Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel do apr 25, 2024 1:48 am

Alle tijden zijn UTC+02:00




Forum gesloten  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 41 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Re: Zeelandhallen in Goes
BerichtGeplaatst: wo dec 26, 2012 1:40 pm 
Offline

Lid geworden op: ma jun 08, 2009 8:31 pm
Berichten: 125
Wat een fijne opbouwende discussie, zoiets maakt mijn dag weer helemaal goed.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Zeelandhallen in Goes
BerichtGeplaatst: wo dec 26, 2012 1:47 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
Feit is, dat wanneer je je verwachtingen niet te hoog stelt, het best mee kan vallen.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Zeelandhallen in Goes
BerichtGeplaatst: wo dec 26, 2012 5:54 pm 
Offline

Lid geworden op: zo feb 05, 2012 9:28 pm
Berichten: 396
Dat vind ik nogal makkelijk gesteld Heuvels:
Als je dus denkt van hmm het zal maar middelmatig worden dan kom je gegarandeerd blij buiten.

Feit is dat het familiecircus is van een kleine circusfamlie met 3 jonge zonen:
De acts zijn dus navenant. En daar moet je je wel op instellen ja. Als je uiteraard verwacht dat je een super moderne show gaat zien met topacts dan slaat het vanzelf tegen

- Je hebt moeder eva die katten en duiven voorvoerd: iets wat je overal wel kan vinden
- De dieren van vader Richard: leuk maar doorsnee
-de oudste zoon jongleerd en de laatste keer dat ik die act zag was hij niet specataculair en liet hij zeer veel vallen.
Wat ook opviel: Hij telt duidelijk mee en als er wat valt dan doet hij wat een artiest zeker niet moet doen:
eens vloeken en een verongelijkt gezicht trekken. Het leek allemaal wat tegen zijn zin
-De middelste zoon doet een rola rola nummer en daar viel vooral op dat hij vooral veel presance heeft, hij brengt het met veel branie
- de jongste doed een draadact: degelijk maar ook niet meer dan dat.

En dan doen de middelste zoon ook de clownerie met papa als aangever:
Met kinderen die de clownerie doen heb ik het niet zo. Het komt schattig over maar dat is het dan ook.

En dan zijn er nog de ingehuurde artiesten: ik ken enkel Arnold van het great Belgium.

We hebben vorig jaar met Barones hun materiaal gewerkt en die geluidsinstallatie was inderdaad een ramp ja:
haperen, die boxen knallen dan weer eens, die microfoon verbinding zit met een paar draadjes in de versterker geprutst
( oh merkte er iemand op, tja das circus he..... eehm OK)

Het kerstcircus heb ik zelf niet bezocht maar het jaarprogramma wel en heb hun meermaals aan het werk gezien en ik ken hun materiaal ook behoorlijk door er zelf mee te moeten werken.
en ik kan mij bij de commentaren dus WEL iets voorstellen.

_________________
Mario Rutelli: weissclown, clown blanc, witte clown musical


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Zeelandhallen in Goes
BerichtGeplaatst: wo dec 26, 2012 7:47 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
Mmmm.... Ik maak wel onderscheid tussen mijn persoonlijke waardering en die van het publiek. Ik ben waarschijnlijk te veel verwend om zelf van dit circus te kunnen genieten. Aan de andere kant kunnen kleine kinderen wellicht meer genieten van een herkenbaar kinderboerderijdier dan van een stel brullende tijgers. Een belangrijke graadmeter is voor mij de blije kindergezichtjes die na de voorstelling de tent verlaten. En ik ben benieuwd hoe dat in Goes is. Zij zijn daar niet zo veel gewend qua circus dus wie weet....

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Zeelandhallen in Goes
BerichtGeplaatst: wo dec 26, 2012 9:16 pm 
Offline

Lid geworden op: zo feb 05, 2012 9:28 pm
Berichten: 396
Maar moet je dan zelf meningsloos blijven als het publiek er blij mee is?
Dat toch ook niet he??

En een mening is prima als je er gewoon met een neutraal professioneel oog naar kijkt.
Als je belangen laat meespelen is het iets anders.

En de graadmeter de dag van vandaag:
zo rond kerstmis krijg je dan WEL eens circus op tv ( anders vinden ze het de moeite niet meer om het te programmeren, zelfs duitsland zend die dingen met Freddy Quinn en Stars in der manege niet meer uit) en wat zie je dan: Monte Carlo uit diverse jaargangen, Cirque du Soleil of misschien eens een moderne productie uit het cirque 'd hiver, en het festival cirque de demain passeert ook altijd.

