2006 12:14 pm
Berichten: 899
Locatie: Assen
Afgelopen vrijdag zijn bij het Circus Solero, zeven kamelen ontsnapt op de camping de Valkenhof te Westerbork. Een medewerker van het circus wilde de dieren uit de weide, naar het nachtverblijf brengen en toen ontsnapten de kamelen en zijn een stuk bos ingedoken, maar nadat de mensen van het circus en ook de campinggasten meegeholpen hadden de kamelen weer te vangen, konden ze na een half uur dan toch het nachtverblijf in. Overigens er is geen schade ontstaan op de camping door deze kortstondige ontsnapping. Dit bericht staat op de Drentse Teletext.

_________________
ik hou van het CIRCUS, zowel zonder, maar vooral ook met DIEREN.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo mei 06, 2007 9:17 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
Citeer:
zeven kamelen ontsnapt


Oeioeioei...
Wedden dat dit straks weer wordt uitgelegd als bewijs van dierenmishandeling?... :(

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: di mei 08, 2007 7:47 pm 
Campinggasten verrast door grazende kamelen

Afbeelding

Gepubliceerd op 06 mei 2007, 17:27
Laatst bijgewerkt op 06 mei 2007, 18:31
- © Gerrit Roest Westerbork -

Kampeerders op camping De Valkenhof in Westerbork keken het afgelopen weekeinde vreemd op. Zes kamelen van circus Solero waren losgebroken en draafden over het kampeerterrein. Campingbeheerder Gerrit Roest kan er achteraf om lachen.

De kamelen vonden dat ze ook recht hadden op bevrijdingsdag?

”Daar leek het wel op, ja. Het was alleen niet op bevrijdingsdag, maar op vrijdagavond. Vlak voor dodenherdenking. De zeven kamelen liepen in een weilandje en moesten in hun nachthok. Tijdens dat tochtje zetten zes van de zeven het op een lopen. Het was toen half acht.”

Dus jullie waren tijdens de herdenking bezig met kamelen vangen?

” We hadden ze gelukkig net voor die tijd gevangen, om precies vijf voor acht. Ik denk dat we anders ook wel even waren gestopt. De beesten konden in principe geen kwaad doen. Ze hebben ook geen schade aangericht. De campinggasten keken alleen wel raar op. Ze hebben nog meegeholpen met ’vangen’.”

Op zo’n moment zijn kamelen opeens wel erg groot, of niet?

”En sterk! Ze hebben een heel sterke nek. Ze hadden wel halsters om, maar als je die vastpakt en ze geven een zwiep& dan vlieg je zo door de lucht. We hebben de dieren uiteindelijk in het nauw gedreven.”

Enig idee waarom ze ervandoor gingen?

”Ik denk dat de het gras van het weilandje op was en dat ze op de camping lekker gras zagen. Ze hadden al twee dagen op het weilandje gestaan.”

De arme dieren waren uitgehongerd?!

”Nee, nee. Ze hadden ’s ochtends nog een kamelenontbijt gehad bij Super de Boer in Westerbork. Maar toch.”

Nog een geluk dat het maar kamelen waren en geen tijgers&

”Die heeft het circus gelukkig niet. Alleen lama’s, paarden, kamelen dus, duiven, een bok en een ezel. Die laatste is eigenlijk de minste. Die maakt ’s ochtends om vijf uur met zijn gebalk de campinggasten wakker!”

Bron Dagblad van Het Noorden


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di mei 08, 2007 10:54 pm 
Beter een kameel dan een olifant!


Omhoog
   
 
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.