Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel zo jun 16, 2024 1:13 am

Alle tijden zijn UTC+02:00


Forumregels


Hieronder een aantal rubrieken over door Nederland trekkende circussen (alfabetisch gerangschikt). Klik er op voor nieuws over tournee en programma. Wees vrij om hier uw recensie en/of foto's te plaatsen. ------- Onderaan deze pagina ander Nederlands circusnieuws.



Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di aug 21, 2007 5:59 pm 
Circus Malford overleeft al 170 jaar
door Cor van Dalen

RHEEZERVEEN - Circus Malford heeft de tenten twee dagen opgeslagen op het sportveld van recreatiecentrum Stoetenslagh in Rheezerveen. Maar de planning is niet erg gelukkig.




De meeste vakantiegasten zijn naar huis en de meeste stoeltjes in de blauwgele circustent blijven leeg.
Zondagavond komen er nog ruim vijftig bezoekers binnen, maandagmiddag blijft de teller steken op pakweg veertig. "Dit kan niet uit, we verdienen hier nog niet genoeg om de dieselolie voor de vrachtauto's en het voer voor de dieren te kunnen betalen", zegt toetsenist Thomas, die optreedt als woordvoerder omdat circusdirecteur John Reynen elders verblijft.





De tournee langs Nederlandse campings is nu voorbij. Thomas hoopt op meer publiek als het circus de komende weken neerstrijkt in Harderwijk, Dronten en Lemmer. Want meer bezoekers is nodig om te kunnen overleven, al lukt Malford dat al 170 jaar. Zoveel jaar geleden werd het circus opgericht in de buurt van het Duitse Hannover.





Hoewel Malford tien jaar geleden in Nederlandse handen kwam, zijn de meeste van de bijna twintig medewerkers Duits of Oostenrijks. Dat is te zien aan de nummerborden van de auto's rond de circustent. De show is wervelend, het hooggeëerd publiek klapt. Sacha Malford houdt de familie-eer in het bedrijf hoog. Onder meer met een dressuuract met vier paarden. De dieren walsen op de tonen van 'Tulpen uit Amsterdam'.





De blikvanger van Malford is een kameel. Het goed gedresseerde dier werkt geroutineerd zijn kunstjes af en fungeert in de pauze als fotomodel, samen met de kinderen uit het publiek. Dieren doen het toch goed, met acts voor honden, lama's en geiten. Hoog in de tent dwingt Gaby bewondering af met haar act aan het touw. Eén en al souplesse en kracht. En later gratie met een hoepelact. Zelfs de kinderen doen mee. Van het kleine clowntje tot het tienjarige slangenmeisje, dat zich letterlijk in allerlei bochten wringt.

Bron de Stentor


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di aug 21, 2007 8:30 pm 
Offline

Lid geworden op: ma nov 21, 2005 1:03 pm
Berichten: 96
kinderarbeid is in dit circus nog steeds normaal


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di aug 21, 2007 9:32 pm 
horzel schreef:
kinderarbeid is in dit circus nog steeds normaal


Ja, de (circus)opvoeding moet ergens beginnen! :lol:


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: kinderarbeid?
BerichtGeplaatst: di aug 21, 2007 10:45 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 11:26 pm
Berichten: 1382
Locatie: Katwijk aan Zee
In een circus gaat alles anders, soms treden er kinderen op en soms treden er dieren op die in t normale leven alleen maar staan te herkauwen of te grazen. Ik moest vroeger ook meehelpen, maar ben er zeker niet dommer op geworden, en dan heb ik het echt niet over werken in een circus.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di aug 21, 2007 10:56 pm 
Afbeelding

Horzel heeft wel gelijk!.
In circus Malford zie ik kinderen optreden, dat is echt wel kinderarbeid!.
Als je bij het circus even helpt met een waterslang oprollen, is dat ook werken maar geen loondienst!.

Show is DE levering van het circus aan bezoekers die er voor betalen.
Als dit kinderen zijn (onder 18) dan is er sprake van kinderarbeid.

