NIEUWSBRIEF WINTERCIRCUS ROERMOND
Marketing offensief Zoals eerder aangegeven moeten wij flink op de trom slaan om zoveel mogelijk kaarten te verkopen. Door het grotendeels wegvallen van de sponsorinkomsten zijn de recettes de belangrijkste inkomstenbron voor ons. Vorig jaar kwamen we aardig in de richting met ruim 7.200 bezoekers (88% bezetting) maar de laatste kaarten willen we ook graag kwijt. Vandaar dat alle pijlen gericht worden op de marketing. Een greep uit de activiteiten:
Alle vakantieparken in de regio worden bezocht en warm gemaakt met flyers en posters. Binnen de Roermondse gemeentegrenzen komen op verschillende plaatsen spandoeken. Bij de Maasbrug zelfs eentje van acht meter breed! Uiteraard weer de verkiezingsborden en 3-hoeksborden in de binnenstad en in de buitengebieden de bekende Abri’s. Deelname aan goodiebags. Dat zijn een soort feestpakketten voor klanten bij o.a. Intratuin. Kortingsbon in 20.000 Sinterklaas programmaboekjes. Advertenties in Dagblad De Limburger en Weekend Gazet. Arrangementen in samenwerking met Rederij De Veerman en TheaterHotel De Oranjerie. Flyeren in de binnenstad en Retailpark. Volop berichten op Facebook en Twitter. Narrowcasting (TV) bij alle zaken van Cox&Co en de sportcentra Dennemarken en Il Fiori. Kleurwedstrijd voor kids via Cox&Co.
Uiteraard hebben we ook uw steun nodig voor onze marketing activiteiten. Mond op mond reclame is zeker zo effectief.
Decor Dit jaar maken we een ommezwaai naar een klassiek plaatje. Niet dat we het oude decor van stal halen maar wel enkele onderdelen daarvan. Ook komt er een slimme pisterand. Aan toneelzijde is deze 15 cm hoog met rondom ledverlichting ingebouwd. Compleet nieuw is de pistevloer. Na veel testen hebben we een leverancier gevonden die een kokosvloer kan leveren in de juiste kleur. Groot voordeel hiervan is dat deze vloer vriendelijk is voor mensen met stof-allergie.
Programma De organisatie is nagenoeg klaar met alle voorbereidingen voor de voorstellingen. Muziek, geluid, licht, kostuums zijn allemaal onderdelen die geregeld zijn. Regisseur Ramses Graus heeft een ijzersterk programmavolgorde gesmeed en is Nicole Op het Veld druk bezig met de choreografie. Het lichtontwerp wordt uitgevoerd door Roland de Jong. Roland heeft al eerder meegewerkt met onze en andere circusprogramma’s.
Verkoop entreekaarten In tegenstelling tot een dalende landelijke tendens mogen wij ons verheugen in een toename in de voorverkoop van kaarten voor onze productie. Op 1 november zijn inmiddels 25% meer kaarten verkocht als vorig jaar op dit tijdstip. Opvallend is dat de middagvoorstellingen volop in de belangstelling staan. Nieuw dit jaar is dat je via de website
http://www.cirque-dhiver.nl je stoel in de theaterzaal kunt reserveren.
Concept Programma:Ouverture met alle artiesten, ballet en Maartje Heijckers; André Stykan, handstand; Val de Fun, trapeze-comedy; Duo Triali, hangperche; Pirates of the Caribean met ballet; Rafaëla, papegaaien; Val de Fun, komische wateract met Joep Willems Duo Stykan, hoofd-op-hoofdacrobatiek; Yasmine Smart, Dany Cesar, hogeschool dressuur en tango-paar; Jeton, salon-jongleur; Born to be Wild met Maartje en Joep; Germaine Delbosq, antipode op motor; Pauze Winterland met ballet en Maartje; Rafaëla, wolfshonden; Val de Fun, zweep-act; Duo Triali, doeken-act; Jeton, cabaret-jonglage; Indian Spirit, bola-bola; Val de Fun, wipplank-comedy; Trupa Radu Alinte, springplank;