Dus het publiek krijgt eigenlijk altijd heel mooi circus te zien met topacts, als ze dan live gaan kijken en dan zijn de acts niet naar verwachting kan ik enigzins begrijpen dat het tegenslaat.
En dat is nou niet echt een voordeel voor de circussen die enorme shows op tv.
En circus word echt niet alleen gemaakt voor de heel kleine kindjes.

Wat ik ook altijd zo jammer vind: veel circussen hebben prachtige affiches met een grote tent op, paarden, olifanten en tijgers, enz...
en dan blijkt het om een klein circusje te gaan waar niets van al wat op de affiche staat te zien is!! Als de show dan behoorlijk is zal dat snel vergeten zijn, maar is dat niet zo rekenen ze je daar ook op af.

Nou zal het grote publiek ook niet weten hoeveel dubbele salto's de trapezeartiest moet draaien om tot de wereldtop te horen
maar je moet nou ook niet denken dat ze niets zien en snel tevreden zijn:
Dankzij al die artikels voor en tegen zitten ze extra goed op te letten bij de dierenacts en als er daar ook maar iets niet klopt of blesseerd een dier zich dan is dat het eerste wat ze later navertellen!
En dingen als de verwarming die niet werkt, een microfoon die het laat afweten en echte fouten en zaken als uitstraling die ontbreekt dat merken ze wel degelijk!!

En kinderen zijn helaas niet zo'n makkelijk publiek als je zou denken:
een volwassen publiek aplaudisseerd nog uit beleefdheid.
Er is niks zo erg als kinderen die zich vervelen of iets niet leuk vinden
Die lopen de dag van vandaag gewoon weg of roepen ongegeneerd boe.

En uit mijn eigen vak weet ik goed genoeg waarmee je wegkomt en waarmee niet op een podium:
de kleine fijnheden die horen ze niet, tekstfoutjes zijn ook niet erg als je die kan herstellen ( genre effe een ander woord in de plaats) en als je professioneel genoeg bent dan kan je die dingen verstoppen en dan mag jij een mindere daghebben, de helft merkt het dan niet eens.
maar dingen als echt je tekst vergeten en niet meer verderkunnen dat merken ze wel.

Dus als een jongleur slechts met 4 kegels jongleerd en wat dan niet ongebruikelijk is bij de eerste keer toch eens een kegel laat vallen
en de sequens gewoon terugdoet dat is normaal.
maar als hij het DRIE keer terugprobeerd en dan nog steeds alles laat vallen en dan maar de piste uitloopt: daar kan ik niks anders op zeggen dan dat hij meer moet oefenen!!
Al helemaal als het ook bij de ringen foutliepen en er in de balletjes ook 6 fouten zaten.
Dingen als de foute cd die tot twee keer toe start dat kan je je ook niet permitteren. vergissingen dat kan altijd, maar zulke dingen zijn echt professionele fouten.

Precies die kleine finesses waar je in elke branche iemand van kwaliteit en naam en faam aan kan herkennen!!

_________________
Mario Rutelli: weissclown, clown blanc, witte clown musical


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Zeelandhallen in Goes
BerichtGeplaatst: wo dec 26, 2012 9:22 pm 
Offline

Lid geworden op: di jan 05, 2010 8:47 pm
Berichten: 388
O.K. nu dus allemaal naar Goes zodat we het zelf echt kunnen beleven :D
Voor mij persoonlijk is het de 340 kilometer (h/t) wel waard: om de goede paardennummers.

_________________
Echt circus ruikt naar paarden en houtkrullen


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Zeelandhallen in Goes
BerichtGeplaatst: wo dec 26, 2012 9:51 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo mei 28, 2006 1:06 pm
Berichten: 217
Locatie: Papendrecht
Een reactie van iemand die geweest is.