Maar Horzel waren er niet meer circussen die dit soort publieksvermaak aanbieden???. Vooral de buitenlandse.....of ben ik nu een racist?.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: geen andere circussen afkraken
BerichtGeplaatst: wo aug 22, 2007 8:35 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 11:26 pm
Berichten: 1382
Locatie: Katwijk aan Zee
Jongens, die 15 circussen die hier zijn moet je in hun waarde laten en laat ze zelf maar bepalen wat ze doen, circussen hebben het al moeilijk en als je op die manier elkaar gaat afmaken... waar gaat het dan om? Krijgen jullie dan in jullie circus meer bezoekers? Nee!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: straf als ze niet mogen
BerichtGeplaatst: do aug 30, 2007 10:21 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 11:26 pm
Berichten: 1382
Locatie: Katwijk aan Zee
Bij Bart van Bavaria werken ook wel eens kleinkinderen die het een straf vinden als ze niet mee mogen doen. Ze genieten ervan, nu ze een jaartje niet meegaan laten ze regelmatig via het gastenboek weten hoe ze hun opa en oma missen en hoe ze de optredens missen. Dus ik bedoel maar, oordeel niet voordat je t fijne weet


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr aug 31, 2007 9:45 am 
Kinderen vinden het al geweldig als ze met de buurman of met hun vader/moeder mee mogen op de truck rijden.
Maar het betekent niet gelijk dat het het werk is.

Die kinderen van welgenoemde circussen hebben meestal geen benul wat ze doen. Ondertussen maken de kinderen het circus en rijd opoe in een luxe bolide.

Verklaar dat eens!


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: vr aug 31, 2007 11:19 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 11:26 pm
Berichten: 1382
Locatie: Katwijk aan Zee
Beste Ricardo,
Als je zo nieuwsgierig bent naar het welzijn van die kinderen, ga het ze vragen, ik ga niet hypothetisch zitten veronderstellen of kinderen die in circussen optreden vaders hebben met vette bolides, en of die kinderen die ik niet absoluut niet ken het naar hun zin hebben of niet. Vraag het ze zelf in plaats van dat oeverloze ge-o-h op dit forum. Of wil je weer via een enorme omweg aantonen dat de circussen waarmee jij affiniteit hebt wel deugen en anderen niet? Voor je t weet staan in 'jouw circussen' ook kinderen in de piste mee op te treden, ik weet dat ze het reuze graag zouden willen.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr aug 31, 2007 2:26 pm 
Gera, praat nou niet alsof je alles weet van circus.
Doe ik ook niet, maar geef mijn mening...net als wellicht anderen dat ook hebben.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: alles van circussen
BerichtGeplaatst: vr aug 31, 2007 3:05 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 11:26 pm
Berichten: 1382
Locatie: Katwijk aan Zee
Hoi Ricardo, Nee, ik weet niet alles van circus en ik zou ook niet net willen doen alsof ik alles van circussen weet, sterker nog, wil ik wel alles weten? Waar ik wel verstand van heb is hoe goedkope roddel en achterklap de wereld in gejaagd wordt, hoe mensen soms met een ommetje hun eigen belangen gaan lopen opkrikken door negatieve klanken over anderen te lanceren. Je bent zo suggestief als t maar kan. Wat wil je bereiken? Mensen die voor hun eigen lol en ten koste van anderen relletjes willen lopen schoppen op t forum, die ben ik snel zat, je weet het. En als je je wat afvraagt, doe het dan rechtstreeks bij de personen waar je wat over wilt weten, dat is wat ik wilde zeggen.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr aug 31, 2007 3:27 pm 
Op een forum valt te discussieren.

En een circus binnen stappen, is niet mijn zaak, maar dat van de fiscus of anders instanties.
Of dan wel de kinderbescherming....moeten we die in gaan schakelen?.

Laten we eens als volwassenen discussieren, en niet snel alles afkammen.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: volwassen
BerichtGeplaatst: vr aug 31, 2007 3:45 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 11:26 pm
Berichten: 1382
Locatie: Katwijk aan Zee
ja, laten WE dat eens gaan doen, ik bedoel, proberen als volwassenen te discussieren. Ik ben toch wel nieuwsgierig wat jouw drive is om fiscus, kinderbescherming en misschien nog andere zo zeer gewaardeerde overheidsdienaren erbij te halen om eens even wat zaken op orde te brengen bij een circus..... waar jij misschien nog geld van krijgt omdat je er ooit geklust hebt? (zwart?) Of is het omdat jij 's nachts geen oog meer dichtdoet omdat er ergens hele zielige kindertjes in Nederland worden misbruikt bij een circus, tegen hun zin, kinderarbeid? Wat is jouw persoonlijke motivatie om je hier zo druk over te maken? En hoe zwaar is jouw vermoeden dat er hier echt iets niet door de beugel kan?


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr aug 31, 2007 4:28 pm 
Een echte circusfan bied het circus hulp in gaten dien gedicht moeten worden. Zo hoef ik geen geld van een circus.
Dat kan ik van geen menigeen nog beamen.

Dat zijn nu pas circusfans, niet in elk circus gratis naar binnen willen!.
Betalen die hap, of help mee met werkzaamheden in het circus.

Trouwens, bemoei jij je nou maar met je workshops, en laat een ander eens aan het woord.


Omhoog
   
 
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.