Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel vr mar 29, 2024 3:16 am

Alle tijden zijn UTC+01:00




Forum gesloten  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za dec 22, 2012 3:42 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Circusboy schreef:
Wel knap dat zo'n dier dat kan !! =o=
Bij Belly was het er ook één.


Kijk, en daar ben ik dan weer niet zo'n voorstander van!
Misschien wel doordat ik zo verslingerd aan olifanten (maar ook aan andere dieren hoor) ben.
Om de simpele reden (en ik ken biologen die dat met me eens zijn) dat je als mens niet kunt berekenen hoeveel gewicht een slurf kan verdragen.
Ondanks dat ze daar van alles (teveel om op te noemen...) mee kunnen en ook heel sterk mee kunnen zijn!
Juist vanwege die talloze functies zou je uitgerekend die slurf zoveel mogelijk moeten ontzien.
Wat krachtsinspanning betreft dan uiteraard, niet het soort jolige kunstjes van bijvoorbeeld Sonni Frankello.
En ook niet wat het optillen van een mens betreft, dat is een peuleschilletje vergeleken bij haar eigen gewicht, dat dan wel helemaal (of voor een heel groot deel) op die slurf rust!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma jan 07, 2013 7:00 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo mei 28, 2006 1:06 pm
Berichten: 217
Locatie: Papendrecht
Van de website:

• Star GOLD NINA JAROSH (RUSLAND) Trapeze
• Star Silver (al)FRED en RENE (Duitsland) trampoline
• Star BRONZE Het gezelschap Creţu (ROEMENIË) Springplank
• De prijs van de stad Luik NADIA (Duitsland) tissue

Dus de familie Scholl heeft het goed gedaan in Belgie.

http://www.europeancircus.com/palmares/

_________________
May all your days be circus days


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma jan 07, 2013 7:26 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Ben het met de nummer 1 eigenlijk totaal niet eens , ze was goed maar daar bleef het ook bij.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di jan 08, 2013 11:07 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo mei 28, 2006 1:06 pm
Berichten: 217
Locatie: Papendrecht
Citeer:
Ben het met de nummer 1 eigenlijk totaal niet eens , ze was goed maar daar bleef het ook bij.


Dan verschillen onze meningen. Ik vind het een terechte winnares. Ze was letterlijk en figuurlijk het hoogtepunt van de show.

_________________
May all your days be circus days


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di jan 08, 2013 6:19 pm 
Offline

Lid geworden op: ma mar 19, 2012 3:19 pm
Berichten: 47
er is een verschil tussen smaak en wat goed is,ze is een terechte winnaar verreweg het beste nr van de voorstelling maar dat moet je zien.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di jan 08, 2013 6:21 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
richard schreef:
er is een verschil tussen smaak en wat goed is,ze is een terechte winnaar verreweg het beste nr van de voorstelling maar dat moet je zien.


Ik vond er veel betere nummers tussenzitten en tijdens de voorstelling waar ik was ging het publiek echt niet uit z'n dak bij dit nummer en bij andere nummers wel.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di jan 08, 2013 7:51 pm 
Offline

Lid geworden op: ma mar 19, 2012 3:19 pm
Berichten: 47
klopt Martijn maar dat wil niet zeggen dat strict genomen technisch dit het beste nummer was,bijv: je kan een goed paardennummer laten zien maar je moet de reactie van het publiek horen als een kleine pony binnenkomt en draaft,dan heeft de pony nog niets gedaan.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di jan 08, 2013 7:53 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
richard schreef:
klopt Martijn maar dat wil niet zeggen dat strict genomen technisch dit het beste nummer was,bijv: je kan een goed paardennummer laten zien maar je moet de reactie van het publiek horen als een kleine pony binnenkomt en draaft,dan heeft de pony nog niets gedaan.


Gelukkig mag ik mijn persoonlijke mening uitspreken en ik vond dit absoluut technisch niet het beste nummer


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di jan 08, 2013 10:02 pm 
Offline

Lid geworden op: zo feb 05, 2012 9:28 pm
Berichten: 396
Maar een publiek reageert niet meteen het meest bij het technisch het beste hoor. Die zien dat helemaal niet.
Vooral bij acrobatiek heb je zaken die er veel makkelijker uitzien dan ze zijn of er veel minder spectaculair uitzien maar toch enorm moeilijk zijn.

Dat weet dan een circuskenner maar het grote publiek kiest vaak anders.

En vergeet ook niet dat de manier waarop een nummer gebracht word erg meespeeld:
met een goede regie, mooie kostuums , fijne belichting en de goede muziek kan je een act al heel wat optrekken.
Kijk maar wat ze bij Roncalli vaak kunnen: een nummer van de straat plukken of een nummer dat ergens anders niet tot z'n recht komt
zo omvormen dat het bij hun een groot succes word. Als die artiest dan ergens anders op een andere manier werkt is het succes vaak maar half meer.

heb net nog een voorbeeld beleefd: de familie die we afgelopen wintercircus in het programma hadden had naast echt goede acts ook een zoontje van 6 dat in een pakje en een hoedje een Michael Jackson dansje deed. Niet meteen een supernummer: maar absoluut de publieksfavoriet. Schreeuwen en joelen met de hele tent!! Bij een toch wel sterke freiheitsdressur: matig applaus

En dan is het fijn dat jij technisch gaat kijken en er denkelijk ook voorbij kijkt als dingen erg hard "opgeleukt" worden via allerlei theatertrucs
maar het overgrote deel van het publiek doet dat zeker niet.

_________________
Mario Rutelli: weissclown, clown blanc, witte clown musical


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo jan 09, 2013 5:27 pm 
Offline

Lid geworden op: ma mar 19, 2012 3:19 pm
Berichten: 47
dat probeer ik ook te zeggen Mario,je ziet soortgelijke dingen ook terug bij thevoice,de vakjury heeft niets met een zanger maar de kijkers smsen zich rot omdat de deelnemer er goed uitziet,humor heeft enz,maar nog steeds is hij een slechte of matige zanger.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo jan 09, 2013 6:53 pm 
Offline

Lid geworden op: zo feb 05, 2012 9:28 pm
Berichten: 396
ja precies bij dat soort" wedstijden" zie je het heel hard.
Daar wint inderdaad zeker niet altijd de beste.

maar ergens is het ook wel eens kunst om het publiek op je hand te krijgen natuurlijk.

_________________
Mario Rutelli: weissclown, clown blanc, witte clown musical


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma jan 14, 2013 5:25 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za nov 24, 2007 3:32 pm
Berichten: 1161
Locatie: Breda
Het is alweer even geleden druk druk druk maar hier tochnog wat foto's.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Er komt meer.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma jan 14, 2013 5:33 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za nov 24, 2007 3:32 pm
Berichten: 1161
Locatie: Breda
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tot zover vanuit Luik.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma jan 14, 2013 10:21 pm 
Offline

Lid geworden op: zo okt 26, 2008 7:47 pm
Berichten: 5362
Locatie: Belgie
Tof om alsnog de foto's te zien.
De wachttijd was het zeker waardig !


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Forum gesloten  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.