Vanuit Vlissingen op weg naar huis in Goes gestopt.
2e kerstdag,17:30. Met mij hadden nog ongeveer 50 mensen de tent gevonden.
Dus in een tent voor 1500 mensen (ja, hij is echt zo groot) was er ruimte zat. En met een minimale verwarming was het behoorlijk koud. Ook is er niet of nauwelijks iets aan kerstversiering gedaan.
Op de hekken zitten wat lampjes, de dames in de voortent zijn in kerstvrouw outfit en er staan 2 kerstbomen in de tent naast de artiesteningang.
Op de website staat een programma, wat bijna klopt. Daar heb ik ook de namen van, want de spreekstalmeester was slecht te verstaan. Ik heb alleen wel tig maal gehoord dat het circus nog tot 6 januari staat.
In het programma 2 maal vrijheidsdressuur, een maal met Friezen van Maximilian Burkhart en een maal 6 Welsh pony's van Sandrine Beautour.
Waarbij mij persoonlijk de pony's beter bevielen.
Sandrine zien we ook nog met de hondjes en samen met dochter Jennifer in een dubbele hoge school.
Verdere dieren nummers zijn een kort katten nummer van Miss Eva Barones en een Jockey nummer van een onbekent duo. De heer komt eerst binnen op 2 paarden,rijd een rondje, een daarna gaan de twee paarden weer weg. Dan komt er een dame op een paard en begint het eigenlijke nummer. De dame en heer rijden om de beurt op,aan,onder en naast het paard en aan het einde met z'n tweeën. Een nummer wat net niet helemaal af is.
Ivan brengt een handstand nummer.
Duo Guerrero brengt een vrolijk,vlot jongleer nummer en later ,samen met de twee dochters van 8 en 5 een nummer op de springplank. Vader springt, en de oudste dochter vliegt door de lucht en wordt door vader opgevangen. Vader brengt ook nog een clowns nummer.
Hij is een van de drie verschillende clowns in het programma.
Ook zien we een clown op leeftijd met een "meswerp" reprise, en clown Patatje, een van de zoons van de directie.
Patatje breng ook nog een RolaRola nummer.
Zijn broer David brengt een diabolo act.
In de lucht aan de ring en later aan de doeken zien we Miss Loredana.
Het draadnummer en het illusie nummer welke op de website vermeld staan heb ik vanmiddag niet gezien.

Alles bij elkaar een aardig familie programma, maar niet in deze veel te grote tent en niet met de kerst.
Als ik er speciaal voor gereden was had ik teleur gesteld geweest. Maar ik was vorige week in Luik, en eerder vandaag in Vlissingen, dus ik ben misschien wat verwend.
Aan de reacties van de andere bezoekers te zien, waren die tevreden.

Tot zo ver vanuit Goes.
PS. ik heb geprobeerd foto's te maken en daar werd niets van gezegd. Maar mijn camera is niet geschikt voor zoiets dus er is niets te zien. Ik heb wel foto's van buiten.

Afbeelding

Afbeelding

_________________
May all your days be circus days


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Zeelandhallen in Goes
BerichtGeplaatst: zo dec 30, 2012 4:48 pm 
Offline

Lid geworden op: ma jun 08, 2009 8:31 pm
Berichten: 125
Een blik achter de schermen dus ...http://www.ctvzeeland.nl/uitzending/ctv-centraal-20122012-kerstcircus-goes


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Zeelandhallen in Goes
BerichtGeplaatst: ma dec 31, 2012 2:29 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
En bovendien kondigde je (BR) eerder aan vrijkaarten te hebben gewonnen en dat was een reden voor je om er heen te gaan!
Dus veel goedkoper kan haast niet!

Verder is het erg storend en minder correct dat je ook nu weer een aanvullende mededeling doet IN de tekst die je citeert!
Als mede- of ex-moderator (van een ander forum) hoor je dat te weten, lijkt me!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Zeelandhallen in Goes
BerichtGeplaatst: do jan 03, 2013 4:13 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
Gisteren op terugweg vanuit Vlissingen langsgereden en wat fotootjes gemaakt. Circus stond er troosteloos bij. Geen lichtjes ontstoken. Er klonk muziek uit de tent, blijkbaar was een voorstelling bezig. Een vader met kind verliet net de tent, zij keken niet blij.
Afbeelding

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Zeelandhallen in Goes
BerichtGeplaatst: do jan 03, 2013 7:02 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Maar ja, die tv-beelden logen vast niet echt, dus zo heel slecht was het nu ook weer niet.
Zeker niet in vergelijking met andere niet zo grote circussen.
Blijft een raadsel wat ze daar met zo'n in verhouding immense tent te zoeken hadden.
Zeeland is al niet zo dichtbevolkt en Goes wel leuk maar geen wereldstad....
Dat clowntje zag er wel grappig uit. En dat kun je niet van alle clowntjes zeggen....
Geen idee wat hij zei, ik keek zonder geluid, maar hij deed dat wel met bravoure.
En die witte paarden, waren dat de Welsh pony's?


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Forum gesloten  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 41 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.