Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel za apr 27, 2024 12:22 pm

Alle tijden zijn UTC+02:00


Forumregels


Hieronder een aantal rubrieken over door Nederland trekkende circussen (alfabetisch gerangschikt). Klik er op voor nieuws over tournee en programma. Wees vrij om hier uw recensie en/of foto's te plaatsen. ------- Onderaan deze pagina ander Nederlands circusnieuws.



Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo mei 16, 2007 11:54 am 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
Iedere keer als er een mooie Soleil productie in ons land wordt vertoond trekt het op de een of andere manier azijnpissers die geen notie hebben van wat mooi is en wat niet mooi is. Recensisten die er een waarlijk genoegen in scheppen iets moois totaal af te zeiken. Het lijkt intelligent als je zoiets durft te schrijven. Van Aaf Brandt Corstius verscheen een column in de NRC, helaas biedt ze niet de mogelijkheid om te reageren. Minachting voor je lezers dus van deze dame!

http://weblogs.nrc.nl/weblog/aaf/2007/05/15/een-ellenlange-pas-de-deux-met-een-belgisch-trekpaard/

Een ellenlange pas de deux met een Belgisch trekpaard
Heel Amsterdam hing vol met affiches voor Cavalia, en op de radio ronkte een reclame dat de show ‘een ode aan de unieke emotionele en fysieke band tussen mens en paard’ was. Ik was benieuwd naar die unieke emotionele en fysieke band tussen mens en paard, dus ik ging naar de grote witte tent, die door de Cavalia-medewerkers consequent en ook lichtelijk dwingend de ‘Big White Top’ genoemd werd.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: wo mei 16, 2007 1:47 pm 
heuvels schreef:
Iedere keer als er een mooie Soleil productie in ons land wordt vertoond trekt het op de een of andere manier azijnpissers die geen notie hebben van wat mooi is en wat niet mooi is. Recensisten die er een waarlijk genoegen in scheppen iets moois totaal af te zeiken. Het lijkt intelligent als je zoiets durft te schrijven. Van Aaf Brandt Corstius verscheen een column in de NRC


Aaf is één van de beste Nederlandse columnisten. In dit geval is ze naar een voorstelling geweest en daar geeft ze haar mening over. Niks mis mee dus. Smaken verschillen en het is haar goed recht om de voorstelling te bekritiseren. Ik vind niet dat de term afkraken hier op zijn plaats is.

Aaf schreef:
Gezeten in de Big White Top kwam ik er al gauw achter dat de Cavalia een circus is volgens de trend die bij Cirque du Soleil begonnen is. Een circus zonder schurftige aapjes en clowns, maar met Kate Bush-achtige zangeres. Een circus zonder houten banken en verlopen spreekstalmeester, maar met multimedia en mimeacts. En de kaartjes kosten ook geen vijf gulden, maar ongeveer vijftig euro. Kortom, een circus dat eigenlijk Kunst is.


Hier heeft ze wel een punt. Ik zou het ook geen circus willen noemen...


heuvels schreef:
helaas biedt ze niet de mogelijkheid om te reageren. Minachting voor je lezers dus van deze dame!


Waarom zou een columnist de mogelijkheid moeten bieden om te reageren. Een columnist is net als een schrijver en op een boek kun je toch ook niet reageren?


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: wo mei 16, 2007 3:14 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
tjerk schreef:
heuvels schreef:
Iedere keer als er een mooie Soleil productie in ons land wordt vertoond trekt het op de een of andere manier azijnpissers die geen notie hebben van wat mooi is en wat niet mooi is. Recensisten die er een waarlijk genoegen in scheppen iets moois totaal af te zeiken. Het lijkt intelligent als je zoiets durft te schrijven. Van Aaf Brandt Corstius verscheen een column in de NRC


Aaf is één van de beste Nederlandse columnisten. In dit geval is ze naar een voorstelling geweest en daar geeft ze haar mening over. Niks mis mee dus. Smaken verschillen en het is haar goed recht om de voorstelling te bekritiseren. Ik vind niet dat de term afkraken hier op zijn plaats is.

Aaf schreef:
Gezeten in de Big White Top kwam ik er al gauw achter dat de Cavalia een circus is volgens de trend die bij Cirque du Soleil begonnen is. Een circus zonder schurftige aapjes en clowns, maar met Kate Bush-achtige zangeres. Een circus zonder houten banken en verlopen spreekstalmeester, maar met multimedia en mimeacts. En de kaartjes kosten ook geen vijf gulden, maar ongeveer vijftig euro. Kortom, een circus dat eigenlijk Kunst is.


Hier heeft ze wel een punt. Ik zou het ook geen circus willen noemen...


heuvels schreef:
helaas biedt ze niet de mogelijkheid om te reageren. Minachting voor je lezers dus van deze dame!


Waarom zou een columnist de mogelijkheid moeten bieden om te reageren. Een columnist is net als een schrijver en op een boek kun je toch ook niet reageren?


Inderdaad, Aaf kan heel goed schrijven.... maar om haar vooringenomen standpunten kracht bij te zetten haalt ze ook nog eens schurftige aapjes en clowns uit de kast. Het hele stuk staat trouwens vol met degenererende opmerkingen die niet ter zake doende zijn.
Dat het een circus is dat eigenlijk Kunst is (let op de hoofdletter) kan ik in meegaan, maar die tendensieuse opmerkingen tussendoor zijn misplaatst.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do mei 17, 2007 12:47 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
De slotzin van Aaf is het belangrijkste van de tekst:

Citeer:
Maar één ding wist ik wel: paarden doen echt alles voor een suikerklontje.


En daarmee verschilt Cavalia in niets van het traditionele circus...

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.