Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel za apr 27, 2024 12:02 pm

Alle tijden zijn UTC+02:00


Forumregels


Hieronder een aantal rubrieken over door Nederland trekkende circussen (alfabetisch gerangschikt). Klik er op voor nieuws over tournee en programma. Wees vrij om hier uw recensie en/of foto's te plaatsen. ------- Onderaan deze pagina ander Nederlands circusnieuws.



Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do apr 19, 2007 11:50 am 
Inzet ondernemers Andel leidt tot komst van circus Bongo
door Teus van Tilborg


Donderdag 19 april 2007 - ANDEL - "Het moet een gezellige dag worden." De Andelse supermarktondernemer Rean van der Schoot (24) heeft er het volste vertrouwen in, dat dit ook het geval zal zijn. Hij doelt op volgende week woensdag, als circus Bongo in Andel twee voorstellingen geeft.



Het is voor het eerst dat zo'n groot circus er zijn tent opzet. Ondernemersvereniging De Linden tekent voor de organisatie, maar bestuurslid Van der Schoot is degene die op het idee kwam. "Twee jaar geleden kwam ik in Andel. Ik merkte, dat er in het dorp veel wordt georganiseerd. Ik miste echter iets om gezamenlijk te doen, om eens goed uit te pakken. Dat de bewoners zien dat de ondernemersvereniging ook actief naar buiten is." Via de Meermarktorganisatie kwam hij vervolgens in contact met circus Bongo, één van de grootste circussen in Nederland. "Daarna heb ik alle ondernemers gebeld. Direct kreeg ik veel positieve reacties."


Volgens Van der Schoot is er best veel geld mee gemoeid het circus naar Andel te halen. "Door de grote belangstelling is het toch financieel haalbaar. Als ondernemersvereniging hebben we afgesproken, dat als er geld overblijft dit besteed zal worden aan voorzieningen in het dorp. Denk bijvoorbeeld aan banken langs de Maas." De plaatselijke ondernemers dragen voor een belangrijk deel bij in de kosten. Van der Schoot: "We hebben er een spaarzegelactie aan gekoppeld. het resultaat is dat inmiddels 1.200 van de 1.300 beschikbare kaarten zijn verkocht.
De circustent staat op het parkeerterrein bij de sportvelden aan de Neer-Andelseweg. Er zijn woensdag 25 april twee voorstellingen: om half drie en half vijf. Tijdens de tweede voorstelling reikt burgemeester Frank Petter de Romboutsprijs uit. Van der Schoot: "De prijs krijgt hierdoor ook meer aandacht. Er zijn dan toch 650 mensen getuige van de uitreiking." Rondom de circustent zijn er tal van nevenactiviteiten, zoals demonstraties, een modeshow en kinderdisco. Circus Bongo geeft een familievoorstelling met onder meer acrobatiek en een clown. Dieren zijn er ook, maar alleen dieren, die volgens de Nederlandse wetgeving als huisdier gehouden mogen worden. Dus geen leeuwen, of olifanten in de piste, maar wel paarden, pony's, kamelen en kleindieren

Bron Brabants Dagblad


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr apr 20, 2007 2:08 am 
Dat zijn nog eens leuke berichten om te lezen. Mensen die het ondernemerschap koppelen aan circus, en zo weer andere mensen laten genieten....TOPPIE...

Alleen is Bongo wel een van Nederlands grootste circussen??? In naam en programma zeker, maar in omvang??


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr apr 20, 2007 8:17 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Bongo is groot als je de sfeer, de uitstraling en het programma beschouwt.

Maar ik kan me voorstellen dat de schrijver iets anders bedoelt: Andel is een betrekkelijk kleine plaats waar wellicht nog nooit een circus met de omvang van Bongo is geweest. Bongo heeft een 4-master en genoeg wagens en hekken om een terrein van 40x40 meter netjes op te bouwen. Op Google Earth was het al knap lastig om een geschikt terrein te vinden. Alleen bij de sportvelden is er genoeg ruimte...

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.